Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

DIY Wymiana filtra paliwa Accord Coupe VI 98r

Najczęściej zadawane pytania użytkowników USDM Accorda 6gen
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

DIY Wymiana filtra paliwa Accord Coupe VI 98r

Post autor: Krzysiek15255 »

Nigdzie nie znalazłem poradnika co i jak robić przy wymianie filtra więc pomyślałem, że może ktoś chciałby wiedzieć czego oczekiwać podczas jego wymiany. Od razu wspomnę, że jeśli nie czujesz się na siłach co do jego wymiany to lepiej zleć to do warsztatu, który powinien się na tym znać. Jest to dość proste więc według mnie mając kanał można zaoszczędzić i zapłacić tylko za filtr paliwa.

Poradnik na podstawie mojego Accorda tj. Accord Coupe 98r przedlift.

Co potrzebujemy do wymiany filtra paliwa:

Obrazek

-filtr paliwa np. Blueprint ADH22332 (pasuje bezproblemowo do przedlifta)
-cienki płaski śrubokręt,
-klucz płaski lub nasadkowy 10,
-jakaś bezpieczna nieiskrząca latarka,
-garaż z kanałem lub jakiś bezpieczny najazd,
-jakieś WD-40 może się przydać,
-pusta bańka 5l do paliwa, które się wyleje z filtra.

1. Filtr znajduje się pod samochodem przed lewym tylnym kołem. Jest osłonięty blachą przykręconą do karoserii śrubą M6 (zielona strzałka) na kluczyk 10. Lepiej jest ją odkręcać nasadowym kluczem na tzw. grzechotkę. Płaskim kluczem czy oczkowym prędzej ukręcimy śrubkę. U mnie poszła gładko. Śrubokrętem odpinamy plastikową spinkę (strzałka niebieska) i delikatnie wyjmujemy z niej przewody. Z dolnej spinki (czerwona strzałka) ręką delikatnie wypinamy przewód hamulcowy.

Obrazek

2. Następnie przekręcamy cały filtr z osłoną z blachy aby móc odkręcić dwie śruby trzymające filtr do osłony. Po odkręceniu możemy bez problemu wyczyścić osłonkę, która zapewne będzie tak pordzewiała jak u mnie. Możemy od razu wyczyścić ją i odmalować. Ja nie miałem na to chwili, ponieważ auto było szybko potrzebne.

Obrazek

3. Przystępujemy do odpinania filtra. Szykujemy sobie pustą bańkę 5l lub jakieś wiaderko do resztek paliwa, które wylecą ze starego filtra. Pamiętamy, aby w pobliżu nie znajdowało się żadne źródło ognia czy iskrząca żarówka. Ja robiłem to w dzień przy otwartych drzwiach i latarce więc myślę, że bezpiecznie.
Płaskim śrubokrętem musimy wcisnąć mocno (aż pstrykną) blokady (czerwone strzałki) po obu stronach. Następnie lekko pociągając i kręcąc wysuwamy metalowy przewód z prawej strony filtra, który wyjdzie wraz z zabezpieczającym plastikiem. Staramy się nie popsuć go, ponieważ do nowego filtra dołączony jest tylko jeden nowy biały plastik, a potrzebujemy dwie sztuki. Wyleci około 1 litra paliwa.

Obrazek

4. To samo robimy z lewą stroną. Odpinamy blokady po obu stronach (czerwone strzałki) i wyciągamy filtr z damskiego złącza przewodu paliwowego. Męska część filtra wyjdzie wraz z białym plastikiem.

Obrazek

5. Wybieramy stary plastik w lepszym stanie i wkładamy go do złącza damskiego przewodu paliwowego (aż pstryknie).

Obrazek

Obrazek

6. Prawy przewód paliwowy smarujemy lekko olejem silnikowym. To samo robimy z męską częścią filtra. Wciskamy lewą stronę filtra w damskie złącze przewodu paliwowego (aż pstryknie). Całość ma wyglądać tak jak na zdjęciu. Biały plastik ma blokować się w gnieździe, a wystający pierścień na męskiej stronie filtra ma zaskoczyć za biały plastik.

Obrazek

7. Wkładamy nowy biały plastik do gniazda z prawej strony filtra (aż pstryknie). Następnie wkładamy posmarowany olejem metalowy przewód do gniazda filtra, aż pstryknie i zablokuje się jak na zdjęciu.

Obrazek

Zwracamy uwagę na to, aby nie wkładać przewodów do filtra jakoś pod kątem. Ja tak zrobiłem i wysunął mi się o-ring w gnieździe filtra i wpadł do niego. Po pół godziny zabawy drucikiem wyciągnąłem go oraz żółty, który przeszkadzał przy zakładaniu brązowego. Umieszczamy w pierwszym szerokim rowku brązowy, a nad nim żółty.

Obrazek

Obrazek

8. Pociągamy z wyczuciem przewody z filtra, aby sprawdzić czy wszystko się dobrze zapięło. Jeśli wszystko się trzyma to odpalamy samochód i patrzymy przez jakiś czas czy nie ma żadnego wycieku. Jeśli wszystko jest w porządku to przykręcamy blachę/ osłonę, zapinamy przewody w plastikowe uchwyty i przykręcamy wszystko do karoserii

Obrazek

Jeśli ktoś chciałby coś poprawić/ zmienić/ dodać to śmiało pisać pod spodem.
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 1998
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: DIY Wymiana filtra paliwa Accord Coupe VI 98r

Post autor: MuzykGrzes »

Tymczasowo zamykam ,pewnie Moderatorzy zechcą przenieść gdzie trzeba :)
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
Edi
Moderator
Posty: 1395
Rejestracja: 30 lip 2012 22:53
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Kraków

Re: DIY Wymiana filtra paliwa Accord Coupe VI 98r

Post autor: Edi »

Podziękowania dla Krzysiek15255 za opisanie zagadnienia i poświęcony czas na stworzenie poradnika :).
W razie potrzeby uzupełnienia tematu o istotne informacje proszę pisać o odblokowanie.
Dyskusję można prowadzić tu :arrow: http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=2&t=4185
Zablokowany