Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 18 gru 2020 22:22
- Auto: VI
- silnik: 3.0 v6
CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak
Witam
Zaczynam inwestować w swojego Accorda.
Chciałbym powoli wchodzić w sferę tuningu i zacząć coś modyfikować. Ogólnie mocy mi nie brakuje, chciałbym głównie polepszyć wrażenia z jazdy oraz wygląd zewnętrzny.
Na ten moment mam założoną rozpórkę na przodzie. Felgi na lato i zimę mam ładne. Budżet mam 2000zł - 3000zł - Od czego zacząć? Ogólnie jestem "gadżeciarzem" i każda najdrobniejsza modyfikacja mnie cieszy. Na ten moment nie chcę go obniżać, ale będzie to później w planach. Audio mam dobre - głośniki bose i radio alpiny, dla mnie gra bardzo dobrze.
Myślałem nad dolotem ze stożkowym filtrem powietrza, spoilerem i przelotem bądź końcówkami wydechu.
Chciałbym, żeby na początku rzeczy były mało inwazyjne bez konieczności przerabiania samochodu.
Chciałbym też, żeby się ktoś wypowiedział na temat chiptuningu - jak auto jeździło przed i po. Wiem, że na wolnossącym nie zyskam dużo mocy, ale bardziej chodzi mi o elastyczność, reakcję na pedał gazu i ogólną eksploatację.
Bardzo proszę o propozycję oraz odnośniki do części, które warto kupić / zamienić
Zaczynam inwestować w swojego Accorda.
Chciałbym powoli wchodzić w sferę tuningu i zacząć coś modyfikować. Ogólnie mocy mi nie brakuje, chciałbym głównie polepszyć wrażenia z jazdy oraz wygląd zewnętrzny.
Na ten moment mam założoną rozpórkę na przodzie. Felgi na lato i zimę mam ładne. Budżet mam 2000zł - 3000zł - Od czego zacząć? Ogólnie jestem "gadżeciarzem" i każda najdrobniejsza modyfikacja mnie cieszy. Na ten moment nie chcę go obniżać, ale będzie to później w planach. Audio mam dobre - głośniki bose i radio alpiny, dla mnie gra bardzo dobrze.
Myślałem nad dolotem ze stożkowym filtrem powietrza, spoilerem i przelotem bądź końcówkami wydechu.
Chciałbym, żeby na początku rzeczy były mało inwazyjne bez konieczności przerabiania samochodu.
Chciałbym też, żeby się ktoś wypowiedział na temat chiptuningu - jak auto jeździło przed i po. Wiem, że na wolnossącym nie zyskam dużo mocy, ale bardziej chodzi mi o elastyczność, reakcję na pedał gazu i ogólną eksploatację.
Bardzo proszę o propozycję oraz odnośniki do części, które warto kupić / zamienić
- fotografiks
- Posty: 1023
- Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
- Auto: Accord Coupe 99 CG3
- silnik: 2.3
- Lokalizacja: SBE / SB
Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak
Zacznij kariere od przywitalni.
Poka furaka w odpowiednim dziale.
A wracając do tematu.
Gruby temat... wczytuję się któryś raz... i... za gruby żeby coś doradzać xD
Dozbiera jeszcze tysiaka, zainwestuje w gwint i tak niech zostawi, a będzie dobrze.
Poka furaka w odpowiednim dziale.
A wracając do tematu.
Gruby temat... wczytuję się któryś raz... i... za gruby żeby coś doradzać xD
Dozbiera jeszcze tysiaka, zainwestuje w gwint i tak niech zostawi, a będzie dobrze.
Wysłano z Elektrim RWT CB-740
The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak
W pierwszej kolejności zająłbym się hamulcami, później podstawy czyli filtry, świece, płyny, uszczeki i zawieszenie no i rozrząd. Zakonserwuj podwozie i profile zamknięte. Zrób to i dopiero potem baw się w tuningi.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 18 gru 2020 22:22
- Auto: VI
- silnik: 3.0 v6
Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak
hamulce zrobione, rozrząd 30k km temu, filtry i eksploatację wymieniam w najbliższym czasie, zawieszenie pracuje prawidłowo i nie ma luzów. Podwozie w świetnym stanie, bez grama rdzy.
Postanowiłem po nowym roku zrobić zrobić przelot u znajomego i dolot.
Są jakieś godne polecenia zestawy tuningowe do dolotu?
Postanowiłem po nowym roku zrobić zrobić przelot u znajomego i dolot.
Są jakieś godne polecenia zestawy tuningowe do dolotu?
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 paź 2015 10:30
- Auto: Accord cg2
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Poznań
Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak
Co do dolotu z filtrem stożkowym_ https://mtuning.pl/Uklad-Dolotowy-Honda ... -01,p,2893" onclick="window.open(this.href);return false;. Jak chcesz taniej to posiadam dolot z filtrem stożkowym krótki lub długi, mogę jeden przeznaczyć na deal.
- krisss111
- Posty: 1700
- Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
- Auto: CG4 2001r
- silnik: f20B7
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
- Kontakt:
Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak
simota, to budżetowy szit, niestety, miałem, używałem, i ... zardzewiał... serio. lepiej wziąć jakiś KN, pipercros czy coś w ten deseń. dodatkowo, nie wiem jak w V6,ale w r4 oprócz zmiany dźwięku to żadnych zmian w mocy nie da się zauważyć, bo czy + czy- 2 czy nawet 5 kuni to żaden przyrost, który można stracić tankując na ch..owszej stacji gorsze paliwo.
Przelot, zmiana wydechu, też to przerabiałem i efekt jak wyżej.... ładnie brzmi, nic nie daje
tyle z silnika.
Zato zawieszenie... to daje dużo, zmienia dużo zarówno w prowadzeniu, trzymaniu się drogi ale i w wyglądzie.
upgrade hamulcy też daje duuużo.
Przelot, zmiana wydechu, też to przerabiałem i efekt jak wyżej.... ładnie brzmi, nic nie daje
tyle z silnika.
Zato zawieszenie... to daje dużo, zmienia dużo zarówno w prowadzeniu, trzymaniu się drogi ale i w wyglądzie.
upgrade hamulcy też daje duuużo.
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
- wysio
- Posty: 780
- Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
- Auto: Accord Coupe 99
- silnik: V6 3l
- Lokalizacja: Otwock
Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak
A nie jest tak, że przy stożku gorzej jedzcie z dołu, a lepiej na wyższych obrotach? Też miałem to kiedyś u siebie robić, ale mi przeszło.
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2102
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak
SRI coś tam daje na dole obrotów, ale tylko zimą. Robi się cieplej i du.., jest gorzej niż na serii. I drze japę w niebogłosykrisss111 pisze:simota, to budżetowy szit, niestety, miałem, używałem, i ... zardzewiał... serio. lepiej wziąć jakiś KN, pipercros czy coś w ten deseń. dodatkowo, nie wiem jak w V6,ale w r4 oprócz zmiany dźwięku to żadnych zmian w mocy nie da się zauważyć, bo czy + czy- 2 czy nawet 5 kuni to żaden przyrost, który można stracić tankując na ch..owszej stacji gorsze paliwo.
Przelot, zmiana wydechu, też to przerabiałem i efekt jak wyżej.... ładnie brzmi, nic nie daje
tyle z silnika.
CAI z kolei daje troszkę na górze, lepiej separuje od ciepłego powietrza z silnika... ale właściwie poprawa osiągów niezauważalna. Brzmi fajniej niż SRI.
Jeśli brać jakieś zestawy, to jak pisał krisss11, K&N, Injen, Pipecross, może TenzoR.
Potwierdzam. Dodam, aby nie brać zwykłych sprężyn obniżających do 3.0. Najlepiej gwint, bo dobierzesz sobie twardość sprężyn i wyregulujesz pracę amortyzatorów.krisss111 pisze:Zato zawieszenie... to daje dużo, zmienia dużo zarówno w prowadzeniu, trzymaniu się drogi ale i w wyglądzie.
Potwierdzam. Chociaż nie mam takiej petardy jak krisss11, to nawet dwutłoczkowy zestaw 320 mm z Accorda Type-S daje baaardzo dużo przy hamowaniu (i jest plug&play), nie mówiąc już o czterotłoczkowych z Acury lub Legenda.krisss111 pisze:upgrade hamulcy też daje duuużo.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 18 gru 2020 22:22
- Auto: VI
- silnik: 3.0 v6
Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak
Moglibyście poratować również linkami do rzeczy które podajecie?
Powiem szczerze, w zawieszenie nie chcę inwestować. Jeździ mi się tym dobrze, dopóki jest sprawne to nie chcę takiej kasy pakować. Hamulce jak najbardziej, wygląd zewnętrzny i dźwięk również.
Powiem szczerze, w zawieszenie nie chcę inwestować. Jeździ mi się tym dobrze, dopóki jest sprawne to nie chcę takiej kasy pakować. Hamulce jak najbardziej, wygląd zewnętrzny i dźwięk również.
- krisss111
- Posty: 1700
- Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
- Auto: CG4 2001r
- silnik: f20B7
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
- Kontakt:
Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak
jeśli nie chcesz iść w jakiś grubszy performance pod maską a tyko na poprawie serii, to zamiast bawienia w stożki, wsadź jakąś dobrą wkładkę zamiast OEM filtra, na przykład K&N. dla wrażeń akustycznych wywal rezonator (taka plastikowa pucha, znajduje się bezpośrednio pod puszką z filtrem powietrza, trzeba zdjąć zderzak, albo przynajmniej koło i nadkole żeby się go pozbyć). Wydech, to tak jak wyżej, jeśli nie chcesz, żeby darło się nie wiadomo jak, to znajdź sobie jakieś ładne końcówki, np od s2k i wizualnie to wystarczy, no chyba że chcesz straszyć kury sąsiadom i budzić małe dzieci, to wtedy faktycznie jakiś przelot i końcowe tłumiki, ale to już większe koszta jeśli chcesz, żeby było ładnie i zgodnie ze sztuką (najlepiej z kwasówki, ale to Ci wyczerpie budżet) ...
Odnośnie wyglądu, to standard, dokładki zderzaków przód i tył + nakładki progów, niestety towar deficytowy a i nierzadko nie tani. szpojler to jak kto lubi, jednym się podoba innym nie. Hamulce, można albo dobrze zregenerować to co masz, co wystarcy do sprawnego spowalniania, albo zamienić na zaciski i tarcze z accorda VIII typeS, co jest zabiegiem w sumie prostym bo wszystko pasuje p&p i znacznie poprawia zatrzymywanie, lub iść grubiej i zakładać zaciski 4ro tłoczkowe brembo lub advicsy z legenda czy acury, ale to już i grubsze sianko a i pracy więcej. można jeszcze wymienić przewody elastyczne na jakieś w oplocie stalowym, a przy tym na pewno nie zaszkodzi wymienić wogóle przewodów metalowych na miedziane, bo zazwyczaj są dość skorodowane
ps.
linki? ale że mamy zrobić za ciebie robotę? o nie, kolego, to jest właśnie najlepsze, szukanie klamotów. zresztą z tymi podstawowymi poradzisz sobie sam, wystarczy użyć googlarki. a do tych mniej podstawowych nikt ci linków nie da, bo takie rzeczy jak dokładki i czy inne łowne tematy znikają baaardzo szybko.
Odnośnie wyglądu, to standard, dokładki zderzaków przód i tył + nakładki progów, niestety towar deficytowy a i nierzadko nie tani. szpojler to jak kto lubi, jednym się podoba innym nie. Hamulce, można albo dobrze zregenerować to co masz, co wystarcy do sprawnego spowalniania, albo zamienić na zaciski i tarcze z accorda VIII typeS, co jest zabiegiem w sumie prostym bo wszystko pasuje p&p i znacznie poprawia zatrzymywanie, lub iść grubiej i zakładać zaciski 4ro tłoczkowe brembo lub advicsy z legenda czy acury, ale to już i grubsze sianko a i pracy więcej. można jeszcze wymienić przewody elastyczne na jakieś w oplocie stalowym, a przy tym na pewno nie zaszkodzi wymienić wogóle przewodów metalowych na miedziane, bo zazwyczaj są dość skorodowane
ps.
linki? ale że mamy zrobić za ciebie robotę? o nie, kolego, to jest właśnie najlepsze, szukanie klamotów. zresztą z tymi podstawowymi poradzisz sobie sam, wystarczy użyć googlarki. a do tych mniej podstawowych nikt ci linków nie da, bo takie rzeczy jak dokładki i czy inne łowne tematy znikają baaardzo szybko.
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp