Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
lawina
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2016 15:17
Auto: Accord Coupe CG3
silnik: 2.3

Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: lawina »

Słowem szybkiego wstępu ;)
Na forum zarejestrowałem się już półtora roku temu, kiedy to mój brat zakupił CG4 i pomagałem mu w znalezieniu odpowiedniego pilota centralnego zamka. Trochę młodemu zazdrościłem, bo Accordy Coupe VI od zawsze bardzo mi się podobały, ale miałem do dyspozycji auto służbowe, więc nie myślałem nawet o zakupie daily. Po prawie 7 latach sytuacja w pracy się trochę zmieniła i musiałem się rozstać z darmowozem, więc rozpoczęły się poszukiwania auta. Założeń miałem kilka... musiało być coupe, musiało być niedrogie, musiało być niezawodne, tanie w eksploatacji, mieć klimę i być w automacie. Przez chwilę myślałem o BMW 3, ale zarówno E36 jak i E46 nie za bardzo mi się podoba, szczególnie w środku, jednak jest tam za surowo. Okazało się, że wymagania moje spełnia (w miarę ;) ) właśnie Accord Coupe. Postanowiłem, że będzie to V6, jednak po rozeznaniu tematu trochę przestraszyłem się tych padających skrzyń i odpuściłem (ma być bezawaryjnie ;) ). No i przede wszystkim przejechałem się tym i umówmy się... niby 200KM, ale z tą skrzynią to V6 po prostu nie jedzie (naprawdę spodziewałem się dużo lepszego wgniatania w fotel). W międzyczasie miałem okazję wsiąść do Preludy V i bardzo spodobała mi się pozycja za kierownicą, więc obejrzałem kilka sztuk, ale szybko mi się odwidziało :) Same trupy, a doprowadzenie Preludy do dobrego stanu i potem utrzymanie jej to jednak worki pieniędzy. Tak więc szukając dalej CG dla siebie, po kilku wycieczkach w Polskę, w końcu znalazłem... prawie, że pod domem:

Honda Accord
ROK: 1999
MODEL: CG3
WERSJA: EX
SILNIK: 2.3 VTEC F23A1
MOC: 150 KM
KOLOR NADWOZIA: Zielony
ŚRODEK: Beżowy welur
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria
ZAWIESZENIE: seria
KOŁA: 15" OEM Honda na zimówkach, 17" na oponach letnich
BODY-KIT: OEM lotka
CAR AUDIO: seria
DODATKI: LPG Prins VSI
PLANY: doprowadzić do stanu używalności

No więc jest to prawdziwy USDM, auto wyjechało w 1999 roku z salonu Hondy w Wirdżinni i w tym samym roku przypłynęło w kontenerze z Newark do portu w Gdyni (fajnie jest dostać do auta stos papierów dokumentujących całą jego historie od nowości :) ). Mówi się, że na "wymagający amerykański rynek" wypuszcza się wypasione wersje, a na Europe już nie tak bardzo, ale nie w tym przypadku. Auto nie ma skór, tylko welur, który sprawia, że wnętrze bardziej przypomina living room u Johna Smitha niż wnętrze "luksusowego" coupe, z drugiej strony jest jakoś bardziej przytulnie niż na śliskich skórach ;). Welurowe siedziska nie mają podgrzewania, a elektrycznie regulować można tylko ich wysokość, reszta regulacji tradycyjnymi wajchami. Auto nie ma elektrycznej regulacji wysokości świateł i to by było chyba na tyle jeśli chodzi o różnice między tą sztuką, a tymi wypuszczanymi na europę. Chociaż nie, auto ma w manetce regulacji czasu miedzy ruchami wycieraczek, a z tego co czytałem to na europę nie wszystkie miały ;)
Co więcej o tej kupecie? Auto jest BARDZO zaniedbane, nie ma rogu który nie byłby przyrysowany, lakier jest praktycznie matowy, w środku brudno, bardziej brązowo niż beżowo. Ruda już zadomowiła się na tylnych nadkolach, w zawieszeniu stuki, wydech pierdzi bo jest urwana szpilka kolektora wydechowego i wydmuchało już uszczelkę, uszkodzone lusterko, silnik zapocony, jest przy tym samochodzie naprawdę dużo do zrobienia. Można by było zapytać po co się w to wpakowałem, a no dlatego, że... zmierzyłem auto miernikiem, wszędzie oryginalny lakier oprócz paru elementów, które były ponownie lakierowane po lekkich kolizjach (są na to papiery... auto bezgotówkowo naprawiane w ASO), więc auto nie miało nigdy poważnego dzwona. Po otwarciu korka wlewu oleju zobaczyłem czyściutki silnik, widać, że olej zawsze był wymieniany na czas, po otwarciu korka chłodnicy zobaczyłem czyściutkie aluminium, chłodnica nigdy nie widziała wody. Pomimo pierdzenia z pod kolektora słychać, że silnik pracuje idealnie. Podczas jazdy próbnej złapaliśmy się z CG4 mojego brata (147KM vs 150KM) i pomimo większego obciążenia w CG3 to lekko odchodził, więc silnik trzyma moc ;). Do tego auto wyposażone jest w bardzo dobrą instalację gazową.
Tak jak już mówiłem w aucie jest dużo do zrobienia, ale to dobrze, będzie o czym pisać, a i może się trafi coś co będzie można wrzucić do jakiegoś działu DIY czy coś ;) Póki co bez zdjęć, jeszcze nie zdążyłem nim nawet na myjnie pojechać :) Jak tylko go umyję to strzelę parę fotek.

Co do tej pory zrobiłem:
- naprawiłem niezamykającą się maskę
- rozebrałem reduktor LPG, bo był z nim problem, ale okazało się, że jest na tyle uszkodzony, że nie nadaje się do dalszego użytkowania. Kurier dziś już przywiózł mi nowy ;)
- zamówiłem kilka amerykańskich żarówek, bo kilka jest przepalonych
- kupiłem pilota od centralnego zamka, już leci z USA, ma być na poniedziałek :)

Plany (w kolejności od najpilniejszych):
- wymiana reduktora, filtrów LPG, węży, oddanie wtrysków do czyszczenia i ogólne "poprawienie" instalacji LPG pod maską, gdyż została zamontowana "niechlujnie".
- wymiana uszczelniacza aparatu zapłonowego, bo przez ten wyciek pół silnika jest zapocone
- wymiana urwanej szpilki i uszczelki pod kolektorem wydechowym
- polerka przednich lamp, bo są tak matowe, że nie ma prawa to w tej chwili dobrze świecić, przy okazji wymiana żarówek na jakieś lepsze
- wymiana linki maski, bo już się strzępi i zaraz strzeli
- wyeliminowanie luzów w zawieszeniu
- totalne pranie/detailing wnętrza
- wymiana kierownicy, bo tak jakby guma oddzieliła się od metalowego stelaża i można tą gumą kręcić jak manetką w motorze ;)
- zmiana radia
- polerka lakieru
- wywalenie rudej z nadkoli
- jak się kiedyś trafi... wymiana wnętrza na jasne skóry ;)

Trochę się rozpisałem, kończę więc... postaram się wrzucać postępy z prac na bieżąco ;)
Ostatnio zmieniony 09 lis 2017 01:17 przez lawina, łącznie zmieniany 2 razy.
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
mieglo
Posty: 435
Rejestracja: 22 sie 2016 14:52
Auto: Accord 99
silnik: 3.0
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: mieglo »

Witam. Powodzenia w naprawach. Z niecierpliwością czekam na foty.
Awatar użytkownika
Szaaryy
Posty: 256
Rejestracja: 17 kwie 2016 22:11
Auto: CG4 1999
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wieruszów

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: Szaaryy »

Bardzo mnie zaciekawił twój opis. Widać, że auto zostanie u ciebie na dłużej :D również czekam na foty

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Honda Accord CG4 '99 Anglik -> Honda Accord CG4 '99
Obrazek
Awatar użytkownika
Guras
Posty: 370
Rejestracja: 17 sty 2015 11:16
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Włocławek

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: Guras »

No ciekawie, wytrwałości życzę w dążeniu do celu ;)
Awatar użytkownika
KOko
Posty: 1124
Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Białystok

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: KOko »

Nono, opis zaciekawił. Teraz dawaj foto Twego strucla :D
Andy
Posty: 51
Rejestracja: 19 lip 2017 16:40
Auto: Accord 98-02
silnik: 3,0 V6
Lokalizacja: Białystok

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: Andy »

Witam i samozaparcia w doprowadzeniu auta do auta marzeń.
Honda Accord Coupe 3.0 V6 /CG2/ 2000
lawina
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2016 15:17
Auto: Accord Coupe CG3
silnik: 2.3

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: lawina »

No auto marzeń to to nie będzie :) To ma być jedynie środek transportu, który ma mnie przewozić z punktu A do punktu B niedużym kosztem, a przy okazji nienajgorzej wyglądać, typowy dupowóz. Nie będzie tu żadnych tuningów, wydechów, gwintów, poliuretanów, big brake kitów... chyba nawet stożka bym nie zamontował, żeby podczas jazdy mordy nie darł, ma być jak najbliżej OEM. Jedyne co będę tu poprawiał to kwestie uprzyjemniające codzienne użytkowanie, jak np. car audio.

Postanowiłem, że jednak wrzucę zdjęcia zanim go umyje, tak żeby było widać jakim struclem jest :D Takie zdjęcia bazowe... bez przeróbek, bez kolorowania ;) od czego zaczynam :)
Obrazek

Obrazek

ten amerykański zderzak robi robote :D
Obrazek

no i budyniowy welur :)
Obrazek

Z postępów w pracach nad autem:
- rozebrałem "nowy" reduktor, żeby go wyczyścić przed montażem, trochę brudny, ale oprócz wyczyszczenia nie wymaga wymiany żadnych elementów, więc jest dobrze
- wykręciłem listwę wtrysków gazu i wysłałem do czyszczenia
- kupiłem nowe węże i opaski do mojej nowej wizji rozmieszczenia elementów instalacji LPG pod maską
- zamówiłem filtry LPG
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
Andy
Posty: 51
Rejestracja: 19 lip 2017 16:40
Auto: Accord 98-02
silnik: 3,0 V6
Lokalizacja: Białystok

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: Andy »

Potrzeba dużego wkładu kasowego i swojej robocizny. Powodzenia.
Honda Accord Coupe 3.0 V6 /CG2/ 2000
lawina
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2016 15:17
Auto: Accord Coupe CG3
silnik: 2.3

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: lawina »

oj już nie przesadzajmy z tym wkładem kasowym ;) dużo nie trzeba, pracy sporo to prawda, ale pieniędzy dużo to nie powinno pochłonąć.
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
Awatar użytkownika
rambo87
Posty: 31
Rejestracja: 05 gru 2016 17:37
Auto: Accord Coupe 2000
silnik: 3.0
Lokalizacja: Katowice

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: rambo87 »

Widzę lubisz wyzwania! Ale jak faktycznie nie bity nigdzie porządnie i dobra cena to tylko ogarniać i jeździć:-)
Powodzenia i dawaj zdjęcia z praca jak coś :-)
ODPOWIEDZ