DIY Kasowanie błędu poduszki Accord VI coupe/ sedan
Na pewno większość z Nas potrzebowało usunąć błąd poduszki np. po zmianie kierownicy czy wymianie uszkodzonej poduszki na nową. Mam nadzieję, że mój poradnik pozwoli przejść przez tą procedurę bezstresowo.
Pamiętajmy jednak, że jeżeli mamy dwie lewe ręce to oddajmy to osobie, która zajmuje się tym zawodowo. Poduszka w momencie wybuchu może Nas poranić, dlatego zachowujemy ostrożność i wykonujemy procedurę najlepiej będąc poza autem. Pamiętajcie, że wykonujecie to na własną odpowiedzialność.
Tu oryginalna procedura kasowania:
Kroki do wykonania:
-wyłączamy zapłon,
-zdejmujemy lewą osłonę bezpieczników oraz osłonę nad nogami,
-lokalizujemy małą żółtą wtyczkę z tyłu obudowy bezpieczników i wypinamy ją:
-najlepiej jak zrobimy sobie zworkę z przyciskiem zwiernym lub przełącznikiem. Jeśli nie mamy takiego gniazda to możemy posłużyć się przyciskiem/przełącznikiem na przewodach.
-upewniamy się, że zapłon jest wyłączony i montujemy przyrząd na naszą żółtą wtyczkę.
-zwieramy przycisk/przełącznik i włączamy zapłon. Kontrolka zapali się na jakieś 6 sekund po czym zgaśnie. Przed upływem 4 sekund od zgaśnięcia kontrolki musimy rozewrzeć zworkę.
-czekamy, aż kontrolka znów się zapali. Od momentu zapalenia mamy 4 sekundy na zwarcie zworki.
-kiedy kontrolka zgaśnie mamy cztery sekundy na rozwarcie zworki. Po rozwarciu czekamy, aż kontrolka mrugnie dwa razy co oznacza wyczyszczenie pamięci sterownika poduszek. Kiedy zgaśnie wyłączamy zapłon i czekamy 10s po czym demontujemy Nasz przyrząd i wpinamy kostkę w gniazdo nad większą żółtą wtyczką.
Procedura wykonana przeze mnie:
https://youtu.be/FVu2_TZdlggJeżeli błąd był chwilowy to kontrolka powinna zgasnąć po około 6 sekundach od włączenia zapłonu.
Jeżeli ktoś ma coś mądrego do dodania to śmiało komentować.