Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
Yy,pokaż zdjęcie z książki serwisowej
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 1998
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
Ale tam nie jest napisane co lać ,tylko informacja o olejach
Z tego co pamiętam serwisówka w civicu (bo tylko taką miałem) podawała klasę oleju w/g API i dla D serii to klasa SI lub SJ ,która też się przez lata zmieniała jeśli chodzi o jakość.
A co to znaczy że jest luźno pasowany?
Z tego co pamiętam serwisówka w civicu (bo tylko taką miałem) podawała klasę oleju w/g API i dla D serii to klasa SI lub SJ ,która też się przez lata zmieniała jeśli chodzi o jakość.
CiviT pisze:... czyli że silnik luźno pasowany.
A co to znaczy że jest luźno pasowany?
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
ja gdzieś na jakiejś stronie hondy z danymi technicznymi wyszukałem że jako nowy silnik f20b5 było zalewane 5w30 i tego się trzymam
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 1998
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
Jak kupiłem auto to gość lał 10W30 ,wymieniłem rozrząd + wszystkie uszczelniacze na wałkach, potem sprzęgło i od razu uszczelniacz i leję 5W30 - silnik jest suchy i nie ma wycieków. Olej znika jedynie przez uszczelniacze trzonków zaworowych (1l/10000 km) Ale na wiosnę wymienię i to.
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
Bo to jest tabela jak oleje zachowują się w odpowiednich temp. tak zwane oleje letnie\zimowe; a nie to co ma być lane do hondy.
20w40 to leją złotówy do swoich aut żeby za dużych plan pod sobą nie zostawiać, bo to uszczelniacz do silnika a nie olej, a przy ujemnych temperaturach to jest problem żeby silnikiem rozrusznik zakręcił
Jak pamiętam w j30 na korku oleju jest napisane 5w30 albo 5w20. Wiele nowych aut wyjeżdża na 10w40 i jeździ na nich tylko 2\3 tyś km i wtedy wymiana oleju już na pełen syntetyk w ASO.
20w40 to leją złotówy do swoich aut żeby za dużych plan pod sobą nie zostawiać, bo to uszczelniacz do silnika a nie olej, a przy ujemnych temperaturach to jest problem żeby silnikiem rozrusznik zakręcił
Jak pamiętam w j30 na korku oleju jest napisane 5w30 albo 5w20. Wiele nowych aut wyjeżdża na 10w40 i jeździ na nich tylko 2\3 tyś km i wtedy wymiana oleju już na pełen syntetyk w ASO.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
to po co są kropki przy danych olejach?
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
A tego to już nie wiem. Wiem natomiast że 20w40 to olej mineralny, czyli największy odpad. Za wiele km honda nie zrobi na tym oleju. A sama gęstość jego doprowadzi do szybkiej destrukcji silnika. Można to zalać gdy silnik spala 4 litry oleju i cieknie z każdego możliwego miejsca. Ten olej sprzedawał się tylko taxówkarzom czy do polonezów albo innych aut które silniki były na wykończeniu. I kupujący wiedzieli doskonale po co im ten "gęsty" olej:P
Z resztą z tej tabelki widać wyraźnie to co napisałem wyżej, odpalanie auta na tym oleju gdy temperatura oscyluje wokół 0 stopni lub niżej jest naprawdę utrudnione.
Z resztą z tej tabelki widać wyraźnie to co napisałem wyżej, odpalanie auta na tym oleju gdy temperatura oscyluje wokół 0 stopni lub niżej jest naprawdę utrudnione.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- wysio
- Posty: 776
- Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
- Auto: Accord Coupe 99
- silnik: V6 3l
- Lokalizacja: Otwock
Re: Odp: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece i
Ja swoją CG2 zalałem teraz olejem TOTAL RACING 10W50, który polecił mi kolega pracujący w sklepie między innymi z olejami. Ponoć jest ciut gęstrzy, więc silnik powinien chodzić ciut ciszej. Jak jest naprawdę, trudno powiedzieć - tłumiki robią swoje
Ps. Jak wymienić żarówki postojowe w przednich reflektorach? Do prawej jest dojście, ale po przekręceniu gdy jest już luźno, to nie chce wyjść. Z lewej strony już nie mam jak ręki włożyć
I jeszcze przy okazji... Zauważyłem, że przy odpaleniu silnika i później ogólnie na zimnym nawet silniku, cały czas uruchamia się wiatrak - tak na kilkanaście sekund. Auto szybko łapie temperaturę, w środku szybko leci ciepło, ale coś tu mimo to jest chyba nie tak....
Ps. Jak wymienić żarówki postojowe w przednich reflektorach? Do prawej jest dojście, ale po przekręceniu gdy jest już luźno, to nie chce wyjść. Z lewej strony już nie mam jak ręki włożyć
I jeszcze przy okazji... Zauważyłem, że przy odpaleniu silnika i później ogólnie na zimnym nawet silniku, cały czas uruchamia się wiatrak - tak na kilkanaście sekund. Auto szybko łapie temperaturę, w środku szybko leci ciepło, ale coś tu mimo to jest chyba nie tak....
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
slepak pisze:Ten olej sprzedawał się tylko taxówkarzom czy do polonezów albo innych aut które silniki były na wykończeniu. I kupujący wiedzieli doskonale po co im ten "gęsty" olej:P
a kysz! Miałem Poloneza. Zwykłe Caro - 1.6 na gaźniku. Silnik od nowości jeździł na 10w40 Quaker State. Przejechał do remontu 230 tysięcy kilometrów. Został wymieniony na inny, bo trafił się prawie nowy silnik z rozbitka. Tamten przejechał jeszcze 90 tysięcy na tożsamym oleju i auto odeszło do krainy wiecznych wyścigów z powodu korozji. Przebieg finalny auta 322 tys. km. z czego 290 tys. przejechał mój ojciec na taryfie, a ja tylko 32 tys. jako młody kierowca. Odczepić się od Polonezów - zalewane dobrym olejem i prawidłowo eksploatowane potrafiły trochę pojeździć No i mój tata nigdy nie jeździł jak typowy taksówkarz.
A wracając do tematu - do 2.0 producent zaleca 5w30. Ja do swojego CG4 zalałem 5w40 - myślę, że mu nie zaszkodzi.