Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Pompka sprzęgła

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
Lebow
Posty: 583
Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
Auto: QP VI 1999
silnik: 2.0
Lokalizacja: Września--Włodek--43lata

Re: Pompka sprzęgła

Post autor: Lebow »

kbl100 pisze:masz plastikową, która jest do niczego.
Ktoś mógłby rozwinąć temat.
U mnie jest plastikowa tak samo jak siłownik sprzęgła i niestety nie mogę się przyzwyczaić do niskiego pedału sprzęgła, łapie zbyt nisko.
Układ nie jest zapowietrzony, biegi nie zgrzytają opór na pedale pojawia niby od samej góry a dyskomfort pozostaje..może przyzwyczajenie z innych aut.
Ta ABE w intercarsie jest metalowa i się tak zastanawiam czy by nie było poprawy.
Ma ktoś jakieś inne propozycje...
Awatar użytkownika
pawels
Posty: 38
Rejestracja: 11 cze 2013 21:31
Auto: CG4
silnik: 2.0 147KM
Lokalizacja: CBR

Re: Pompka sprzęgła

Post autor: pawels »

Odpowiedz sobie na pytanie ile ma już przejechane Twoje sprzęgło.
Czytałem już dużo o kiepskiej jakości docisków. To on odpowiada za moment "brania" sprzęgła.
Docisk powinien wystarczyć na dłużej niż tarcza, w odwrotnym przypadku doświadczamy takich dyskomfortów.

Ja mam metalową pompke i wysprzęglnik ABE. Jakość działania sprzęgła poprawiła się, ale od czasu do czasu doświadczam tego że sprzęgło złapie wyżej lub niżej. I to jest wina docisku.
CG4
RC 46
Awatar użytkownika
Lebow
Posty: 583
Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
Auto: QP VI 1999
silnik: 2.0
Lokalizacja: Września--Włodek--43lata

Re: Pompka sprzęgła

Post autor: Lebow »

pawels pisze:Odpowiedz sobie na pytanie ile ma już przejechane Twoje sprzęgło.
Ile? Na pewno 15 lat a km, kto to wie nie wspominając o stylu jazdy, deptania pedału, poprzednich właścicieli.
Z doświadczenia wiem że w docisku może wytrzeć się "słoneczko'' ale pedał i tak był okey ale np wg. innego auta które ma 23 lata i grubo ponad 500 tys ori docisk jest jak nóweczka, łożysko też jeszcze jest oryginalne tylko dwie tarcze już wymieniłem przez pęknięte sprężyny w nich, oczywiście wysprzęglik już dawno jest nowy a pompę regenerowałem sam, obie rzeczy metalowe.
Zatem chciałbym potwierdzenia słów ze np ori docisk jest mało żywotny a plastikowe pompy i siłowniki mało wydajne.
Głupio czasem wymienić komplet sprzęgła a pedał nadal będzie nisko ;).
Z obserwacji wiem też że fatalna budowa łożyska a konkretnie styku jego z dociskiem jest powodem wycierania słoneczka i slabego wciskania docisku i może mieć to ogromny wpływ na niski pedał, większa powierzchnia styku łożyska z dociskiem to krótsza droga wysprzęglenia.
Przyznam się też że za mocno się nie wgłębiałem w temat w Accordzie, będę miał czas to obadam konkretnie, liczyłem po prostu że ktoś napisze że zmiana na metal likwiduje problem lub że ten typ tak ma i pedał jest niski ;)

Edytka.
Podkręciłem cięgno od pompki bo był spory wyczuwalny jałowy skok pedału i teraz moge śmiało powiedzieć że sprzęgło łapie na odpowiedniej wyskokości.
Mam tylko wrażenie, odkąd mam auto, że dość ciężko wciska się pedał sprzęgła.
ODPOWIEDZ