Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255
: 14 kwie 2019 21:38
Udało się. 304,5mm siadło na tyle zamiast 260. Podsumowując. Accord VI Coupe CG4 1998. Nie mam pewności jakie hamulce siedzą u mnie. Prawdopodobnie są to hamulce z Accord VI Coupe CG2 3.0 V6 z rozstawem 5x114,3 i otworem centrującym 64,1
Aby wykonać konwersję tylnego hamulca z 260mm na 304,5mm z CR-V potrzebujemy:
-tarcze hamulcowe CR-V II np. ATE 24.0109-0151.1 (średnica 304,5, grubość tarczy 9 mm, otwór centrujący 64,1, rozstaw 5x114,3, otwory na śrubki mocujące tarczę do piasty pasują),
-adaptery z 260 na 304,5 do Accorda VII wykonany przez Irek Wodzirej (FB i HAKP) 152zł. Wykonane z wytrzymałego aluminium i pomalowane proszkowo,
-trochę pomyślenia.. Jak ktoś ma wątpliwości, czy da radę dokonać pewnych przeróbek, to niech zleci to komuś lub odpuści temat,
-tarcza kotwiczna pasuje po podgięciu jej do wewnątrz,
-szlifierka, jakaś farba, wiertarka z wiertłami,
Zacisk, klocki (np. ATE 13.0460-5929.2) oraz blaszki montażowe klocka (np. Quick Brake 109-1118) zostają oryginalne.
Po odkręceniu koła, zacisku i jarzma ściągamy tarczę. Aby zacząć w ogóle przymierzać adapter musimy zeszlifować rant oznaczony strzałkami.
Profesjonalnie byłoby ściągnąć zwrotnicę i dać tokarzowi aby nam to równo utoczył. Jeżeli jednak mamy dobry wzrok, odpowiednie narzędzia i trochę oleju w głowie, to bez problemu zeszlifujemy rant bez naruszenia płaskiej powierzchni (do której wcześniej dolegała śruba jarzma).
Po zeszlifowaniu zaczynamy przykładać adapter. Wcześniej musimy zeszlifować lekko "syfy" produkcyjne/ odlewowe na jarzmie i zwrotnicy. Szlifujemy lekko i przykładamy adapter. Następnie przykręcamy go i przykładamy jarzmo znów powtarzając operację szlifowania. Pamiętamy aby nie szaleć z fantazją i zeszlifować tylko tyle ile potrzeba.
Gotowe jarzmo:
Płaską część jarzma szlifowaliśmy, ponieważ tarcza posiada rant (prawdopodobnie do osłony tarczobębna w CR-V).
Jeżeli pozbędziemy się tego rantu, to prawdopodobnie nie będziemy musieli szlifować płaskiej części jarzma. Ja wolałem zeszlifować lekko jarzmo, niż toczyć nową tarczę zabezpieczoną antykorozyjnie. Montujemy adapter na dołączone śruby 10.9 i kontrujemy nakrętką tak jak na zdjęciu poniżej.
Sprawdzamy bicie piasty. U mnie lewa miała 0,05mm bicia, a prawa 0,02mm. Po zamontowaniu tarcz i ustawieniu w najlepszym punkcie osiągnąłem bicie 0,03 na lewej tylnej i 0,02mm na prawej tylnej. Luzów na łożyskach brak.
Zakładamy jarzma, blaszki i klocki.
Aby zamontować zacisk na odsuniętym jarzmie przekładamy mocowanie przewodu hamulcowego na drugą stronę ucha i przykręcamy najlepiej przelotowo z nakrętką. Zaznaczona blacha pancerza jest blisko wahacza. Nie stanowi to jednak problemu. Nic nie puka. Nic nie stuka.
Mocowania pancerza linki hamulca ręcznego na upartego nie musimy przerabiać. Ja jednak nawierciłem nowy otwór w wahaczu i przykręciłem przelotowo.
Tarcza po montażu adaptera umiejscowiona jest praktycznie centralnie w jarzmie.
I tak się prezentuje gotowe 304,5mm z CR-V.
Do pełni szczęścia brakuje tylko dużej osłony, która jest w trakcie projektowania. Materiał prawdopodobnie blacha kwasoodporna. Jak narazie powstał kartotyp osłony.
Aby wykonać konwersję tylnego hamulca z 260mm na 304,5mm z CR-V potrzebujemy:
-tarcze hamulcowe CR-V II np. ATE 24.0109-0151.1 (średnica 304,5, grubość tarczy 9 mm, otwór centrujący 64,1, rozstaw 5x114,3, otwory na śrubki mocujące tarczę do piasty pasują),
-adaptery z 260 na 304,5 do Accorda VII wykonany przez Irek Wodzirej (FB i HAKP) 152zł. Wykonane z wytrzymałego aluminium i pomalowane proszkowo,
-trochę pomyślenia.. Jak ktoś ma wątpliwości, czy da radę dokonać pewnych przeróbek, to niech zleci to komuś lub odpuści temat,
-tarcza kotwiczna pasuje po podgięciu jej do wewnątrz,
-szlifierka, jakaś farba, wiertarka z wiertłami,
Zacisk, klocki (np. ATE 13.0460-5929.2) oraz blaszki montażowe klocka (np. Quick Brake 109-1118) zostają oryginalne.
Po odkręceniu koła, zacisku i jarzma ściągamy tarczę. Aby zacząć w ogóle przymierzać adapter musimy zeszlifować rant oznaczony strzałkami.
Profesjonalnie byłoby ściągnąć zwrotnicę i dać tokarzowi aby nam to równo utoczył. Jeżeli jednak mamy dobry wzrok, odpowiednie narzędzia i trochę oleju w głowie, to bez problemu zeszlifujemy rant bez naruszenia płaskiej powierzchni (do której wcześniej dolegała śruba jarzma).
Po zeszlifowaniu zaczynamy przykładać adapter. Wcześniej musimy zeszlifować lekko "syfy" produkcyjne/ odlewowe na jarzmie i zwrotnicy. Szlifujemy lekko i przykładamy adapter. Następnie przykręcamy go i przykładamy jarzmo znów powtarzając operację szlifowania. Pamiętamy aby nie szaleć z fantazją i zeszlifować tylko tyle ile potrzeba.
Gotowe jarzmo:
Płaską część jarzma szlifowaliśmy, ponieważ tarcza posiada rant (prawdopodobnie do osłony tarczobębna w CR-V).
Jeżeli pozbędziemy się tego rantu, to prawdopodobnie nie będziemy musieli szlifować płaskiej części jarzma. Ja wolałem zeszlifować lekko jarzmo, niż toczyć nową tarczę zabezpieczoną antykorozyjnie. Montujemy adapter na dołączone śruby 10.9 i kontrujemy nakrętką tak jak na zdjęciu poniżej.
Sprawdzamy bicie piasty. U mnie lewa miała 0,05mm bicia, a prawa 0,02mm. Po zamontowaniu tarcz i ustawieniu w najlepszym punkcie osiągnąłem bicie 0,03 na lewej tylnej i 0,02mm na prawej tylnej. Luzów na łożyskach brak.
Zakładamy jarzma, blaszki i klocki.
Aby zamontować zacisk na odsuniętym jarzmie przekładamy mocowanie przewodu hamulcowego na drugą stronę ucha i przykręcamy najlepiej przelotowo z nakrętką. Zaznaczona blacha pancerza jest blisko wahacza. Nie stanowi to jednak problemu. Nic nie puka. Nic nie stuka.
Mocowania pancerza linki hamulca ręcznego na upartego nie musimy przerabiać. Ja jednak nawierciłem nowy otwór w wahaczu i przykręciłem przelotowo.
Tarcza po montażu adaptera umiejscowiona jest praktycznie centralnie w jarzmie.
I tak się prezentuje gotowe 304,5mm z CR-V.
Do pełni szczęścia brakuje tylko dużej osłony, która jest w trakcie projektowania. Materiał prawdopodobnie blacha kwasoodporna. Jak narazie powstał kartotyp osłony.