Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Tarcze hamulcowe

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
matysziom
Posty: 1156
Rejestracja: 15 sie 2011 21:32
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: matysziom »

jesli jest zbierznosc i kola wywarzone to moga to byc koncowki drazkow kierowniczych badz same drazki
Awatar użytkownika
regret
Administrator
Posty: 1044
Rejestracja: 10 lut 2013 22:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.2
Lokalizacja: Elbląg

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: regret »

wszystkiego się dowiedziałem , drążki są w super stanie , mam po porostu wygięte tarcze ...:( możecie polecić jakiś zestaw tarcze + klocki do coupe 2.0 na rozstaw 4x114,3 ? na alledrogo widzę zimmerman sport, black diammond, brembo , ATE
ale parametry są trochę inne niż pisaliście bo grubość wychodzi 25mm a nie 28mm jak pisaliście (chyba ,że jest różnica między 5x114,3 a 4x114,3)

Dane tarcz:

Srednica [mm]: 282
Grubosc tarczy [mm]: 25,0
Minimalna grubosc [mm]: 23
Typ tarczy: wentylowana
Powierzchnia: pokryty dodatkową warstwą
Ilosc otworów: 4
Srednica otworu [mm]: 114,3
Wysokosc [mm]: 47
Srednica otworu centrujacego [mm]: 64
Srednica wewnetrzna [mm]: 142,5
otwór o sr [mm]: 13
NPK Team
De opresso liber
Awatar użytkownika
matysziom
Posty: 1156
Rejestracja: 15 sie 2011 21:32
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: matysziom »

bo ciezko znalezc 28mm zapytaj na HAKP goscia Pawpor o ile nic nie przekrecilem handluje hamulcami
Awatar użytkownika
regret
Administrator
Posty: 1044
Rejestracja: 10 lut 2013 22:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.2
Lokalizacja: Elbląg

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: regret »

matysziom pisze:bo ciezko znalezc 28mm zapytaj na HAKP goscia Pawpor o ile nic nie przekrecilem handluje hamulcami
niestety nie ma takiego użytkownika ,ale jest Pejot o którym pisali koledzy na początku :|
NPK Team
De opresso liber
Awatar użytkownika
figo
Posty: 1766
Rejestracja: 18 cze 2010 09:55
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Rdm

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: figo »

pejot ma tarce blueprint 28mm grube, sam mam takie w zestawie z klockami ferodo premier. Mam je od ponad roku i złego słowa nie powiem.

jest użytkownik pawpor, ale z małej :D

http://www.accordklubpolska.pl/profile. ... file&u=556" onclick="window.open(this.href);return false;
HR
Awatar użytkownika
maxel
Posty: 1085
Rejestracja: 23 lut 2012 14:49
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: maxel »

Mam blueprinty od pejota i na przodzie i na tyle i jestem bardzo zadowolony, polecam! :)
Awatar użytkownika
regret
Administrator
Posty: 1044
Rejestracja: 10 lut 2013 22:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.2
Lokalizacja: Elbląg

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: regret »

hmmm no na allegro widzialem te tarcze i są bardzo tanie :) a teraz pytanie czy jest różnica w 4x114,3 i 5x114,3 . Dzisiaj rozmawiałem z jednym sprzedawcą tarcz co też na acco tylko w sedanie i ponoć w tych modelach występuje też problem wyginania się piast także zalecił przed zamontowaniem nowego setu sprawdzić czy piasta nie będzie do przetoczenia.
NPK Team
De opresso liber
Awatar użytkownika
Prywo
Loża szyderców
Posty: 1571
Rejestracja: 06 wrz 2010 20:38
Auto: O3FL
silnik: 1.4
Lokalizacja: Warszawa WK / Raszyn WPR

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: Prywo »

piasta do przetoczenia :shock: jak można przetoczyć piastę jak tam szpilki wystają, wyjmować je i potem nabijać :lol: :lol:
tak naprawdę to powinno się to zrobić tak:
dokładnie wyczyścić piastę
założyć nową tarczę
sprawdzić bicia miernikiem, jak są za duże przełożyć tarczę o 90 lub 180 stopni, w zależności czy mocowanie nam to umożliwia.
znów sprawdzić bicie, w przypadku dalszego bicia wyszukać usytułowanie tarczy z najmniejszymi odchyłami
przetoczyć tarczę na aucie które zniweluje bicia piasty
I WŁALA

albo zamontować nową piastę, która też potrafi mieć bicia, wtedy robimy jak wyżej i mamy większe koszta ;)

a jeśli chodzi o problem wyginania się piast to powód jest tylko jeden, źle dobrane klocki hamulcowe do tarczy, jak będą za twarde to po pewnym czasie powyginają i markowe, wtedy będą bicia i to nie z winy piasty tylko tarczy, a jak za długo się będzie z taką jeździć to i owszem piasta też w końcu zrobi pa pa.
Ja już sporo tarczy zabiłem głównie w IV genie (ATE, Zimmermann, Brembo) i to nie była wina tarczy tylko klocków, tak klocków, do mojej EX CB7 która miała tarcze 282 mm na rynku można dostać tylko OEM za 420 zł, lub Kashiyama za 90 zł (a te są cholernie twardymi klockami) i to one zabijały tarcze, kiedyś udało mi się kupić klocki Remsa bardziej miękkie niż Kashiyama i w połączeniu z tarczami Mikody latały dłuuuugo i w takim zestawieniu poszły do nowego właściciela.

:shock: :shock: :shock: :shock:
o qwa ale się rozpisałem
:lol: :lol: :lol: :lol:
pozdrawiam
http://www.ukpkp.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: krisss111 »

Prywo pisze:o qwa ale się rozpisałem

no w końcu za coś tego moderatora dostałeś. wiedza musi być.
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Awatar użytkownika
regret
Administrator
Posty: 1044
Rejestracja: 10 lut 2013 22:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.2
Lokalizacja: Elbląg

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: regret »

Prywo pisze:piasta do przetoczenia :shock: jak można przetoczyć piastę jak tam szpilki wystają, wyjmować je i potem nabijać :lol: :lol:
tak naprawdę to powinno się to zrobić tak:
dokładnie wyczyścić piastę
założyć nową tarczę
sprawdzić bicia miernikiem, jak są za duże przełożyć tarczę o 90 lub 180 stopni, w zależności czy mocowanie nam to umożliwia.
znów sprawdzić bicie, w przypadku dalszego bicia wyszukać usytułowanie tarczy z najmniejszymi odchyłami
przetoczyć tarczę na aucie które zniweluje bicia piasty
I WŁALA

albo zamontować nową piastę, która też potrafi mieć bicia, wtedy robimy jak wyżej i mamy większe koszta ;)

a jeśli chodzi o problem wyginania się piast to powód jest tylko jeden, źle dobrane klocki hamulcowe do tarczy, jak będą za twarde to po pewnym czasie powyginają i markowe, wtedy będą bicia i to nie z winy piasty tylko tarczy, a jak za długo się będzie z taką jeździć to i owszem piasta też w końcu zrobi pa pa.
Ja już sporo tarczy zabiłem głównie w IV genie (ATE, Zimmermann, Brembo) i to nie była wina tarczy tylko klocków, tak klocków, do mojej EX CB7 która miała tarcze 282 mm na rynku można dostać tylko OEM za 420 zł, lub Kashiyama za 90 zł (a te są cholernie twardymi klockami) i to one zabijały tarcze, kiedyś udało mi się kupić klocki Remsa bardziej miękkie niż Kashiyama i w połączeniu z tarczami Mikody latały dłuuuugo i w takim zestawieniu poszły do nowego właściciela.

:shock: :shock: :shock: :shock:
o qwa ale się rozpisałem
:lol: :lol: :lol: :lol:
dzięki za obszerne info :) no widzisz, gdzie sie nie zapyta człowiek to wszędzie inaczej mówią . Mi zaproponowali tarcze Zimmerman standard i do tego klocki Hawk HPS . Gość który mi to proponował mówił ,ze to będzie na pewno lepszy set niż średnie tarcze nawiercane i średnie klocki.

Co do bicia piast i tej tarczy no to przy najbliższej okazji przed montażem się tym zajmę . OGólnie co myślisz o tym secie który mi zaproponował?
Btw. Odpisał mi też Pejot i ma Bluepointy na 4x114,3 i grubość 28mm, a nie jak reszta dostawców na 25mm - koszt 310zl za komplet.
NPK Team
De opresso liber
ODPOWIEDZ