Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

VTEC a spalanie oleju (J30)

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
jacobsen
Posty: 663
Rejestracja: 02 maja 2013 18:29
Auto: Accord Coupe V6
silnik: J30A1
Lokalizacja: Elbląg

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: jacobsen »

figo pisze:
jacobsen pisze:Hmmm, to ja już wlałem litr na jakieś 6k km.
Z tego co widzę to do wymiany przy 10k km, wleję dwa litry.
Chyba trochę za dużo, co? :oops:
a jaki olej lejesz?
Motul 8100 X-cess, 5W40
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2003
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: MuzykGrzes »

jacobsen pisze: Motul 8100 X-cess, 5W40
Na tym jeździłem w Cifku teraz do Acco leję 5W40 Elf (bo kupujemy beczkę po 10-12 zł za litr)
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
figo
Posty: 1766
Rejestracja: 18 cze 2010 09:55
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Rdm

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: figo »

jacobsen pisze:
figo pisze:
jacobsen pisze:Hmmm, to ja już wlałem litr na jakieś 6k km.
Z tego co widzę to do wymiany przy 10k km, wleję dwa litry.
Chyba trochę za dużo, co? :oops:
a jaki olej lejesz?
Motul 8100 X-cess, 5W40
no to trochę łyka ci, ale jeszcze nie ma tragedii.
HR
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2003
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: MuzykGrzes »

Przy takim zużyciu to obstawiał bym uszczelniacze zaworowe (niezbyt drogie) i tu (o ile ktoś ma pojęcie) można je wymienić bez ściągania głowicy (F20B5) lub głowic (J30A1) Większe zużycie (litr na 100-200 km ) to już niestety pierścienie i wymiana może się okazać nieopłacalna. Bo o ile pierścienie nie powinny teoretyczne naruszyć gładzi cylindra to w praktyce przy dużym kilometrażu gładź się ściera i trzeba honować a potem nadwymiarowe pierścienia zakładać. Ale nie o tym ,przy niskim "nadużyciu" oleju a szczególnie przy jeździe z otwartym zaworem VTEC wzrasta ciśnienie oleju i właśnie uszczelniacze zaworowe wtedy przepuszczają.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
jacobsen
Posty: 663
Rejestracja: 02 maja 2013 18:29
Auto: Accord Coupe V6
silnik: J30A1
Lokalizacja: Elbląg

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: jacobsen »

No dobra ale w przypadku zużytych uszczelniaczy rano powinna byc zasłona dymna z tyłu.
A tu nic, nawet wiekszego dymka nie puści jak ostro zredukuje.
Do płynu chłodniczego też się nie dostaje....
Wszystko jest w jak najlepszym porządku oprócz tego że pije olej.
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2003
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: MuzykGrzes »

Przy uszczelniaczach tez nie widać zadymy z tyłu ,musi to być spore zużycie oleju żeby było widać. Przy 1l / 10K km nic nie dymi, nawet przy redukcji.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
frajcik
Posty: 76
Rejestracja: 12 sty 2013 19:07
Auto: ce9 cg2
silnik: f22z2 j30a1
Lokalizacja: Susz / Gdańsk

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: frajcik »

moja zaraz po zakupie jezdzila na liquy moly i musialem robic dolewki (ok. 1l na 10000km)
po zalaniu valvoline'm problem znikl :)
Były: Accord CC7-> Civic EJ1-> Accord CE9 (w kapitalnym remoncie)-> Accord CG2 -> Accord CD7 -> Accord CS1 -> Accord CD5
Są: Accord CM1, Legend KA8, Accord CS1
Awatar użytkownika
jacobsen
Posty: 663
Rejestracja: 02 maja 2013 18:29
Auto: Accord Coupe V6
silnik: J30A1
Lokalizacja: Elbląg

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: jacobsen »

frajcik pisze:moja zaraz po zakupie jezdzila na liquy moly i musialem robic dolewki (ok. 1l na 10000km)
po zalaniu valvoline'm problem znikl :)
Mam w planie regulację zaworów więc byłaby okazja na zmianę tych uszczelniaczy.
Ale może zacznę od zmiany oleju....
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2003
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: MuzykGrzes »

LM czy Motul to bardzo rzadki olej a to znacznie wpływa na "przecieki" przez wszelkie elementy. Choć też jeśli padły już pierścienie to i MotoDoktor tego nie uszczelni.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: slepak »

MuzykGrzes pisze:LM czy Motul to bardzo rzadki olej a to znacznie wpływa na "przecieki" przez wszelkie elementy. Choć też jeśli padły już pierścienie to i MotoDoktor tego nie uszczelni.


dziwna teoria, każdy z w\w firm robi syntetyczne\pół syntetyczne i mineralne oleje, także jak bedzie olej wciągać nikt na 0w30 jeździć nie będzie, a może być to równie dobrze Castrol, także firma nic nie ma do lepkości tylko parametry oleju jak klasa zimowa i letnia\lepkość oleju w danej temperaturze itp.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
ODPOWIEDZ