Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Acco 2.0 vs 3.0

Najczęściej zadawane pytania użytkowników USDM Accorda 6gen
ProGramPL
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 2015 23:44
Auto: EJ2
silnik: d15z6

Acco 2.0 vs 3.0

Post autor: ProGramPL »

Witam,
Od dłuższego czasu myślę nad accordem 6gen coupe. Jednak mimo przeczytania kilkunastu postów nie wiem którego wybrać.
Jeśli chodziłoby o fun to brałbym bez zastanowienia 3.0 v6. Jednak boję się kosztów. Wiadomo większy silnik, v6 zwykła eksploatacja będzie droższa od 2.0.
Dodatkowo chciałbym go zagazować. Orientowałem się w cenach instalacji:
2.0 - ok 3 tys
3.0 - ok 4,5 tys

Biorąc pod uwagę zakup v6, lpg oraz wszelkie opłaty lekką ręką muszę położyć 16tys za auto. To trochę dużo biorąc pod uwagę że auto ma już 15 lat.

Może mi ktoś powiedzieć jak 2.0 radzi sobie z taką duża budą. Wiem że na forum jest parę osób które miały styczność z obiema wersjami.
Podzielcie się uwagami :)
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2000
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Acco 2.0 vs 3.0

Post autor: MuzykGrzes »

I powstał kolejny temat o tym samym a jest tych dyskusji już pół forum :(
ps: Skąd takie ceny instalacji?
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: Acco 2.0 vs 3.0

Post autor: Trojan »

Przeczytał kilkanaście postów zamiast kilkadziesiąt :roll:
Awatar użytkownika
KOko
Posty: 1125
Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Białystok

Re: Acco 2.0 vs 3.0

Post autor: KOko »

up x3

Ale dodam też swoją opinię:

Kupiłem 2.0 bo myślałem identycznie tak jak Ty:
Raz - za duży silnik do ubezpieczenia, jak dla mnie, bo mam małe zniżki jeszcze,
Dwa - automat, jak coś się zj**ie to "U la la la - na szrota go i tyle, kasy w ch*j trzeba pewnie na remont"
Trzy - automat, a ja po prostu lubię mieć manuala, bo sam reguluję sobie na którym biegu przy jakich obrotach jedzie.
Cztery - no i automat i silnik 3.0 - będzie palił kosmicznie więcej.

Prawda wychodzi trochę inna, bo:
- Silnik 3.0 wcale nie pali tak dużo więcej niż 2.0, czasami może w trasie nawet i mniej jak jedziesz z większą prędkością (ale to muszą potwierdzić użytkownicy 3.0),
- Ubezpieczenie nie jest wcale takie duże, jeśli dobrze załatwisz,
- Skrzynia automatyczna nie psuje się kiedy jej się zechce, tylko kiedy naprawdę dasz jej mocno w kość i jej nie szanujesz - wtedy koszt remontu faktycznie może być duży - ogólnie trwała jednostka, brakuje tylko 5 biegu, ale do tego można się przyzwyczaić,
- Accord to raczej wozidło do toczenia się i lansu, a nie ścigania, także w długich trasach powoli zaczyna mi doskwierać brak skrzyni automatycznej,
- Osiągi ma nieco lepsze niż 2.0, lepiej radzi sobie z masą budy - 2.0 też spisuje się bardzo dobrze, a gdy się załącza vtec to miód malina, do miasta wystarczy spokojnie, w trasy - to zależy, do 130 spisuje się fajnie, przy większych prędkościach i wyprzedzaniu czasem czuć lekki "niedosyt" mocy :) Poza tym, nie wiem jak 3.0, ale 2.0 przy około 120km/h pracuje już dość głośno, obroty od 2,5k-3k,
- Na korzyść 3.0 przemawia jeszcze rozstaw śrub kół: 5x114,3 - w 2.0 jest to 4x114,3. O wiele łatwiej znaleźć ładną i dobrą felgę niż do 2.0,

To tyle z mojej strony. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z 2.0, myślę, że jak na pierwszego Accorda to dobry wybór. Ale zdecydowanie następny byłby tylko i wyłącznie w 3.0
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Acco 2.0 vs 3.0

Post autor: slepak »

Dodam tylko że prędkość obrotowa v6 wynosi odpowiedni 4 tyś przy jakiś 160-170 km|h, przy 5 tyś ok 210-220 km|h.
Między r4 a v6 największą różnicą dla mnie była właśnie cisza silnika v6 , oraz moc i kultura pracy jak rozwija silnik i przyśpiesza tak od 120 km|h do 200 km|h.
Na autostradzie przy dużych prędkościach(tak od 160km|h) z racji krótkich przełożeń MT w 2.0 w porównaniu z 3.0 różnica w spalaniu jest prawie żadna.
:arrow: Jak jeździsz spokojnie i głownie po mieście to 2.0 starczy.
:arrow: Jak głownie trasy 3.0 będzie idealne.
:arrow: Jak szukasz auta do wyścigów od świateł do świateł to kup jakaś hondę z h22,k20,d18 i pochodne bo acco qp do tego nie będzie sie nadawało gdyż 2.0 będzie za słabe, a 3.0 niestety jest tylko z AT które przyśpieszeniem od 0 do 100 nie powala, za to nadrabia osiągami przy większych prędkościach.
Ale wszystko zostało juz napisane na forum nie raz
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Acco 2.0 vs 3.0

Post autor: Piter »

Widzę, że powstał kolejny temat o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiejnocy i vice-versa. Jako posiadacz 2.0 w automacie dorzucę coś do tego... bo jest to rzadka konfiguracja. Wpierw jednak o kosztach.

Nie napisałeś czy chcesz auto kupić w kraju czy sprowadzić z zagranicy. W kraju powinno udać Ci się kupić V6 w tych pieniądzach i to nawet z dużą szansą, że będzie już zagazowane. Jeśli myślisz o imporcie - Twój budżet jest trochę za wąski jak na trzylitrówkę.

Z tego co obserwowałem w ogłoszeniach jak szukałem auta w większości przypadków za ładne v6 trzeba położyć od 3-4 tysiące Euro, a nawet więcej. Nawet licząc, że będziesz miał fart i kupisz V6 za 2500 Euro, to nie licząc kosztów paliwa i podróży masz po opłatach na dzień dobry kwotę 14 tysięcy złotych. Do tego dolicz ubezpieczenie, gaz, rozrząd, oleje oraz ew. naprawy. Nie zmieścisz się w tym budżecie - miej tego świadomość. Pamiętaj też, że z drugiej strony za dobre auto warto zapłacić więcej, bo to zaprocentuje na przyszłość.

Nie patrz na to, że ma 15 lat. Patrz na stan. Ja pojechałem do Berlina po V6, ale ostatecznie wróciłem 2.0 w automacie, bo było po prostu w świetnym stanie. Oczywiście - z jednej strony rozsądek nakazywał wstrzymanie się, powrót z pustymi rękami i czekanie na V6, ale samochód był tak zadbany, że uznałem trudno - spróbuję. Jeśli będzie mi się nim źle jeździć, to zacznę szukać V6. No i jedna z najważeniejszych spraw przy tym 2.0 - miało automat, bo w przeciwieństwie do większości ludzi, którzy wybierają 2.0 ze względu na skrzynię manualną ja chciałem AT. Tak czy siak mimo, że auto kosztowało bazowo 3000 Euro (i udało się trochę z tej ceny zejść), to po wszystkich opłatach, ubezpieczeniu, montażu LPG itp. itd. przekroczyłem zakładany przez Ciebie budżet 16 tysięcy zł (nawet mimo tego, że auto było świeżo po wymianie rozrządu, a ja z warsztatowych rzeczy poza olejem i płynami musiałem wymienić jedynie dwa sworznie w zawieszeniu).

Osobiście jestem bardzo z 2.0 w AT zadowolony.

-automat ma podobne przełożenia jak V6 (ca. 3500rpm przy 140km/h, ca. 4000rpm przy 160km/h). Niezupełnie zgadzam się z tym co KOko napisał, bo jak dla mnie R4 jest hałaśliwe dopiero po załączeniu się VTECa. Przy prędkości 3-3,5 tys. rpm wcale nie jest aż tak glośno - oczywiście głośniej niż w V6, ale w porównaniu z wieloma innymi autami jest cicho. Spokojnie można bez zmęczenia jechać 140-150km/h nawet przez długi czas.

-osiągi są słabsze niż w 3.0. Nie mam porównania do 2.0 w manualu - takim nie jechałem - ale do jazdy spokojnej i z głową się nadaje. Jak się pozna charakterystykę skrzyni i silnika można nawet jeździć nim dość dynamicznie - choć ja po Warszawie rzadko przekraczam nim 4 tysiące.

-auto rozpędza się płynnie do 160km/h, potem już jest gorzej, ale można na upartego. Najszybciej jechałem nim 190km/h. Pojechałby pewnie ciut więcej, ale nie chciałem.

-spalanie jest zbliżone do tego w V6. Wprawdzie tu nie jestem do końca pewien, bo moje auto pali chyba za dużo - jestem na etapie walki i diagnozowania - po mieście notorycznie wychodziło 17/100 LPG. Jak będę miał jakieś dalsze wnioski opiszę w galerii auta.

W zasadzie to tyle. Tak jak pisałem kupiłem w końcu to R4 z myślą, że jak się nie sprawdzi to zacznę się rozglądać za V6. Po tych kilku miesiącach stwierdzam, że auto się sprawdza rewelacyjnie i nie zamierzam zmieniać.
ProGramPL
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 2015 23:44
Auto: EJ2
silnik: d15z6

Re: Acco 2.0 vs 3.0

Post autor: ProGramPL »

KOko pisze:up x3

Cztery - no i automat i silnik 3.0 - będzie palił kosmicznie więcej.

- Accord to raczej wozidło do toczenia się i lansu, a nie ścigania, także w długich trasach powoli zaczyna mi doskwierać brak skrzyni automatycznej,
- Osiągi ma nieco lepsze niż 2.0, lepiej radzi sobie z masą budy - 2.0 też spisuje się bardzo dobrze, a gdy się załącza vtec to miód malina, do miasta wystarczy spokojnie, w trasy - to zależy, do 130 spisuje się fajnie, przy większych prędkościach i wyprzedzaniu czasem czuć lekki "niedosyt" mocy :) Poza tym, nie wiem jak 3.0, ale 2.0 przy około 120km/h pracuje już dość głośno, obroty od 2,5k-3k,
- Na korzyść 3.0 przemawia jeszcze rozstaw śrub kół: 5x114,3 - w 2.0 jest to 4x114,3. O wiele łatwiej znaleźć ładną i dobrą felgę niż do 2.0,

To tyle z mojej strony. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z 2.0, myślę, że jak na pierwszego Accorda to dobry wybór. Ale zdecydowanie następny byłby tylko i wyłącznie w 3.0
Nie boję się spalania gdyż na pewno go zagazuję. Obecnie przejechałem 140tkm na benzynie przy średnim spalaniu 7l/100km. I Gdy wyliczyłem ile bym zaoszczędził to się za głowę złapałem.
slepak pisze: :arrow: Jak jeździsz spokojnie i głownie po mieście to 2.0 starczy.
:arrow: Jak głownie trasy 3.0 będzie idealne.
Do pracy mam 10km. Jednak średnio miesięcznie robię 1,5tkm. Ale w okresie wakacyjnym to już nawet 3-4 tkm. Auto ma być wygodne przesiadam się z civica. I tam o komforcie nie ma mowy.
slepak pisze: :arrow: Jak szukasz auta do wyścigów od świateł do świateł to kup jakaś hondę z h22,k20,d18 i pochodne bo acco qp do tego nie będzie sie nadawało gdyż 2.0 będzie za słabe, a 3.0 niestety jest tylko z AT które przyśpieszeniem od 0 do 100 nie powala, za to nadrabia osiągami przy większych prędkościach.
Wyrosłem z tego. Już się nalatałem w swoim życiu spod świateł. Zresztą teraz przepisy i kary są zabójcze :P
Piter pisze:Widzę, że powstał kolejny temat o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiejnocy i vice-versa. Jako posiadacz 2.0 w automacie dorzucę coś do tego... bo jest to rzadka konfiguracja. Wpierw jednak o kosztach.
Boże Narodzenie x1 :P
Piter pisze: Nie napisałeś czy chcesz auto kupić w kraju czy sprowadzić z zagranicy. W kraju powinno udać Ci się kupić V6 w tych pieniądzach i to nawet z dużą szansą, że będzie już zagazowane. Jeśli myślisz o imporcie - Twój budżet jest trochę za wąski jak na trzylitrówkę. [/qoute]

Auto prawdopodobnie będzie sprowadzone z Niemiec lub Austrii. Mój brat pracuję tam jako mechanik w warsztacie samochodowym. Kupują uszkodzone auta, naprawiają i sprzedają dalej.
Ma duże znajomości u handlarzy oraz w salonach samochodowych. Często trafia się jakiś rodzynek zostawiony w rozliczeniu.

Auto przywiezie mi do PL. Zostaje paliwo i tablice. Więc wyjdzie trochę taniej.
MuzykGrzes pisze:ps: Skąd takie ceny instalacji?
Dzwoniłem, odwiedzałem warsztaty które polecali na forum lpg. Takie średnie ceny wychodziły. Choć były i takie co ponad 5tyś krzyczeli.
Awatar użytkownika
regret
Administrator
Posty: 1044
Rejestracja: 10 lut 2013 22:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.2
Lokalizacja: Elbląg

Re: Acco 2.0 vs 3.0

Post autor: regret »

slepak pisze: :arrow: Jak szukasz auta do wyścigów od świateł do świateł to kup jakaś hondę z h22,k20,d18 i pochodne bo acco qp do tego nie będzie sie nadawało gdyż 2.0 będzie za słabe, a 3.0 niestety jest tylko z AT które przyśpieszeniem od 0 do 100 nie powala, za to nadrabia osiągami przy większych prędkościach.
Ale wszystko zostało juz napisane na forum nie raz
biadolisz troche slepak :) moja acco z h22a7 bardzo fajnei idzie i piszaco tym ,ze z acco nie zrobisz wyscigowki jest dziwne... przeciez nie od parady jest wersja accorda type-r ... i fajne usportowiaone auto mozna zrobic... ja mialem taka potrzebe i zrobilem to w acco... efekty sa swietne !
NPK Team
De opresso liber
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Acco 2.0 vs 3.0

Post autor: slepak »

regret pisze:
slepak pisze: :arrow: Jak szukasz auta do wyścigów od świateł do świateł to kup jakaś hondę z h22,k20,d18 i pochodne bo acco qp do tego nie będzie sie nadawało gdyż 2.0 będzie za słabe, a 3.0 niestety jest tylko z AT które przyśpieszeniem od 0 do 100 nie powala, za to nadrabia osiągami przy większych prędkościach.
Ale wszystko zostało juz napisane na forum nie raz
biadolisz troche slepak :) moja acco z h22a7 bardzo fajnei idzie i piszaco tym ,ze z acco nie zrobisz wyscigowki jest dziwne... przeciez nie od parady jest wersja accorda type-r ... i fajne usportowiaone auto mozna zrobic... ja mialem taka potrzebe i zrobilem to w acco... efekty sa swietne !

Dobrze, są wyjątki jak np swapy na h22, ale kolega pytał w temacie o f20 i v6 także taką dostał odpowiedź. Także nie biadole:P
Napisałem jakie silniki dają fan, także twoje H22 tam się znalazło i jest to złoty środek między spalaniem a osiągami.

Także może kolego to auto Cię zainteresuję?? Szczerze polecam:
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=33&t=2357" onclick="window.open(this.href);return false;

Jest komfort i jest moc :D
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
ProGramPL
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 2015 23:44
Auto: EJ2
silnik: d15z6

Re: Acco 2.0 vs 3.0

Post autor: ProGramPL »

slepak pisze:
regret pisze:
slepak pisze: :arrow: Jak szukasz auta do wyścigów od świateł do świateł to kup jakaś hondę z h22,k20,d18 i pochodne bo acco qp do tego nie będzie sie nadawało gdyż 2.0 będzie za słabe, a 3.0 niestety jest tylko z AT które przyśpieszeniem od 0 do 100 nie powala, za to nadrabia osiągami przy większych prędkościach.
Ale wszystko zostało juz napisane na forum nie raz
biadolisz troche slepak :) moja acco z h22a7 bardzo fajnei idzie i piszaco tym ,ze z acco nie zrobisz wyscigowki jest dziwne... przeciez nie od parady jest wersja accorda type-r ... i fajne usportowiaone auto mozna zrobic... ja mialem taka potrzebe i zrobilem to w acco... efekty sa swietne !

Dobrze, są wyjątki jak np swapy na h22, ale kolega pytał w temacie o f20 i v6 także taką dostał odpowiedź. Także nie biadole:P
Napisałem jakie silniki dają fan, także twoje H22 tam się znalazło i jest to złoty środek między spalaniem a osiągami.

Także może kolego to auto Cię zainteresuję?? Szczerze polecam:
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=33&t=2357" onclick="window.open(this.href);return false;

Jest komfort i jest moc :D
Widziałem. Gdybym tylko posiadał odpowiedni zapas gotówki to myślę że bym się nawet nie zastanawiał ;)
ODPOWIEDZ