Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
rozrząd wymiana
rozrząd wymiana
witam,panowie jest pytanko.w mojej accordce jeszcze nie wymieniany był rozrząd.sytuacja wyglada tak.przebieg 71 tys mil oryginał mam to autko od poczatku,wiec nie ma mowy o kreconym liczniku.ale latek ma 11.wiec to chyba juz ostatni dzwonek.pytanko czy wystarczy wymienic pasek + rolki?pompa nie cieknie jest ok ale co z napinaczem?troche kosztuje,znalazlem na necie w sklepjeep.redcart.pl tylko nie wiem jaki zestaw wybrac.doradzcie panowie co i jak.pozdro
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2002
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: rozrząd wymiana
A jak zacznie przepuszczać to potem będziesz drugi raz te same koszty ponosił? Z doświadczenia wiem że nie warto oszczędzać bo potem wychodzi drożej.
Jesli zaleca się wymieniać z pompą to tak trzeba zrobić.
Jesli zaleca się wymieniać z pompą to tak trzeba zrobić.
- iparts
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 mar 2013 12:19
- Auto: Integra
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: rozrząd wymiana
Wymień sobie wszystko razem z pompą, będziesz miał spokój na dłuższy czas a jeśli tego nie zrobisz to jest ryzyko że w każdej chwili coś puści i trzeba będzie drugi raz wykonywać ten sam zabieg. Oczywiście to tylko moja rada, zrobisz jak uważasz.
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: rozrząd wymiana
Dokładnie tak, jak Ci koledzy piszą. Dam Ci swój przykład - wprawdzie z Prelude nie Accorda, ale to akurat bez znaczenia. Zaraz po zakupie auta przy 120 tys. km wymieniałem rozrząd. Mechanik-fachowiec miał wymienić komplet, ale ostatecznie pompy nie wymienił. Stwierdził, że jest idealna - zero luzów itp. Wkurzyłem się, ale cóż... jeździłem dalej. Kolejny rozrząd robiłem przymusowo po niespełna 50 tys. km. Powód? Woda lejąca się strumieniem przez oś wirnika pompy. Niewiele brakowało, a bym ugotował przez to silnik... Także dobrze radzę - odłóż parę zł więcej i wymień komplet.
Re: rozrząd wymiana
Do kpl proponuje za jednym razem ustawić od razu zawory i dwa paski osprzętu.
Zerwany pasek PK może sporo "zamieszania" zrobić pod maską, czy w najlepszym wypadku tylko unieruchomić auto.
Zerwany pasek PK może sporo "zamieszania" zrobić pod maską, czy w najlepszym wypadku tylko unieruchomić auto.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- wysio
- Posty: 780
- Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
- Auto: Accord Coupe 99
- silnik: V6 3l
- Lokalizacja: Otwock
Re: rozrząd wymiana
Gdzie mogę dostać wszystkie części potrzebne do wymiany rozrządu? Będę musiał też to zrobić, bo już mam 220 tyś km. A że akurat szykuje się parę groszy, to nie będę zwlekał. Kolega pracuje w sklepie motoryzacyjnym, ale powiedział mi, że jest problem z jedną rolką, czy napinaczem. Pompę też nie wiadomo, którą, bo jest jedna tańsza i druga dużo dużo droższa, za którą on sam wymienił cały rozrząd w S3.
- Trojan
- Loża szyderców
- Posty: 2407
- Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
- Auto: S3
- silnik: 1.8T APY
- Lokalizacja: Wawa
Re: rozrząd wymiana
Wysio jesteś w dziale VII gena
U mnie tak to wyglądało,części brałem u Pejota
Rozrząd:
- pasek rozrządu Sun Japan (Dayco to ostatni badziew) - 150 zł
- napinacz paska rozrządu GMB - 165 zł
- rolka prowadząca paska rozrządu - 60 zł
- pompa wody Asahi - 220 zł
- rolka pośrednia Nachi - 52 zł,
- paski osprzętu Conti - 82 zł/2 szt.
- uszczelniacze wałków rozrządu
- uszczelniacz wału od strony rozrządu NOK/Corteco- 80 zł/3 szt.
- napinacz hydrauliczny 50$ z US w PL raczej nie dostępny poza ASO , a u nich ok 600pln
U mnie tak to wyglądało,części brałem u Pejota
Rozrząd:
- pasek rozrządu Sun Japan (Dayco to ostatni badziew) - 150 zł
- napinacz paska rozrządu GMB - 165 zł
- rolka prowadząca paska rozrządu - 60 zł
- pompa wody Asahi - 220 zł
- rolka pośrednia Nachi - 52 zł,
- paski osprzętu Conti - 82 zł/2 szt.
- uszczelniacze wałków rozrządu
- uszczelniacz wału od strony rozrządu NOK/Corteco- 80 zł/3 szt.
- napinacz hydrauliczny 50$ z US w PL raczej nie dostępny poza ASO , a u nich ok 600pln
- wysio
- Posty: 780
- Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
- Auto: Accord Coupe 99
- silnik: V6 3l
- Lokalizacja: Otwock
Re: rozrząd wymiana
Dzięki za info.
Konieczna jest wymiana tego wszystkiego? Nie wystarczy zestaw - pasek, napinacz, rolka i pompa wody Kavo lub Blueprint?
Ps. Faktycznie pomyliłem działy
Konieczna jest wymiana tego wszystkiego? Nie wystarczy zestaw - pasek, napinacz, rolka i pompa wody Kavo lub Blueprint?
Ps. Faktycznie pomyliłem działy
Re: rozrząd wymiana
No wiesz dojście do V6 jest tak "idealne" że głupotą by było coś przy tym silniku robić dwa razy,także pamiętaj chytry traci dwa razy.Do tego gdzie jest sens wymienić rozrząd a obok niego zostawić stare paski PK które gdy pękną potrafią zrobić niezłą demolkę z NOWEGO rozrządu??
Do tego zapłacisz za to raz na 100 tyś km także nie widzę problemu, tym bardziej że jak na V6 to cena jest naprawdę niska rozrządu.
Firmy to nie żadne blueprint czy jakiś kavo .
Może napisze po raz setny:
Rolki: KOYO-NTN-NACHI-GMB
Paski: SUN-BANDO-MITSUBOSHI-GATES
Pompy wody: Aisin-NPW-GMB
Jak tego będziesz się trzymać to będziesz Pan zadowolony, wszystkie inne firmy to totalny szajs które specjalnie mają "Japońską" nazwę żeby ludziom zrobić gówno z mózgu i sprzedawca mógł Ci to ładnie wcisnąć.
Wszystko znajdziesz tutaj:
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=37&t=2447" onclick="window.open(this.href);return false;
Poza hydraulicznym napinaczem, chodź może to się zmieniło odkąd już tam nie pracuję. I ten napinacz też radzę wymienić bo jak da o sobie znać to konkretnie
Do tego zapłacisz za to raz na 100 tyś km także nie widzę problemu, tym bardziej że jak na V6 to cena jest naprawdę niska rozrządu.
Firmy to nie żadne blueprint czy jakiś kavo .
Może napisze po raz setny:
Rolki: KOYO-NTN-NACHI-GMB
Paski: SUN-BANDO-MITSUBOSHI-GATES
Pompy wody: Aisin-NPW-GMB
Jak tego będziesz się trzymać to będziesz Pan zadowolony, wszystkie inne firmy to totalny szajs które specjalnie mają "Japońską" nazwę żeby ludziom zrobić gówno z mózgu i sprzedawca mógł Ci to ładnie wcisnąć.
Wszystko znajdziesz tutaj:
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=37&t=2447" onclick="window.open(this.href);return false;
Poza hydraulicznym napinaczem, chodź może to się zmieniło odkąd już tam nie pracuję. I ten napinacz też radzę wymienić bo jak da o sobie znać to konkretnie
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1