Strona 1 z 41

REX J30A1

: 30 sie 2014 09:57
autor: rexio
Troche historii:

To, ze ten samochod pojawil sie u mnie jest czystym przypadkiem, patrzac jednak z perspektywy czasu niezwykle milym...

Od wielu lat jezdzilem Civiciem, od nowosci w rodzinie, chuchany, dmuchany, oczko w glowie. Wiosna 2014 r. postanowilem jednak przesiasc sie na VIII GENA TYPE-R. Moj Civic zostal sprzedany a z rzeczowym Type-R'em sie sknocilo i zostalem bez auta. Z racji tego, ze auto potrzebuje jedynie jako obiekt do woskowania i przejazdzek bez celu nie mialem wielkiego cisnienia na kupno auta.

I tak by zostalo, ale powiedzialem znajomemu ktory zajmuje sie sprzedaza aut - szukaj mi VI gena albo VII gena w Coupe. Moze cos bedzie. W okolicach czerwca podsyla linka z niemieckim ogloszeniem. 2002 rok, bez przygod, seria, od nowosci jeden wlasciciel, stan b.dobry, przebieg (jak sie pozniej okazalo potwierdzony i wiarygodny) 55.000 KM! Cena 7300 euro. Pogadalismy, podziekowalem bo stwierdzilem ze troche drogo - nie mialem wtedy tego efektu napalenia jak szczerbaty na suchary. Sprawa by sie rypla gdyby znowu nie Michał - po okolo 2 tygodniach pisze ze kobieta obnizyla cene na 5.500 euro. Chwila namyslu i jego wspolnik ktory obczaja auta w Niemczech czy sa godne uwagi pojechal go ogladac z jednym wyznacznikiem - auto nie na handel lecz dla pasjonata debila :)

Werdykt - stan niewiarygodny, kilka bolaczek - glownie slady gradu na masce, dachu i klapie plus lakier do polerki bo ma 2 obcierki ale niegrozne. Ksiazka do konca, przeglady potwierdzone, wiarygodne wszystko od A do Z. Sprzedajacy ludzie z kasa wiec nie bylo oszczedzania na aucie podczas eksploatacji. Znajomy powiedzial ze podczas ogledzin byl w szoku ze wszystkie srubki pod maska byly jak nowe - mowi ze kazda starsza Honda ma zawsze srubki pordzewiale mniej lub bardziej a tutaj nic.

No i znalazl sie w Polsce. Po gradzie pozostalo wspomnienie - wszystko dalo sie bezproblemowo wyciagnac przez specjaliste, polerka w 95% zalatwila sprawe, zaczal sie swiecic jak psu .... :) Od spodu sprawdzony w ASO Hondy pod katem zawieszenia, jakis przygod, korozji, etc. Wynik - igla.

Od razu dostal Eibach ProKit, nowe kola i opony, pomalowane zaciski, wyczyszczone i zakonserwowane nadkola. Zrobilem tez profesjonalna konserwacje podwozia u znajomego lakiernika, wlacznie z profilami zamknietymi i tylnymi nadkolami od wewnatrz. Od spodu ten samochod mial lekki nalot korozji w jednym miejscu na laczeniu blach, reszta jak z fabryki. Przewody hamulcowe i paliwowe jak nowe, wszystkie elementy gumowe zawieszenia bez zarzutu, na szarpakach zero luzow czy stukow, brak wyciekow, pocenia sie, czegokolwiek skadkolwiek. Jedno co czasem kapie to woda z klimy.

Komfort jazdy w tym aucie jest rewelacyjny! Zupelnie jakby to auto mialo rok, gora dwa. Wszystko dziala wzorowo. Az sie geba smieje jak nim jade.


MODEL : Honda Accord Coupe CG2 2002
SILNIK : J30A1 - seria
UKŁAD DOLOTOWY : seria, wkladka K&N, bez rezonatora
UKŁAD WYDECHOWY : seria do srodkowego tlumika, reszta z kwasowy robiona w mgmatorsport.pl
ELEKTRONIKA : seria
UKŁAD NAPĘDOWY : seria
ZAWIESZENIE : seria na sprężynach Eibach ProKiit
UKŁAD HAMULCOWY : seria
BODY-KIT : Dokładka zderzaka przód, OEM halogeny, OEM spoiler, lotka na gorze szyby SpoilerKing, tylne lampy zmienione na DEPO z bialymi kierunkami, boczne kierunki biale TYC, OEM złote emblematy H
KOŁA : Felgi Japan Racing JR-10 18x8,5 , opony Federal 595 235/40
ŚRODEK : kastomowa kierownica z Accord VII GEN, nowe obszycie foteli przod, podlokietnika i galki biegów, reszta seria w ciemnej skórze
CAR-AUDIO : Pioneer AVH-X8700BT + kamera cofania + seryjne glosniki BOSE

ZDJĘCIA:

07/07/2014 - jeszcze na seryjnym zawiasie po wrzuceniu nowych kol:

Obrazek

14/07/2014 - tutaj juz Eibach ProKit:

Obrazek

25/08/2014 - Spoiler OEM i lampy DEPO:

Obrazek

Serducho i wnetrze :

Obrazek

Obrazek

27/08/2014 - koncowki tlumikow, w koncu dostlem tez swoje blachy:

Obrazek

20/09/2014 - przyciemnione szyby (lekko) oraz OEM znaczki w kolorze złotym

Obrazek

Obrazek

05/11/2014 - dokladka zderzaka OEM look sciagana z US, polakierowana ze zderzakiem, boczne biale kierunki TYC, haloegeny OEM:

Obrazek

Obrazek

24/12/2014 - lotka na tylna szybe:

Obrazek

Obrazek

Wigilia 2014, pogoda dopisala to runda zaliczona:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

31/01/2015:

Fanem zlota nigdy nie bylem ale po zalozeniu do czarnej fury zlotych znaczkow cos mnie tchnelo i za kilka dni wpadnie takie kolo:

Obrazek

No i fura juz na nowej obreczy :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

11/02/2015:

na dokladke od Jarusa musze czekac do konca kwietnia wiec nie wytrzymalem i zderzak poszedl juz do malowania + montaz side markerow:

Obrazek

Pierwsza czesc zardzewiala w qp to tylna belka. Na szczescie jest odkrecana. Pojechala do piaskowania i malowania proszkowego.

16.02.2015 : Zderzak w nowym laierze z markerami. Brakuje jeszcze dokladki i lotki na szybie.

Obrazek

Lepy usaccord w kolorze zlotym :

Obrazek


26.03.2015: Kierownica z VII GEN polift

Obrazek

Obrazek



04.04.2015 Monaz radia 2DIN wraz z kamera cofania

Dojechal rzutem na tasme zajaczek z :

Obrazek


Rozbebeszenie konsoli i tunelu srodkowego by dostac sie do radia oraz podpiac sie pod reczny. Wiem, ze mozna obejsc motyw z recznym by zapuscic film ale nie chcialem.

Obrazek


Wszystko poskladane do kupy :

Obrazek

Radio siadlo ladnie, kolor paska z przyciskami ladnie sie komponuje z grafitem konsoli srodkowej. Bylem do tego zabiegu nastawiony bardzo sceptycznie widzac czasto radia wygladajace jak choinki z odpustu totalnie psujace wyglad deski. Na szczescie jest git dzieki prostemu designowi radia i nienachalnej grafice wyswietlacza.

Przy okazji dowiedzialem sie ze ring z gniazda zapalniczki jest podswietlany. Wymiana zarowki i ladnie swieci :)


Kamera dotarla po Wielkanocy :

Obrazek


Kamera zamontowana na swoim miejscu :

Obrazek

Podlaczenie banalne i proste. Kabelek sygnalowy wzialem z wiazki tylnego wstecznego.


Z daleka nie rzuca sie w oczy wiec spoko :

Obrazek


Filmow raczej nie bede w aucie ogladal ale dla testow zauscilem. Dziala wzorowo.

Obrazek


Liiec 2015 : sesja To Inspire:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


15.09.2015 - tylna dokladka oraz montaż wydechu w mgmotorsport:

Zrobiony 1 etap, kolejny MOZE w przyszlym roku. Tutaj chlopaki skupili sie na koncowym rozgalezieniu oraz dwóch tylnych tlumikach. Ustalilem delikatny pomruk i to sie udalo osiagnac. Priorytetem byl wyglad - twinloop, puchy srebrne na wysoki polysk, rury po przepaleniu zrobia sie zlotawe. Koncowki zostaly juz przebarwione na zloty kolor (palony kwas).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wczesniej nosilem sie z zamiarem "dodrutowania" jakis nadkoli w czesci tylnej za kolem a przed zderzakiem ale w tym momencie bylby to grzech :

Obrazek

Obrazek


I jeszcze tylna lotka poszla w kolor:

Obrazek


19.06.2016 - Sesja spontan z wczoraj

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


20.01.2017 Fotele obszyte na nowo

Fotele odebrane. Byly w sumie 4 projekty - srodek perforowany, na wzor oem, alcantara i romby. Ostatni wygral i nie zaluje, jakosc skory rewelacyjna, wykonanie 1 klasa, kolor skory jak oem, nitka szaro-srebrzysta super pasuje do elementow na desce i drzwiach oraz swietnie sie komponuje z kolorem skory na fotelach. Podlokietnik i galka biegow tez obszyte, wszystko z jednej parafii.

Obrazek

Obrazek


16.02.2017 Kierownica gotowa

Obrazek

Obrazek

Obrazek

13.04.2017 Dotarly rozporki i dywaniki OEM.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: REX J30A1

: 30 sie 2014 10:23
autor: STomasz
Ale masz fajny garaż, czy to pokój? :D
Ładny accordzik.
Zastanawiałem się jak te lampy depo z tyłu wyglądają z ciemną budą i patrząc na te zdjęcia chyba nie jestem przekonany do nich :/
A powiedz jak wyglądał u Ciebie montaż spoilera, też mnie to czeka. miejsca na śruby są zaznaczone, a miejsce przez który idzie kabel tez jest zaznaczone? Kabel od stopu trzeba przedłużać?

Re: REX J30A1

: 30 sie 2014 10:37
autor: seba2213
gratulacje super

Re: REX J30A1

: 30 sie 2014 10:49
autor: rexio
STomasz ->

dziurki sa od spodu oznaczone - te do przykrecenia spoilera. Nie ma oznaczenia na dziurke do kabla ale to proste. Wystarczy kawalek kartki. Nasadzasz ja na spoiler i odrysowujesz miejsce dziurki, na srodku tej dziury w klapie wiercisz i jest. U mnie kabel byl z taka gumka zeby bylo szczelnie. Kabel od spoilera jest krotki, ja podpialem pod 3 stop z auta - tamten odlaczylem, dorobilem kable, przeciagnalem w peszlu na zawiasie klapy i jest.

Zalezy kto jaki ma gust i co komu pasi ale nawet ci, ktorzy mi odradzali te depo stwierdzili ze jednak jest duzo ladniej.

Re: REX J30A1

: 30 sie 2014 10:52
autor: eMeN
Nówka sztuka! :mrgreen:
Tylko też nie za bardzo podchodzą mi lampy na tył, w czarnej budzie wolałbym przyciemnić oryginały :)

Re: REX J30A1

: 30 sie 2014 11:01
autor: qba11
Ale laleczka;)
Naprawdę ładnie utrzymane coupe, można rzec jak nowe.

Re: REX J30A1

: 30 sie 2014 11:30
autor: slepak
Auto bardzo ładne, pokaż jeszcze wnętrze jak wygląda po tym przebiegu.
Lampy tylne osobiście mi się nie podobają, wolałbym oryginalne czy USDM.
Końcówki wydechu znajome :mrgreen:
Powodzenia w planach i bez awaryjności.


p.s:http://www.usaccord.pl/viewforum.php?f=31
:D

Re: REX J30A1

: 30 sie 2014 11:46
autor: rexio
Ciachne foty jak wroce z pracy do domu. Machne tez silnik bo jest jak nowy :)

Czy macie jakis patent na wlacznik przeciwmgielnych przednich? Jest jedna zaslepka pod radiem - tam bym chcial miec wlacznik. Tylko co i skad tam wpasowac?

Re: REX J30A1

: 30 sie 2014 12:31
autor: Trojan
Ładna sztuka,z profilu wygląda ciekawie.
Ja bym te białe kierunki lekko przydymił jakimś sprayem, a w końcówkach wydechu to co jest w środku srebrne też na czarno bym zamalował, poza tym końcówek od S2K poliftowej poszukaj (każdy i wszędzie to powtarza ale trzeba przyznać,że są to bardzo udane i zgrabne końcówki wydechu)
Fajna rejestracja ,no i 'noclegownia' fury też nie głupia :mrgreen:

Re: REX J30A1

: 30 sie 2014 13:16
autor: pablowwa
piekny egzemplarz, gratulacje! tylne lampy pasują, sam bym sobie takie zalozyl :D

skad dorwales tylni spoiler?