Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Spalanie oleju w 3.0

Najczęściej zadawane pytania użytkowników USDM Accorda 6gen
matecojewate
Posty: 16
Rejestracja: 14 paź 2014 20:43
Auto: Accord
silnik: 3.0

Spalanie oleju w 3.0

Post autor: matecojewate »

Witam,
Czy możliwe jest, że po zmianie oleju z 10w40 na 5w30 (taki, jaki zalecany jest a amerykańskiej instrukcji obsługi) silnik zaczął go więcej brać? Wydaje mi się, że szybciej go ubywa. Dodam, że olej jest dobrej jakości (Liqui moly)
Awatar użytkownika
STomasz
Posty: 325
Rejestracja: 05 maja 2011 15:41
Auto: Accord coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Olsztyn/Mrągowo

Re: Spalanie oleju w 3.0

Post autor: STomasz »

A stosowałeś płukankę do silnika przed wlaniem 5w30? Płukanki często potrafią odblokować zapieczone pierścienie przez które olej się przedostaje,a "grubszy" olej niweluje to. Są też specjalne specyfiki typowo do zapieczonych pierścieni.
Ogólnie zawsze powinno się zastosować płukankę gdy zmieniamy olej z pól syntetyka na syntetyk.
Accord Coupe 2.0 http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=335" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2000
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Spalanie oleju w 3.0

Post autor: MuzykGrzes »

Możliwe że twój silnik nie jest już tak szczelny i masz ubytki poprzez simeringi i uszczelniacze. Część ludzi wtedy zmienia olej na ten o wyższej liczbie z 5W na 10W ponieważ lepkość (nie gęstość - choć notorycznie mylona) tego drugiego w temperaturze otoczenia jest większa i ludziom się wydaje że jest wtedy dla silnika lepszy.
Ja w F20B5 "tracę" około 1,5l od wymiany do wymiany na prawie 5 litrów wchodzących do silnika , jeżdżę na 5W i nie zamierzam go zmienić.
Relatywnie w D16Z6 po remoncie na 3,3l wchodzące do silnika ubywa około 0,3-0,5l więc na razie wymienię tylko uszczelniacze zaworowe bo większość simeringów mam ogarniętych i silnik od dołu suchy.
Ogólnie zawsze powinno się zastosować płukankę gdy zmieniamy olej z pól syntetyka na syntetyk.
Tylko po co ,nowy olej tez skutecznie przepłuka co trzeba.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: Spalanie oleju w 3.0

Post autor: krisss111 »

ja u siebie w f20b7, miałem gdy kupiłem 10w40, zmieniłem na bodajże 5w30, ale zaczął za wiele go łykać ( w moim mniemaniu ), litr, może 1,2 od wymiany do wymiany, no to zmieniłem na 5w50 i jest malina, mniej więcej 0,5 od wymiany do wymiany
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Spalanie oleju w 3.0

Post autor: slepak »

Kupując j30 miałem zalane Shella 5w30, spalał może maksymalnie setkę oleju na jakieś 1500 km i to kręcąc silnik wysoko.
Zmieniłem olej na liqui moly 5w40 synthoil high tech i nie spala oleju dosłownie NIC. Dodam że przejechane mam ponad 300 tyś km, stosowana zawsze płukanka do silnika. Brak lpg.

Może zwróć uwagę czy nigdzie wycieków jakiś nie ma, np uszczelniacz skrzyni itp.
Albo przejść na 5w40 z płukanką silnika na dokładnie taki jak napisałem, bo jest jeszcze "tańsza" alternatywa LM 5w40 na technologi syntetycznej a nie full synthetic.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
matecojewate
Posty: 16
Rejestracja: 14 paź 2014 20:43
Auto: Accord
silnik: 3.0

Re: Spalanie oleju w 3.0

Post autor: matecojewate »

Silnik ma 115 tys przebiegu i mam pewność ze właśnie tyle. Nie ma i nigdy nie miał LPG. Płukanki nie robiłem przy wymianie. Natomiast gość mi powiedział, że jest lekko zapocona miska olejowa. Nie wiem natomiast czy jest sens uszczelniania jej sylikonem.. Żadnych plam pod samochodem nigdy nie ma.
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Spalanie oleju w 3.0

Post autor: slepak »

No to jak jesteś pewny braku wycieków to na początek zalał bym takim olejem jak pisałem. Nie wiesz jak wcześniej ktoś użytkował silnik, bo to że ma 115 tyś km o niczym nie świadczy, ale jakiś powód był do przejścia na półsyntetyk 10w40...
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
ODPOWIEDZ