Strona 2 z 10

Re: Szarpanie skrzyni

: 30 sie 2017 16:43
autor: wysio
A czy jest jakaś poprawa jeśli zatrzymasz się, przełączysz szybko na P i znów szybko na D? Tylko to ma być szybkie przełączenie.

Re: Szarpanie skrzyni

: 30 sie 2017 21:30
autor: QuicksilveR
simadron, po pierwsze uzupełnij profil, skąd jesteś. Będzie łatwiej doradzić Ci jakiegoś speca z okolic.
Po drugie, czy sprawdzałeś stan oleju w skrzyni? Jeśli nie, to proponuję kupić podstawowe 3 l i spuścić z miski skrzyni, a następnie zalać te 2,9 l, o których mówi manual Hondy.
Jak już odkręcisz korek, to będziesz mógł ocenić, czy olej jest po prostu zużyty (wtedy będziesz wiedział, że ktoś chociaż próbował ratować skrzynię przetaczaniem oleju), czy wyleci coś o konsystencji błota - co wydaje mi się bardziej prawdopodobne - i skrzynia nadaje się raczej do zrzucenia i remontu.
Proponuję przeczyścić jeszcze sitka na solenoidach (części 6 i 8), bo jeśli są zatkane, to może to powodować nieprawidłowe ciśnienie oleju przy zmianie biegów.
http://japancars.ru/index.php?route=cat ... lk=ATM1710" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak już ogarniesz te sprawy, to daj znać (może wrzuć fotki z widokiem spuszczonego oleju i odkręconych solenoidów-sitek) i będziemy myśleć dalej :geek:
simadron pisze:czy da się zamienić na manual ???
Ten temat był już wałkowany razy... nie wiem ile, ale był wiele razy poruszany na forum. Da się, ale to kosztowna zabawa i, uwierz mi, taniej jest wyremontować ASB w 3.0 i cieszyć się bezawaryjną jazdą niż pakować MT do J30A1.

Re: Szarpanie skrzyni

: 26 wrz 2017 21:19
autor: simadron
QuicksilveR pisze:simadron, po pierwsze uzupełnij profil, skąd jesteś. Będzie łatwiej doradzić Ci jakiegoś speca z okolic.
Po drugie, czy sprawdzałeś stan oleju w skrzyni? Jeśli nie, to proponuję kupić podstawowe 3 l i spuścić z miski skrzyni, a następnie zalać te 2,9 l, o których mówi manual Hondy.
Jak już odkręcisz korek, to będziesz mógł ocenić, czy olej jest po prostu zużyty (wtedy będziesz wiedział, że ktoś chociaż próbował ratować skrzynię przetaczaniem oleju), czy wyleci coś o konsystencji błota - co wydaje mi się bardziej prawdopodobne - i skrzynia nadaje się raczej do zrzucenia i remontu.
Proponuję przeczyścić jeszcze sitka na solenoidach (części 6 i 8), bo jeśli są zatkane, to może to powodować nieprawidłowe ciśnienie oleju przy zmianie biegów.
http://japancars.ru/index.php?route=cat ... lk=ATM1710" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak już ogarniesz te sprawy, to daj znać (może wrzuć fotki z widokiem spuszczonego oleju i odkręconych solenoidów-sitek) i będziemy myśleć dalej :geek:
simadron pisze:czy da się zamienić na manual ???
Ten temat był już wałkowany razy... nie wiem ile, ale był wiele razy poruszany na forum. Da się, ale to kosztowna zabawa i, uwierz mi, taniej jest wyremontować ASB w 3.0 i cieszyć się bezawaryjną jazdą niż pakować MT do J30A1.
Olej wymieniony 2 razy bo na początku było błoto, siatki jak powiedział mi pracownik na serwisie ze poczyscil , ale jest to samo ,czas od czasu ten sam problem, po zgaśnięciu moge zniknąć a może nie. Czy w Polsce moge kupic komplekt części zamiennych do ASB ? I gdzie w Polsce mogą naprawdę naprawić skrzynie? I mniej więcej ile to kasy trzeba)
wysio pisze:A czy jest jakaś poprawa jeśli zatrzymasz się, przełączysz szybko na P i znów szybko na D? Tylko to ma być szybkie przełączenie.
Jeżeli po zgaszeniu się nie znika ten blend z ASB , to ja próbuje włączyć wszystko po koleje i wtedy jest szańca ze znika ten błąd. Ale zauważyłem jeszcze takie ze kiedy jest ten błąd to VTEC nie pracuje.

Re: Szarpanie skrzyni

: 02 paź 2017 21:56
autor: mati1411
Tak się po cichu podepnę. U mnie generalnie jest ok. Tylko jak auto jest zimne przy pierwszym wrzuceniu biegu mocniej szarpnie, czasem lekko czasem mocniej. Bez większego znaczenia czy D czy R i tylko za pierwszym razem. Mogę od razu ruszyć i przerzuca idealnie, nie przeciąga nie szarpie, jak jej wstawię to redukuje od razu bez zawahania. Poprzedni właściciel twierdził że robił wymianę oleju niedawno nawet dał mi resztę oleju na ew. dolewki czy żebym wiedział co jest wlane. Olej do skrzyń ale nie ori honda. Nie wiem czy się tym na razie przejmować i szukać dziury w całym czy olać bo tak jak mówię występuje to tylko po dłuższym postoju.

Re: Szarpanie skrzyni

: 03 paź 2017 18:16
autor: wysio
Ale jaki to dokładnie olej? Nie może być lany byle jaki do skrzyni. Musi koniecznie spełniać parametry producenta.

Re: Szarpanie skrzyni

: 12 paź 2017 21:41
autor: polaff
Czy ktoś obserwował jakie są objawy gdy oleju w skrzyni jest za dużo?

Mija jest około 60k km po "remoncie" i czasem szarpie sobie przy redukcji.
Oleju mam od momentu naprawy około 7-10 mm ponad stan od naprawy nie zauważyłem ubytków.

Ps. Sprawdzam.oczywiscoe na ciepłej skrzyni na wyłączonym silniku na "P"

Re: Szarpanie skrzyni

: 13 paź 2017 07:49
autor: farmi
Nie zmieniłeś oleju przez 60 tys km ?

Re: Szarpanie skrzyni

: 13 paź 2017 08:24
autor: polaff
A co ile się wymienia?
Zrobiłem automatami lekko licząc milion km i olej wymieniałem tylko w pajero zawsze na początku sezonu bo okazywało się, że zaciągnięta w lato do skrzyni woda powodowała kipienie oleju przez zimę :D

Pisałem już o tym kilka razy - w żadnej skrzyni oleju nie wyciemniałem i nigdy ze skrzyniami nie miałem problemów...
Jednak zadałem inne pytanie i proszę o odpowiedź...

Re: Szarpanie skrzyni

: 13 paź 2017 10:38
autor: QuicksilveR
polaff pisze:Czy ktoś obserwował jakie są objawy gdy oleju w skrzyni jest za dużo?
W poprzedniej qpecie, jak przelałem po wymianie, to przeciągało mi biegi głównie. Czasami szarpnęło, ale sporadycznie.
Upuściłem tyle, żeby wskazywało na max. górny marker i objawy znikły.
polaff pisze:A co ile się wymienia?
Manual Hondy do V6 wskazuje wymianę ATF co 144000 km lub co 6 lat.
Ja zmieniam co 40000 km i przy poprzedniej qpetce to się sprawdzało (działała w miarę poprawnie przy 350000 km).

Teoretycznie, Honda zaleca sprawdzanie stanu oleju co 48000 km, co w naszych warunkach warto potraktować jako czas na wymianę, przynajmniej częściową.

Re: Szarpanie skrzyni

: 13 paź 2017 10:57
autor: polaff
farmi pisze:Nie zmieniłeś oleju przez 60 tys km ?
Przeczytaj co napisał QUICK...

Ja teraz chcę spuścić te ~ 3l i zalać dexronem III wg manuala. Jednak częściowa wymiana oleju przekonuje mnie jak kościół katolicki do wiary w boga, albo UE do wiary w spójność, jedność i dobro ogółu...
Niestety koleś, który naprawiał moją skrzynię jest słabo dostępny, a ja nie mam czasu siedzieć u niego 3/4 dnia i czekać na wolną chwilę....