Re: Informacje na temat Coupe 7 generacji
Jeżeli chodzi o eksploatację tej generacji, to myślę, że więcej może powiedzieć kolega
dymek który ma V6 z LPG i będzie sprzedawał auto.
Jeżeli chodzi o silniki V6, to w VI gen. i w VII gen. montowana jest nowa konstrukcja, seria J, SOHC o 4 zaworach na cylinder, z systemem VTEC, z kątem rozwarcia cylindrów 60' - specjalnie przystosowana do poprzecznego montażu.
Silnik ten został skonstruowany w 1996 r. w USA przez inżynierów Hondy i jego produkcja odbywa się w fabryce silników Honda Anna, Ohio. Zakład Anna dostarcza silniki do pięciu zakładów montażowych Hondy, w Ohio i Indiana - USA i Ontario - Kanada.
VI gen. to silnik J30A1 o mocy 200 KM / 5500 rpm, 264 Nm / 4700 rpm, waga około 110 kg
VII gen. to silnik J30A4 o mocy 240 KM i 287 Nm, waga około 101 kg - montowany w latach 2003 - 2005
i J30A5 o mocy 244 KM i 287 Nm, montowany w latach 2006 - 2007 z systemem i-VTEC oraz VCM (Variable Cylinder Management) który przy małym obciążeniu silnika jest w stanie wyłączyć jeden rząd cylindrów, a przy średnich obciążeniach dwa przeciwległe cylindry. Daje to oczywiście duże korzyści, jezeli chodzi o spalanie.
Moja V6 spala w trasie od 8,2 l/100 km (spokojna jazda, bez szaleństw, w przedziale 90 km/h - 110 km/h) do 10,4 l/100 km, ale wtedy wyprzedzanie wszystkiego co podjedzie pod maskę i prędkość 130 km/h - 160 km/h
w mieście (Warszawa) to od 12.6 l/100 km (wakacje) do 14,8 l/100 km (zima, korki, krótkie przeloty).
Jeżeli chodzi o skóre, to może trafiłeś na jakieś zaniedbane egzemplarze. U mnie 8 lat ma tapicerka i wszysko OK, raz w miesiącu smaruję skórę specjalnym kremem. A nawet dzisiaj oglądałem z kumplem coupetę z 1999 r. i miała jasną skórę w idealnym stanie, przebieg 136 tys. Widocznie "jak się dba, tak się ma !"
http://www.edmunds.com/used/2003/honda/ ... rices.html
http://www.edmunds.com/used/2007/honda/ ... rices.html