Drodzy forumowicze.
Coś się zaczyna, coś się kończy.
A powoli kończy się moja przygoda z forum w roli admina.
Co z samym forum, jeszcze nie wiemy.
Na pewno będzie działało do 11 maja 2025, kiedy to kończy się okres abonamentowy za serwer.
Później wszystko będzie zależało od tego, czy znajdzie się ktoś, kto podejmie się odpowiedzialności za jego prowadzenie i utrzymanie.
Szkoda byłoby, aby wiedza zgromadzona przez tyle lat na forum, przez tylu użytkowników US Accordów, odeszła w niebyt.
Może wśród Was znajdzie się chętny na poniesienie dalej tego "kaganka" wiedzy o naszych ulubionych samochodach.
Pozostawiam pod rozwagę, zostało jeszcze trochę czasu na decyzję.
Pozdrawiam, QuicksilveR.
Coś się zaczyna, coś się kończy.
A powoli kończy się moja przygoda z forum w roli admina.
Co z samym forum, jeszcze nie wiemy.
Na pewno będzie działało do 11 maja 2025, kiedy to kończy się okres abonamentowy za serwer.
Później wszystko będzie zależało od tego, czy znajdzie się ktoś, kto podejmie się odpowiedzialności za jego prowadzenie i utrzymanie.
Szkoda byłoby, aby wiedza zgromadzona przez tyle lat na forum, przez tylu użytkowników US Accordów, odeszła w niebyt.
Może wśród Was znajdzie się chętny na poniesienie dalej tego "kaganka" wiedzy o naszych ulubionych samochodach.
Pozostawiam pod rozwagę, zostało jeszcze trochę czasu na decyzję.
Pozdrawiam, QuicksilveR.
Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina
Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina
sam nie wiem skąd cierpliwość raczej lubię szybkie tematy Dzięki, najważniejsze, że blenda przeszła próbę deszczu i śniegu i jest suchutko
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
- Edi
- Moderator
- Posty: 1396
- Rejestracja: 30 lip 2012 22:53
- Auto: Accord 98-02
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina
No i fajnie .lawina pisze: Dzięki, najważniejsze, że blenda przeszła próbę deszczu i śniegu i jest suchutko
Jak mi się będzie nudziło to też wezmę się za tą moją (wymienioną - porzuconą) jeszcze raz, co sobie teraz leżakuje w garażu .
Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina
Już jakiś czas temu próbowałem zmienić żarówkę w podświetleniu tablicy rejestracyjnej, jednak nie mogłem odkręcić dwóch śrubek mocujących. Ostatnio zalałem je WD-40 i w końcu się ruszyły... jednak nie same. Okazało się, że blaszka, w którą są wkręcone i która trzyma obudowę żarówki uległa biodegradacji
Pomyślałem, że ją wymienię na nową (nr czesci 34106-SP0-A01), ale jednak >50zł za kawałek blaszki, której i tak nie widać to wydatek bez sensu, w końcu nie odnawiam tu jakiegoś klasyka blaszke więc dorobiłem sam w 2 minuty.
Gdy już światełko miałem do czego zamocować, pojawił się inny problem, po wymianie żarówki dalej nie działało. Pomacałem więc kabelki i okazało się, że jeden jest luźno, wymacałem kostkę zamocowaną na spinke do budy i ją wypiąłem, przy okazji odpadł z niej kolejny kabelek
Okazało się, że kable przy kostce też uległy biodegradacji Kostka zatem została usunięta, kable polutowane na stałe, wszytko ładnie zmontowane i już pięknie świeci
Pomyślałem, że ją wymienię na nową (nr czesci 34106-SP0-A01), ale jednak >50zł za kawałek blaszki, której i tak nie widać to wydatek bez sensu, w końcu nie odnawiam tu jakiegoś klasyka blaszke więc dorobiłem sam w 2 minuty.
Gdy już światełko miałem do czego zamocować, pojawił się inny problem, po wymianie żarówki dalej nie działało. Pomacałem więc kabelki i okazało się, że jeden jest luźno, wymacałem kostkę zamocowaną na spinke do budy i ją wypiąłem, przy okazji odpadł z niej kolejny kabelek
Okazało się, że kable przy kostce też uległy biodegradacji Kostka zatem została usunięta, kable polutowane na stałe, wszytko ładnie zmontowane i już pięknie świeci
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2141
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina
Brawo Ty! Super się ogląda takie odbudowy
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
- jacobsen
- Posty: 664
- Rejestracja: 02 maja 2013 18:29
- Auto: Accord Coupe V6
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina
Takie profi blaszki robi(ł) Lebow i rozsyłał ludziom za pare groszy. Mam jeszcze jedną bo w USDM zderzaku jest jedna lampka a zamówiłem dwie.
Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina
w takim razie widzę, że nie tylko ja miałem z nią problem Moja aluminiowa to nie przerdzewieje przynajmniej
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina
Przyszła pora na to, żeby w końcu zacząć coś widzieć jeżdżąc tym autem po zmroku. Reflektory były już bardzo zapuszczone, pożółkłe i można powiedzieć, że bardziej emitowały światło niż świeciły Jeżdżąc w nocy złapałem się kilka razy na tym, że myślałem, że zapomniałem je włączyć
albo ktoś już je polerował, albo Depo nie lakieruje lamp, bo po kilku ruchach papierem 1200 już pozbyliśmy się pożółknięć, potem papierek 2000 i lampy były gotowe do następnego kroku
udało mi się w końcu namówić do pomocy mojego nadwornego ditejlera
no i lampa odzyskała przejrzystość (obie lampy są od środka w rogach jakoś dziwnie przydymione, z tym nic nie zrobię).
dzięki temu, że nie było na lampie lakieru to cała operacja od początku do końca trwała może z 10-15 minut. Nie wyszło to super perfect, jest bardzo delikatnie mlecznie, ale to była szybka akcja, na wiosnę jak spędzę nad każdą z lamp z godzinę to pewnie będzie jeszcze lepiej.
Różnica po polerce była kolosalna, ale to nie koniec. Lampy dostały zestaw nowych żarówek Poczytałem różne testy i postanowiłem przetestować samemu jakiś dziwny wynalazek, wyglądający niczym jakiś chiński pseudo zenon rodem z półki tuning z Tesco. Opakowanie jednak może mylić, bo okazuje się, że ten wynalazek marki "Ring" plasuje się w czołówkach testów żarówek.
Po polerce w końcu zacząłem widzieć linie odcięcia światła zamiast jednej wielkiej plamy i okazało się, że reflektory były źle wyregulowane, jeden świecił bardzo nisko, a drugi tylko trochę, ale też go trzeba było podciągnąć. Po tych wszystkich zabiegach jest mega dobrze, lampy świecą mocnym białym światłem (nie tak białym, jak Philips BlueVison, ale nie zółtym ). Z efektu jestem BARDZO zadowolony, może nie jest to retrofit na bixenonie, ale różnica przed/po jest kolosalna, a i tak teraz accord świeci lepiej niż niejedno auto na ulicy Lampy zrobione i teraz w końcu muszę zrobić przerwę w zajmowaniu się takimi pierdołami i wziąć się za poważne tematy, czeka już koszyk z zakupami z Haparts
albo ktoś już je polerował, albo Depo nie lakieruje lamp, bo po kilku ruchach papierem 1200 już pozbyliśmy się pożółknięć, potem papierek 2000 i lampy były gotowe do następnego kroku
udało mi się w końcu namówić do pomocy mojego nadwornego ditejlera
no i lampa odzyskała przejrzystość (obie lampy są od środka w rogach jakoś dziwnie przydymione, z tym nic nie zrobię).
dzięki temu, że nie było na lampie lakieru to cała operacja od początku do końca trwała może z 10-15 minut. Nie wyszło to super perfect, jest bardzo delikatnie mlecznie, ale to była szybka akcja, na wiosnę jak spędzę nad każdą z lamp z godzinę to pewnie będzie jeszcze lepiej.
Różnica po polerce była kolosalna, ale to nie koniec. Lampy dostały zestaw nowych żarówek Poczytałem różne testy i postanowiłem przetestować samemu jakiś dziwny wynalazek, wyglądający niczym jakiś chiński pseudo zenon rodem z półki tuning z Tesco. Opakowanie jednak może mylić, bo okazuje się, że ten wynalazek marki "Ring" plasuje się w czołówkach testów żarówek.
Po polerce w końcu zacząłem widzieć linie odcięcia światła zamiast jednej wielkiej plamy i okazało się, że reflektory były źle wyregulowane, jeden świecił bardzo nisko, a drugi tylko trochę, ale też go trzeba było podciągnąć. Po tych wszystkich zabiegach jest mega dobrze, lampy świecą mocnym białym światłem (nie tak białym, jak Philips BlueVison, ale nie zółtym ). Z efektu jestem BARDZO zadowolony, może nie jest to retrofit na bixenonie, ale różnica przed/po jest kolosalna, a i tak teraz accord świeci lepiej niż niejedno auto na ulicy Lampy zrobione i teraz w końcu muszę zrobić przerwę w zajmowaniu się takimi pierdołami i wziąć się za poważne tematy, czeka już koszyk z zakupami z Haparts
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina
Hehe. Chyba wiem jaki test żarówek czytałeś:) "Ring" firma to nic innego jak General Electric:
Sam używam w drogowych takich i świeca bardzo dobrze. Będziesz zadowolony.
Sam używam w drogowych takich i świeca bardzo dobrze. Będziesz zadowolony.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina
Te Megalighty Ultra 120 (jeszcze jako Tunsgram) miałem w służbowym aucie i byłem bardzo zadowolony, akurat trafiły się na Orlenie, więc Flota zasponsorowała. Szkoda, że nie wiedziałem, że to to samo, taniej by wyszło
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina
Zimowa pogoda skutecznie zniechęca do jakichkolwiek ruchów przy aucie, więc ostatnio prace troche zwoniły tempo, dawno nic nie wrzucałem, a jednak trochę się działo.
Zacznijmy od tego, że zrobiłem porządek z podświetleniem zegarów, przepalone żarówki i żarówki o złej mocy skutecznie sprawiały, że zegary wyglądały bardzo słabo. Trzeba było zgłębić temat. Okazało się, że Honda używa we wszystkich podświetleniach żarówek 14V zamiast 12V. Powód? Większa żywotność... ale na pewno nie portfela. Jedna żaróweczka w ASO potrafi kosztować kilkadziesiąt złotych. Trzeba było więc znaleźć rozwiązanie alternatywne na 12V w ludzkich cenach, ale o podobnych mocach.
W zegarach znajdują się 3 typy żarówek:
- T10 14V 3,4W - główne podświetlenie (zastąpiłem 12V 3W)
- T5 14V 1,4W - małe żarówki głownie od kontrolek - czarna obudowa (zastąpiłem 12V 1,2W)
- T5 14V 3W - mała żarówka, jedna od podświetlenia deski przy wskaźniku temperatury, druga od kontrolki rezerwy - niebieska obudowa (zastąpiłem 12V 2W)
Przy takim zastąpieniu na 12V daje to wszystko ładne równomierne podświetlenie.
Skoro licznik był już w domu, to od razu został wyczyszczony w środku i wypolerowany
Poprawiłem też podświetlenie w panelu klimy. Już raz go zabrałem do domu, wtedy go dokładnie wyczyściłem, ale efekt po czyszczeniu był słaby, więc i tu wpadła polerka
Przyszły też spinki tyłu fotela i tylnej rejestracji.
Fotel już nie straszy drutami i rejestracja przykręcona na śruby M6
Ostatnio zaczęło coś szurać w prawym tylnym kole, okazało się, że klocki się kończą, a właściwie to klocek, ten od strony tłoczka, bo zacisk stanął na prowadnicach. Trafiły się okazyjnie klocki OEM, a do tego wpadły tarcze TRW. Do tego przy okazji postanowiłem zmienić żółty kanarkowy kolor zacisków na coś co lepiej będzie komponować się z kolorami auta.
Prowadnica poddała się dopiero po podgrzaniu palnikiem
Dobrze wyczyszczona piasta to podstawa niebijących tarcz
i finito
Kiedy farba na zaciskach schła, wymianiał się końcowy tłumik
Jak widać stary miał już kilka dziur, "nowy" choć nie nowy to jeszcze trochę pożyje, a ja przynajmniej mam w końcu ciszę w aucie Ta końcówka nie do końca mi pasuje, ale nie ma co wybrzydzać za 50zł
Zacznijmy od tego, że zrobiłem porządek z podświetleniem zegarów, przepalone żarówki i żarówki o złej mocy skutecznie sprawiały, że zegary wyglądały bardzo słabo. Trzeba było zgłębić temat. Okazało się, że Honda używa we wszystkich podświetleniach żarówek 14V zamiast 12V. Powód? Większa żywotność... ale na pewno nie portfela. Jedna żaróweczka w ASO potrafi kosztować kilkadziesiąt złotych. Trzeba było więc znaleźć rozwiązanie alternatywne na 12V w ludzkich cenach, ale o podobnych mocach.
W zegarach znajdują się 3 typy żarówek:
- T10 14V 3,4W - główne podświetlenie (zastąpiłem 12V 3W)
- T5 14V 1,4W - małe żarówki głownie od kontrolek - czarna obudowa (zastąpiłem 12V 1,2W)
- T5 14V 3W - mała żarówka, jedna od podświetlenia deski przy wskaźniku temperatury, druga od kontrolki rezerwy - niebieska obudowa (zastąpiłem 12V 2W)
Przy takim zastąpieniu na 12V daje to wszystko ładne równomierne podświetlenie.
Skoro licznik był już w domu, to od razu został wyczyszczony w środku i wypolerowany
Poprawiłem też podświetlenie w panelu klimy. Już raz go zabrałem do domu, wtedy go dokładnie wyczyściłem, ale efekt po czyszczeniu był słaby, więc i tu wpadła polerka
Przyszły też spinki tyłu fotela i tylnej rejestracji.
Fotel już nie straszy drutami i rejestracja przykręcona na śruby M6
Ostatnio zaczęło coś szurać w prawym tylnym kole, okazało się, że klocki się kończą, a właściwie to klocek, ten od strony tłoczka, bo zacisk stanął na prowadnicach. Trafiły się okazyjnie klocki OEM, a do tego wpadły tarcze TRW. Do tego przy okazji postanowiłem zmienić żółty kanarkowy kolor zacisków na coś co lepiej będzie komponować się z kolorami auta.
Prowadnica poddała się dopiero po podgrzaniu palnikiem
Dobrze wyczyszczona piasta to podstawa niebijących tarcz
i finito
Kiedy farba na zaciskach schła, wymianiał się końcowy tłumik
Jak widać stary miał już kilka dziur, "nowy" choć nie nowy to jeszcze trochę pożyje, a ja przynajmniej mam w końcu ciszę w aucie Ta końcówka nie do końca mi pasuje, ale nie ma co wybrzydzać za 50zł
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM