Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

skręcanie samochodu w prawo na prostej kierownicy CG2 2001

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
Boogie
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013 13:42
Auto: 2001 [VI gen coupe]
silnik: 3.0i

skręcanie samochodu w prawo na prostej kierownicy CG2 2001

Post autor: Boogie »

witajcie, od razu w razie gdyby ktoś lokalnie miał polecić specjalistę to furkę mam w Gdyni, im bliżej tym lepiej...

jadę na idealnej drodze i gdy puszczam kierownicę samochód leko skręca w prawo... ciągle muszę to kontrolować do lewej

kolega mi przegląda furkę i zauważył, że jedno przednie koło jest cofnięte względem drugiego
nie wiem czy to kiedyś od uderzenia jak miałem mały wypadeczek, czy może w krawężnik przypierniczylem jak się zagapiłem na babeczkę, a może jeszcze coś
ale któreś wahacze się różnią prawdopodobnie bo niesądzę żeby seryjnie tak było... pokazuję zdjęcia:

" onclick="window.open(this.href);return false;

zbieżność jest idealna (nie wiem czy nie "poprawiona" po fakcie puknięcia, może kolo nie chwalił się kiedyś że np ją poprawiał) co by utrudniało zlokalizowanie problemu prawdopodobnie...

nie wiem co robić, pomocy!! przestaje ją kochać przez te skręcanie..

PS macie polecić jakieś fajne radio będące w całości dotykowym ekranem, na którym można ustawiać klimę itp,
i jeszcze pytanie czy kierownicę od Acco 7 polift jest trudno połączyć żeby tak samo działała?
szprotek91
Posty: 171
Rejestracja: 16 lut 2014 11:37
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0 iES
Lokalizacja: Legnica

Re: skręcanie samochodu w prawo na prostej kierownicy CG2 20

Post autor: szprotek91 »

Sprawdź tuleje na drążkach reakcyjnych i tuleje na wahaczach dolnych
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: skręcanie samochodu w prawo na prostej kierownicy CG2 20

Post autor: Krzysiek15255 »

Takie mierzenie względem chlapacza trochę mało precyzyjne :D Weź zmierz chociażby względem tylnych kół np do osi piast czy nawet rantu felgi.
Awatar użytkownika
Boogie
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013 13:42
Auto: 2001 [VI gen coupe]
silnik: 3.0i

Re: skręcanie samochodu w prawo na prostej kierownicy CG2 20

Post autor: Boogie »

dzieki Panowie przekaze kumplowi... a ktos cos moze zna gdzie najlepiej z tym się udać?

edit
może gdzieś mają 2 podnośniki i możnaby było podjechać 2ma i je porównać co tam nie gra...


Proszę używać edycji i nie pisać posta pod postem
Awatar użytkownika
macioo
Posty: 140
Rejestracja: 01 kwie 2015 13:41
Auto: CG4
silnik: 2.2 DOHC VTEC
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: skręcanie samochodu w prawo na prostej kierownicy CG2 20

Post autor: macioo »

Najpierw najprostrze, ciśnienie w kołach, ma być takie samo.

Potem zmierz fele, od rantu przedniej do rantu tylnej i porównaj, jeśli cofnięte, będziesz mógł podebrać na tokarce drążek reakcyjny żeby wyrównać.

ps. Mierzyłeś to ściąganie na prawym pasie prostej drogi ? Spróbuj mierzyć jadąc centralnie środkiem na pasach, każda droga ma spadek na prawo i przez to też może ściągać nawet jak wszystko masz dobrze
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: skręcanie samochodu w prawo na prostej kierownicy CG2 20

Post autor: farmi »

Nie odstawiajcie druciarstwa. Jedź na badanie geometrii 3d wyjdzie ci które koła i jak masz cofnięte i odchylone. Od razu widać że ktoś przyfasolił konkretnie przednim kołem i masz je cofnięte pewnie koło 1 cm. Musi ściągać. Krzywe sanki/wahacz i ogólnie będzie z tym problem. Przy solidnym uderzeniu może też zacząć bić piasta, o feldze i strukturze opony nie wspomnę.

Podsumowując : geometria 3d, a potem regulowac sanki, wahacze ile się da, ale ciężko będzie to wyprowadzić na zero.
Awatar użytkownika
Boogie
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013 13:42
Auto: 2001 [VI gen coupe]
silnik: 3.0i

Re: skręcanie samochodu w prawo na prostej kierownicy CG2 20

Post autor: Boogie »

dziekuje pieknie Panowie !
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: skręcanie samochodu w prawo na prostej kierownicy CG2 20

Post autor: farmi »

problem rozwiązany? i co się okazało ?
Awatar użytkownika
Lebow
Posty: 583
Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
Auto: QP VI 1999
silnik: 2.0
Lokalizacja: Września--Włodek--43lata

Re: skręcanie samochodu w prawo na prostej kierownicy CG2 20

Post autor: Lebow »

U mnie po kupnie dosłownie :nic: ale ściągał w lewo...teraz od jakiegoś czasu leciał w prawo...geometria okey...opony we wszystkich konfiguracjach i to samo....dopiero ustawienie zbieżności w rozbieżność coś pomogło ale winowajcą pozostają opony....trzeba się jeszcze z nimi pomęczyć...na zimowych jest okey.
Na skrajnej zbieżności auto będzie "myszkowało" przy większych prędkościach...taka sugestia.
Awatar użytkownika
Boogie
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013 13:42
Auto: 2001 [VI gen coupe]
silnik: 3.0i

Re: skręcanie samochodu w prawo na prostej kierownicy CG2 20

Post autor: Boogie »

hej, nie bylo mnie troche, nie zdazylem jeszcze sprawdzic tego bo nie jestem w kraju. Ale chce kupic cala zawieche wymienic, amorki jakies dobre, sprezyny, zmienic fele na lepsze i opony,

no i takie cos np mysle kupic, myslicie ze to moze pomoc taka wymiana?
http://www.ebay.com/itm/Front-Steering- ... 2007415782" onclick="window.open(this.href);return false;

edit: dzieki za madre rady a 3d zrobie jakos szybko...
Ostatnio zmieniony 14 lip 2017 21:11 przez Boogie, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ