Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Czujnik spalania stukowego - Knock sensor
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Czujnik spalania stukowego - Knock sensor
Jak niektórzy wiedzą ,ostatnio w trakcie zakończenia operacji wymiany uszczelniaczy na zdjętej głowicy i wymiany uszczelki głowicy podczas dokręcania newralgicznych nakrętek pod kolektorem dolotowym uszkodziłem czujnik spalania stukowego.
Niestety bez niego auto nie chce odpalić ,więc trzeba taki zakupić. Niestety zamiennik zakupiony na Alledrogo pracował prawidłowo jedynie dwa dni po czym ECM zasygnalizował check engine - błąd 23 czyli opisywany czujnik.
I zaczęły się poszukiwania tematów na necie, najpierw znalazłem temat na HAKP i tak ktoś opisywał że założył zamiennik i objawy miał takie same jak ja . Zacząłem więc szukać używanego oryginału ale jego ceny wahają się w okolicy 300 zł a oryginał nowy w serwisie w/g tematu na HAKP 850 zł. Nie zamierzałem tyle wydać za zwykły piezoelektryk przykręcany do bloku silnika.
Ale wyczytałem też że ktoś podjął się naprawy podobnie uszkodzonego jak mój czujnika z sukcesem.
No i od słów do czynów :
Najpierw sprawdziłem czy da się to z powrotem przylutować i przy użyciu kwasu lutowniczego odniosłem pierwszy sukces:
Co prawda trzeba do tego jeszcze dołożyć oderwaną wtyczkę
Od której wcześniej na "gorąco" została oddzielona część widoczna w środku (czyli pin) ale nie da się tego zrobić na siłę a jedynie "wgrzać" z powrotem w swoje miejsce, tak więc skoro już wiadomo że uda się to zlutować to trzeba odlutować i na gorąco wcisnąć tam bolec - pin
Zostało tylko przylutować "wąsy" do piezoelektryka i poskładać w całość, ja użyłem wcześniej na plastiku primera do wspomagania klejenia elementów z PP (bo nie bardzo było wiadomo czy wtyczka jest ABS czy PP) i kleju konstrukcyjnego (można pewnie użyć kropelki - czyli cyjanoakrylu) żeby trzymało ,ale moja technika też poskutkowała
Dziś założone na auto i działa ,jak na razie żadnych błędów więc zdam relację z użytkowania.
Niestety bez niego auto nie chce odpalić ,więc trzeba taki zakupić. Niestety zamiennik zakupiony na Alledrogo pracował prawidłowo jedynie dwa dni po czym ECM zasygnalizował check engine - błąd 23 czyli opisywany czujnik.
I zaczęły się poszukiwania tematów na necie, najpierw znalazłem temat na HAKP i tak ktoś opisywał że założył zamiennik i objawy miał takie same jak ja . Zacząłem więc szukać używanego oryginału ale jego ceny wahają się w okolicy 300 zł a oryginał nowy w serwisie w/g tematu na HAKP 850 zł. Nie zamierzałem tyle wydać za zwykły piezoelektryk przykręcany do bloku silnika.
Ale wyczytałem też że ktoś podjął się naprawy podobnie uszkodzonego jak mój czujnika z sukcesem.
No i od słów do czynów :
Najpierw sprawdziłem czy da się to z powrotem przylutować i przy użyciu kwasu lutowniczego odniosłem pierwszy sukces:
Co prawda trzeba do tego jeszcze dołożyć oderwaną wtyczkę
Od której wcześniej na "gorąco" została oddzielona część widoczna w środku (czyli pin) ale nie da się tego zrobić na siłę a jedynie "wgrzać" z powrotem w swoje miejsce, tak więc skoro już wiadomo że uda się to zlutować to trzeba odlutować i na gorąco wcisnąć tam bolec - pin
Zostało tylko przylutować "wąsy" do piezoelektryka i poskładać w całość, ja użyłem wcześniej na plastiku primera do wspomagania klejenia elementów z PP (bo nie bardzo było wiadomo czy wtyczka jest ABS czy PP) i kleju konstrukcyjnego (można pewnie użyć kropelki - czyli cyjanoakrylu) żeby trzymało ,ale moja technika też poskutkowała
Dziś założone na auto i działa ,jak na razie żadnych błędów więc zdam relację z użytkowania.
- Prywo
- Loża szyderców
- Posty: 1571
- Rejestracja: 06 wrz 2010 20:38
- Auto: O3FL
- silnik: 1.4
- Lokalizacja: Warszawa WK / Raszyn WPR
Re: Czujnik spalania stukowego - Knock sensor
elegancko, dobra robota
- blackdevil
- Posty: 136
- Rejestracja: 12 kwie 2015 22:15
- Auto: CG4
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Wołów
Re: Czujnik spalania stukowego - Knock sensor
good fucking job !!!!! czy jakoś tak ;-D
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Czujnik spalania stukowego - Knock sensor
Minął tydzień jazdy z naprawionym czujnikiem i nic sie nie dzieje. Znaczy sukces
- KOko
- Posty: 1125
- Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
- Auto: Accord 98-02
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Białystok
Re: Czujnik spalania stukowego - Knock sensor
Nie chcę zaśmiecać nowymi tematami więc podepnę się tu ze swym problemem z Knock Sensorem.
Otóż, po pierwsze, nie mam swego czujnika OEMowego - nie dostałem go przy wymianie na zamiennik przez dawnego mechanika, który stwierdził, że problem z autem jest bo czujnik jest walnięty i wymienił na zamiennik za 70zł.
Teraz tak: Nieregularnie wywala mi błąd Check i wtedy auto "na luzie" (biegu jałowym?) traci obroty do ok. 200rpm po czym wyrórnuje do +/- 800rpm. Podpinając się chińskim adapterem bluetooth ELM zczytuję kod błędu w programie na android Piston, który mówi mi tak:
P0325 czujnik spalania stukowego (Bank 1 lub pojedynczy czujnik)
...i to wywala ten błąd odkąd czujnik został wymieniony. Dlatego też zakupiłem nowy zamiennik i pojechałem na wymianę (zmieniłem też mechanika [następny mechanik powiedział mi, że łatwo czujnik uszkodzić i źle/za mocno go wkręcić i wtedy od razu jest po ptokach, bo czujnik jest uszkodzony - ile prawdy w tych bajkach to nie wiem i dobrze by było by ktoś to sprostował]). Niestety na kolejnym zamienniku też wywalało błąd, ten sam. Co prawda o wiele rzadziej, ale wciąż..
Dlatego teraz przy wiosennym serwisie płynów kupiłem kolejny czujnik spalania, znów zamiennik, z aukcji Allegro, gdzie Sprzedawca nawet wypisał w aukcji nr OEM czujnika, czyli 30530-P5M-013. NIESTETY, po wymianie na ten czujnik co chwilę mam błąd P0325. Jak tylko go skasuję w programiku to po chwili się znów pojawia..
..aż się zastanawiam czy nie wrócić do zakładu gdzie robiłem teraz serwis i zapytać czy mi nie wstawią poprzedniego zamiennika o ile go jeszcze mają, ponieważ objawy przy tym błędzie Check są takie jak na tym o to filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=F0D1ku_ ... e=youtu.be
Dzieje się tak i na postoju jak i jadąc z prędkością 140km/h. I szczerze mówiąc, jak dla mnie - jest to strachliwe i się boję jeździć z czymś takim (gdyby przy ponad 100km/h zgasł mi silnik, a kiera się zablokowała..)
No i nie wiem już co mam z tym, K***A, zrobić.. Nie rozumiem, dlaczego cena ASO jest tak kolosalnie różna od cen zamienników. Dlaczego za kawałek blaszki trzeba tyle płacić i dlaczego TEN SAM kawałek blaszki w OEM działa poprawnie, a w tandetnych zamiennikach nie spełnia swego zadania i katuje mi silnik. Odpowiedzcie proszę bo już mnie k***ica zalewa
PS. znalazłem tą stronkę z opisem błędu: http://www.obd-codes.com/p0325
Nie sprawdzałem stanu kabelków, jak piszą w jednej z możliwych przyczyn. Ciekawe czy może to nie ich wina a czujni
Edit:
Dziś 3 razy zgasło mi auto podczas jazdy, raz prawie nie spowodowałem wypadku -.-'
Eh.. głupi kawałek blaszki.
Otóż, po pierwsze, nie mam swego czujnika OEMowego - nie dostałem go przy wymianie na zamiennik przez dawnego mechanika, który stwierdził, że problem z autem jest bo czujnik jest walnięty i wymienił na zamiennik za 70zł.
Teraz tak: Nieregularnie wywala mi błąd Check i wtedy auto "na luzie" (biegu jałowym?) traci obroty do ok. 200rpm po czym wyrórnuje do +/- 800rpm. Podpinając się chińskim adapterem bluetooth ELM zczytuję kod błędu w programie na android Piston, który mówi mi tak:
P0325 czujnik spalania stukowego (Bank 1 lub pojedynczy czujnik)
...i to wywala ten błąd odkąd czujnik został wymieniony. Dlatego też zakupiłem nowy zamiennik i pojechałem na wymianę (zmieniłem też mechanika [następny mechanik powiedział mi, że łatwo czujnik uszkodzić i źle/za mocno go wkręcić i wtedy od razu jest po ptokach, bo czujnik jest uszkodzony - ile prawdy w tych bajkach to nie wiem i dobrze by było by ktoś to sprostował]). Niestety na kolejnym zamienniku też wywalało błąd, ten sam. Co prawda o wiele rzadziej, ale wciąż..
Dlatego teraz przy wiosennym serwisie płynów kupiłem kolejny czujnik spalania, znów zamiennik, z aukcji Allegro, gdzie Sprzedawca nawet wypisał w aukcji nr OEM czujnika, czyli 30530-P5M-013. NIESTETY, po wymianie na ten czujnik co chwilę mam błąd P0325. Jak tylko go skasuję w programiku to po chwili się znów pojawia..
..aż się zastanawiam czy nie wrócić do zakładu gdzie robiłem teraz serwis i zapytać czy mi nie wstawią poprzedniego zamiennika o ile go jeszcze mają, ponieważ objawy przy tym błędzie Check są takie jak na tym o to filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=F0D1ku_ ... e=youtu.be
Dzieje się tak i na postoju jak i jadąc z prędkością 140km/h. I szczerze mówiąc, jak dla mnie - jest to strachliwe i się boję jeździć z czymś takim (gdyby przy ponad 100km/h zgasł mi silnik, a kiera się zablokowała..)
No i nie wiem już co mam z tym, K***A, zrobić.. Nie rozumiem, dlaczego cena ASO jest tak kolosalnie różna od cen zamienników. Dlaczego za kawałek blaszki trzeba tyle płacić i dlaczego TEN SAM kawałek blaszki w OEM działa poprawnie, a w tandetnych zamiennikach nie spełnia swego zadania i katuje mi silnik. Odpowiedzcie proszę bo już mnie k***ica zalewa
PS. znalazłem tą stronkę z opisem błędu: http://www.obd-codes.com/p0325
Nie sprawdzałem stanu kabelków, jak piszą w jednej z możliwych przyczyn. Ciekawe czy może to nie ich wina a czujni
Edit:
Dziś 3 razy zgasło mi auto podczas jazdy, raz prawie nie spowodowałem wypadku -.-'
Eh.. głupi kawałek blaszki.
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Czujnik spalania stukowego - Knock sensor
Widać z zamiennikiem już tak jest że piezoelektryk (bo to nie kawałek blaszki) jest dedykowany do danej częstotliwości dzwięku silnika.
Najlepiej zainwestować w używke OEM i mieć po problemie
Najlepiej zainwestować w używke OEM i mieć po problemie
- KOko
- Posty: 1125
- Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
- Auto: Accord 98-02
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Białystok
Re: Czujnik spalania stukowego - Knock sensor
I tak też zrobiłem, zakupiłem używkę OEM z takiego samego bloku silnika za około 170zł. Po zamontowaniu od razu czuć było różnicę, obroty chodziły jak należy.
..ale i tak odpiąłem na pół h klemy, potem trzymałem autko odpalone do 2 włączeń wiatraków, zgasiłem, odpaliłem, pojeździłem na wolnych obrotach, potem w trasę i do odcinek. Teraz myślę, że komp już się wyregulował i jest okay. Także OEM czujnik > zamienniki. Zamienników tego czujnika nie polecam. Na nic się nie zdadzą.
..ale i tak odpiąłem na pół h klemy, potem trzymałem autko odpalone do 2 włączeń wiatraków, zgasiłem, odpaliłem, pojeździłem na wolnych obrotach, potem w trasę i do odcinek. Teraz myślę, że komp już się wyregulował i jest okay. Także OEM czujnik > zamienniki. Zamienników tego czujnika nie polecam. Na nic się nie zdadzą.
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Czujnik spalania stukowego - Knock sensor
Koko szkoda że zgasiłeś i odpaliłeś ponownie ,Trzeba było prowadzić "naukę" dalej bez wyłączania.
- KOko
- Posty: 1125
- Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
- Auto: Accord 98-02
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Białystok
Re: Czujnik spalania stukowego - Knock sensor
Czyli radzisz to powtorzyc bez wylaczania? Czy juz nie ma az takiej roznicy?
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Czujnik spalania stukowego - Knock sensor
Najlepsze wyniki (w/g manuala) daje Reset - potem odpalenie do dwóch włączeń wiatraka - uczy to silnik pracy na biegu jałowym , potem jazda z obrotami umiarkowanymi a następnie z dość wysokimi. Takie zachowanie pozwala ECU (ECM) zapisanie dość istotnych ustawień takich jak AFR dla zimnego i ciepłego silnika ,praca pod obciążeniem oraz dla łagodnej pracy (bez obciążenia) oraz wyważenie prawidłowego kąta wyprzedzenia zapłonu (tu regulowanego w ECM) i porównanie tego z odgórnie zapisana mapą paliwową.