U mnie w F23 takie efekty były jak się kończył czujnik spalania stukowego.
W momencie jak kończył się oryginalny to nagminnie spadały obroty i później zaczęło walić już checkiem.
Na chinczyku za parę zł jest o wiele lepiej, chociaż czasem jest taki okres ze przez kilka dni spada poniżej nominalnych obrotów.
Ale zacznij w sumie od rzeczy najprostszych :
- śmignij elektrody świec papierem ściernym ew wymień na nowe - co ważne: jak latasz na benzynie to ustaw szczelinę 1 ~ 1.1, a jak na LPG to magiczne 0.7mm;
- przeczyść przepustnice;
- zerknij do filtra powietrza i wymiana lub januszowanie za darmoszkie -> czepanko i odkurzanie;
- sprawdź czy nie bierze lewego powietrza - można to sprawdzić wpinając się jakimkolwiek skanerem obd którym można odczytać obciążenie silnika lub w przypadku posiadania gazu ładnie to widać po wpięciu się w sterownik LPG, jest też opcja za darmoszkie, jak to robią niektórzy amerykanie, na cygaro
- może to być też map sensor - to powinno wyjść przy badaniu w punkcie powyżej biorąc pod uwagę wskazania. Chociaż przy map sensorze obroty raczej falują niż stale opadają...