Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Nie zapala: pompa/przekaźnik
- stars
- Administrator
- Posty: 365
- Rejestracja: 10 kwie 2009 09:02
- Auto: Accord 98-02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: 3miasto
Nie zapala: pompa/przekaźnik
Dziś pojawił się u mnie spory problem - Honda nie odpala. Problemem jest zasilanie w paliwo, nie słuchać przy przekeceniu kluczyka w stacyjce pompy paliwa. Jak raz na 20 razy pompa się odezwie i trochę podpompuje to wtedy odpalam, ale zaraz później gaśnie, bo nie dostaje już dalej paliwa.
Przeczytałem dzisiaj uważnie ten wątek http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=2&t=127
Sprawdziłem wtyczkę przy pompie, przy przekręceniu kluczyka pojawia się tam czasem trochę napięcia (kilka V), ale dosłownie na ułamek sekundy, a chyba to powinno to trwać kilka sekund. Później nie mogę sprawdzić oczywiście nic bo jak silnik gaśnie od razu to pompa przestaje pracować.
Sama pompa jest chyba ok, bo podając bezpośrednio napięcie słyszę jak ładnie kręci.
Wyciągnałem przekaźniki (zdjęcie Audiotone)
Sprawdziłem, że jeden z nich po przekręceniu stacyjki cyka i się przełącza (ten z zielonym zwojem). Jak mam go sprawdzić, co pomierzyć, Audiotone mowił, że miał zimne luty - jak to sprawdzić? Jakieś sugestie?
Przeczytałem dzisiaj uważnie ten wątek http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=2&t=127
Sprawdziłem wtyczkę przy pompie, przy przekręceniu kluczyka pojawia się tam czasem trochę napięcia (kilka V), ale dosłownie na ułamek sekundy, a chyba to powinno to trwać kilka sekund. Później nie mogę sprawdzić oczywiście nic bo jak silnik gaśnie od razu to pompa przestaje pracować.
Sama pompa jest chyba ok, bo podając bezpośrednio napięcie słyszę jak ładnie kręci.
Wyciągnałem przekaźniki (zdjęcie Audiotone)
Sprawdziłem, że jeden z nich po przekręceniu stacyjki cyka i się przełącza (ten z zielonym zwojem). Jak mam go sprawdzić, co pomierzyć, Audiotone mowił, że miał zimne luty - jak to sprawdzić? Jakieś sugestie?
- stars
- Administrator
- Posty: 365
- Rejestracja: 10 kwie 2009 09:02
- Auto: Accord 98-02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Nie zapala: pompa/przekaźnik
Oh yeah! Sam sobie problem rozwiązałem - powód zimne luty w Main Relay Switch czyli przekaźniku pompy.
Oto co należy zrobić:
1) Wymontować przekaźnik - jest to trochę trudne - znaduje się on kolo kolumny kierowniczej pod deską od strony drzwi kierowcy. Znów fotka Audiotone (dzięki):
I tutaj mała uwaga. Nie szarpcie się by zdjąć ten przekaźnik z metalowej listwy - nie da się, trzeba odkręcić go z całą tą listwą - jest ona przykręcona na jedną śrubę 10mm. Uprzedno trzeba zdjąć wtyczkę z czujnika hamulca. Jak wykręcicie to dopiero wtedy też wyciągnijcie wtyczkę - chodzi ona bardzo ciężko.
Problem z Main Relay jest znany - są to zimne luty. U mnie nie było to takie oczywiste ale przelutowałem wszystkie punkty i rozwiązało to mój problem. Cała operacja jest banalna.
Dodatkowe linki:
http://www.6thgenaccord.com/forums/show ... hp?t=29120
http://techauto.awardspace.com/mainrelay.html
Oto co należy zrobić:
1) Wymontować przekaźnik - jest to trochę trudne - znaduje się on kolo kolumny kierowniczej pod deską od strony drzwi kierowcy. Znów fotka Audiotone (dzięki):
I tutaj mała uwaga. Nie szarpcie się by zdjąć ten przekaźnik z metalowej listwy - nie da się, trzeba odkręcić go z całą tą listwą - jest ona przykręcona na jedną śrubę 10mm. Uprzedno trzeba zdjąć wtyczkę z czujnika hamulca. Jak wykręcicie to dopiero wtedy też wyciągnijcie wtyczkę - chodzi ona bardzo ciężko.
Problem z Main Relay jest znany - są to zimne luty. U mnie nie było to takie oczywiste ale przelutowałem wszystkie punkty i rozwiązało to mój problem. Cała operacja jest banalna.
Dodatkowe linki:
http://www.6thgenaccord.com/forums/show ... hp?t=29120
http://techauto.awardspace.com/mainrelay.html
- misio40
- Posty: 886
- Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
- Auto: Accord 2002 r.
- silnik: V6 3.0 vtec
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nie zapala: pompa/przekaźnik
No widzisz, accord nie chce Cię opuścić...
raz honda - zawsze honda
- nitro
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 wrz 2010 11:18
- Auto: Accord Coupe 2000
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: WWL
Re: Nie zapala: pompa/przekaźnik
ten sam objaw co u mnie przelutowałem wszystkie luty i smiga
- audiotone
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 paź 2010 10:40
- Auto: CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Perth Scotland
Re: Nie zapala: pompa/przekaźnik
ja już to przeszedłem - gratuluje uporania się z problemem
Re: Nie zapala: pompa/przekaźnik
Ja tez juz mam to za soba wiekszosc hond ma taka przypadlosc !
Re: Nie zapala: pompa/przekaźnik
No to masz ci los. Dzisiaj u mnie ta sama przypadłość. Mam nadzieje, ze poprawienie lutów wystarczy, ale objawy mam identyczne. Całe szczęście, że są dobrzy ludzie co piszą takie posty
- audiotone
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 paź 2010 10:40
- Auto: CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Perth Scotland
Re: Nie zapala: pompa/przekaźnik
yogurt86 pisze:No to masz ci los. Dzisiaj u mnie ta sama przypadłość. Mam nadzieje, ze poprawienie lutów wystarczy, ale objawy mam identyczne. Całe szczęście, że są dobrzy ludzie co piszą takie posty
na pewno sobie poradzisz, to jest prosta czynność wszystko pomału przejrzyj i przelutuj na koniec całą płytkę na której są te przekaźniki.
Jak coś będzie nie tak to pisz, na pewno się coś poradzi
Re: Nie zapala: pompa/przekaźnik
Dzięki, wszystko działa jak na razie. Operacja faktycznie prosta. Trochę przelałem kilka lutów ale grunt by nie przegrzać. Opcjonalnie myślałem nad połączeniem całości zewnętrznymi kabelkami wlutowanymi w styki gdyby jednak nie pomogło poprawienie lutów na płytce. Na szczęście wszystko działa więc to "hardcorowe" rozwiązanie nie jest potrzebne. Teraz jeszcze tylko trzeba zrobić to samo w accordzie kolegi
- stars
- Administrator
- Posty: 365
- Rejestracja: 10 kwie 2009 09:02
- Auto: Accord 98-02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Nie zapala: pompa/przekaźnik
Lutowanie jest mega proste, dla tych co się tego boją, - lutownica kolbowa z ostrym grotem, wystarczy 60W (taką miałem pod ręką). Porządnie ją nagrzewamy - niech pogrzeje się z 10 minut. Następnie przykładamy i dociskamy do każdego punktu (wystający cypek) i trzymamy lekko naciskając aż cyna stanie się płynna i grot lutownicy wejdzie w nią jak w masło. Tyle wystarczy! Nie trzeba dogrzewać, trzymać, dolewać cyny itp. Wystarczy jak na chwilę się rozpuści. Nie martwcie się też ze coś namieszacie bo to jest tak duży układ, że nie da się tego przegrać lub uszkodzić.