Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Długo kręci na zimnym

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
mati1411
Posty: 79
Rejestracja: 17 lip 2017 13:37
Auto: Accord Coupe 98-02
silnik: 3.0
Lokalizacja: WLKP

Długo kręci na zimnym

Post autor: mati1411 »

Hej ostatnio mam taki problem. Auto po postoju zamiast odpalać na strzała jak zawsze, kręci ok 6-7 sekund i dopiero odpala.
Sprawdziłem przekaźnik który ponoć często pada był już wcześniej przez kogoś lutowany. Przewalutowaniem go jeszcze raz i nic to nie dało. Zimnych lutów na pewno tam nie ma.
Sprawa pogłębiała się od jakiegoś czasu najpierw raz mi się to przytrafiło, potem nagle 2 razy w jednym tygodniu a teraz praktycznie codziennie. Pokręci odpali i chodzi dobrze. Jak zgaszę i odpalę to już od razu chodzi. Postoi 2 godziny i znowu problem.
Ostatnio dostała nowe świece i regulowane były zawory ale pierwszy raz to się przytrafiło jeszcze przed tym.
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Długo kręci na zimnym

Post autor: wysio »

Gdzieś już czytałem tu o bardzo podobnym problemie, bo też była mowa o przekaźniku, ale przecież skoro słychać, jak pracuje pompa, to przekaźnik nie ma tu nic do rzeczy.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Lebow
Posty: 583
Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
Auto: QP VI 1999
silnik: 2.0
Lokalizacja: Września--Włodek--43lata

Re: Długo kręci na zimnym

Post autor: Lebow »

Albo...
Regulator ciśnienia paliwa na listwie wtrysków...wystarczy przed odpaleniem kilka razy uruchomić pomoę paliwa aby nabiła ciśnienie....
Albo...
Czujnik temp. silnika szwankuje...w SM sprawdzić trzeba jego parametry i obadać multimetrem.

Stawiam na zawór-regulator...powinno być podpięte pod niego pidciśnienie...jak w wężyku podciśnienia jest paliwo to zawór do wymiany.
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2000
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Długo kręci na zimnym

Post autor: MuzykGrzes »

Mam typ na niskie temperatury jaki był u mnie ,ale poczekam na rozwój i kolejne komentarze ,bo każdy przypadek jest inny choć ma podobne objawy.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
mati1411
Posty: 79
Rejestracja: 17 lip 2017 13:37
Auto: Accord Coupe 98-02
silnik: 3.0
Lokalizacja: WLKP

Re: Długo kręci na zimnym

Post autor: mati1411 »

No więc po pracy przed odpaleniem pod pompowałem cztery razy i jest to samo. Pompę słyszałem, odpala od razu i pompuje kilka sekund. Mimo to kręcił długo. Jak odpalił po 10sek. zgasiłem i za drugim razem odpalił już na strzała. Rano dzisiaj odstawiłem auto na równą godzinę po godzinie kręcił dłużej niż zwykle ale krócej niż po całej nocy. Mam już taką zależność że do 30min jest ok po zgaszeniu, potem po ok godzinie kręci chwile dłużej niż zwykle a po ok dwóch i dłużej kręci długo jak po całej nocy.
Awatar użytkownika
maxel
Posty: 1085
Rejestracja: 23 lut 2012 14:49
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Długo kręci na zimnym

Post autor: maxel »

Mam to samo w moim cd7@h22a8, też jestem ciekaw co to może być, na początek wymieniam filtr powietrza bo już wygląda bardzo nieciekawie.
lawina
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2016 15:17
Auto: Accord Coupe CG3
silnik: 2.3

Re: Długo kręci na zimnym

Post autor: lawina »

może być czujnik temperatury silnika (ten dający sygnał do ECU, nie do zegarów, o ile są dwa). Nie wiem jak w Hondzie, ale w Nissanach (a obstawiam, że pewnie jest tak samo) najłatwiejszy test to po prostu odpięcie go, wtedy ECU powinno przyjąć sobie jakąś domyślną wartość. Jeśli na odpiętym czujniku temperatury odpali bez problemu to masz winowajce ;)
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: Długo kręci na zimnym

Post autor: fotografiks »

Zobacz czy nie pompuje układu chłodzenia...

Nie to, żebym tam źle wróżył na te nadchodzące święta ;)
Ale sam w IV genie przez 2 lata się zastanawiałem, czemu cza było piłować 20 sekund co rano...
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Awatar użytkownika
Lebow
Posty: 583
Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
Auto: QP VI 1999
silnik: 2.0
Lokalizacja: Września--Włodek--43lata

Re: Długo kręci na zimnym

Post autor: Lebow »

Przy sześciu garach nawet jak dwa pompują w kosmos to pozostałe cztery powinny zaskoczyć..i po odpaleniu silnik by chodził chwilę kulawo.
Kiedyś miałem przypadek że zła ciepłota świec spowodowała że na zimnym odpalał na strzał a na ciepłym trzeba było chechłać....no i też dziwnie chodził silnik po rozgrzaniu....trochę wody upłyneło nim się kapłem że świece są nieodpowiednie.
Awatar użytkownika
mati1411
Posty: 79
Rejestracja: 17 lip 2017 13:37
Auto: Accord Coupe 98-02
silnik: 3.0
Lokalizacja: WLKP

Re: Długo kręci na zimnym

Post autor: mati1411 »

Mechanik przez telefon podpowiada po objawach czujnik położenia wału. Nie wiem czy w hondach tak jest ale mówił żeby sprawdzić czy podczas kręcenia jest iskra. Niby jak czujnik nie domaga to na początku właśnie nie ma iskry i pojawia się dopiero tuż przed odpaleniem. Nie miałem jeszcze jak tego sprawdzić ale dzisiaj lub jutro pewnie będę u mechaniora.

NOWE info:
Sprawa jest praktycznie jasna. Winowajcą okazuje się być nieszczelna instalacja gazowa. Taką podpowiedź dostałem do mechnika który zna się na hondach. Obalił on wersję z czujnikiem położenia wału bo "w tych silnikach to nigdy nie siada"
No i faktycznie po zamknięciu fizycznie dopływu gazu i usunięciu resztek z obiegu auto cały weekend przejeździło, odpalając za każdym razem od strzała. Byłem już u gazownika i potwierdził że to prawdopodobne że membrana w reduktorze lekko przepuszcza i gaz przedostaje się do kolektora utrudniając odpalenie. Niestety zajmiemy się tym po nowym roku dopiero ale ważne że usterka jest zdiagnozowana i nie jest to nic poważnego.
ODPOWIEDZ