Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
polaff
Posty: 198
Rejestracja: 03 maja 2016 21:03
Auto: VI
silnik: 3.0

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: polaff »

Rataj pisze:Oj tam, srebrna jest bardzo fajna :D a w dodatku można kilka miesięcy auta nie myć a i tak będzie czytsze niż większość na osiedlu :P
Wiem bo też nam ten piękny kolor :lol:
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Zgadzam się w zupełności :)

Obrazek

Przyciski z bliska po operacji zmywania...

Obrazek

Po próbnym wydruku na kartce papieru już wygląda sporo lepiej. Obrys auta robiony według zdjęcia mojego Accorda. Teraz muszę ogarnąć kogoś kto wydrukuje mi to na folii w dobrej jakości.

Obrazek

Obrazek

Trochę lektury....

A więc nadszedł czas podziałać z klimatyzacją żeby się nie gotować w upały na skórach :D Po kupnie klimatyzacja nie włączała się. Czujnik ciśnienia klimatyzacji zamontowany w osuszaczu nie pozwolił na uruchomienie sprężarki. Fakt faktem nie wiedziałem na czym stoję czy w ogóle sprężarka działa :/ Udałem się na kontrolę azotem przed nabiciem. Mechanik nabił 15 bar azotu w układ i po około 10 minutach w układzie zostało jakieś 12 bar. Mechanik znalazł nieszczelność przy sprężarce oraz na zaworze/wentylu. Nabił 15 bar azotu ponownie i szybko do domu zdjąć zderzak i sprawdzić resztę możliwych nieszczelności. Znalezione 4 miejsca: zawór, łączenie przy pompie, przy chłodnicy dolne mocowanie rurki oraz mocowanie rurki przy osuszaczu.

Aby nie bawić się w dobieranie o-ringów pomyślałem kupię OEM będzie git. Według schematu z japancars.ru po moim VIN-ie pokazało następujące numery o-ringów:

Obrazek

-(25) 80871-ST7-000 O-RING (5/8") 2szt. (na przewód parownik-osuszacz) (13zł brutto/szt. w Haparts OEM)
-(15) 80871-ST7-000 O-RING (5/8") 2szt. (na przewód parownik-pompa) (13zł brutto/szt. w Haparts OEM)
-(16) 80872-ST7-000 O-RING (1/2") 2szt. (na przewód pompa-chłodnica) (12,90zł brutto/szt. w Haparts OEM)
-(17) 80873-ST7-000 O-RING,(8mm) 2szt. (na przewód chłodnica-osuszacz) (12zł brutto/szt. w Haparts OEM)

Zamówiłem numery jak wyżej. W Haparts również sprawdził po VIN-ie i wyszły mu takie numery. Niestety dwa o-ringi są pomylone i od początku mi to nie pasowało, że o-ringi na przewodzie parownik-osuszacz (cienka rurka) są niby takie same jak na przewodzie parownik pompa (gruba rurka).

Nie trzeba być specjalistą żeby stwierdzić że tak nie jest :/

Obrazek

Osuszacz dostałem nowy od ręki za jedyne 73zł w Intercars :D Behr Hella z numerem 8FT 351 200-891. Należy dokupić jeszcze nowy o-ring pod czujnik ciśnienia. Wymiary ma jak 80872-ST7-000. Wentyle/zawory również zmienione od razu na nowe.

Obrazek

Nie obeszło się bez problemów :/ Przy dolnym mocowaniu do chłodnicy ukręciła się śruba (utleniło się aluminium). Nie jest to duży problem, ponieważ otwór w chłodnicy jest przelotowy i można nawet rozwiercić urwaną śrubę wiertłem m6 i przykręcić śrubą z nakrętką przelotowo.

Obrazek

Koniec końców założyłem 6 nowych czarnych niby OEM, jeden zielony pod czujnik i dwa zielone małe na przewód parownik-osuszacz.
Następnym razem nie bawiłbym się już chyba w OEM o-ringi, ponieważ to już kolejne niby OEM o-ringi, które przyszły z Haparts w woreczkach strunowych bez oryginalnych naklejek . Zadzwoniłem specjalnie do ASO Hondy w Warszawie dopytać czy sprzedają w oryginalnych czy w woreczkach strunowych. Odpowiedzieli, że różnie raz tak raz tak zależy jak oni dostaną. Więc zostało mi ufać, że 111 zł zostało przeznaczone na OEM o-ringi.

Klima nabita jak na razie trzyma ciśnienie i chłodzi dobrze, a reszta okaże się w następnym sezonie czy szczelnie zrobiłem. Wszystkie miejsca połączenia uszczelniane dodatkowo Dirko ze względu na utlenione aluminium w niektórych miejscach.

Obrazek

Jak ktoś zdecyduje się na OEM to takie oringi musi kupić:

-(17) 80873-ST7-000 O-RING,(8mm) 2szt. (na przewód parownik-osuszacz) (12zł brutto/szt. w Haparts OEM)
-(15) 80871-ST7-000 O-RING (5/8") 2szt. (na przewód parownik-pompa) (13zł brutto/szt. w Haparts OEM)
-(16) 80872-ST7-000 O-RING (1/2") 2szt. (na przewód pompa-chłodnica) (12,90zł brutto/szt. w Haparts OEM)
-(17) 80873-ST7-000 O-RING,(8mm) 2szt. (na przewód chłodnica-osuszacz) (12zł brutto/szt. w Haparts OEM)
-(16) 80872-ST7-000 O-RING (1/2") 1szt. (pod czujnik ciśnienia klimatyzacji) (12,90zł brutto/szt. w Haparts OEM)

+2 wentyle do klimy w Intercars czy innym sklepie (OEM nie są oznaczone na schemacie i jak powiedział pracownik Haparts prawdopodobnie są sprzedawane w komplecie z cały przewodem/rurką. O cenę już nie pytałem żeby nie popsuć sobie humoru :D

Jedynie nie pokoi mnie głośna praca kompresora i wiatraka ale to wyjdzie w trakcie czy się popsuje.
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Piter »

Krzysiek15255 pisze:Jedynie nie pokoi mnie głośna praca kompresora i wiatraka ale to wyjdzie w trakcie czy się popsuje.
Oj, ostrożnie z tym kompresorem - niech ktoś może go sprawdzi i oceni. Miałem w Prelude klimę, działała świetnie. Po jakimś czasie zauważyłem, że sprężarka zrobiła się głośniejsza.. tak sobie pochodziła, pochodziła, aż w końcu któregoś dnia strzeliła i poszedł syf w układ. Pozamiatane, po klimie.
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Tak właśnie chodzi kompresor....

" onclick="window.open(this.href);return false;

Gdybym wiedział, że tak będzie to bym nie nabijał klimy z nowymi oringami i osuszaczem tylko od razu kompresor na stół wyjął :/
Poczytane trochę i kompresor klimy to bolączka Accordów :/

Bawił się ktoś w rozbieranie i regenerację całego kompresora? Może ma ktoś jakiś manual rysunki?
Staram się wyłączać klimę jak nie jest upalnie żeby całkiem się nie rozsypał :/
szary8
Posty: 104
Rejestracja: 07 lis 2015 14:20
Auto: 2000
silnik: cg2

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: szary8 »

Ekspertem nie jestem ale takie wycie (bo to nie jest moim zdaniem głośna praca) nie wróży długiej eksploatacji :?
polaff
Posty: 198
Rejestracja: 03 maja 2016 21:03
Auto: VI
silnik: 3.0

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: polaff »

Do Deskiewicza jedź. To jedyny dobry koleś od klimy w naszej wiejskiej okolicy.
Awatar użytkownika
Lebow
Posty: 583
Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
Auto: QP VI 1999
silnik: 2.0
Lokalizacja: Września--Włodek--43lata

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Lebow »

Nie gazuj tylko nagraj przy samym kompresorze....
Kilka rozebrałem i poza łożyskami, uszczelniaczami i zawoeami to tam już nic się nie zregenuruje lub wymieni...
Z dwóch idze złożyć jeden....dźwięk taki jak przytarte łożysko....lub coś z kołem wachliwym...musiałbym sorawdzić jak ono wygląda w tym modelu...tak czy siak jak to nie wina sprzęgła to trzeba rozpołowić kompresor
Awatar użytkownika
Szaaryy
Posty: 256
Rejestracja: 17 kwie 2016 22:11
Auto: CG4 1999
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wieruszów

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Szaaryy »

Znajomy mi sprawdzał sprężarke wtedy właśnie i nie dalo sie zbytnio nabić bo jak zaczęła chrobotac to olej zaczął mieszac sie z czynnikiem w dosc duzych ilościach wiec na pewno cos sie w srodku rozlecialo. Jak z refeneracja nie wiem, mi od razu doradzil znalezc nowy. Na takim kompresorze jezdzilem przez dobre pol roku albo i więcej, czasami klima dzialala caly czas i nic sie nie dzialo poza hałasem, no ale wiadomo ze kompresor kompresorowi nie równy.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Honda Accord CG4 '99 Anglik -> Honda Accord CG4 '99
Obrazek
Awatar użytkownika
escone
Posty: 304
Rejestracja: 19 cze 2016 22:46
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: escone »

Moja sprężarka identyko chodziła :) Kupiłem drugą
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

I tak chyba będzie trzeba zrobić. Na razie ze względu na inne wydatki klimy nie używam jedynie jak ostro przygrzeje. Przykre ale trzeba będzie zaczekać z tym :/

Więc powróciłem do tematu podświetlenia konsoli.

Przyciemnione podświetlenie zegarka i wyświetlacza od klimatyzacji (wystarczyło dodatkowo dołożyć kartkę papieru i już uzyskałem w miarę podobny odcień :) )

Obrazek

W planach jeszcze ściemnić na pewno przycisk kwadratowy radia i zmienić kolor wyświetlacza radia.

Zająłem się przyciskami pod wyświetlaczem klimatronicu.

Aby uzyskać taki efekt jak na zdjęciu powyżej wyjąłem plastik z niebieskim tłem i zmazałem je nitrem. Później wycinamy na wzór pomarańczowy plastik (mi posłużyło opakowanie po psikaczu W5 z lidla). Wycinamy też wzór z kartki papieru żeby trochę ściemnić w razie potrzeby.

Obrazek

Oryginalny filtr również zakładam, ponieważ bez tych czarnych części gdzieniegdzie przebija światło pod przyciskami. Wycinamy przezroczyste okienka żeby nie zmieniło nam już dopasowanego koloru.

Obrazek

Aby przycisk podgrzewania szyby (który jest pomarańczowy a nie biały jak inne) miał zbliżony kolor do innych wycinamy okienko w pomarańczowym filtrze jak na zdjęciu poniżej.

Obrazek

Na sam spód kładziemy filtr z kartki, później pomarańczowy i na końcu pociachany oryginalny filtr.
Żarówki mam tam zwykłe białe może nawet oryginalne, a więc kolor uzyskany głównie przez filtr wykonany z butelki po płynie W5

O takim:

Obrazek
Zablokowany