Opis z nieistniejącego już forum hondapl.org -
http://web.archive.org/web/200702280359 ... coupe.html
galeria -
http://web.archive.org/web/200702280359 ... eriaA.html
i test -
http://web.archive.org/web/200702280359 ... coupe.html
To prawie te same świece, litera P oznacza, że to platynowe i nie trzeba zmieniać ich co 40 tys. km, a co 100 tys. Jednak cena spora, ponad 100,00 PLN za sztukę. Gdy zmieniałem to jednak kupiłem zwykłe, NGK - ZFR5F-11, kosztowały cztery razy mniej niż te PZFR5F-11. Zapłaciłem 130,00 PLN za kpl. - 6 szt. zamiast 620,00 PLN.
Możemy jeszcze dodać do silników 4-cylindrowych świece DENSO - PKJ16CR-L11 (KJ16CR-L11).
Trochę danych na temat aut z silnikami 4-cylindrowymi:
2,0 F20B5
2,3 F23A1
SILNIK:
- pojemność skokowa:
1.997 cm3
2.254 cm3
- stopień sprężania:
9,8 : 1 (Europa)
9,3 : 1 (LX, EX, SE); 8,8 : 1 (DX)
- średnica x skok tłoka:
85,0 x 88,0 mm
86,0 x 97,0 mm
- świece zapłonowe (zalecane):
*podstawowe:
NGK ZFR6F-11
ZFR5F-11
DENSO KJ20CR-L11
KJ16CR-L11
*dla ciągłej pracy z dużymi prędkościami obrotowymi lub w ciepłym klimacie:
NGK ZFR7F-11
ZFR6F-11
DENSO KJ22CR-L11
KJ20CR-L11
*dla silników pracujących w zimnym klimacie:
NGK ZFR5F-11
DENSO KJ16CR-L11
wymiennie - świece platynowe o podanych wartościach cieplnych
- siła z jaką należy dokręcać świece 18Nm
- odstęp elektrod 1,1 mm
- UKŁAD SMAROWANIA
pojemność całkowita 5,6 l
jednorazowa wymiana bez filtra 4,0 l
jednorazowa wymiana z filtrem 4,3 l
SKRZYNIA BIEGÓW:
*manualna:
- całkowita pojemność 2,0L
- jednorazowa wymiana 1,9L
- prędkości możliwe do osiągnięcia na poszczególnych biegach:
1 - 51km/h
1 - 54km/h
2 - 86km/h
2 - 98km/h
3 - 126km/h
3 - 140km/h
4 - 164km/h
4 - 184km/h
- prędkości przy których zalecana jest zmiana biegów przy normalnej jeździe:
z 1 na 2 - 24km/h
z 2 na 3 - 45km/h
z 3 na 4 - 66km/h
z 4 na 5 - 84km/h
*automatyczna:
- całkowita pojemność 6,1 l
- jednorazowa wymiana 2,5 l
- prędkości możliwe do osiągnięcia na poszczególnych biegach:
1 - 62km/h
2 - 114km/h
D3 - 168km/h
D3 - 176km/h
POJEMNOŚĆ UKŁADU CHŁODZENIA:
z manualem 7,0 l (wymiana 5,5 l), wersja z automatem 6,9 l (wymiana 5,4 l)
AKUMULATOR:
-12V - 65AH/20 HR
-12V - 52AH/5 HR (USA)
BATERIA PILOTA - CR 2025
POZOSTAŁE DANE:
- pojemność zbiornika płynu do spryskiwaczy: w modelu ze spryskiwaczami reflektorów 6,5 l
bez spryskiwaczy 4,5 l (Europa,Kanada)
2,5 l (USA)
- wymiar oryginalnej felgi 15 x 6 / 4x 114,3
- opona 195/65R15 91V
195/65R15 89H (USA)
0-100 km/h dla wersji 2,3 z manualem to 9,8 s - 10,4 s (zależnie od mocy silnika)
0-100 km/h dla wersji 2,0 z manualem to 10,1 s
Dane dla aut z silnikiem V6
Silnik J30A1
- pojemność skokowa 2.997cm3
- stopień sprężania 9,4 : 1
- średnica x skok tłoka 86 x 86 mm
- kąt rozwarcia cylindrów 60'
- waga silnika 110 kg
ŚWIECE ZAPŁONOWE:
NGK PZFR5F-11
DENSO PKJ16CR-L11
zamiennie zwykłe o tej samej wartości cieplnej
siła z jaka należy dokręcać świece - 18Nm
odstęp elektrod - 1,1 mm
SKRZYNIA BIEGÓW:
- automatyczna, czterobiegowa, kod B7XA
- całkowita pojemność skrzyni: 7,2 l
- jednorazowa wymiana: 2,9 l
- prędkości możliwe do osiągnięcia na poszczególnych biegach:
1 - 68 km/h
2 - 116 km/h
D3 - 182 km/h
UKŁAD CHŁODZENIA:
- całkowita pojemność 7,5 l
- wymiana 5,6 l
UKŁAD SMAROWANIA:
- całkowita pojemność 5,0 l
- wymiana bez filtra 4,0 l
- wymiana z filtrem 4,4 l
Akumulator:
12V - 65AH/20 HR
12V - 55AH/5 HR (USA)
Pozostałe dane:
- pojemność zbiornika płynu do spryskiwaczy ( w modelu ze spryskiwaczami reflektorów) 6,5 l, bez spryskiwaczy - 4,5 l
- wymiary oryginalnych felg:
CG1 - 15 x 6,5 / 5 x 114,3 - opona 205/65R15 92V
CG2 - 16 x 6,5 / 5 x 114,3 - opona 205/55R16 91W
0-100 km/h - coupe 7,8 s. lub 8,2 s według innych źródeł
0-100 km/h - sedan 8,5 s
Prezentacja modelu -
http://www.youtube.com/watch?v=e8hN2dTssro