Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Radio
Re: Radio
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-Honda ... item2eb2f5" onclick="window.open(this.href);return false;
jesli jest tak jak piszesz to po co bylo by to podlaczone do glosnikow i nazywalo sie OEM TDK Stereo Amplifier ?
jesli jest tak jak piszesz to po co bylo by to podlaczone do glosnikow i nazywalo sie OEM TDK Stereo Amplifier ?
Don"t drive faster than your angel can fly !
Re: Radio
Ludzie często nie wiedzą co piszą. Jak widzisz kable dochodzące do tej cewki, (bo to cewka przedlużająca elektrycznie antene radiowa w tylnej szybie) są troche inne niż te przy wtyczkach od głośników. Zrób sobie eksperyment i odlacz te wtyczki i zobacz cos się stanie
- audiotone
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 paź 2010 10:40
- Auto: CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Perth Scotland
Re: Radio
Dziekuje za wyjaśnienie tego tajemnieczego czegoś...hehehelectro pisze:Ludzie często nie wiedzą co piszą. Jak widzisz kable dochodzące do tej cewki, (bo to cewka przedlużająca elektrycznie antene radiowa w tylnej szybie) są troche inne niż te przy wtyczkach od głośników. Zrób sobie eksperyment i odlacz te wtyczki i zobacz cos się stanie
Teraz widzę jak mało wiem o mojej paskudzie... człowiek uczy sie całe życie
Re: Radio
Panowie ,
jesli dobrze sie doczytalem to mowimy o fenomenie AFBS - Acoustic FeedBack System
ustrojstwo to wychodzilo dla JDM oraz USDM
AFBS -- Acoustic FeedBack System
This is the part everyone wants to know about, as it is unconventional for a car audio system. What it does is analyze the sound from the rear speakers for distortion, then feeds that information back into the amplifier to help eliminate it. This is similar in concept to how the servo subwoofer that might be in your home audio system works.
Each rear speaker has a microphone attached. Under the right-rear speaker, there is a small box that is both a small amplifier and the feedback system. Apparently, the head-unit has nothing to do with AFBS (despite the label affixed upon the front)! Normal speaker outputs are sent to the rear, which is amplified by the AFBS box. The AFBS unit sends a monophonic signal to both of the rear speakers. Yes, that's right, the rear is wired in mono. No, you can't change how the AFBS does that. (This is not as bad as it first seems -- most of us on the Prelude lists didn't even notice until someone brought it up! It's extremely difficult to detect the lack of stereo in the rear, because the audio image should be coming from the front part of the car. Personally, I ran my stock setup with it faded quite a bit towards the front.)
There is one other important piece of information about the rear speakers -- they are 2 ohm speakers, not the usual 4 ohm. The consequence of this is that you will overheat the head-unit if you attempt to connect these directly to a typical head-unit (if you are trying to by-pass the AFBS amp); most aftermarket amps can handle 2 ohms, however. There's only so much modification that can be done with the rears. (If you disable AFBS, I recommend replacing the rear speakers as well, or running them with an aftermarket amp; do not hook up the rear speakers to a head-unit.) The advantage of 2 ohm speakers is that they are twice as loud as 4 ohm speakers, so with AFBS, the tiny amp, and 2 ohm speakers, everything combined puts out pretty good bass in a stock system, and saves the limited trunk space. As a system, it does what it is designed to do; since it is a system (a combination of 2-ohm speakers, microphones, and an amp), modifying part of the system is difficult. In general, either like it, or replace the system (rear speakers & unplug the rear amp).
jesli dobrze sie doczytalem to mowimy o fenomenie AFBS - Acoustic FeedBack System
ustrojstwo to wychodzilo dla JDM oraz USDM
AFBS -- Acoustic FeedBack System
This is the part everyone wants to know about, as it is unconventional for a car audio system. What it does is analyze the sound from the rear speakers for distortion, then feeds that information back into the amplifier to help eliminate it. This is similar in concept to how the servo subwoofer that might be in your home audio system works.
Each rear speaker has a microphone attached. Under the right-rear speaker, there is a small box that is both a small amplifier and the feedback system. Apparently, the head-unit has nothing to do with AFBS (despite the label affixed upon the front)! Normal speaker outputs are sent to the rear, which is amplified by the AFBS box. The AFBS unit sends a monophonic signal to both of the rear speakers. Yes, that's right, the rear is wired in mono. No, you can't change how the AFBS does that. (This is not as bad as it first seems -- most of us on the Prelude lists didn't even notice until someone brought it up! It's extremely difficult to detect the lack of stereo in the rear, because the audio image should be coming from the front part of the car. Personally, I ran my stock setup with it faded quite a bit towards the front.)
There is one other important piece of information about the rear speakers -- they are 2 ohm speakers, not the usual 4 ohm. The consequence of this is that you will overheat the head-unit if you attempt to connect these directly to a typical head-unit (if you are trying to by-pass the AFBS amp); most aftermarket amps can handle 2 ohms, however. There's only so much modification that can be done with the rears. (If you disable AFBS, I recommend replacing the rear speakers as well, or running them with an aftermarket amp; do not hook up the rear speakers to a head-unit.) The advantage of 2 ohm speakers is that they are twice as loud as 4 ohm speakers, so with AFBS, the tiny amp, and 2 ohm speakers, everything combined puts out pretty good bass in a stock system, and saves the limited trunk space. As a system, it does what it is designed to do; since it is a system (a combination of 2-ohm speakers, microphones, and an amp), modifying part of the system is difficult. In general, either like it, or replace the system (rear speakers & unplug the rear amp).
- Załączniki
-
- wzmacniacz anteny
- DSC_3183.jpg (124.84 KiB) Przejrzano 5621 razy
-
- wzmacniacz sygnalu
- DSC_3184.jpg (121.22 KiB) Przejrzano 5621 razy
Don"t drive faster than your angel can fly !
Re: Radio
Pudełko z napisem TDK jest od anteny, drugie pudełko to AFBS, ale z tego co wiem nie montowany w naszym accordzie lecz w prelude. Ale generalnie chodzi mi o to że pudełko TDK to nie wzmacniacz, a to że "znawcy" sprzedają to jako wzmacniacz to ich sprawa
Re: Radio
to by sie zgadzalo electro,tylne glosniki sa 4 ohmowe i na naszych radiach nie ma napisu accustic feedback system ja w preludach...
- Załączniki
-
- preluda usdm radio
- CQJH2610A.jpg (62.98 KiB) Przejrzano 5619 razy
Don"t drive faster than your angel can fly !
- audiotone
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 paź 2010 10:40
- Auto: CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Perth Scotland
Re: Radio
to u mnie są takie dwa pudełka z napisem TDK czyli to jest coś od anteny zewnętrznej tak sobie tłumacze..heheh
na środku półki mniędzy głośnikami ale faktycznie przeszkadzają te stalowe pręty idące pod spodem... że by coś zamontować z wiekszym układem magnetycznym będzie malutki problem...
Moim ideałem zakupów odnośnie wzmaków samochodowych jest SIGANT FLAG.... tylko jeden jest bardzo mało informacji o tym wzmaku ale jeśli ktos sie interesuje sprzętem audio to wie co to jest SIGANT FLAG ..... widziałem to w dzałaniu i polecam każdemu audiofilowi oprócz wzmaków MAcintosh-a i ty ch podobnych.....z tej klasy dźwiękowej.
odnośnie Macintosh-a kilka fotek ślicznych w swej prostocie aż ślinka cieknie
to tak dla nas byśmy mieli do czego dążyć...
na środku półki mniędzy głośnikami ale faktycznie przeszkadzają te stalowe pręty idące pod spodem... że by coś zamontować z wiekszym układem magnetycznym będzie malutki problem...
Moim ideałem zakupów odnośnie wzmaków samochodowych jest SIGANT FLAG.... tylko jeden jest bardzo mało informacji o tym wzmaku ale jeśli ktos sie interesuje sprzętem audio to wie co to jest SIGANT FLAG ..... widziałem to w dzałaniu i polecam każdemu audiofilowi oprócz wzmaków MAcintosh-a i ty ch podobnych.....z tej klasy dźwiękowej.
odnośnie Macintosh-a kilka fotek ślicznych w swej prostocie aż ślinka cieknie
to tak dla nas byśmy mieli do czego dążyć...