Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

VTEC a spalanie oleju (J30)

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
womer
Posty: 121
Rejestracja: 30 wrz 2013 09:24
Auto: CG2
silnik: j30a1
Kontakt:

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: womer »

figo pisze:
jacobsen pisze:
figo pisze:norma hondy to max 1L na 1000km, jak tyle nie bierze to jest dobrze ;)
No nie gadaj że od wymiany do wymiany 10 litrów trzeba dolać. :shock:
żart :lol: ale znam kilka takich przypadków

to nie zart niestety, ale nie tyczy sie naszych silnikow, a silnikow k24, Manual mowi ze 1l/1000km miesci sie w granicach normy, dlatego jednym silniki biora olej innym nie. Ja z kolei uwazam ze jak ktos sciaga Auto zza granicy jak np ja, gdzie olej byl zmieniany wg zalecen co 20k km to wowczas mozna miec takie kwiatki. Przede wszystkim syfiarski i najgorszy na swiecie castrol 5w30 (przemilcze fakt ze JP i USA ASO zaleca 0w20) ktory traci lepkosc po 5k km i zamienia sie w "wode". Mi CL9 bral prawie 1l/1000km przy czestym VTECu, po plukance Millers Oil i zalaniu tej samej firmy oleju branie na VTECu spadlo do ok 200ml/1000. Mysle ze co wymiane jak Bog przykazal co 10k km bedzie co raz lepiej. Czytalem ze wlasnie przez slaby olej i wymiany co 20k km lubia sie w tych silnikach przywieszac pierscienie. ot taka dygresja :)

a i jeszcze dopisze, w bardzo zdrowych silnikach branie oleju nie powinno spasc ponizej Minimum od wymiany do wymiany (zapewne przy normalnej dynamicznej jezdzie a nie "race"). jest to zupelnie naturalna sprawa i nie jest wada silnika, po prostu te czesci silnika/glowicy ktore rzadziej pracuja w 100% swojej powierzchni tracych (tryb non-VTEC) musza byc na VTECu dodatkowo dosmarowywane. czy jakos tak :)
były: Civic EG5 1.6DOHC 94r
Concerto 1.6DOHC 93r
Accord CD7 2.0SOHC 95r
Civic ED6 1.5 91r
Civic EJ9 1.4 96r
HR-V 1.6 SOHC 00r
CL9 2.4DOHC 04r
Civic EJ9 1.4 98r
Accord CG2 z 3.0 V6 99r
są: FR-V BE2 2.0DOHC 05r
LEGEND KB1 3.5 V6 06r
GonzoCompany
Posty: 3
Rejestracja: 09 sie 2014 16:12
Auto: Accord 2002
silnik: J30A1

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: GonzoCompany »

Przejechane okolo 11 tys wlany dokladnie 1 litr.Moglo by byc mniej gdyby nie poty z miski .
piotrek18tw
Posty: 30
Rejestracja: 19 wrz 2018 21:45
Auto: Accord CG2
silnik: 3.0 V6 J30A1
Kontakt:

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: piotrek18tw »

Odkopuję, bo zmieniałem właśnie po raz drugi olej i chciałbym poznać opinię, jak ze zużyciem (bo zużywa xd )

Rocznik 1999, J30A1, przebieg 100 tys. mil

Nie wiem jaki olej był lany poprzednio. Świece i przewody zapłonowe NGK. Ja leję 5W30 Motul 8100 Eco-Nergy. Po przejechaniu 3500 mil (5600km) auto zużyło mi jakieś 2 litry, czyli wychodzi ok 0.4l na tysiąc. Wiem, że lekko poci mi się miska olejowa, aczkolwiek plamy pod autem raczej nie zostawia. Jeżdżę 99% miasto (codziennie robię dwa razy po 10 mil, zwykle w średnim natężeniu ruchu - schodzi ok. 40 minut w jedną stronę), spalanie paliwa ok 15l/100km (na pełnym baku robię ok. 220-250mil).

Auto kopci praktycznie cały czas, ale... Nie jest to ani biały dym, ani niebieski - ot, zwykła chmurka, jakby wypalało wilgoć z wydechu w połączeniu z paliwem. Nie jest siwo za autem, choć rano stojąc na światłach widzę w bocznych lusterkach że mgiełka ucieka, ale to 90% aut ma tak samo. Nie czuć w każdym razie olejem z wydechu.

Czy takie zużycie oleju jest powodem do niepokoju, czy raczej nie powinienem się na zapas martwić?

Nie wiem, czy to może mieć jakiś związek z tym olejem, ale od czasu do czasu na rozgrzanym silniku, jak zgaszę i ponownie po chwili odpalam silnik, to ma problemy wejść na obroty jałowe przez kilkanaście sekund, dusi się, dopiero po przytrzymaniu trochę gazu normuje się. Ale nie dzieje się tak zawsze, wydaje mi się że może mieć to związek z jakością paliwa (tankując w Tesco miałem tak za każdym razem gasząc na rozgrzanym, po przejściu na Shella dzieje się tak raz na 10-15 takich zgaszeń). Więc raczej związku chyba nie ma, no ale lepiej napisać za dużo informacji, niż pominąć coś :D
JulekCG4
Posty: 160
Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Topólka

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: JulekCG4 »

Czy ci spala olej możesz spr to tak, że zakręć do odcinki i chwilkę przytrzymaj jak poczujesz mocny zapach oleju to znakiem tego zużywa, a skoro pisze ze na 5600km zużył 2l to jest bardzo dużo, bo od wymiany do wymiany czyli te 10 000, zużyje ci prawie 4l to prawie tyle co w silnik wchodzi :D
Co do słabego wkręcania się to możesz mieć zanieczyszczony układ od potrzymania obrotów, czyli silniczek krokowy, przepustnica, a jeśli sporo oleju łyka to i EGR na pewno, możesz też spr filtr paliwa, a najlepiej wymienić jeśli nie było to robione, bo może być już w kiepskim stanie i będzie niedomagał,
Zawsze też możesz zrobić sobie samo diagnostykę, może jakieś błędy są w pamięci komputera.
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: Krzysiek15255 »

Może nie V6 a F20B7 ale mój nie robił plam nawet jak silnik pracował. A jednak podczas jazdy sikał uszczelniaczem wału i sporo oleju przelałem przez niego. Przez 20 tysi to chyba z 20 litrów przeszło przez silnik :/ . Stary uszczelniacz wału był plastikowy i przy większych obrotach puszczał sporo oleju.
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: slepak »

Przejdź na 5w40 coś markowego jak motul czy LM, sam shell też nie jest zły.
W sumie na 10 tyś kilometrów, spalanie oleju na poziomie 4L to jest bardzo dużo...

Przy swoim j30 dolewałem może 8setek przy 5w30, po przejściu na Shell 5w40 spalanie oleju spadło do poziomu 0.2/0.4 na 10 tyś kilometrów.
Płukankę też warto zastosować, krzywdy dla silnika nie zrobi, a może pomóc.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
pmk2
Posty: 82
Rejestracja: 18 lip 2018 18:42
Auto: VI coupe
silnik: H22A7
Lokalizacja: pomorskie

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: pmk2 »

JulekCG4 pisze:a skoro pisze ze na 5600km zużył 2l to jest bardzo dużo, bo od wymiany do wymiany czyli te 10 000, zużyje ci prawie 4l to prawie tyle co w silnik wchodzi :D
To jest zużycie oleju, a nie spalanie ....

Civic ES7 1.6 16v kupiłem z uszkodzonym silnikiem - na 1500 km ok. 4litry oleju
Acc z H22a7 - na 1000km ponad 1 litr, potem wyszło, że to jednak 1litr na 1 bak

To jest spalanie :D
Ostatnio zmieniony 04 gru 2018 22:48 przez pmk2, łącznie zmieniany 1 raz.
piotrek18tw
Posty: 30
Rejestracja: 19 wrz 2018 21:45
Auto: Accord CG2
silnik: 3.0 V6 J30A1
Kontakt:

Re: VTEC a spalanie oleju (J30)

Post autor: piotrek18tw »

dzięki za opinie. Co do czyszczenia, filtru paliwa itp - wszystko to będę robił po powrocie z Polski na 100%, to na pewno będzie zrobione zanim podejmę ewentualną decyzję o przejściu na inną gęstość oleju.
ODPOWIEDZ