pawels pisze:Odpowiedz sobie na pytanie ile ma już przejechane Twoje sprzęgło.
Ile? Na pewno 15 lat a km, kto to wie nie wspominając o stylu jazdy, deptania pedału, poprzednich właścicieli.
Z doświadczenia wiem że w docisku może wytrzeć się "słoneczko'' ale pedał i tak był okey ale np wg. innego auta które ma 23 lata i grubo ponad 500 tys ori docisk jest jak nóweczka, łożysko też jeszcze jest oryginalne tylko dwie tarcze już wymieniłem przez pęknięte sprężyny w nich, oczywiście wysprzęglik już dawno jest nowy a pompę regenerowałem sam, obie rzeczy metalowe.
Zatem chciałbym potwierdzenia słów ze np ori docisk jest mało żywotny a plastikowe pompy i siłowniki mało wydajne.
Głupio czasem wymienić komplet sprzęgła a pedał nadal będzie nisko
.
Z obserwacji wiem też że fatalna budowa łożyska a konkretnie styku jego z dociskiem jest powodem wycierania słoneczka i slabego wciskania docisku i może mieć to ogromny wpływ na niski pedał, większa powierzchnia styku łożyska z dociskiem to krótsza droga wysprzęglenia.
Przyznam się też że za mocno się nie wgłębiałem w temat w Accordzie, będę miał czas to obadam konkretnie, liczyłem po prostu że ktoś napisze że zmiana na metal likwiduje problem lub że ten typ tak ma i pedał jest niski
Edytka.
Podkręciłem cięgno od pompki bo był spory wyczuwalny jałowy skok pedału i teraz moge śmiało powiedzieć że sprzęgło łapie na odpowiedniej wyskokości.
Mam tylko wrażenie, odkąd mam auto, że dość ciężko wciska się pedał sprzęgła.