Motul 8100 X-cess, 5W40figo pisze:a jaki olej lejesz?jacobsen pisze:Hmmm, to ja już wlałem litr na jakieś 6k km.
Z tego co widzę to do wymiany przy 10k km, wleję dwa litry.
Chyba trochę za dużo, co?
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
VTEC a spalanie oleju (J30)
- jacobsen
- Posty: 663
- Rejestracja: 02 maja 2013 18:29
- Auto: Accord Coupe V6
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Elbląg
Re: VTEC a spalanie oleju (J30)
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: VTEC a spalanie oleju (J30)
Na tym jeździłem w Cifku teraz do Acco leję 5W40 Elf (bo kupujemy beczkę po 10-12 zł za litr)jacobsen pisze: Motul 8100 X-cess, 5W40
Re: VTEC a spalanie oleju (J30)
no to trochę łyka ci, ale jeszcze nie ma tragedii.jacobsen pisze:Motul 8100 X-cess, 5W40figo pisze:a jaki olej lejesz?jacobsen pisze:Hmmm, to ja już wlałem litr na jakieś 6k km.
Z tego co widzę to do wymiany przy 10k km, wleję dwa litry.
Chyba trochę za dużo, co?
HR
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: VTEC a spalanie oleju (J30)
Przy takim zużyciu to obstawiał bym uszczelniacze zaworowe (niezbyt drogie) i tu (o ile ktoś ma pojęcie) można je wymienić bez ściągania głowicy (F20B5) lub głowic (J30A1) Większe zużycie (litr na 100-200 km ) to już niestety pierścienie i wymiana może się okazać nieopłacalna. Bo o ile pierścienie nie powinny teoretyczne naruszyć gładzi cylindra to w praktyce przy dużym kilometrażu gładź się ściera i trzeba honować a potem nadwymiarowe pierścienia zakładać. Ale nie o tym ,przy niskim "nadużyciu" oleju a szczególnie przy jeździe z otwartym zaworem VTEC wzrasta ciśnienie oleju i właśnie uszczelniacze zaworowe wtedy przepuszczają.
- jacobsen
- Posty: 663
- Rejestracja: 02 maja 2013 18:29
- Auto: Accord Coupe V6
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Elbląg
Re: VTEC a spalanie oleju (J30)
No dobra ale w przypadku zużytych uszczelniaczy rano powinna byc zasłona dymna z tyłu.
A tu nic, nawet wiekszego dymka nie puści jak ostro zredukuje.
Do płynu chłodniczego też się nie dostaje....
Wszystko jest w jak najlepszym porządku oprócz tego że pije olej.
A tu nic, nawet wiekszego dymka nie puści jak ostro zredukuje.
Do płynu chłodniczego też się nie dostaje....
Wszystko jest w jak najlepszym porządku oprócz tego że pije olej.
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: VTEC a spalanie oleju (J30)
Przy uszczelniaczach tez nie widać zadymy z tyłu ,musi to być spore zużycie oleju żeby było widać. Przy 1l / 10K km nic nie dymi, nawet przy redukcji.
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 12 sty 2013 19:07
- Auto: ce9 cg2
- silnik: f22z2 j30a1
- Lokalizacja: Susz / Gdańsk
Re: VTEC a spalanie oleju (J30)
moja zaraz po zakupie jezdzila na liquy moly i musialem robic dolewki (ok. 1l na 10000km)
po zalaniu valvoline'm problem znikl![Uśmiech :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
po zalaniu valvoline'm problem znikl
![Uśmiech :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Były: Accord CC7-> Civic EJ1-> Accord CE9 (w kapitalnym remoncie)-> Accord CG2 -> Accord CD7 -> Accord CS1 -> Accord CD5
Są: Accord CM1, Legend KA8, Accord CS1
Są: Accord CM1, Legend KA8, Accord CS1
- jacobsen
- Posty: 663
- Rejestracja: 02 maja 2013 18:29
- Auto: Accord Coupe V6
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Elbląg
Re: VTEC a spalanie oleju (J30)
Mam w planie regulację zaworów więc byłaby okazja na zmianę tych uszczelniaczy.frajcik pisze:moja zaraz po zakupie jezdzila na liquy moly i musialem robic dolewki (ok. 1l na 10000km)
po zalaniu valvoline'm problem znikl
Ale może zacznę od zmiany oleju....
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: VTEC a spalanie oleju (J30)
LM czy Motul to bardzo rzadki olej a to znacznie wpływa na "przecieki" przez wszelkie elementy. Choć też jeśli padły już pierścienie to i MotoDoktor tego nie uszczelni.
Re: VTEC a spalanie oleju (J30)
MuzykGrzes pisze:LM czy Motul to bardzo rzadki olej a to znacznie wpływa na "przecieki" przez wszelkie elementy. Choć też jeśli padły już pierścienie to i MotoDoktor tego nie uszczelni.
dziwna teoria, każdy z w\w firm robi syntetyczne\pół syntetyczne i mineralne oleje, także jak bedzie olej wciągać nikt na 0w30 jeździć nie będzie, a może być to równie dobrze Castrol, także firma nic nie ma do lepkości tylko parametry oleju jak klasa zimowa i letnia\lepkość oleju w danej temperaturze itp.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1