Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Radio

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
robby
Posty: 92
Rejestracja: 13 paź 2010 14:54
Auto: CG2
silnik: 3.0
Lokalizacja: the Hague / NL

Re: Radio

Post autor: robby »

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-Honda ... item2eb2f5" onclick="window.open(this.href);return false;

jesli jest tak jak piszesz to po co bylo by to podlaczone do glosnikow i nazywalo sie OEM TDK Stereo Amplifier ? :o
Don"t drive faster than your angel can fly !
electro
Posty: 29
Rejestracja: 11 cze 2009 22:40
Auto: Accord CG2 99
silnik: J30A1

Re: Radio

Post autor: electro »

Ludzie często nie wiedzą co piszą. Jak widzisz kable dochodzące do tej cewki, (bo to cewka przedlużająca elektrycznie antene radiowa w tylnej szybie) są troche inne niż te przy wtyczkach od głośników. Zrób sobie eksperyment i odlacz te wtyczki i zobacz cos się stanie
Awatar użytkownika
audiotone
Posty: 1076
Rejestracja: 20 paź 2010 10:40
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Perth Scotland

Re: Radio

Post autor: audiotone »

electro pisze:Ludzie często nie wiedzą co piszą. Jak widzisz kable dochodzące do tej cewki, (bo to cewka przedlużająca elektrycznie antene radiowa w tylnej szybie) są troche inne niż te przy wtyczkach od głośników. Zrób sobie eksperyment i odlacz te wtyczki i zobacz cos się stanie
Dziekuje za wyjaśnienie tego tajemnieczego czegoś...heheh ;)

Teraz widzę jak mało wiem o mojej paskudzie... ;) człowiek uczy sie całe życie :)
Awatar użytkownika
robby
Posty: 92
Rejestracja: 13 paź 2010 14:54
Auto: CG2
silnik: 3.0
Lokalizacja: the Hague / NL

Re: Radio

Post autor: robby »

Panowie ,
jesli dobrze sie doczytalem to mowimy o fenomenie AFBS - Acoustic FeedBack System

ustrojstwo to wychodzilo dla JDM oraz USDM

AFBS -- Acoustic FeedBack System
This is the part everyone wants to know about, as it is unconventional for a car audio system. What it does is analyze the sound from the rear speakers for distortion, then feeds that information back into the amplifier to help eliminate it. This is similar in concept to how the servo subwoofer that might be in your home audio system works.


Each rear speaker has a microphone attached. Under the right-rear speaker, there is a small box that is both a small amplifier and the feedback system. Apparently, the head-unit has nothing to do with AFBS (despite the label affixed upon the front)! Normal speaker outputs are sent to the rear, which is amplified by the AFBS box. The AFBS unit sends a monophonic signal to both of the rear speakers. Yes, that's right, the rear is wired in mono. No, you can't change how the AFBS does that. (This is not as bad as it first seems -- most of us on the Prelude lists didn't even notice until someone brought it up! It's extremely difficult to detect the lack of stereo in the rear, because the audio image should be coming from the front part of the car. Personally, I ran my stock setup with it faded quite a bit towards the front.)


There is one other important piece of information about the rear speakers -- they are 2 ohm speakers, not the usual 4 ohm. The consequence of this is that you will overheat the head-unit if you attempt to connect these directly to a typical head-unit (if you are trying to by-pass the AFBS amp); most aftermarket amps can handle 2 ohms, however. There's only so much modification that can be done with the rears. (If you disable AFBS, I recommend replacing the rear speakers as well, or running them with an aftermarket amp; do not hook up the rear speakers to a head-unit.) The advantage of 2 ohm speakers is that they are twice as loud as 4 ohm speakers, so with AFBS, the tiny amp, and 2 ohm speakers, everything combined puts out pretty good bass in a stock system, and saves the limited trunk space. As a system, it does what it is designed to do; since it is a system (a combination of 2-ohm speakers, microphones, and an amp), modifying part of the system is difficult. In general, either like it, or replace the system (rear speakers & unplug the rear amp).
Załączniki
wzmacniacz anteny
wzmacniacz anteny
DSC_3183.jpg (124.84 KiB) Przejrzano 5621 razy
wzmacniacz sygnalu
wzmacniacz sygnalu
DSC_3184.jpg (121.22 KiB) Przejrzano 5621 razy
Don"t drive faster than your angel can fly !
electro
Posty: 29
Rejestracja: 11 cze 2009 22:40
Auto: Accord CG2 99
silnik: J30A1

Re: Radio

Post autor: electro »

Pudełko z napisem TDK jest od anteny, drugie pudełko to AFBS, ale z tego co wiem nie montowany w naszym accordzie lecz w prelude. Ale generalnie chodzi mi o to że pudełko TDK to nie wzmacniacz, a to że "znawcy" sprzedają to jako wzmacniacz to ich sprawa
Awatar użytkownika
robby
Posty: 92
Rejestracja: 13 paź 2010 14:54
Auto: CG2
silnik: 3.0
Lokalizacja: the Hague / NL

Re: Radio

Post autor: robby »

to by sie zgadzalo electro,tylne glosniki sa 4 ohmowe i na naszych radiach nie ma napisu accustic feedback system ja w preludach...
Załączniki
preluda usdm radio
preluda usdm radio
CQJH2610A.jpg (62.98 KiB) Przejrzano 5619 razy
Don"t drive faster than your angel can fly !
Awatar użytkownika
audiotone
Posty: 1076
Rejestracja: 20 paź 2010 10:40
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Perth Scotland

Re: Radio

Post autor: audiotone »

to u mnie są takie dwa pudełka z napisem TDK czyli to jest coś od anteny zewnętrznej tak sobie tłumacze..heheh :)
na środku półki mniędzy głośnikami ale faktycznie przeszkadzają te stalowe pręty idące pod spodem... że by coś zamontować z wiekszym układem magnetycznym będzie malutki problem...
Moim ideałem zakupów odnośnie wzmaków samochodowych jest SIGANT FLAG.... tylko jeden jest bardzo mało informacji o tym wzmaku ale jeśli ktos sie interesuje sprzętem audio to wie co to jest SIGANT FLAG ..... widziałem to w dzałaniu i polecam każdemu audiofilowi oprócz wzmaków MAcintosh-a i ty ch podobnych.....z tej klasy dźwiękowej. :)
odnośnie Macintosh-a kilka fotek :) ślicznych w swej prostocie :) aż ślinka cieknie :)
signat flag.jpg
signat flag.jpg (20.73 KiB) Przejrzano 5605 razy
McIntosh MC 431M 4ch-Power Amp Top.JPG
McIntosh MC 431M 4ch-Power Amp.JPG
McIntosh MDA 4000 DAC.JPG
McIntosh MX4000 Audio Control Center & MPM4000 Power Output Meter .JPG

to tak dla nas byśmy mieli do czego dążyć... :) ;)
Awatar użytkownika
audiotone
Posty: 1076
Rejestracja: 20 paź 2010 10:40
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Perth Scotland

Re: Radio

Post autor: audiotone »

chciałem dobrać się do radyjka które jest oryginalne ale to nie jest takie proste z demontażem pokaże dla potomnych jak zdemontować oryginalne radyjko w naszych qpetkach :)
1. po demontażu zegarka odkręcamy śrubę która jest z tyłu...
1. po demontażu zegarka odkręcamy śrubę która jest z tyłu...
sroba za zegarkiem.jpg (50.25 KiB) Przejrzano 5545 razy
2. śruby na dole konsoli środkowej
2. śruby na dole konsoli środkowej
sroby na dole konsoli.jpg (27.09 KiB) Przejrzano 5545 razy
3. obraz po zdjęciu konsoli centralnej
3. obraz po zdjęciu konsoli centralnej
zdjecie konsoli centralnej.jpg (48.62 KiB) Przejrzano 5545 razy
4. odkręcamy śruby te zaznaczone
4. odkręcamy śruby te zaznaczone
odkrecamy te 4 sroby.jpg (61.62 KiB) Przejrzano 5545 razy
5. ostatnie śruby po dwie z każdej strony
5. ostatnie śruby po dwie z każdej strony
ostatnie 4 sruby.jpg (55.61 KiB) Przejrzano 5545 razy
Awatar użytkownika
audiotone
Posty: 1076
Rejestracja: 20 paź 2010 10:40
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Perth Scotland

Re: Radio

Post autor: audiotone »

cd....
model radia.jpg
model radia.jpg (33.33 KiB) Przejrzano 5545 razy
2. Widok na kostki z tyłu radia
2. Widok na kostki z tyłu radia
widok na kostki.jpg (43.16 KiB) Przejrzano 5545 razy
3. model oryginalnej zmieniarki Pioneer-a
3. model oryginalnej zmieniarki Pioneer-a
model oryginalnej zmieniarki.jpg (60.35 KiB) Przejrzano 5545 razy
4. zmieniarka
4. zmieniarka
zmieniarka.jpg (62.4 KiB) Przejrzano 5545 razy
5. wtyczka od zmieniarki
5. wtyczka od zmieniarki
wtyczka od oryginalnej zmieniarki.jpg (32.06 KiB) Przejrzano 5545 razy

te zdjęcia poglądowe powinny w jakiś sposób pomóc komuś w demontażu radia , czy dopasowaniu kostek połączeniowych :)
pozdrawiam serdecznie Wojtas
Awatar użytkownika
misio40
Posty: 886
Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
Auto: Accord 2002 r.
silnik: V6 3.0 vtec
Lokalizacja: Warszawa

Re: Radio

Post autor: misio40 »

Dobry manual :idea:
raz honda - zawsze honda
ODPOWIEDZ