Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp

Najczęściej zadawane pytania użytkowników USDM Accorda 6gen
Awatar użytkownika
maxel
Posty: 1085
Rejestracja: 23 lut 2012 14:49
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp

Post autor: maxel »

Yy,pokaż zdjęcie z książki serwisowej
CiviT
Posty: 82
Rejestracja: 18 wrz 2014 19:53
Auto: Accord 99r
silnik: f23z5

Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp

Post autor: CiviT »

Obrazek
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 1998
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp

Post autor: MuzykGrzes »

Ale tam nie jest napisane co lać ,tylko informacja o olejach
Z tego co pamiętam serwisówka w civicu (bo tylko taką miałem) podawała klasę oleju w/g API i dla D serii to klasa SI lub SJ ,która też się przez lata zmieniała jeśli chodzi o jakość.
CiviT pisze:... czyli że silnik luźno pasowany.

A co to znaczy że jest luźno pasowany?
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
maxel
Posty: 1085
Rejestracja: 23 lut 2012 14:49
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp

Post autor: maxel »

ja gdzieś na jakiejś stronie hondy z danymi technicznymi wyszukałem że jako nowy silnik f20b5 było zalewane 5w30 i tego się trzymam
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 1998
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp

Post autor: MuzykGrzes »

Jak kupiłem auto to gość lał 10W30 ,wymieniłem rozrząd + wszystkie uszczelniacze na wałkach, potem sprzęgło i od razu uszczelniacz i leję 5W30 - silnik jest suchy i nie ma wycieków. Olej znika jedynie przez uszczelniacze trzonków zaworowych (1l/10000 km) Ale na wiosnę wymienię i to.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp

Post autor: slepak »

Bo to jest tabela jak oleje zachowują się w odpowiednich temp. tak zwane oleje letnie\zimowe; a nie to co ma być lane do hondy.
20w40 to leją złotówy do swoich aut żeby za dużych plan pod sobą nie zostawiać, bo to uszczelniacz do silnika a nie olej, a przy ujemnych temperaturach to jest problem żeby silnikiem rozrusznik zakręcił :mrgreen:

Jak pamiętam w j30 na korku oleju jest napisane 5w30 albo 5w20. Wiele nowych aut wyjeżdża na 10w40 i jeździ na nich tylko 2\3 tyś km i wtedy wymiana oleju już na pełen syntetyk w ASO.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
CiviT
Posty: 82
Rejestracja: 18 wrz 2014 19:53
Auto: Accord 99r
silnik: f23z5

Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp

Post autor: CiviT »

to po co są kropki przy danych olejach?
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp

Post autor: slepak »

A tego to już nie wiem. Wiem natomiast że 20w40 to olej mineralny, czyli największy odpad. Za wiele km honda nie zrobi na tym oleju. A sama gęstość jego doprowadzi do szybkiej destrukcji silnika. Można to zalać gdy silnik spala 4 litry oleju i cieknie z każdego możliwego miejsca. Ten olej sprzedawał się tylko taxówkarzom czy do polonezów albo innych aut które silniki były na wykończeniu. I kupujący wiedzieli doskonale po co im ten "gęsty" olej:P

Z resztą z tej tabelki widać wyraźnie to co napisałem wyżej, odpalanie auta na tym oleju gdy temperatura oscyluje wokół 0 stopni lub niżej jest naprawdę utrudnione.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Odp: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece i

Post autor: wysio »

Ja swoją CG2 zalałem teraz olejem TOTAL RACING 10W50, który polecił mi kolega pracujący w sklepie między innymi z olejami. Ponoć jest ciut gęstrzy, więc silnik powinien chodzić ciut ciszej. Jak jest naprawdę, trudno powiedzieć - tłumiki robią swoje :grin:
Ps. Jak wymienić żarówki postojowe w przednich reflektorach? Do prawej jest dojście, ale po przekręceniu gdy jest już luźno, to nie chce wyjść. Z lewej strony już nie mam jak ręki włożyć :(
I jeszcze przy okazji... Zauważyłem, że przy odpaleniu silnika i później ogólnie na zimnym nawet silniku, cały czas uruchamia się wiatrak - tak na kilkanaście sekund. Auto szybko łapie temperaturę, w środku szybko leci ciepło, ale coś tu mimo to jest chyba nie tak....
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp

Post autor: Piter »

slepak pisze:Ten olej sprzedawał się tylko taxówkarzom czy do polonezów albo innych aut które silniki były na wykończeniu. I kupujący wiedzieli doskonale po co im ten "gęsty" olej:P

a kysz! Miałem Poloneza. Zwykłe Caro - 1.6 na gaźniku. Silnik od nowości jeździł na 10w40 Quaker State. Przejechał do remontu 230 tysięcy kilometrów. Został wymieniony na inny, bo trafił się prawie nowy silnik z rozbitka. Tamten przejechał jeszcze 90 tysięcy na tożsamym oleju i auto odeszło do krainy wiecznych wyścigów z powodu korozji. Przebieg finalny auta 322 tys. km. z czego 290 tys. przejechał mój ojciec na taryfie, a ja tylko 32 tys. jako młody kierowca. Odczepić się od Polonezów - zalewane dobrym olejem i prawidłowo eksploatowane potrafiły trochę pojeździć ;) No i mój tata nigdy nie jeździł jak typowy taksówkarz.

A wracając do tematu - do 2.0 producent zaleca 5w30. Ja do swojego CG4 zalałem 5w40 - myślę, że mu nie zaszkodzi.
ODPOWIEDZ