Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

BMW

Wszystko co nie związane z Hondą, Accordem itp
Awatar użytkownika
loot
Posty: 707
Rejestracja: 05 kwie 2012 12:28
Auto: CG2
silnik: 3.0 V6

BMW

Post autor: loot »

wątek zakładam, żeby nie robić śmietnika w temacie "CG2 by moondravsky" ;)
moondravsky pisze:Pewnie gałka mi się popsuje. :) mój brat kocha tylko beemki i ma e30 i e34 i mówi że nigdy nie kupi żadnej z tych nowszych bo to gunwo.
z całym szacunkiem, ale te samochody to były fajne, ale 20 lat temu... nawet nie chodzi o design (chociaż też), ale o to, że to są już samochody wyeksplowatowane, zniszczone, wyjątków prawie już nie ma.

ciekawe co by brat zaśpiewał, jakby mu dać na weekend jakieś dopasione F10 535i :lol:

wiadomo, że Metallica się skończyła na Kille'em'all, ale to wszystko chyba nie jest do końca prawda. co wyjdzie jakiś nowy model to od razu się wszyscy rzucają, jak to to już nie jest BMW/Honda/Audi/Merc/Wstawcochcesz, ale z konkretami to różnie bywa... np. e91 330d LCI - co tam jest nie tak oprócz tego, że to klekot? 8-)

Hondy są fajne, w miarę bezawaryjne, ale jeśli chodzi o prowadzenie to ustępują nieco BMW.

poza tym miałem już 2 Hondy i chcę spróbować czegoś innego ;)
Accord Coupe CG2 3.0 V6
Awatar użytkownika
przemek
Posty: 625
Rejestracja: 19 paź 2013 23:30
Auto: Accord 99 CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: kuyavian-pomeranian/NL

Re: BMW

Post autor: przemek »

a może by tak pójść dalej japońską drogą i jakiegoś RWD Lexusa IS ? :mrgreen: wyposażeniem, wykończeniem, komfortem raczej nie ustępuje BMW, a na pewno rzadziej spotykany i dużo "ładniejszy" 8-)
Obrazek
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2100
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: BMW

Post autor: QuicksilveR »

przemek pisze:a może by tak pójść dalej japońską drogą i jakiegoś RWD Lexusa IS ? :mrgreen: wyposażeniem, wykończeniem, komfortem raczej nie ustępuje BMW, a na pewno rzadziej spotykany i dużo "ładniejszy" 8-)
... i to jest właśnie kierunek, w którym będę podążał, jak już mnie będzie stać na Lexa :D Kolega właśnie jest w trakcie kupowania, co prawda IS 220d, ale zawsze to ta sama buda. To sobie pojeżdżę i sprawdzę, czy mi pasuje.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
loot
Posty: 707
Rejestracja: 05 kwie 2012 12:28
Auto: CG2
silnik: 3.0 V6

Re: BMW

Post autor: loot »

myślałem o IS, ale nie podoba mi się za bardzo w środku, kierownica w takim smutnym ułożeniu -> :( hehe, konsola środkowa też szału nie robi. jakoś nie od końca mnie przekonuje.

nigdy takim nie jechałem, ale no nie wiem, jakoś nie za bardzo.
Accord Coupe CG2 3.0 V6
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: BMW

Post autor: slepak »

Padło pytanie co jest nie tak z 330d w e91.
Nr 1 z którym Bmw nie potrafi sobie poradzić od lat to słynne klapy kolektora. Zaraz ktoś napisze że można je usunąć, ale auto wtedy kompletnie "dołu" nie ma i zaczynają się schody. Do tego DPF i kolejny ciekawy wynalazek jak katalizator utleniający żeby osiągnąć super normę euro 5. Na plus tego silnik to stosunek osiągów do spalania. A do słynnego silnika 3.0 z E39 który zgarnął wiele nagród za silnik roku mu daleko.

Tydzień temu rozmawiałem z ze znajomym co kupił sobie E93 Z 2.0 170Ps. Po miesiącu użytkowania okazało się że padła kompresja na 4 cylindrze. A auto kupione z przedłużoną gwarancją od BMW z przebiegiem 88 tyś km :? Pisałem także o dwóch sztukach E60 i też nie polecam. Ogólnie jak już uprzesz się na bmw to polecam benzynowe jednostki a nie diesla. Są naprawdę mniej problemowe i mają lepszą opinie.

Ja bym kupił bmw 5 e39 ostatnich lat produkcji 528\530 bp lub 530d po lifcie jak pamiętam już 218 ps. Ewentualnie e46 coupe z takimi samymi silnikami.

Co do innej marki to proponował bym lexa gs300 lub legenda. Za 4\6 tyś euro można coś kupić sensownego z okolic 2000\2002 roku.

Co do Isa to owszem...ale tylko i wyłacznie IS300 bo 200 ma kiepskie osiągi i spalanie nie adekwatne do nich. Do tego poza zegarami w środku nic więcej nie urzeka...taki plastikowy, jak by corolla lepiej wykonana trochę. Ale jak bym miał IS300 to bym wybaczył to wnętrze:D
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Mial187
Posty: 323
Rejestracja: 22 maja 2013 21:08
Auto: Accord Coupe
silnik: 3.0 v6

Re: BMW

Post autor: Mial187 »

Moj znajomy dawno temu przesiadl sie z ek3 do is-a, aktualnie audi a4 i powiem Wam z tego co opowiadał o tym aucie, ze komfort, cisza, prowadzenie tak tak, fajne super ale te dwa litry z napedem na tył i 6cylindrowym silnikiem szału nie robiło a szalenie paliło. O 3litrowym się nie wypowiadam, bo nie jeździłem. Ale jeżeli chodzi o auta to civicy wychodziły fajnie i bezawaryjne do 2000roku, później to takie se, syfik7 coupe czy inne w ogole mi nie podchodzi, jedynie accord 7. Bmw? Myślę i uważam że kiedyś pewnie też kupie, jakies ciche i komfortowe, najlepiew w kombi z duzym kołem a jak się bedzie psuło to się naprawi, bo taki urok nowych auta, maja w genach na ile tysiecy kilometrów starczy im życia, :) A moim marzeniem mieć w garażu drugie bądź trzecie auto w rodzinie o ponadczasowym wyglądzie i najlepszym kolorze w jakim wychodzily ej2 coupe fiolet, dla złośliwych wściekły róż:D sie rozpisalem hehe
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: BMW

Post autor: slepak »

Wszystko nowe jest robione na czas gwarancji i tyczy się to każdej marki, od mazdy\hondy do bmw\audi.
Ostatnio z nudów przeglądałem tematy o acco VII na HAKP i kopara mi opadła jak te auta potrafią korodować. To co w VI wychodziło w 12 lat to w VII potrzebuje raptem połowę tego czasu :shock: Przednie,tylne belki, całe podwozie,klapy bagażnika, i dalej walka z tylnymi nadkolami ... a problem ile juz lat przerabiany? 20? w większości modelach hondy.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Mial187
Posty: 323
Rejestracja: 22 maja 2013 21:08
Auto: Accord Coupe
silnik: 3.0 v6

Re: BMW

Post autor: Mial187 »

Slepak masz racje, auta już nie produkuje się po to, żeby jeździć jak golfem ponad 20lat tylko na zarobek.
Awatar użytkownika
loot
Posty: 707
Rejestracja: 05 kwie 2012 12:28
Auto: CG2
silnik: 3.0 V6

Re: BMW

Post autor: loot »

slepak pisze:Padło pytanie co jest nie tak z 330d w e91D...
nie będę bronił BMW, bo żadnego na razie nie miałem i wiem, że trochę prawdy musi być w tym Będziesz Miał Wydatki

ale znów te klapki to jaki koszt? nie wiem dokładnie, ale chyba jakieś 1500 zł. jakbym miał z tym problem, to bym je najpierw wyjął, zobaczył czy coś się zmieniło, jak tak to trzeba by było zrobić.

DPF, no niestety, ale też można to wypalić lub kupić nowe (widzę, że ceny na Allegro też jakieś 1500 zł). ewentualnie jak komuś nie przeszkadza trucie innych ludzi to można wyciąć + od razu szczepionka :evil:

ten katalizator to pierwsze słyszę, a czytam sporo tego forum BMW. ile to kosztuje?

największy problem to jest tak naprawde cena takiego zestawu e91 330d LCI, coś takiego to jakieś 80 tysi kosztuje, trochę drogo. 320d o wiele bardziej powszechne, ale tam problem z rozrządem (3 tysie na start, chyba że ktoś już robił) no i ten klekot to przyjemny dla ucha nie jest, szczególnie po V6.

e60 to faktycznie ma swoje fazy z tymi modułami, konwerterem w skrzyni, turbinami etc, ale e90 chyba nie. F30 i F10 też raczej awaryjne nie jest, no ale na rynku jeszcze są krótko (też zresztą mówili że to nie jest już to BMW, które się skończyło na e60 8-) )

z kolej weźmy Accorda Coupe, bezawaryjną japońską technologię składaną w USA:
- skrzynie biegów padają, sam Slepak wiesz najlepiej jak jest - koszt ze 4-5 tysiące za pełną naprawę, na kogo trafi na tego bęc. nikt już nie ma skrzyni, która chodzi jak nowa
- magle padają, luzy i wycieki, regeneracja z 1000 zł, ale on już nie jest taki sam jak był, kółkiem się inaczej jakoś kręci, niby wszystko ok, ale jednak jakoś nie do końca, ja jestem czuły, nowy magiel 4 tysiące nie tylko do Coupe, ale też do Sedana, do VII gena też
- przeguby lubią się wysypać, nowe ori 800 zł sztuka do V6, zamienniki nie występują. ja zrobiłem wszystkie za 1600 zł (regeneracja czy co tam)
- itd, itp, z silnikami też różnie bywa, niejeden ma apetyt na olej taki, że aż sam chcesz spróbować co ten olej taki smaczny (tekst Trojana :lol: ), mój na szczęście nie pali oleju.

Zresztą sam powiedz ile wydałeś na swojego poprzedniego Accorda? pewnie tyle samo co on kosztował, albo więcej. może teraz będzie lepiej, bo Trojan miał rękę do tego sprzęta.

Do mnie gość dzwonił kilka msc temu w sprawie mojego Acco, on sam ma V gen, mówi, że ma takie problemy że szok i włożył już w niego 20 tysięcy, a kosztował chyba z 8 tys. no to szkoda gadać, witki opadają.

Poza tym ukochane przez Honde trzęsienie kierownicą przy 100-110 (wątek na HAKP ze 100 stron) na które nie wiadomo co poradzić, rdza to już wiadomo, każdy przyzwyczajony, bo Honda tak musi mieć :lol:

Silniki z innej epoki, nawet w 8 gen. ja rozumiem, że to jest trwałe, ale przy tej skrzyni automatycznej za bardzo nie da się jeździć na wysokich obrotach, bo zaraz zmienia na wyższe biegi, nie będę deptał i się wygłupiał, chciałbym coś co jedzie bardziej z dołu. a teraz max moment i moc mam w takich obszarach, w które w normalnej jeździe docieram raz na miesiąc :lol:

Także każda bryka ma swoje problemy, jak miałem Civica EJ9 1.5 to rozumiem, w 6 lat (do niedawna jeździła jeszcze siostra) nic się nie działo, nie psuło, nie rdzewiała, nie pukały sprężyny, trzymała idealną geometrię bez niczego, po prostu zapierd....lała jak zła. natomiast Accordy to już chyba nie to samo. nie mówię, że jest źle, że coś się sypie, ale japońce mają swoje bolączki jak każde samochody. mój znajomy teraz Mazde kupił jakąś beznynową 1.8 starszą - miesiąc po zakupie remont silnika za 3 tysiące itd. no nie przewidzisz i koniec.
Accord Coupe CG2 3.0 V6
Awatar użytkownika
przemek
Posty: 625
Rejestracja: 19 paź 2013 23:30
Auto: Accord 99 CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: kuyavian-pomeranian/NL

Re: BMW

Post autor: przemek »

dokładnie loot jest tak jak piszesz :D kupując używańca nigdy do końca nie wiesz na co trafisz... możesz jeździć bez większych problemów, a znów innemu użytkownikowi z "identycznym" egzemplarzem ciągle będzie brakować worków z pieniędzmi na jego "utrzymanie" ;)

moim skromnym zdaniem, obserwując rynek samochodów urzywanych kierowałbym się i tak mimo wszystko w furacza zasilanego PB, bo jakby nie patrzeć mniej się słyszy o awariach takich jednostek.

PS
Marcin tutaj raczej Lex IS 200/300 to już nie wchodzi w grę, loot pisał o czymś współczesnym, więc tylko IS 250/350/220 i mój faworyt ISF :D
swoją drogą GSy też są niczego sobie, zależy kto do czego auto potrzebuje, bo IS troszkę mały tak jak BMW3
E39 fajne wozidło i faktycznie jedne z najlepszych pewnie w histrorii Bawarki, ale zalatuje już trochę starociem i dla kogoś kto szuka czegoś świeższego - wiadomo nie podejdzie :oops:
Obrazek
ODPOWIEDZ