Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

DIY - wyjęcie zegarów / montaż aluminiowych ramek

Najczęściej zadawane pytania użytkowników USDM Accorda 6gen
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

DIY - wyjęcie zegarów / montaż aluminiowych ramek

Post autor: Piter »

Heja :)

Zamarzył mi się mod w postaci aluminiowych ramek na zegary w moim CG4. Podpatrzyłem w galeriach, że parę osób coś takiego ma, zapragnąłem mieć i ja :) Montaż ustrojstwa jest bardzo prosty, ale przyznam, że przed przystąpieniem do prac miałem trochę wątpliwości. Jako że mam zwyczaj przy okazji prac przy aucie cykać fotki, to postanowiłem to zebrać w krótki poradnik. Może ktoś skorzysta.

1. Do czego służy ten mod?

W zasadzie - dla przyjemności. To mod z kategorii co kto lubi - jednym się będzie podobać, innym nie. De gustibus non est disputandum ;)

2. Co potrzebujemy?

1. Aluminiowe ramki. Można kupić na Allegro - np. ma je firma tok-mar. Jeśli akurat nie mają wystawionej aukcji, wystarczy do nich napisać - wystawią na życzenie. Nie reklamuję konkretnej firmy, ale ja brałem od nich - i na bazie tych ramek jest opis.

2. Śrubokręt krzyżakowy - najlepiej dość krótki.

3. Jak to zrobić?

1. Na początek warto opuścić kierownicę maksymalnie na dół, będzie trochę łatwiej manewrować.

2. Odkręcamy dwie śruby u góry ramki zegarów
DSC_0125.JPG
3. Wyciągamy ramkę zegarów - górna część jest już odkręcona, a dolna trzyma się na dwóch metalowych spinkach. Ciągniemy "do siebie", z wyczuciem.

4. Widzimy już zegary, które przykręcone są czterema śrubami. Odkręcamy je.
DSC_0126.JPG
Dygresja: tutaj na zdjęciu dobrze widać, że ktoś np. w samochodzie jarał. Można wysprzątać wnętrze, ale tu normalnie nie ma dostępu i się nie zagląda ;)


5. Odkręcone zegary pociągamy ku sobie, a następnie przechylamy, aby uzyskać dostęp do kostek elektrycznych. Odpinamy je.
DSC_0136.JPG
Kolejna dygresja: czy wszystkie zegary są upaćkane takim czymś o konsystencji niezbyt gęstego kleju jak moje?


6. Teraz należy zdjąć przednią szybę. Tutaj nie mam dobrego zdjęcia, ale jest ona na siedmiu zatrzaskach (dwa u góry, dwa po bokach i trzy z dołu). Nie potrzeba narzędzi, są na tyle szerokie, że bez problemu można to zrobić palcami.
DSC_0132.JPG
7. Teraz trzeba bardzo uważać i pod żadnym pozorem nie dotykać wskazówek.

Ramki montowane są na wcisk i wymaga to użycia pewnej siły, ale trzeba to zrobić z wyczuciem. Prawidłowo zamontowane muszą ściśle i równo przylegać na całym swoim obwodzie do tarczy zegarów.

Układamy ramkę na tarczy zegara lekko dociskając. Z jednej strony ramka będzie w miarę równo przylegać, ale po przeciwległej stronie będzie widoczna niewielka szczelina. Trzeba z tej strony, która nie przylega, docisnąć dość mocno ramkę w kierunku środka tarczy. Wskoczy na swoje miejsce z kliknięciem. Po tym należy jeszcze raz dokładnie przyjrzeć się, czy już w całości przylega równo i jeśli tak, to przejść do montażu pozostałych ramek.

8. Teraz należy w odwrotnej kolejności zamontować po kolei szybę, podłączyć kostki, przykręcić zegary, założyć i przykręcić osłonę. I cieszyć się aluminiowymi ramamki na zegarach.
DSC_0138.JPG
4. Małe kłopoty - czyli co będzie nam przeszkadzać przy montażu

Kurz. Po zdjęciu szyby, najbardziej wkurzającą rzeczą przy całym montażu był dla mnie kurz, którego pyłki co chwilę osiadały gdzieś na tarczach zegarów. Kilkukrotnie zakładałem i zdejmowałem ponownie szybkę, aby w środku było czysto.

5. Duże kłopoty - czyli co może pójść nie tak

Wskazówki. Tak jak pisałem, są cholernie delikatne i nie wolno ich dotykać. Ja chyba ich nie dotknąłem, może miminalnie trąciłem palcem i lekko się poruszyły jak wydmuchiwałem osiadający kurz.

Po tej całej operacji wskaźnik temperatury pokazuje mi nieco za niski odczyt, w porówaniu z tym co było. Chyba też nie działa idealnie płynnie, ale to jeszcze jest do obserwacji. Raz się zawiesił na grubej kresce "C", jak postukałem w szybkę to się podniósł, ale i tak pokazuje minimalnie za nisko przy temperaturze pracy.

Mówiąc szczerze nie mam bladego pojęcia, czy da się na to coś zaradzić, także jeśli ktoś chce robić taki mod, to niech naprawdę bardzo uważa. :(

6. Podsumowanie

Modyfikacja jest fajna, szybka i przy zachowaniu ostrożności obejdzie się bez uszkodzeń. Jest też odwracalna, jeśli efekt będzie niezadowalający. Plusem tych ramek dla mnie jest to, że są wciskane, a nie klejone.

Czas potrzebny na wykonanie, to nie spiesząc się nie więcej niż 30-45 minut.
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: DIY - wyjęcie zegarów / montaż aluminiowych ramek

Post autor: wysio »

Konieczne zatem jest ubezpieczenie się w sprężone powietrze w sprayu.
Zastanawiam się, czy można uzyskać jeszcze ciekawszy efekt malując ramki w jakiś kolor, czy jednak takie błyszczące będą najlepiej pasowały...
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: DIY - wyjęcie zegarów / montaż aluminiowych ramek

Post autor: Krzysiek15255 »

Ramki nie mój gust. Chyba że byłyby ciemne, ale jak wiadomo, każdy ma inny gust. Przy użyciu sprężonego powietrza, warto pamiętać, aby przy psikaniu nie bujać puszką. Jak bujamy to poleci płyn, który może zostawić ślad na zegarach. Jak nie będziemy ruszać puszką, to będzie tylko psikać powietrzem. Niby głupota, ale warto tego przestrzegać. Najlepiej to wyposażyć się w jakieś rękawiczki, żeby jedynym możliwym zanieczyszczeniem był kurz. Jak będziemy robić to palcami, to będą ślady, które będzie trzeba umyć, a manewrowanie przy wskazówkach nie jest dobre dla nich. Plastikową osłonkę najlepiej sobie położyć gdzieś na bok, żeby jej nie pobrudzić. Później podczas czyszczenia, bardzo łatwo się rysuje, co jest widoczne po złożeniu.

U mnie nie było niczym mazane.
Graty za ogarnięcie tutoriala.
piotrek18tw
Posty: 30
Rejestracja: 19 wrz 2018 21:45
Auto: Accord CG2
silnik: 3.0 V6 J30A1
Kontakt:

Re: DIY - wyjęcie zegarów / montaż aluminiowych ramek

Post autor: piotrek18tw »

Panowie, mam problem - za chiny nie mogę zdjąć szybki z zegarów... odkręciłem dwie śrubki na dole, ale szybka dalej mocno siedzi... w ogóle wygląda, jakby ona była zgrzana do tego czarnego plastiku? Miał ktoś taki problem?
Awatar użytkownika
b0Ls
Posty: 322
Rejestracja: 10 sty 2018 23:40
Auto: Accord 99
silnik: F20B5

Re: DIY - wyjęcie zegarów / montaż aluminiowych ramek

Post autor: b0Ls »

piotrek18tw pisze:Panowie, mam problem - za chiny nie mogę zdjąć szybki z zegarów... odkręciłem dwie śrubki na dole, ale szybka dalej mocno siedzi... w ogóle wygląda, jakby ona była zgrzana do tego czarnego plastiku? Miał ktoś taki problem?
Z tego co pamiętam, to szybka siedzi na zatrzaskach.

patrz tutaj

" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Valanel
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2018 22:13
Auto: Accord VI Coupe
silnik: 3.0
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: DIY - wyjęcie zegarów / montaż aluminiowych ramek

Post autor: Valanel »

Szybka i czarny plastik na który zakładasz alu ramki są zgrzane (przynajmniej u mnie były). Ramki zakładasz od spodu przez otwory na zegary. Odkręcasz śrubki, kminisz przy zatrzaskach i musi się otworzyć.
piotrek18tw
Posty: 30
Rejestracja: 19 wrz 2018 21:45
Auto: Accord CG2
silnik: 3.0 V6 J30A1
Kontakt:

Re: DIY - wyjęcie zegarów / montaż aluminiowych ramek

Post autor: piotrek18tw »

Już wykminiłem o co biega. Po prostu Honda brała podzespoły (w tym liczniki) od różnych poddostawców, w tym Forda - stąd też na moim liczniku jest ukryte logo forda, a sam licznik minimalnie różni się od innych (znalazłem w necie fotki przynajmniej trzech różnych wariantów licznika), oczywiście "od spodu", po montażu w aucie wyglądają tak samo. Informację ze strony Hondy podlinkował mi jakiś gość z fejsbukowego forum 6gena. Szybka i ten czarny plastik są tutaj zgrzane, więc będę musiał wymienić cały element, a nie tylko szybkę (przy okazji zmiany koloru podświetlenia)
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: DIY - wyjęcie zegarów / montaż aluminiowych ramek

Post autor: Krzysiek15255 »

Jeżeli są lekko zgrzane to wystarczy podważyć z czuciem. W Civicu też były zgrzane i dało się rozebrać.
piotrek18tw
Posty: 30
Rejestracja: 19 wrz 2018 21:45
Auto: Accord CG2
silnik: 3.0 V6 J30A1
Kontakt:

Re: DIY - wyjęcie zegarów / montaż aluminiowych ramek

Post autor: piotrek18tw »

Zgrzane mocno jak jasna cholera. Prędzej plastik pęknie. Ale to nic, wymienię tę ramkę. Problem mam teraz taki, że nie wiem, jak zmienić przebieg w nowym liczniku... stary ma 110k, w nowym 170k..
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: DIY - wyjęcie zegarów / montaż aluminiowych ramek

Post autor: Bartoch »

Trzeba przeprogramować u jakiegoś magika, albo załóż bebechy od starego licznika.
ODPOWIEDZ