Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

DIY Montaż kierownicy z VII w Accord VI Coupe

Najczęściej zadawane pytania użytkowników USDM Accorda 6gen
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

DIY Montaż kierownicy z VII w Accord VI Coupe

Post autor: Krzysiek15255 »

1. Przygotowanie:

Zbierając informacje na temat podłączenia kierownicy z Accord VII do Accord VI Coupe było mnóstwo niejasności. Niektórzy montowali zwijak/taśmę na jakiś klej czy trytytki. Ja postanowiłem zrobić to w miarę porządnie i mam nadzieję, że pomoże to innym w wykonaniu tego moda samemu.

Poradnik ten robiłem na podstawie swojego Accorda VI Coupe z 1998r po różnych modyfikacjach poprzedniego właściciela więc wszelkie podłączenia elektryczne robicie na własną odpowiedzialność. W zależności od zakupionego zwijaka, możecie mieć różnie ułożone piny. Przedstawię więc bezpośrednie podłączenia przewodów od przycisków do instalacji auta. Przejście sygnałów przez taśmę należy sobie określić przez sprawdzenie miernikiem w opcji sprawdzania ciągłości obwodu.

Potrzebujemy przede wszystkim:

-Kierownica z Accord VII. Wieloklin pasuje bez problemu. Z informacji wyczytanych na forach zarówno kierownica przedliftowa, jak i poliftowa pasują. Poduszki są wymienne.

Ja zdecydowałem się na zakup kierownicy poliftowej ze względu na górne wyprofilowanie. (Koszt kierownicy 120zł pod dom w stanie jak na zdjęciu).

Obrazek

Wtyczka wiązki kierownicy poliftowej różni się od wtyczki wiązki kierownicy przedliftowej. Poliftowa niebieska wtyczka z większą ilością pinów (18pinów i osobno obok kostki 2 przewody od poduszki). Przedlift biała z mniejszą ilością pinów.

-zwijak z Accord VII lub oryginalny zwijak (w zależności od tego, co chcemy podłączyć).

Oryginalny zwijak wygląda tak:

Obrazek

Ja jednak od razu zdecydowałem się na zakup zwijaka od Accord VII polift. Z tego, co zauważyłem poliftowe zwijaki są oznaczone literami VD. Może są jeszcze inne. Ja sugerowałem się tym oznaczeniem i wszystkie miały gniazdo na poliftową wtyczkę z dużą ilością pinów. Wtyczki z jednej i drugiej strony są takie same. Jedynie piny mogą być różnie ułożone. Także przy zakupie warto od razu spytać sprzedającego, czy nie ma czasem wtyczki od wiązki pasującej w zwijak od strony kolumny.

Zwijak z Accord VII polift (koszt 45zł pod dom w pełni sprawny)

Obrazek

-poduszka Accord VII przedlift lub polift. Wszystko działa i nie pokazuje błędu. Czy faktycznie jest sprawna tego nigdy nie będziemy wiedzieli do momentu jakiegoś zdarzenia.

Ja zakupiłem przedliftową. (Koszt 55zł pod dom stan bdb)

Obrazek

Jeżeli chcemy zrobić podświetlanie to musimy mieć przyciski z napisami mode i cruise umieszczonymi centralnie (przyciski bez podświetlenia mają napisy mode oraz cruise umieszczone w dolnej części przycisków). Mogą to być przyciski z przedlifta (podświetlenie pomarańczowe) lub z polifta (podświetlenie zielone). Z informacji z for przyciski z pomarańczowym podświetleniem są rzadziej spotykane. Ja, jako że przyciski miałem z polifta to postanowiłem zmienić podświetlenie na pomarańczowe.


Zaczynamy :)

Odpinamy ujemną klemę akumulatora i czekamy kilka minut. Następnie musimy zdemontować naszą starą kierownicę. Wyciągamy zaślepki po bokach i przy użyciu dobrego TORXa 30 odkręcamy dwie śruby po bokach pod zaślepkami. Jeżeli uda nam się to zrobić to możemy być z siebie dumni. U mnie poszło bez problemu. Ściągamy zaślepkę z tyłu w dolnej części kierownicy. Rozpinamy żółtą kostkę od poduszek powietrznych oraz wtyk od klaksonu. Po rozpięciu możemy wyjąć starą poduszkę. Kluczem nasadowym (rozmiar 14) odkręcamy śrubę trzymającą kierownicę. Demontujemy kierownicę. Oryginalny zwijak ma 5 przewodów.

Do podłączenia poduszki, podświetlenia, tempomatu wraz z dodatkowym włącznikiem, klaksonu oraz sterowania radiem potrzebujemy łącznie 9 przewodów:
-2 przewody do poduszki powietrznej,
-2 przewody do podświetlenia (masa i +12V),
-3 przewody do sterowania tempomatem,
-2 przewody do włącznika tempomatu,

-2 przewody do sterowania radiem,

-do klaksonu nie potrzebujemy osobnego przewodu, ponieważ korzysta on z jednego przewodu od tempomatu. Masę natomiast klakson ściąga z kierownicy. Jeszcze tego nie sprawdzałem, ale wydaje mi się, że tempomat rozłącza się przy wciśnięciu klaksonu,

Jeżeli będziemy w przyszłości myśleli o podłączeniu sterowania radiem z kierownicy to działa to na dwóch przewodach. W takiej sytuacji musimy szukać zwijaka, który ma łącznie przynajmniej 11 pinów (minimum 9 w kostce i 2 przewody od poduszki).


2. Montaż taśmy z Accord VII lift:

Oryginalny zwijak trzyma się na trzech śrubach.

Obrazek

Odkręcamy je. Odpinamy wtyczkę od zwijaka i ściągamy go. Powinien zejść bez problemu. Odcinamy jeden słupek starego mocowania:

Obrazek

Nowy zwijak bardzo ładnie pasuje pomiędzy 4 plastikowe słupki.

Obrazek

Zanim zaczniemy dorabianie mocowań, musimy odciąć zaznaczony plastik na zawleczce, która łączy dwie części zwijaka ze sobą. Zostawiamy mały rant, który pozwoli je utrzymać razem. Przed szlifowaniem był problem z odbijaniem kierunkowskazów po powrocie kierownicy. Zwijak wciskał biały plastik za głęboko co powodowało omykanie się go o wypust z manetki kierunkowskazów.

Obrazek

Przycinamy na równo odstające wypusty.

Obrazek

Może nam również przeszkadzać lekko kostka, która opierała się u mnie o metalowe ucho kolumny. Lekko przytopione lutownicą i pasuje.

Obrazek

Dwa dolne bolce skracamy o jakieś 3-5mm.

Obrazek

Umieszczamy zwijak pomiędzy czterema bolcami i dociskając go przewiercamy cienkim wiertełkiem jednocześnie przez dwie ścianki obudowy i jedną oryginalną łapkę od zwijaka. Umieścimy tam później śrubkę odpowiedniej długości.

Obrazek

Mając skręcone górne mocowanie śrubką, zabieramy się za tworzenie dolnego ucha. Ja wykonałem je z aluminium.

Obrazek

Obrazek

Zdjąłem przeszlifowaną zawleczkę i wyczyściłem taśmę do sucha. Po wydmuchnięciu nasmarowana wazeliną. Teraz chodzi bardzo cicho.

Obrazek

Możemy pokusić się o wyciągnięcie białego plastiku odbijającego kierunkowskazy. Wychodzi po lekkim pociągnięciu z zaczepów. Wyczyszczony i nasmarowany chodzi bardzo cicho. Dla świętego spokoju podłożyłem kawałki taśmy dwustronnej, aby uniknąć jakichkolwiek drgań czy stuków.

Obrazek

Przykręcamy zwijak na zrobione mocowania i zakładamy obudowę kolumny. Bez przeróbki taśma mimo głębokiego montażu będzie ocierać o plastikową obudowę.

Obrazek

Musimy powiększyć otwór w obudowie o jakieś 5mm z każdej strony.

Obrazek

Jeżeli kwestie mechaniczne mamy już rozwiązane i zwijak kręci się cicho i lekko to możemy przejść dalej.

3. Podłączenie elektryczne kierownicy:

-gniazdo poduszki z poliftowej taśmy pasuje do przedliftowej poduszki. Nasze oryginalne również jest takie samo.

Obrazek

-wtyczkę zwijaka po stronie kolumny przelutowujemy naszą ze zwijaka VIg Coupe. Piny są inne, więc zostaje nam lutowanie. U mnie po lutowaniu i wsunięciu pinów wygląda to tak, jakby nie było ruszane.

Obrazek

Kolory sterowania tempomatem:

-błękitny z czarnym paskiem musimy połączyć z błękitnym z czarnym paskiem po stronie kolumny,
-żółty z czerwonym paskiem musimy połączyć z błękitnym z czerwonym paskiem po stronie kolumny,
-zielony z żółtym paskiem musimy połączyć z błękitnym z niebieskim paskiem po stronie kolumny,
-błękitny łączymy z błękitnym z wtyczki tempomatu na desce, a różowy z czarnym z żółtym paskiem z wtyczki tempomatu na desce,
-czerwony z czarnym paskiem (+12V podświetlenia) łączymy z czerwonym z czarnym paskiem z wtyczki tempomatu na desce,
-zielony (masa podświetlenia) łączymy z czarnym z wtyczki tempomatu na desce,

Obrazek

Obrazek

Zmiana podświetlenia przycisków:

Aby zmienić podświetlenie przycisków tempomatu i sterowania radiem potrzebujemy 6 diod typu SMD 3020. Wylutowujemy je i zamieniamy na drugie innego koloru. Rezystorów nie zmieniałem, ponieważ uzyskałem odpowiednią jasność po zmianie samych diod. Gumek osłaniających diody również nie przerabiałem. Zdecydowałem się na zakup żarówki (22 diody barwy pomarańczowej) za jedyne 12zł z wysyłką, aby wyciągnąć z niej potrzebne diody.

Obrazek

Do wymiany diod możemy użyć zwykłej transformatorowej lutownicy po uprzednim zrobieniu sobie odpowiedniej końcówki z drutu miedzianego. Grzejemy wtedy dwa punkty lutownicze diody jednocześnie i nie ma męczarni przy wylutowywaniu i wlutowywaniu.

Obrazek

Zmieniamy diody, składamy wszystko i cieszymy się nową kierownicą z pomarańczowym podświetleniem.

Obrazek

Obrazek

Pamiętamy, aby ustawić taśmę i kierownicę w pozycji centralnej!!! Jeżeli tego nie zrobimy, to możemy uszkodzić taśmę.



Sterowanie radiem z kierownicy podobno można zrobić kupując adapter do takiej kierownicy z VII, ale nie wiem czy ktokolwiek powie jak to podłączyć w naszych Coupe. W instrukcji Alpine odnośnie podłączenia sterowania adaptacyjnego jest nie wiele i karzą kontaktować się z dealerem. Napisałem jasno o co mi chodzi i odpisało 3 z 10 dealerów. Z czego tylko jeden wytłumaczył to w miarę sensownie. Ostatecznie wynik działania tego był nieznany.

Zamiast kupować adapter/interfejs sprzedałem Alpine i kupiłem kolejne Alpine z korekcjami czasu, sterowaniem przez apke z telefonu itp. Najważniejsze to żeby radio miało opcję adaptacyjnego sterowania z kierownicy. W wielkim skrócie opcja ta pozwala zapisać rezystancję odczytaną z przycisku jako dowolną opcje z listy opcji sterowania z kierownicy. Programowanie przycisków pod opcję opisane jest w instrukcji radia posiadającego adaptacyjne sterowanie. Z tyłu radia mamy 3 przewody (czarny GND i bodajże 2 brązowo żółte oznaczone jako REMO1 i REMO2.

Odnośnie przeróbek w kierownicy to sam to zrobiłem metodą prób i błędów i nie jestem w stanie wytłumaczyć tego osobie zielonej w elektronice. Jeśli jednak ktoś jest obeznany to ta podpowiedź mu pomoże:

Przyciski sterowania oraz dodatkowe dolne połączone są w taki sposób że tworzą obwód między GND, a REMO1 lub REMO2. Normalnie w obwodzie jest stała rezystancja, a dopiero po wciśnięciu któregoś z przycisków rezystancja się zmienia. Przeróbki musimy dokonać tak, żeby przy każdym przycisku wartość rezystancji była inna i odpowiednio od siebie odległa.

Dlaczego odległa? Ponieważ wartość rezystancji najwyraźniej zmienia się minimalnie i czasem przy bardzo dużym upale potrafi jeden przycisk nie działać. Zapewne wartość rezystancji trzebaby poprawić.

Jeżeli masz coś ciekawego do dodania, to śmiało pisz.
Awatar użytkownika
Blachonix
Posty: 12
Rejestracja: 31 gru 2018 15:13
Auto: Accord 7 cl7
silnik: 2.0
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DIY Montaż kierownicy z VII w Accord VI Coupe

Post autor: Blachonix »

Udało się.
Przeprowadziłem modyfikację kierownicy multifunkcyjnej pod comforta.

Uwaga : modyfikacja ma zastosowanie we współpracy z chińskim odbiornikiem radiowomultimedialnym ponieważ można zaprogramować klawisze dowolnie. (Cytując Krzysztofa "adaptacyjne")

Potrzebujemy:
Kierownica multi full opcja na niebieskiej wtyczce.
1547135595989964.jpg
Zwijacz taśmy SRS do ww. Kierownicy.
1547114712459359.jpg
1547114712459359.jpg (27.95 KiB) Przejrzano 12751 razy
Kostka przyłączeniowa do tejże taśmy co by się podłączyć od strony auta.
1547154955464306.jpg
1547154955464306.jpg (26.04 KiB) Przejrzano 12725 razy
1__2__3__4__5__6__7__8__9_10)
∆...∆...∆...∆...∆...∆...∆...∆...∆...∆)
∆...∆...∆...∆...∆...∆...∆...∆...∆...∆)-- widok na wtyczkę taśmy srs od strony deski klipsem w dół
##########_____##########)---------------- czyli patrz zdjęcie powyżej--------------
11_12_13_14_15_16_17_18_19_20

1 n/a
2 n/a
3 podświetlenie -12/14V
4 podświetlenie +12/14V
5 n/a
6 dodatkowy przycisk pod tempomatem (i)
7 dodatkowy przycisk pod tempomatem (sel res)
8 n/a
9 n/a
10 klakson
11 wybieranie głosowe duże przyciski
12 audio controller +
13 audio controller -
14 wybieranie głosowe małe przyciski
15 n/a
16 n/a
17 włącznik tempomatu------|
18 włącznik tempomatu------|na tych kabelkach podłącze manualne wzbudzanie kamery cofania
19 tempomat set/res -----|
20 tempomat set/res------| przycisk cancel to w rzeczywistości jednoczesne naciśnięcie set+res.

A wiec połączyłem ze sobą przewody 11,12,14 do tego idzie kabel sterujący z radia dodatni.
Do przewodu nr 13 sterowanie z radia ujemne.
Napięcie od przełącznika VSA lub od regulacji świateł ciągniemy do 3,4
Cała filozofia.

Jeżeli nie mamy tempomatu a chcemy dodatkowe guziory to można je sobie stworzyć.

Do przewodów 6,7 do każdego z osobna dołożyłem po rezystorku 1K i 1,5K, spiąłem razem i podłączyłem do 11.12.14.
I teraz wewnątrz kierownicy żółto zielony kabel wychodzący z dodatkowych przycisków pod tempomatem odciąłem od wiązki klaksonu i podłączyłem do brązowego z wybierania głosowego.
Do przewodu 17 podłączam 12/14V+
Do przewodu 18 ciągnę kabel wzbudzający z radia (reverse)
Reasumując
Podświetlenie na 3,4
(11.12.14)+(6+rez,7+reż)----->> kabel z radyjka dodatni
Kabel ujemny z radyjka do 13
od dodatkowych guzików kabel YEL/GRN wewnątrz kiery przepięcie na BRN
W tym układzie wszystkie obwody połączone są równolegle przez co rezystancję uległy zmianie i będzie potrzeba zaprogramowania ich na nowo.
Na guziku (Cruise) mam manualne załączanie kamery cofania.
Oto wartości jakie uzyskałem ;

45 ohm
90 ohm
178 ohm
257 ohm
373 ohm
416 ohm
453 ohm
536 ohm
589 ohm
643 ohm
728 ohm
Ponieważ jest to połączenie równoległe to przesunął mi się przecinek i wartości są niskie, zależało mi bardziej o rząd K ohm . Mogę to połączyć w szereg ale wtedy wartości rezystorów się zsumują i boję się że wyjdzie za dużo.
Pierwszy etap za nami.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2019 17:08 przez Blachonix, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: DIY Montaż kierownicy z VII w Accord VI Coupe

Post autor: Krzysiek15255 »

Nie wiem jak radio chińskie, ale u mnie Alpine miał problem z takimi małymi odstępami między wartościami. Oby zadziałało i wartości rezystancji nie przestawiały przypisanych funkcji.

U mnie był problem z dwoma przyciskami, których rezystancja musiała się znajdować gdzieś blisko granicy innej wartości odczytanej przez radio. Jak było mocno nagrzane w aucie, to nie działały. Chwilę jazdy z klimą i wracało do normy. Zajmę się tym w sezonie. Prawdopodobnie zmiana rezystancji pomoże.

Świetny pomysł z włączeniem kamery z kiery. Zawsze można podejrzeć kto się z tyłu czai.

Możesz dołożyć rezystor w szereg.
Awatar użytkownika
Blachonix
Posty: 12
Rejestracja: 31 gru 2018 15:13
Auto: Accord 7 cl7
silnik: 2.0
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DIY Montaż kierownicy z VII w Accord VI Coupe

Post autor: Blachonix »

Koncepcja powstała na bazie tych schematów.
" onclick="window.open(this.href);return false;
musiałem poskładać w głowie wszystkie do kupy żeby to ogarnąć.
Na żywca do chinola planuje to podpiąć, uprzednio zresetuje zaprogramowane klawisze i będę badał.
Na elektrodzie wykopałem takie cudo.<br />Koleś zmierzył wartości fabryczne.
Na elektrodzie wykopałem takie cudo.
Koleś zmierzył wartości fabryczne.
A tu jest service manual z którego schematy wydłubałem
" onclick="window.open(this.href);return false;
Odkryłem oporniki które odpowiadają za stały opór na obwodach.
Odcięcie ich mogłoby rozwiązać wiele problemów a wtedy moje łączenie równolegle będzie bardziej efektywne.
Usunąłem opornik 103.<br />Odpowiadał on za stałą rezystancję w obwodzie audio.
Usunąłem opornik 103.
Odpowiadał on za stałą rezystancję w obwodzie audio.
1546983402815531~2.jpg (53.42 KiB) Przejrzano 12811 razy
Obwód sterowania głosem jest podwójny na wspólnej masie więc tam wyeliminowałem rezystor 102 i 103
Obwód sterowania głosem jest podwójny na wspólnej masie więc tam wyeliminowałem rezystor 102 i 103
Po operacji
Po operacji
ich wartości to ok. 103=10K , 102=1K
Dołożyłem do drabinki podobny żeby stały opór był zbliżony do oryginału bez straty na wartościach i tym samym zachować tryb OFF.
uwaga opornik na zdjęciu może nie być konieczny
I tu już na wyjściu 10k <br />Ważna sprawa to uwzględnienie tolerancji <br />5%-10%. Tym samym, im wyższa wartość tym wieksze odstępy na skali.
I tu już na wyjściu 10k
Ważna sprawa to uwzględnienie tolerancji
5%-10%. Tym samym, im wyższa wartość tym wieksze odstępy na skali.
Do dodatkowych przycisków tempomatu dałem 1K i 1,5K--zmieniłem je na 9,95K i 3,87K bo mi zgrzytało coś
Co do kamery na przycisku CRUISE to odpuściłem sobie bo mi się wsteczna lampa będzie zapalała w momencie podglądu. Ale przetestuję to dla zabawy.
Poskładałem kierownice i mi wyszły takie pomiary.
ze stałym oporem 10K bez stałego oporu
Mode 3,75K------------ 6K
Ch + 1,69K.------------- 2K
Ch - 770 ohm.--------- 830ohm
Vol + 350 ohm.------- 370ohm
Vol - 100 ohm.--------- 100ohm
Call. 222 ohm.-------- 220ohm
Reject 47 ohm.------- 30ohm
Talk 2.23K.------------- 2.8K
Back 630 ohm.------- 670ohm
---Tempomat---
Sel/res. 1.3K.--------- 1.6K--zmiana na 9,95K
Info 900ohm.--------- 1K--zmiana na 3,87K
Myślę że tym razem jestem bliżej celu.
Będę edytował w miarę postępów ten post żeby bałaganu nie było
Toteż cierpliwości.
Marzył mi się taki wysuwany karabinek który wyskakuje z bagażnika i pruje paintball-em w agresywnego kierowcę BMW, a wszystko za pomocą tych klawiszy ;)
Ostatnio zmieniony 14 sty 2019 13:06 przez Blachonix, łącznie zmieniany 12 razy.
JulekCG4
Posty: 160
Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Topólka

Re: DIY Montaż kierownicy z VII w Accord VI Coupe

Post autor: JulekCG4 »

Blachonix pisze: Marzył mi się taki wysuwany karabinek który wyskakuje z bagażnika i pruje paintball-em w agresywnego kierowcę BMW, a wszystko za pomocą tych klawiszy.

HaHaHa Dobre :D
Awatar użytkownika
Blachonix
Posty: 12
Rejestracja: 31 gru 2018 15:13
Auto: Accord 7 cl7
silnik: 2.0
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DIY Montaż kierownicy z VII w Accord VI Coupe

Post autor: Blachonix »

Testy wypadły pozytywnie
Wszystkie 9 pozycji zaprogramowane bez problemów większych.
Jedyny problem to CH- który przełącza mi na z radia na Mp3 ( sprawa wyjaśniona, temperatura wzrosła)
Podpięcie na krótko
Podpięcie na krótko
Zaprogramowane
Zaprogramowane
Jesteśmy pionierami, chyba nikt tego nie dokonał :D :geek:
Kilka schematów
Screenshot_20190104-235717~3_resize_9.jpg
Screenshot_20190104-235349~2_resize_90.jpg
Screenshot_20190104-235804~3_resize_29.jpg
Ostatnio zmieniony 08 maja 2019 00:13 przez Blachonix, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 1998
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: DIY Montaż kierownicy z VII w Accord VI Coupe

Post autor: MuzykGrzes »

Nie byłbym taki pewien ,ja dostosowałem przełączniki do radia Pionieer wymieniając całkowicie wszystkie rezystory i zmieniając wpięcie sterowania ponieważ przełączniki są rezystancją rosnącą a powinny być malejącą. Tylko tego nie opisywałem.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
Blachonix
Posty: 12
Rejestracja: 31 gru 2018 15:13
Auto: Accord 7 cl7
silnik: 2.0
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DIY Montaż kierownicy z VII w Accord VI Coupe

Post autor: Blachonix »

No cóż, dlatego pisałem że "chyba nikt tego nie dokonał"
A wielka szkoda że nie opisałeś.
Ciąg dalszy schematów
Screenshot_20190104-235222~2_resize_72.jpg
Screenshot_20190104-235444~2_resize_20.jpg
Ja z mojej strony mogę ostatecznie dodać że cały układ śmiga prawie jak należy, na piątek zaplanowałem fizyczna zamianę kierownicy i podłączenie podswietlenia.
Zgrzeszył bym gdybym nie podziękował koledze Krzysztofowi, którego wątek natchnął mnie do pracy twórczej.
Dzięki serdeczne i pozdrawiam.
---------------------------------------------------
Kiera zamontowana, w trakcie moich eksperymentów w fazie wstępnej spaliłem Leda na MODE już tak zostanie na pamiątkę.
1547332549862.jpg
Wystąpił problem z mocowaniem zwijacza, na moje szczęście ze zwijaczem przysłali mi środek pająka więc jeszcze ten element podmieniłem.
Testy drogowe wykazały problem wskazany przez Krzysztofa tj. pod wpływem temperatury rezystancje się zmieniają i klawisze nie śmigają jak należy.
Muszę to dopracować :(
----------------------------------------------------------------------
Opornik zewnętrzny 10K odpowiadający za tryb off został przeze mnie usuniety i wszystko działa pomimo jego braku
ważną sprawą jest programowanie klawiszy w temperaturze min +10°c
do tej pory robiłem to na dworze przy ujemnych temperaturach stąd moje problemy.
Klawisze na nowo zaprogramowane pozostały testy na ciepło i na zimno.
Póki co działa :D
Ostatnio zmieniony 08 maja 2019 00:16 przez Blachonix, łącznie zmieniany 3 razy.
JulekCG4
Posty: 160
Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Topólka

Re: DIY Montaż kierownicy z VII w Accord VI Coupe

Post autor: JulekCG4 »

MuzykGrzes pisze:Nie byłbym taki pewien ,ja dostosowałem przełączniki do radia Pionieer wymieniając całkowicie wszystkie rezystory i zmieniając wpięcie sterowania ponieważ przełączniki są rezystancją rosnącą a powinny być malejącą. Tylko tego nie opisywałem.
Czyli co zrobiłeś? rozebrałeś przyciski i wymieniłeś odpowiadające za sterowanie rezystory na inne wartości, a na jakie dokładnie, bo na pewno przydało by się to na przyszłość :twisted:
Awatar użytkownika
Edi
Moderator
Posty: 1395
Rejestracja: 30 lip 2012 22:53
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Kraków

Re: DIY Montaż kierownicy z VII w Accord VI Coupe

Post autor: Edi »


@Blachonix,
proszę poprawić wszystkie wpisy, w których zostały użyte kolory zielony i czerwony, łącznie z tymi edytowanymi.

Kolory zielony i czerwony są zarezerwowane dla moderacji.

Jeszcze raz proszę o zapoznanie się z regulaminem forum, bo widzę, że prośba przez PW nie odniosła skutku.
ODPOWIEDZ