Drodzy forumowicze.
Coś się zaczyna, coś się kończy.
A powoli kończy się moja przygoda z forum w roli admina.
Co z samym forum, jeszcze nie wiemy.
Na pewno będzie działało do 11 maja 2025, kiedy to kończy się okres abonamentowy za serwer.
Później wszystko będzie zależało od tego, czy znajdzie się ktoś, kto podejmie się odpowiedzialności za jego prowadzenie i utrzymanie.
Szkoda byłoby, aby wiedza zgromadzona przez tyle lat na forum, przez tylu użytkowników US Accordów, odeszła w niebyt.
Może wśród Was znajdzie się chętny na poniesienie dalej tego "kaganka" wiedzy o naszych ulubionych samochodach.
Pozostawiam pod rozwagę, zostało jeszcze trochę czasu na decyzję.
Pozdrawiam, QuicksilveR.

Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Udało się. 304,5mm siadło na tyle zamiast 260. Podsumowując. Accord VI Coupe CG4 1998. Nie mam pewności jakie hamulce siedzą u mnie. Prawdopodobnie są to hamulce z Accord VI Coupe CG2 3.0 V6 z rozstawem 5x114,3 i otworem centrującym 64,1

Aby wykonać konwersję tylnego hamulca z 260mm na 304,5mm z CR-V potrzebujemy:
-tarcze hamulcowe CR-V II np. ATE 24.0109-0151.1 (średnica 304,5, grubość tarczy 9 mm, otwór centrujący 64,1, rozstaw 5x114,3, otwory na śrubki mocujące tarczę do piasty pasują),
-adaptery z 260 na 304,5 do Accorda VII wykonany przez Irek Wodzirej (FB i HAKP) 152zł. Wykonane z wytrzymałego aluminium i pomalowane proszkowo,
-trochę pomyślenia.. Jak ktoś ma wątpliwości, czy da radę dokonać pewnych przeróbek, to niech zleci to komuś lub odpuści temat,
-tarcza kotwiczna pasuje po podgięciu jej do wewnątrz,
-szlifierka, jakaś farba, wiertarka z wiertłami,

Zacisk, klocki (np. ATE 13.0460-5929.2) oraz blaszki montażowe klocka (np. Quick Brake 109-1118) zostają oryginalne.

Po odkręceniu koła, zacisku i jarzma ściągamy tarczę. Aby zacząć w ogóle przymierzać adapter musimy zeszlifować rant oznaczony strzałkami.

Obrazek


Profesjonalnie byłoby ściągnąć zwrotnicę i dać tokarzowi aby nam to równo utoczył. Jeżeli jednak mamy dobry wzrok, odpowiednie narzędzia i trochę oleju w głowie, to bez problemu zeszlifujemy rant bez naruszenia płaskiej powierzchni (do której wcześniej dolegała śruba jarzma).

Obrazek


Po zeszlifowaniu zaczynamy przykładać adapter. Wcześniej musimy zeszlifować lekko "syfy" produkcyjne/ odlewowe na jarzmie i zwrotnicy. Szlifujemy lekko i przykładamy adapter. Następnie przykręcamy go i przykładamy jarzmo znów powtarzając operację szlifowania. Pamiętamy aby nie szaleć z fantazją i zeszlifować tylko tyle ile potrzeba.

Obrazek


Gotowe jarzmo:

Obrazek


Płaską część jarzma szlifowaliśmy, ponieważ tarcza posiada rant (prawdopodobnie do osłony tarczobębna w CR-V).

Obrazek


Jeżeli pozbędziemy się tego rantu, to prawdopodobnie nie będziemy musieli szlifować płaskiej części jarzma. Ja wolałem zeszlifować lekko jarzmo, niż toczyć nową tarczę zabezpieczoną antykorozyjnie. Montujemy adapter na dołączone śruby 10.9 i kontrujemy nakrętką tak jak na zdjęciu poniżej.

Obrazek


Sprawdzamy bicie piasty. U mnie lewa miała 0,05mm bicia, a prawa 0,02mm. Po zamontowaniu tarcz i ustawieniu w najlepszym punkcie osiągnąłem bicie 0,03 na lewej tylnej i 0,02mm na prawej tylnej. Luzów na łożyskach brak.
Zakładamy jarzma, blaszki i klocki.
Aby zamontować zacisk na odsuniętym jarzmie przekładamy mocowanie przewodu hamulcowego na drugą stronę ucha i przykręcamy najlepiej przelotowo z nakrętką. Zaznaczona blacha pancerza jest blisko wahacza. Nie stanowi to jednak problemu. Nic nie puka. Nic nie stuka. :lol:

Obrazek


Mocowania pancerza linki hamulca ręcznego na upartego nie musimy przerabiać. Ja jednak nawierciłem nowy otwór w wahaczu i przykręciłem przelotowo.

Obrazek


Tarcza po montażu adaptera umiejscowiona jest praktycznie centralnie w jarzmie.

Obrazek

Obrazek


I tak się prezentuje gotowe 304,5mm z CR-V. 8-)

Obrazek


Do pełni szczęścia brakuje tylko dużej osłony, która jest w trakcie projektowania. Materiał prawdopodobnie blacha kwasoodporna. Jak narazie powstał kartotyp osłony.

Obrazek
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Bartoch »

Brawo, dobra robota.
Pokaż jeszcze fotkę jak to wygląda z założona felgą.
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2141
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: QuicksilveR »

Super!
Teraz powinieneś to opublikować i wysłać do Hondy z dopiskiem: takie hamulce powinny być montowane w tym aucie seryjnie ;)
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
polaff
Posty: 198
Rejestracja: 03 maja 2016 21:03
Auto: VI
silnik: 3.0

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: polaff »

Myślę że honda w ramach odpowiedzi zorganizowała by imprezę pod tytułem zakaz jazdy autem z hamulcem bez homologacji.

Osobiście nie jestem przeciwnikiem takich praktyk ale wszyscy wiemy że to nie legalne.
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Tak jak i inne modyfikacje typu: malowanie wnętrz lamp, jakieś obniżanie na niehomologowanych zawieszeniach, customowe skręcane felgi czy jazda z ciemnymi szybami. Mnóstwo ludzi jeździ z takimi modyfikacjami. A co do legalności fakt..

Ciekawe co powiedziałby rzeczoznawca. Jeżeli dorabiane są mocowania do silnika i rzeczoznawca dopuszcza takie rozwiązania, to ciekawe co powiedziałby na takie działania przy hamulcach.
Awatar użytkownika
Kondziu
Posty: 184
Rejestracja: 27 wrz 2013 13:50
Auto: CG1
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Kielce

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Kondziu »

Kawał dobrej roboty. :o
Coś w tym stylu to pewnie będzie kolejny mod u mnie na przyszły rok.
Awatar użytkownika
jacobsen
Posty: 664
Rejestracja: 02 maja 2013 18:29
Auto: Accord Coupe V6
silnik: J30A1
Lokalizacja: Elbląg

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: jacobsen »

No elegancko. :mrgreen: Wielki brat jest pod wrażeniem, będę miał skąd brać wzór jak wezmę się za tył. ;)
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Z tyłu auta (prawdopodobnie z prawej strony) dochodzą mnie dziwne odgłosy. Dzieje się to przy minimalnym wciśnięciu hamulca i tylko przez chwilę. Jak docisnę lub puszczę hamulec, to przestaje wydawać takie dźwięki.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Uprzedzam pytania:
-wcześniej na 262 nie było żadnych dźwięków,
-zaciski zostały te same (jedynie odsunięte na adapterze), adaptery i jarzma dokręcone momentem z manuala,
-tarcze ATE nowe,
-klocki nowe ATE bez nakładek antywibracyjnych (Wcześniejsze ABE miały normalnie w komplecie nakładki już założone na klocki),
-adaptery i jarzma dokręcone momentem z manuala,
-blaszki montażowe klocka nowe. Klocki chodzą nie za ciasno, nie za luźno,
-pin klocka wchodzi w nacięcie tłoczka, tłoczek wkręcił się bez problemu,
-prowadnice stan bdb (jedynie założone są Autofren Seinsa D7072C zdjęcie nr.2 (w oryginale na schemacie są dwie różne i jedna z jakąś gumką),
-mocowanie linki ręcznego znajdujące się blisko wahacza też sprawdzone. Odkręciłem je, aby sprawdzić, czy czasem nie zapiera się podczas hamowania o wahacz powodując jakieś dziwne naprężenia.
-hamulce odpowietrzone,
-dźwigienki ręcznego cofają się ładnie do tyłu,
-podczas hamowania ręcznym nie ma tego efektu.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to uszkodzony tłoczek lub uszczelnienia. Przed zimą wszystko z tyłu było przeglądane i tłoczki były w stanie bdb. Nasmarowane i złożone ponownie śmigały jak złe. Jakieś pomysły jeszcze?


Co do bicia przednich Blueprint.... Przed toczeniem hamulce biły, ale przy pomiarze zegarem miały 0,02 mm bicia (norma 0,10 mm). Niepokojąca była tylko wewnętrzna powierzchnia lewej przedniej tarczy.

Obrazek

Za jednym zamocowaniem na tokarce przetoczone tylko powierzchnie cierne obu przednich tarcz Blueprint i założone klocki Blueprint ADH24246. Powierzchni przylegającej do piasty nie zabieliliśmy, ponieważ akurat na tej tokarce nie udałoby się to Nam. Zapewne dlatego pomiar bicia wyszedł trochę większy (0,04 na lewej przedniej tarczy i 0,07 mm na prawej przedniej tarczy). Przez weekend Accord zrobił prawie 500km i nie wyczuwałem jakiegoś bicia. Na 99% bicie powodowała ta "brzydka" powierzchnia tarczy.

Obrazek

Obrazek

Zacisk, jarzmo, osłona i zwrotnica odświeżone na czarno. Prawilny czerwony kolor za bardzo rzucał się w oczy.

Obrazek

Przy okazji przepolerowane przednie lampy

Obrazek

Na tą chwilę kombinowane zawieszenie wyleciało i odkładamy na gwint. 8-) Może zostanę zlinczowany, ale na tej kozie te 500 km w weekend przejechane z przyjemnością bez żadnego słowa na k.... :D Chyba się starzeje..

Obrazek

Dotarły również osłony/tarcze kotwiczne wypalone na laserze z blachy kwasoodpornej 2 mm. Domyślam się, że przeżyją samochód..

Obrazek
JulekCG4
Posty: 160
Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Topólka

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: JulekCG4 »

No to jak tak wygodnie ci na OEM zawieszeniu, to może jednak same sprężyny lepiej niż znów gwint i jak na taczkach :D
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

JulekCG4 pisze:No to jak tak wygodnie ci na OEM zawieszeniu, to może jednak same sprężyny lepiej niż znów gwint i jak na taczkach :D
Hmm.. W tym sezonie chyba już nie będę sobie tym głowy zajmował.

Dziwne odgłosy z tyłu podczas hamowania ustały po montażu starych blaszek antywibracyjnych z zestawu ABE. Osłony siadły prawie że bardzo dobrze. Otwór na czujnik abs trzeba było lekko powiększyć. Tak poza tym osłony zamontowane bez większych problemów.

Przed:

Obrazek


Po:

Obrazek

Obrazek


Tak siada w zimówce 16x7,5 et30/et35 bodajże:

Obrazek


A tak w letnim kole OEM Mazda RX-8 18x8 et50:

Obrazek
Zablokowany