QuicksilveR pisze:Dmuchniesz dynamiczną, to jest duża szansa, że załatwisz na amen filtr zabudowany wewnątrz skrzyni.JulekCG4 pisze:Ale myślisz, że taka statyczna wymiana wypłucze cały ten syf ze skrzyni? bo to o to w zasadzie chodziQuicksilveR pisze:Ja bym nie ryzykował dynamicznej. Najpierw spróbowałbym statycznej, dwu- lub trzykrotnie, przejechał się wokół osiedla po każdej wymianie. Jeśli skrzynia zacznie lepiej pracować, to wtedy wymieniłbym dynamicznie.
Większość tego syfu, jak wymieniasz metodą statyczną, to i tak zdejmujesz z korka z magnesem na spuście z miski. To czego nie da się w ten sposób "wyciągnąć", to i tak zostanie w skrzyni i bez rozbierania oraz czyszczenia/wymiany filtra, niewiele zrobisz.
Rozmawiałem na ten temat z Sarenem z Backyard Garage i uważa podobnie. Najlepsze i najbezpieczniejsze wymiany ATF dla tej skrzyni są statyczne, ale we w miarę szybkich interwałach. Aż do uzyskania czystego oleju przy spuszczaniu z miski. Do tego watro przepłukać chłodniczkę oleju, bo o tym właściwie nikt nie pamięta, a w manualu jest o tym mowa.
Polecam lekturę tematu Gurasa, który zrobił dynamiczną wymianę... W efekcie, skrzynia nadawała się już tylko do remontu
Tak tak wiem znam temat, tak tylko sobie rozmyślam, ale w sumie z tym filtrem masz racje, chociaż ja w sumie olej na bagnecie mam czyściutki i ładnie pachnący, a elektrozawory co jakiś czas jak czyszczę to jest "błoto" ale może kupie kilka litrów ATF i zrobię tą płukankę z czyszczeniem wszystkiego