Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

BMW

Wszystko co nie związane z Hondą, Accordem itp
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: BMW

Post autor: slepak »

Każdy "nowoczesny" diesel będzie miał jazdy, bez znaczenia czy bmw czy audi czy kij wie co jeszcze, z resztą napisaliśmy to wyżej z Miałem. Także gadać o DKZ,DPF,EGR,klapkach itd można w przypadku każdego właściwie klekota. Dlatego BMW proponuję z BP z jakaś mocną benzyną r6

z kolej weźmy Accorda Coupe, bezawaryjną japońską technologię składaną w USA:
- skrzynie biegów padają, sam Slepak wiesz najlepiej jak jest - koszt ze 4-5 tysiące za pełną naprawę, na kogo trafi na tego bęc. nikt już nie ma skrzyni, która chodzi jak nowa
Te ceny to mocno widzę wszyscy zawyżają, a kilka lat temu stars robił skrzynię i to w trójmieście za 3600 z gwarancją.A średnia cena to tak naprawdę między 3 a 4 tyś. Tylko taka cena nadal mega okazyjna jak się ma porównanie do CVT czy Multitronica audi(nie wytrzymuję 200tyś) czy padającej na potęgę skrzyni w M5, czy ośmiu-biegowych skrzyń w mercach. Także bez tragedii, i nie jest to tak że tylko Honda robi BLEE skrzynię bo to tak jak z dieslami. Każda marka ma większe lub mniejsze wtopy. A porównując ceny napraw Honda dobrze wypada. Bo nie spotkałem jeszcze nikogo kto by zapłacił koło 5 tyś za naprawę skrzyni w QP. A przykładowo naprawa multitronica to od 6 do 8 tyś
- magle padają, luzy i wycieki, regeneracja z 1000 zł, ale on już nie jest taki sam jak był, kółkiem się inaczej jakoś kręci, niby wszystko ok, ale jednak jakoś nie do końca, ja jestem czuły, nowy magiel 4 tysiące nie tylko do Coupe, ale też do Sedana, do VII gena też
U mnie nigdy z tym problemu na szczęście nie było
- przeguby lubią się wysypać, nowe ori 800 zł sztuka do V6, zamienniki nie występują. ja zrobiłem wszystkie za 1600 zł (regeneracja czy co tam)
Jak wyżej z tym że w motomaxie regeneracja przegubu nawet do OPC\h22 to jakieś 200\300 zł
- itd, itp, z silnikami też różnie bywa, niejeden ma apetyt na olej taki, że aż sam chcesz spróbować co ten olej taki smaczny (tekst Trojana :lol: ), mój na szczęście nie pali oleju.
No mi CG2 oleju też nie wciąga i lata na 5w30 przy przebiegu 312 tyś
Zresztą sam powiedz ile wydałeś na swojego poprzedniego Accorda? pewnie tyle samo co on kosztował, albo więcej. może teraz będzie lepiej, bo Trojan miał rękę do tego sprzęta.
CG3 raz zrobiłem kalkulację kosztów i wolę to przemilczeć, a gdyby nie pomoc KBLa to dawno bym zbankrutował.Chodź z 40 tyś km zrobiło, ale jak był spokój i nic się nie działo to ok...a jak zaczęło się chrzanić to już wszystko, od wycieków,po szarpanie silnika itd itd. I stwierdzam że skrzynia w CG3 była w dużo lepszym stanie niż w CG2.

A co do zawieszenia to solidne jest w Hondach, poza łącznikami czy gumkami staba nie ma się do czego doczepić,a z bijącymi tarczami 282 jest tak jak piszesz, dopiero zmiana CAŁYCH piast od ATR 300mm\ATS 320mm przynosi rozwiązanie.
Ale jak pokażesz mi nowe audi 3.0 TDI które nie będzie grzechotać rozrząd albo nie padnie multitronic do przebiegu 300 tyś to naprawdę rarytas:) Także jak na 300 tyś w Hondzie to nie tak źle jest:)
Ostatnio zmieniony 29 sie 2014 15:32 przez slepak, łącznie zmieniany 1 raz.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
loot
Posty: 707
Rejestracja: 05 kwie 2012 12:28
Auto: CG2
silnik: 3.0 V6

Re: BMW

Post autor: loot »

3600 kilka lat temu za skrzynię to teraz 4000 a w Warszawie to krzyczą nawet 7000.

jak swoją zrobisz to daj znać ile wyszło.

zresztą nie o to chodzi, żeby się przepychać, jak kupię i pojeżdżę to się wypowiem, na razie na spokojnie turlam się Accordem, tanio, z szykiem i godnością :lol: nadmienię, że Coupe nadal mi się mega podoba, szczególnie moje z dokładkami, spojlerem itd.

Legenda bym jeszcze kupił, ale to prawie to samo co Coupe a GS to w ogóle daj Pan spokój :mrgreen:

powiedz mi jeszcze o co chodzi z tymi katalizatorami?

BMW PB bym chętnie kupił, ale weź i znajdź... w PL praktycznie bez szans na sensowny samochód, kombi to już w ogóle niemożliwe, a z Niemiec akcyza 18,6% pow. 2 litrów nie zachęca. 100 tysięcy jak nic - to ja dziękuję, już bym wolał za podobne pieniądze kupić F10 520d i w nim mieszkać :D
Accord Coupe CG2 3.0 V6
Awatar użytkownika
przemek
Posty: 625
Rejestracja: 19 paź 2013 23:30
Auto: Accord 99 CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: kuyavian-pomeranian/NL

Re: BMW

Post autor: przemek »

ale pamiętaj " onclick="window.open(this.href);return false; w dyszlu nigdy czegoś takiego nie usłyszysz. swoją drogą F10/11 piękne auto, pamiętam jak w NL zaczęły pojawiać się pierwsze egzemplarze na ulicach to szczęka opadała i po E60/61 jest faktycznie ogromna przepaść :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: BMW

Post autor: slepak »

No masz rację nie będziemy się przepychać o koszt zrobienia skrzyni bo nie o to chodzi, z resztą u mnie to trochę "inaczej" wszystko będzie i do tego do odebrania mam drugą skrzynią z wypadającym d3\d4. Także druga skrzynia będzie rozebrana na części pierwsze i sam z ebaja będę zamawiał na spokojnie to co potrzeba itd. Także "koszty" będą zupełnie inne.

Co do katalizatora utleniającego jest to taki wynalazek do spełnienia normy euro5 i podobnie jak DPF nie grzeszy to trwałością i jako "nowość" na rynku sporo kosztuję. Ale pewnie z czasem podobnie jak z DPFem będzie to można przerobić\usunąć, także nawet sam DPF w chwili obecnej nie jest jakimś wielkim problemem bo od groma jest firm zajmujących się jego dezaktywacją.

Czyli jak rozumiem stawiasz na 2.0 żeby akcyzy dużej nie płacić? Nie wiem czy z 2.0D nie będziesz żałował że jednak mocy "mało" i z czasem stwierdzisz że było trzeba 3.0 kupić. Także może na spokojnie obserwować rynek i zakupy zaplanować na przyszły rok gdzie rocznik auta będzie już do tyłu i cena spadnie i kupić 3.0?:)
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
loot
Posty: 707
Rejestracja: 05 kwie 2012 12:28
Auto: CG2
silnik: 3.0 V6

Re: BMW

Post autor: loot »

nie zrozumcie mnie źle, ja wcale nie chcę diesla, tylko że diesle to 90% BMW w ofercie aut używanych.

ja już nie wiem co mam robić, najchętniej to bym wszedł w 335i albo 335d czy chociaż 330i albo 330d.

natomiast jak to będzie to zobaczymy...

a propos mocy to 320d 177 KM jest szybsze do setki niż J30... również jest szybsze od IS250. a co dopiero 330d.
Accord Coupe CG2 3.0 V6
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: BMW

Post autor: slepak »

Pisaliśmy o legendzie i tak z ciekawości zobaczyłem ceny w Niemczech i jestem lekko zdziwiony. Rocznik 99\02 chodzi między 3 a 5 tyś euro :shock: Sądziłem że to dużo droższe jest. Ale tak jak piszesz to taka qp lepiej wykonana, w której ciszej w środku itd. No i silnik 3.5 który ma 209 ps czyli patrząc jeszcze na masę Legenda jedzie podobnie jak nie gorzej. Ciekawe jak jest ze skrzyniami w Legendzie, może zmontowali wydajniejsze chłodzenie i jest spokój. Ale jak pamiętam legend po FL ma już 5 biegów.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: BMW

Post autor: fotografiks »

Jeśli szukasz czegoś z klasą i odpowiednim zapasem mocy oraz hmm niebagatelnym prowadzeniem to polecam;)

Jaguar X type Sports pack -> V6 3.0 mruczy pięknie...

Obrazek

A jak raz spróbujesz czegoś co ma odpowiedni zapas mocy i stały napęd na 4 łapy to nie wsiądziesz do FWD czy jakiegoś tam RWD, którym w zimie pod górke ruszyć z gracją nie można;)
Nie wgląda to też jak bolid oklejony naklejkami i obwieszone mega spojlerami... tylko miła limuzynka, a grzejesz praktycznie wszystko z tego segmentu - a w deszczu czy innych niesprzyjających warunkach to już w ogóle konkurencja ślizga się starcie jak śledź po talerzu...;)


PS.
Co do awaryjności to widzę rozpoczęliście temat rzekę :D Dobry targ nie jest zły...

Jak to w życiu trzeba mieć szczęście i trafić;)
Są tacy co tylko tankują, a są i tacy co spotykają się na spotach "u mechanika";) i nawet nóż potrafią stępić, albo plastikową suszarkę na talerze zepsuć... Nie ma reguły;)
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: BMW

Post autor: slepak »

Teraz to pojechałeś z tym MONDEO :lol: :mrgreen: Wszystko fajnie pięknie ale napęd nie należy do najtrwalszych, a ceny niektórych części zabijają. Mimo tego X-Type wizualnie mi się podoba i silnik 3.0 jedyna słuszna opcja. Z resztą ustaliliśmy wyżej że każde auto nowsze czy starsze będzie miało jakieś wady, a czasy niezniszczalnego W124 się skończyły :mrgreen:
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
loot
Posty: 707
Rejestracja: 05 kwie 2012 12:28
Auto: CG2
silnik: 3.0 V6

Re: BMW

Post autor: loot »

znajoma z pracy parkuje obok takiego Jaguara, nie dla mnie takie cuda techniki :mrgreen:
Accord Coupe CG2 3.0 V6
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: BMW

Post autor: slepak »

loot a co powiesz na Focusa ST 2.5 225PS?
http://www.resmoto.com/a_car/ford/opisy ... cus_st.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Ewentualnie audi a3 3,2 v6(jeszcze bez FSI) ten sam silnik co w Golfie R32
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
ODPOWIEDZ