Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

F20B5 w coupe bolączki

Najczęściej zadawane pytania użytkowników USDM Accorda 6gen
Awatar użytkownika
tomson1991
Posty: 85
Rejestracja: 15 sie 2015 20:43
Auto: CG
silnik: 3.0

F20B5 w coupe bolączki

Post autor: tomson1991 »

Siemanko mam pytanie odnośnie silnika 2.0 w coupe. Jakie są jego wady techniczne ? nie mówię tu o mocy ale np: słyszałem że lubi cieknąć z niego olej z różnych miejsc. Jak to jest z tym motorem?
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: F20B5 w coupe bolączki

Post autor: krisss111 »

Hmmm.mój się poci tylko przy misce olejowej. Bolączek,żadnych nie stwierdziłem. Odkąd kupiłem jeździ i nie protestuje
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Awatar użytkownika
maxel
Posty: 1085
Rejestracja: 23 lut 2012 14:49
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: F20B5 w coupe bolączki

Post autor: maxel »

Nie wiem, mi trochę leci spod kopułki, którą będę wymieniać teraz jakoś w tym tygodniu, a tak to suchy. Sam w sobie też chodzi jak najbardziej ok, trzeba dbać o wymianę oleju i to na dobry olej, najlepiej o takich właściwościach jaki zaleca honda, trzeba robić regulację zaworów i tyle ;)
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: F20B5 w coupe bolączki

Post autor: slepak »

Wycieki spod aparatu zapłonowego czy z kopułki, w zależności który o ring trafiony.
Wycieki spod pokrywy zaworów oraz uszczelniacza między silnikiem a skrzynią a tu już trzeba skrzynię zwalić do wymiany.
Znacznie rzadziej wycieki spod rozrządu, chodź one widocznie dopiero po jego demontażu.
Do tego dość często akcja z zapłonem tzn: cewka, moduł zapłonu. A dość powszechne są przypadki że jak cewka dobrze "strzeli" to i uwali cały komputer.

Do tego silnik wrażliwy na przegrzania i słaby "dół" silnika, mam tu ma myśli układ korbowo tłokowy. Także remonty silnika przy f20,f23 i pochodne nie są obcym tematem.Na pewno też półsyntetyczne oleje czy nawet gorszej lepkości za dobrze nie służą silnikowi. Remont nie jest to jakaś wielka tragedia finansowa, do tego musisz pamiętać że najmłodsze egzemplarze mają po 13 lat także można się wszystkiego spodziewać. Usunięcie wycieków poza uszczelniaczem skrzyni też nie jest wielkim kosztem, podobnie jak dostanie nawet używanej cewki czy modułu, a w ostateczności za 80 zł można kupić cały aparat zapłonowy. Jak byś był już posiadaczem f20 to np wymieniając rozrząd za jednym razem proponuję kupić o ringi od wałków i nową uszczelkę pokrywy zaworów i przy okazji ustawić zawory. Będziesz miał pewność że za jedną rozbiórką wymieniono i zrobiono wszystko co się dało, a nie potem podwójna robota i dodatkowe koszty.

Do j30 namawiać nie będę bo jest sporo tematów porównywających obydwa silniki. Pozdrawiam
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
tomson1991
Posty: 85
Rejestracja: 15 sie 2015 20:43
Auto: CG
silnik: 3.0

Re: F20B5 w coupe bolączki

Post autor: tomson1991 »

slepak pisze:Do j30 namawiać nie będę bo jest sporo tematów porównywających obydwa silniki. Pozdrawiam
Wiem czytałem wczoraj bardzo dużo o j30, wydaje mi się że to jest mega dobra opcja, boję się tylko dwóch rzeczy. Chciałbym kupić już z gazem, ale nie mam pewności czy jest dobrze założony i dobrze dobrane do niego elementy, a także jak był użytkowany na gazie i czy były pilnowane regulacje luzów zaworowych i samej instalacji. Do tego jestem młody bo mam 24 lata i od 6 lat prawko, i OC może mnie trochę zniszczyć za 3litrowe serducho. Mimo wszystko po wczorajszej edukacji na forum skłaniam się ku 3.0 niż 2.0
Awatar użytkownika
Forteliusz
Posty: 9
Rejestracja: 05 sie 2015 18:01
Auto: Mazda 323F BA
silnik: 1,5 DOHC Z5
Lokalizacja: Olsztyn

Re: F20B5 w coupe bolączki

Post autor: Forteliusz »

Witam, również szukam swojej coupe 6-gen, trochę pojeździłem więc jakieś niewielkie porównanie mam to się wypowiem. Oczywiście nie jestem specem, możliwe, że jako posiadacz accorda znasz lepiej temat, w każdym razie kontynuując offtop...
tomson1991 pisze: Wiem czytałem wczoraj bardzo dużo o j30, wydaje mi się że to jest mega dobra opcja...
Miałem podobnie, aczkolwiek dopiero przejażdżka V6 zmieniła całkowicie mój punkt widzenia. Obudził się we mnie mały chłopczyk z maślanym wzrokiem mówiący "mommy pleaseeeee..."
tomson1991 pisze:...boję się tylko dwóch rzeczy. Chciałbym kupić już z gazem, ale nie mam pewności czy jest dobrze założony i dobrze dobrane do niego elementy, a także jak był użytkowany na gazie i czy były pilnowane regulacje luzów zaworowych i samej instalacji.
Faktycznie z tym gazem w J30A1 to nie jest taka prosta sprawa. Jeździłem dwoma egzemplarzami z gazem. pięcioletni STAG (nie wiem jaki dokładnie) wyłączał się kiedy mu się konkretniej "depnęło". Nie wiem czy to wina kiepskiej eksploatacji (lub jej brak) czy po prostu "ten typ tak ma". Spotkałem się nawet z opinią, że te silniki nie nadają se pod gaz bo są za mocne, a montowanie lpg prowadzi do ich samozagłady. Gość miał na podwórku dwa accordy coupe 6-gen i trzeciego składał (sic!) więc chyba jakieś pojęcie miał. Z drugiej strony jeździłem V-ką z nowym PRINS-em za (niby) 5 tys i nic nie rozłączało niezależnie od stylu jazdy. Co do "zarzynania silnika gazem" to myślę, że można włożyć tą tezę między bajki. Raz, że wszyscy twierdzą jednogłośnie, że te silniki są "nie do zajechania", dwa, że nawet w przypadku pomyślnego "zajechania" silniki ludzie oddają za bezcen bo nikt nie potrzebuje na wymianę części która się nie psuje. By the way... myślę,że po zakupie auta dla własnego sumienia wypadało by przejechać się na regulacje gazu, żeby mieć pewność na czym się stoi.
tomson1991 pisze: Do tego jestem młody bo mam 24 lata i od 6 lat prawko, i OC może mnie trochę zniszczyć za 3litrowe serducho.
Znam ten ból. Mam 25 lat i 3 lata prawo jazdy - zero zniżek. Za pojemność 1.5 w mojej 323F zapłaciłem ponad 1400zł! Nigdy więcej! Myślę, ze te "trzy stówki" w to czy tamto przy takiej kwocie to nie jest jakiś dramat. Zresztą, nie ma co się szczypać tylko najlepiej przekazać dobroczynnie 1% swojego samochodu jakiejś "doświadczonej" osobie z pełnym pakietem zniżek. Przejmujemy przywileje, jednocześnie nie zagrażamy w żaden sposób utratą zniżek naszego współwłaściciela w przypadku niechcianej kolizji.
tomson1991 pisze: Mimo wszystko po wczorajszej edukacji na forum skłaniam się ku 3.0 niż 2.0
Ja bym się nie przejmował tak bardzo LPG i OC, jak skrzynią biegów. Ale temat na pewno znasz. Dodam tylko że z sześciu V6 którymi się przejechałem, trzy miały regenerowaną skrzynię, jeden wymienioną na używaną. Z tych nie robionych, obie przyjechały na ciepłym i jeden właściciel wspominał coś o poduszce przy skrzyni do roboty (oby tylko).

Nie będę oryginalny jak dodam, że zawsze jest trzecia opcja - H22! Ale nie jeździłem jeszcze takowym.

Podsumowując V6 zajebista sprawa, ale znaleźć takiego to zadanie arcytrudne Waszmościu.

V
Ostatnio zmieniony 17 sie 2015 08:46 przez Forteliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tomson1991
Posty: 85
Rejestracja: 15 sie 2015 20:43
Auto: CG
silnik: 3.0

Re: F20B5 w coupe bolączki

Post autor: tomson1991 »

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :), zagłębię się jeszcze dokładniej w temat skrzyni biegów. Do wiosny jeszcze kupa czasu także zdążę się porządnie wyedukować i śledzić na bieżąco pojawiające się na sprzedaż auta. Co myślicie o szukaniu auta w niemczech? Koszta zakupu raczej tak nie odbiegają od polskich, a tam chyba bardziej dbają o skrzynie?
ODPOWIEDZ