Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Wicięcie katalizatora

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
regret
Administrator
Posty: 1043
Rejestracja: 10 lut 2013 22:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.2
Lokalizacja: Elbląg

Wicięcie katalizatora

Post autor: regret »

Hej!
Czy ktoś z Was przeprowadzał taką operację i i zamieniał kata na strumiennicę czy też jakiś przelot ...no i czy są jakieś przeciwwskazania ?
NPK Team
De opresso liber
frajcik
Posty: 76
Rejestracja: 12 sty 2013 19:07
Auto: ce9 cg2
silnik: f22z2 j30a1
Lokalizacja: Susz / Gdańsk

Re: Wicięcie katalizatora

Post autor: frajcik »

jak masz j30 to bedzie kicha bo masz drugą lambdę
musialbys pokombinować z jakimś emulatorem który zmieści się w zakresie pracy aktualnej sondy
więcej przeciwskazań nie widzę, choć może ktoś spotkał się jeszcze z jakimś problemem

jesli chodzi o f20 nie podpowiem nic bo nie wiem ile jest sond, jesli tylko jedna to w/w problem masz z bani;)
Były: Accord CC7-> Civic EJ1-> Accord CE9 (w kapitalnym remoncie)-> Accord CG2 -> Accord CD7 -> Accord CS1 -> Accord CD5
Są: Accord CM1, Legend KA8, Accord CS1
Awatar użytkownika
maxel
Posty: 1085
Rejestracja: 23 lut 2012 14:49
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wicięcie katalizatora

Post autor: maxel »

jeśli masz f20b5 to tnij kata, i spokojnie możesz go zastąpić strumienicą, nie wyskakuje żaden check bo nie ma sondy za katem
przy f20b7 już jest sonda za katem
Cegua
Posty: 469
Rejestracja: 14 paź 2013 11:02
Auto: Accord Coupe 98-02
silnik: 2.0i

Re: Wicięcie katalizatora

Post autor: Cegua »

Śmiało wycinaj, strumiennicy nie ma sensu wsadzać chyba, że chcesz żeby na przeglądzie się nie czepiali.
Awatar użytkownika
regret
Administrator
Posty: 1043
Rejestracja: 10 lut 2013 22:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.2
Lokalizacja: Elbląg

Re: Wicięcie katalizatora

Post autor: regret »

dzięki za szybką reakcję

tak mam F20B5 więc po kłopocie :D jakoś jest odczuwalny wzrost mocy czy też reakcja na gaz ?
NPK Team
De opresso liber
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: Wicięcie katalizatora

Post autor: Trojan »

Wsadź jakiś tłumik przelotowy żeby nie było jakiegoś uciążliwego brzęczenia jak np. po wsadzeniu rurki .
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: Wicięcie katalizatora

Post autor: krisss111 »

maxel pisze:jeśli masz f20b5 to tnij kata, i spokojnie możesz go zastąpić strumienicą, nie wyskakuje żaden check bo nie ma sondy za katem
przy f20b7 już jest sonda za katem



w f20b7 też się da, tylko emulator trzeba, podejrzewam, ze w V6 też trzeba by to zastosować i dałoby radę
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Awatar użytkownika
Burned
Posty: 87
Rejestracja: 11 sie 2011 16:23
Auto: CG2
silnik: J30A1

Re: Wicięcie katalizatora

Post autor: Burned »

regret pisze:jakoś jest odczuwalny wzrost mocy czy też reakcja na gaz ?

Zależy czy katalizator jeszcze żył jak go wywalałeś. Jeśli był zapchany, to odczujesz.
Awatar użytkownika
regret
Administrator
Posty: 1043
Rejestracja: 10 lut 2013 22:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.2
Lokalizacja: Elbląg

Re: Wicięcie katalizatora

Post autor: regret »

Burned pisze:
regret pisze:jakoś jest odczuwalny wzrost mocy czy też reakcja na gaz ?

Zależy czy katalizator jeszcze żył jak go wywalałeś. Jeśli był zapchany, to odczujesz.


kat jeszcze jest :) ,ale czy jest zapchany to nie wiem ...
NPK Team
De opresso liber
ODPOWIEDZ