Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
simopl
Posty: 56
Rejestracja: 04 wrz 2016 23:31
Auto: Accord Coupe 6gen
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Koszalin

Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy

Post autor: simopl »

Cześć.
Moją Accordzinę dopadł kolejny problem. Jestem świeżo po wymianie rozrządu wraz z napinaczem (pasek i napinacz oryginał, reszta japońskie zamienniki) i alternatora. Przy zabiegu konieczne było spuszczenie płynu z układu wspomagania. Po złożeniu wszystkiego do kupy i zalaniu nowego płynu zaczął się problem. Pompa wspomagania zaczęła niemiłosiernie hałasować. Hałas jest słyszalny zaraz po odpaleniu silnika. Przy kręceniu kierownicą nasila się. Wspomaganie działa normalnie, nie zauważyłem żeby kierownica stawiała większe opory niż zwykle także pod tym względem jest ok. Auto oddałem ponownie do mechanika, ten przekazał auto dalej gdyż widocznie nie mógł podołać problemowi. Diagnoza? Pompa zdemontowana, założona na nowo, sprawna, pozostałe części sprawne. Hałas jak był, tak jest. Przyczyną jest ponoć zapowietrzenie układu. Mechanik twierdzi, że problem samoistnie ustąpi. Przejechałem jednak już ponad 100km i nie jest ani odrobinę lepiej. Co może być przyczyną? Jest szansa, że "samo się naprawi"? Jestem trochę podłamany. Sporo kasy wywaliłem na rozrząd, a tu taka lipa.

Objaw jest identyczy jak na filmiku tutaj - https://www.youtube.com/watch?v=Wf-_qp1y4yc
Facet twierdzi, że przyczyną jest mały oring - uszczelka i że to ona jest do wymiany. Możliwe? ;)
Część o numerze 91345-RDA-A01 lub 91370-SV4-000

/edit
Chwila szperania w Internecie i faktycznie problem wydaje się tkwić w oringu.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2017 23:06 przez simopl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Lebow
Posty: 583
Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
Auto: QP VI 1999
silnik: 2.0
Lokalizacja: Września--Włodek--43lata

Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy

Post autor: Lebow »

A wyczyściłeś sitko w zbiorniczku?
Pod sitkiem mógł też powstać pęcherz powietrza i pompa będzie sporadycznie skwierczeć.
Awatar użytkownika
simopl
Posty: 56
Rejestracja: 04 wrz 2016 23:31
Auto: Accord Coupe 6gen
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Koszalin

Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy

Post autor: simopl »

@lebow - wszystko było niby czyszczone. Pompa hałasuje non stop, nie ma chwili żeby nie było jej słychać. Nie wydaje mi się więc żeby był to jakiś bombel powietrza który się przemieszcza.
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy

Post autor: Piter »

simopl pisze:(...)Przy zabiegu konieczne było spuszczenie płynu z układu wspomagania. Po złożeniu wszystkiego do kupy i zalaniu nowego płynu zaczął się problem. Pompa wspomagania zaczęła niemiłosiernie hałasować. Hałas jest słyszalny zaraz po odpaleniu silnika. Przy kręceniu kierownicą nasila się. (...) (...) Diagnoza? Pompa zdemontowana, założona na nowo, sprawna, pozostałe części sprawne. Hałas jak był, tak jest. Przyczyną jest ponoć zapowietrzenie układu. Mechanik twierdzi, że problem samoistnie ustąpi. Przejechałem jednak już ponad 100km i nie jest ani odrobinę lepiej. (...)
Cześć. Po objawach problem na 100% dotyczy zapowietrzenia układu i jeśli przejechałeś tyle kilometrów to na bank samoistnie nie ustąpi. Wszystko wskazuje na to, że Twoja pompa cały czas łapie "lewe" powietrze.

Nie skupiałbym się na Twoim miejscu wyłącznie na oringu, który pokazuje gość na filmiku. Oczywiście - tego też trzeba sprawdzić, ale zwróć koniecznie uwagę na oring na sztywnym przewodzie, który przychodzi u góry pompy (ten przykręcany na dwie śruby). Bardzo często jest sztywny ze starości i w prosty sposób można go uszkodzić przy odkręcaniu - a musieli go odkręcać skoro demontowali pompę. Newralgicznymi punktami są też te cybanty zaciskowe na przewodach - jak choćby ten, który przychodzi na króciec z oringiem, który został pokazany na tamtym filmie. Ostatnio zgłębiam temat regeneracji pomp i dowiedziałem się, że to też jest miejsce, gdzie może pojawić się nieszczelność.
danielo333
Posty: 43
Rejestracja: 18 lut 2015 21:40
Auto: VII 2004 CM6
silnik: 3.0

Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy

Post autor: danielo333 »

" onclick="window.open(this.href);return false; wymień i będzie OK
Na górnym przewodzie tez jest oring i tez wymaga wymiany. Wymienisz te dwa i będzie wszystko grało.
http://www.accordklubpolska.pl/index.ph ... e-Rozrzadu" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
simopl
Posty: 56
Rejestracja: 04 wrz 2016 23:31
Auto: Accord Coupe 6gen
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Koszalin

Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy

Post autor: simopl »

Dzięki za linki i rady Panowie. Czy orientujecie się jeszcze jakie numery części mają te oringi do coupe v6? Nie jestem pewien bo na różnych stronach podają inaczej :/
W ASO ogarną?
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy

Post autor: Piter »

Wszystkie numery najlepiej sprawdzić tutaj - wystarczy wpisać VIN auta. Strona jest po rosyjsku, ale wystarczy kliknąć brytyjską flagę na górze i będzie po angielsku.
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda

Potrzebne Ci graty są rozpisane w sekcjach:
ENGINE » E-19-1 - POWER STEERING PUMP/ BRACKET (V6)
STEERING,BRAKE,SUSPENSION » B-33-62 - POWER STEERING LINES (V6) (LH)

Jest też dostępny cały zestaw naprawczy tutaj: http://jdmshop.eu/zestaw-naprawczy-pomp ... DA-E03-fix
Trzeba byłoby sprawdzić tylko czy numery części się zgadzają. Inna sprawa, że ten zestaw zawiera również uszczelnienia wewnątrz pompy, a z Twoją raczej w środku się nic nie powinno dziać. Zacząłbym od zakupu tych oringów, które idą od zewnątrz i były naruszone przy demontażu pompy.

Co do ASO to nie wiem o co pytasz - jeśli o dostępność oringów, to bez problemu. Jeżeli masz na myśli powierzenie im wymiany to pewnie sobie poradzą tylko robocizna będzie droższa. Wymiana tych uszczelnień jest naprawdę prosta, każdy zwykły mechanik powinien sobie z tym poradzić.
Awatar użytkownika
simopl
Posty: 56
Rejestracja: 04 wrz 2016 23:31
Auto: Accord Coupe 6gen
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Koszalin

Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy

Post autor: simopl »

Super, dziękuję za pomoc. Udało mi się już zamówić uszczelki w ASO. Koszt za 2 sztuki to 25zł.
@Piter - jeśli byłbyś uprzejmy jeszcze zerknąć czy dobrze zamówiłem.

Numer 22 z tego zdjęcia - http://japancars.ru/image/cache/epc_hon ... 56x526.gif
Numer 16 z tego zdjęcia - http://japancars.ru/image/cache/epc_hon ... 56x527.gif
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy

Post autor: Piter »

simopl pisze:Super, dziękuję za pomoc. Udało mi się już zamówić uszczelki w ASO. Koszt za 2 sztuki to 25zł.
@Piter - jeśli byłbyś uprzejmy jeszcze zerknąć czy dobrze zamówiłem.
nie ma sprawy ;) Wg rysunku zamówiłeś ok - daj znać koniecznie czy pomoże jak wymienisz.
Awatar użytkownika
Lebow
Posty: 583
Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
Auto: QP VI 1999
silnik: 2.0
Lokalizacja: Września--Włodek--43lata

Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy

Post autor: Lebow »

Ten nr 22 to jakby był nieszczelny to by pompa się pociła bo jest od strony gdzie podawany jest płyn na magiel. Nr 16 nie kojarzę, CG4 ma chyba inaczej.
U mnie pompa skwierczała po rozgrzaniu, wymyłem sitko w zbiórniczku bo szlam był okrutny i trzeci rok cisza.
ODPOWIEDZ