Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Spalanie

Najczęściej zadawane pytania użytkowników USDM Accorda 6gen
Awatar użytkownika
Lebow
Posty: 583
Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
Auto: QP VI 1999
silnik: 2.0
Lokalizacja: Września--Włodek--43lata

Re: Spalanie

Post autor: Lebow »

sam bym musiał sprawdzić do ilu koni mam reduktor ale wydaje mi się że ten na 200KM to jest zbyt wydajny.
Z doświadczenia wiem tylko tyle ze reduktory w instalacjach podciśnieniowe musiały być mniej wydajne czyli w autach nawet dużo ponad 100KM reduktor musiał być do 100KM inaczej nie szło dojść do ładu z regulacją i spalaniem.
Przy sekwencji niby nie powinno mieć to wpływu, czasy wtrysków powinny wszystko załatwić ale kto wie....
Przy mieszanej jeździe, sporadycznie zamknięcie obrotomierza, 50% na klimie i wyszło mi 11 litrów.
Na gaz przełącza mi się momentalnie (20 stopni) i przez 3 tys km teoretycznie nie wziął nic benzyny.

Czasem sonda nie ma wpływu na dawkę gazu? Jej podłączenie do elektryki LPG powinno być tylko dla diagnostyki i ustawień.
Awatar użytkownika
loot
Posty: 707
Rejestracja: 05 kwie 2012 12:28
Auto: CG2
silnik: 3.0 V6

Re: Spalanie

Post autor: loot »

reduktor nie jest zbyt wydajny

benzyny ile pali?
Accord Coupe CG2 3.0 V6
Awatar użytkownika
buksiu
Posty: 212
Rejestracja: 19 mar 2014 00:29
Auto: Coupe 98-02
silnik: 2
Lokalizacja: Będzin

Re: Spalanie

Post autor: buksiu »

Tak jak pisałem wcześniej, świece, przewody, cewka wysokiego napięcia są nowe bo wymieniałem we wrześniu jak zakładałem instalację. Filtr powietrza mam stożek Simota ale nie wiem w jakim jest stanie. Co do reduktora to słyszałem, że musi być mocniejszy niż moc silnika. Bo jak jest za słaby to wówczas pojawiają się kłopoty. Znajomy miał taki przypadek w Vectra "C". Mógł rozwinąć prękość tylko do 100 - 120 km/h bo później już mu się krztusiła i przerywała, tak jakby nie miała mocy. Był w kilku warsztatach i nie wiedzieli co jest. W końcu w jednym z warsztatów powiedzieli, że ma za słaby reduktor do tej mocy silnika. Wymienili na mocniejszy i problem zniknął. Benzyny w cyklu mieszanym pali mi około 11l/100km. Przed założeniem instalacji byłem nią jeszcze na wsi. Zrobiłem wówczas 340 km z czego 60 km typowo po mieście a 280 km można uznać jako jazda drogą szybkiego ruchu, ponieważ przez wsie jechałem przeważnie z prędkością 100-110 km/h. Wtedy spaliła mi 8,9l/100km. Jeżeli chodzi o gaz to ta sama droga na wieś czyli 280 km wyszło mi spalanie 12l/100 km. Na początku sierpnia zabieram ją na urlop do Chorwacji zobacze wtedy ile mi spali na prawdziwej autostradzie.
buksiu - QP '00 2L
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Spalanie

Post autor: slepak »

A jaki masz reduktor? Mi ostatnio z klimą 13,5 nie przekracza w cyklu mieszanym.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Pedro
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2014 12:39
Auto: CG2
silnik: J30A1

Re: Spalanie

Post autor: Pedro »

Przepraszam, że odgrzewam starego kotleta..ale po co nowy temat zakładać...
Czy spalanie dla CG2 w total miejskim cyklu (100%) - bardzo ciężkie warunki, bo Kraków na poziomie 20-21l LPG jest jeszcze akceptowalne, czy należy uznać że instalka coś szwankuje :?:
Od razu rozwiewam wątpliwości .... nie, nie butuję auta. Jeżdżę całkiem normalnie, od czasu do czasu zdarzy mi się dynamiczniej rozpędzić (tzn. że skrzynia zmienia biegi przy 4rpm) ale to naprawdę od święta, a o żadnych kick down nie ma mowy :) Co istotne chyba natomiast - jeżdżę na krótkich odcinkach. Rzadko kiedy przyjeżdżam więcej 15 km za jednym razem.
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Spalanie

Post autor: QuicksilveR »

Pedro pisze:Przepraszam, że odgrzewam starego kotleta..ale po co nowy temat zakładać...
Czy spalanie dla CG2 w total miejskim cyklu (100%) - bardzo ciężkie warunki, bo Kraków na poziomie 20-21l LPG jest jeszcze akceptowalne, czy należy uznać że instalka coś szwankuje :?:
Od razu rozwiewam wątpliwości .... nie, nie butuję auta. Jeżdżę całkiem normalnie, od czasu do czasu zdarzy mi się dynamiczniej rozpędzić (tzn. że skrzynia zmienia biegi przy 4rpm) ale to naprawdę od święta, a o żadnych kick down nie ma mowy :) Co istotne chyba natomiast - jeżdżę na krótkich odcinkach. Rzadko kiedy przyjeżdżam więcej 15 km za jednym razem.
Dużo... Mi po Warszawie, trochę w korkach, trochę na wylotówkach nie przekracza 17l LPG, nawet w zimę. A też jeżdżę raczej na krótkich odcinkach (11-25 km).
Może masz za bogatą mieszankę? Albo zawory mocno rozregulowane? Ciężko wyczuć, napisz coś więcej... Jaka instalacja (wtryski, reduktor, etc.)?
U mnie była przez chwilę taka sprawa, że jak miałem złe wskazania z VSS, to wychodziło z przeliczenia km, że spala powyżej 18l. Ale czujniki naprawione i spalanie wróciło do normy (zerknij na moje wskazanie z motostat.pl w stopce).
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
Pedro
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2014 12:39
Auto: CG2
silnik: J30A1

Re: Spalanie

Post autor: Pedro »

Ja niestety w temacie LPG jestem zielony - auto kupiłem już z instalacją. Byłem u gazownika ale dowiadywałem się tylko o wymianę filtrów (bo poczytałem na forum że wypadałoby w oba zaglądnąć) i pytałem czy całych tych bebechów nie dałoby się jakoś ładniej ułożyć na silniku bo jakoś to brzydko wygląda - cały ten mętlik na kolektorze i plątanina przewodów :roll: ale stwierdził, że w tym aucie nie da rady inaczej :x
Z tego co tylko powiedział to instalacja KME Diego (albo jakoś tak), wtryski Hana (był zdziwiony, że z oryginału...też nie wiem o co kaman) dwa kolory wymieszane bo złote i czerwone, ale stwierdził że jeśli ktoś dysze zestroił to nie ma powodu, żeby coś z tym robić. Nic więcej w temacie instalacji nie wiem. Samochód na benzynie i gazie jeździ tak samo, no chyba że gaz się kończy to przy przyspieszaniu potrafi mu oddechu zabraknąć.
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Spalanie

Post autor: slepak »

To szkoda że gazownik nie powiedział że układ zapłonowy to podstawa <świece\przewody\palec\kopułka> przy LPG. Do tego filtr powietrza. Warto też by było zobaczyć ile spala BP na 100 kilometrów w trasie\mieście. I dopiero potem można się zastanawiać czy to instalacja LPG czy winna leży gdzie indziej. Ile spala BP v6 na pewno znajdziesz na forum. W moim przypadku jest to od 8 do 12 litrów BP ale to głównie autostrady lub drogi lokalne gdzie jest 80 km\h czy "miasto" z kilkoma sygnalizacjami bez korków:) i jest to jazda z muskaniem pedału gazu, nie hamowaniem dęba przed światłami potem się rozpędzaniem itp.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spalanie

Post autor: Piter »

Ja z kolei chcę się dowiedzieć ile powinno palić 2.0 (F20B7) w automacie w warunkach miejskich. Przeczytałem cały ten wątek i jak patrzę na spalania innych dwulitrówek, to dochodzę do wniosku, że moja pali strasznie dużo. Jeżdżąc tylko po Warszawie, z korkami, przeważnie na odcinkach po 15-20km spalanie wychodzi mi na poziomie 15l/100km. Na trasie z Niemiec przy prędkościach między 140-160km/h na autostradzie z tempomatem spaliła nieco ponad 10l/100km. Trochę chyba za dużo?
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Spalanie

Post autor: QuicksilveR »

Piter pisze:Ja z kolei chcę się dowiedzieć ile powinno palić 2.0 (F20B7) w automacie w warunkach miejskich. Przeczytałem cały ten wątek i jak patrzę na spalania innych dwulitrówek, to dochodzę do wniosku, że moja pali strasznie dużo. Jeżdżąc tylko po Warszawie, z korkami, przeważnie na odcinkach po 15-20km spalanie wychodzi mi na poziomie 15l/100km. Na trasie z Niemiec przy prędkościach między 140-160km/h na autostradzie z tempomatem spaliła nieco ponad 10l/100km. Trochę chyba za dużo?
Dużo... niedużo. Pb czy LPG, bo to podstawowe pytanie?
Auto swoje waży, a silnik 2.0 w automacie nie jest jakimś demonem mocy i momentu obrotowego. Trzeba to wszystko jakoś pociągnąć. Na bank, na kołach masz z 20% mniej mocy niż w silniku, więc aby osiągnąć to co w manualu, musisz mocniej deptać. A to przekłada się na spalanie.
Moja CG4, ale w manualu, paliła w mieście jakieś 9-11l Pb, a jak przesiadłem się na LPG, to 12-13l/100km.
Wszystko zależy też od stylu jazdy.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
ODPOWIEDZ