Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

2007 Honda Accord 2.4 CM5 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Pokaż nam swojego USDM Accorda 7gen!
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

2007 Honda Accord 2.4 CM5 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

Tak jak ostatnio pisałem, Accord Coupe VI został sprzedany, a na jego miejscu pojawił się ten oto następca.

ROK: 2007
MODEL: CM5
SILNIK: K24A8
MOC: 166KM
KOLOR NADWOZIA: Alabaster Silver Metallic
ŚRODEK: czarna welurowa tapicerka, wstawki "szczotkowane aluminium", skórzana kierownica, oświetlenie LED
UKŁAD WYDECHOWY: seria z ładną końcówką
UKŁAD DOLOTOWY: seria + wkładka K&N
UKŁAD HAMULCOWY: z przodu zestaw z accorda 2.4 EU: tarcze EBC gładkie 300 mm + klocki EBC Ultimax 2, z tyłu bębny zastąpione tarczami OEM Honda + klocki TRW
ZAWIESZENIE: Sprężyny TEIN S.TECH, amortyzatory KYB Excel-G
KOŁA: letnie 17" OEM Honda Accord VIII, zimowe 16" OEM Acura TL 02
BODY-KIT: reflektory przednie 'clear black',światła przeciwmgielne przód 'JDM', przyciemnione kierunkowskazy tylne, przyciemnione tylne szyby (raczej fabrycznie), wszystkie kierunkowskazy LED
CAR AUDIO: chińskie radio na androidzie 8.1, wygłuszone drzwi i tylna półka, dołożone sterowanie z kierownicy
DODATKI: kamera cofania
PLANY: jest ich sporo

Udało mi się kupić auto w bardzo dobrej kondycji technicznej (poza urwaną linką ręcznego). Przebieg dość niski bo 87tys. mil. Stan środka oceniam na bardzo dobry, żadnych rys, przetarć czy dziur. Największy mankament to wygląd zewnętrzny tego auta. Wiem, że na zdjęciach nic nie widać, ale z bliska jest sporo rys, trochę odprysków, kilka wgniotek itp. Ale powoli wszystko przywrócę do stanu fabrycznego. W najbliższym czasie czeka mnie "pakiet startowy" czyli wymiana wszystkich płynów, filtrów itd. Następnie pranie całej tapicerki, a zaraz potem dobra instalacja gazowa. Mam także plan jak zrobić to auto "pod siebie". Jest sporo pomysłów co do wnętrza jak i wyglądu zewnętrznego. Na pewno będę zdawał tu pełne relacje ze wszelkich prac modernizacyjnych przy aucie.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
5.jpg
7.jpg
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2021 21:59 przez Bartoch, łącznie zmieniany 13 razy.
JulekCG4
Posty: 160
Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Topólka

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: JulekCG4 »

No jeśli taki przebieg to fajna sztuka, szkoda że to nie k24 190km ale zawsze można coś z tym zrobić :D
Powodzenia w modach
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

Niestety wyciągnięcie 190 KM z tego silnika nie jest takie proste. Trzeba by zmieniać tłoki lub nawet i korby, bo od mocniejszego brata różni się stopniem sprężania. Prościej i chyba taniej włożyć słupek od europejskiej wersji. Ale mnie nie w głowie takie mody. Auto ma służyć na codzienne dojazdy do pracy i odwożenie dzieci do przedszkola i do szkoły. Dlatego kupiłem amerykańską wersję, bo jest większa i wygodniejsza. Robię dziennie około 80 km dlatego też automat. Poza tym lubię auta nietuzinkowe, a drugiego takiego bardzo trudno trafić.
Awatar użytkownika
Edi
Moderator
Posty: 1395
Rejestracja: 30 lip 2012 22:53
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Kraków

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Edi »

Ale masz dużo drzwi teraz ;).
Bartoch pisze: Dlatego kupiłem amerykańską wersję, bo jest większa i wygodniejsza. Robię dziennie około 80 km dlatego też automat. Poza tym lubię auta nietuzinkowe, a drugiego takiego bardzo trudno trafić.
Fajnie, że nam się 7 generacja też się rozrasta 8-), no i nie trzeba było czekać na nowy temat - taka trochę niespodzianka :o.
Auto faktycznie również nietuzinkowe, więc tym bardziej cieszy fakt, że znalazłeś coś co Cię - mam nadzieję - satysfakcjonuje.
Życzę powodzenia w dopracowywaniu auta "pod siebie" i czekam na obiecane relacje z prac :) .
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: slepak »

Kurde trochę bida wersja :P Nawet sterowania radiem nie ma w kierownicy i jak dobrze widzę klima manualna,kierownica plastikowa. Bynajmniej jest AT a tego mi obecnie najbardziej brakuję :)Dobrze że model poliftowy, dużo ładniejszy od przed lifta.
Kierownicę zawsze sobie możesz od polifta założyć skórzaną i podświetlaną ze sterowaniem radiem. Lusterko fotochromatyczne sobie załóż, chodź jak widzę tylna szyba mocno przyciemniona to niestety działać nie będzie. Z tyłu masz bębny czy tarcze? Bo jak pamiętam w VII w LX były bębny.
Gratuluję zakupu, byle autko się spisywało bezawaryjnie.

Tutaj znajdziesz gdzieś dekoder do amerykańskich wersji Accorda:
https://forum-mechanika.pl/threads/dekodery-vin.63/" onclick="window.open(this.href);return false;

Podaj mi vin na PW to zobaczymy co w trawie piszczy. Na HAKP zakładałeś temat?
Pozdrawiam.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Edi
Moderator
Posty: 1395
Rejestracja: 30 lip 2012 22:53
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Kraków

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Edi »

slepak pisze: Z tyłu masz bębny czy tarcze? Bo jak pamiętam w VII w LX były bębny.
Bartoch pisze:UKŁAD HAMULCOWY: seria (z tyłu bębny :roll:)
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

Wersja faktycznie bida nawet w porównaniu do VI Coupe, z żoną wołamy na niego 'Golas'.
Co do kierownicy to planuje założyć poliftową skórzaną z EX-a, ale obecnie nic nie mogę znaleźć na necie.
Chcę też kupić radio z nawigacją i kamerą cofania, bo tu nawet czujników nie ma.
Lusterko fotochromatyczne tutaj się nie sprawdzi, bo szyby są dość mocno przyciemnione.

Temat na HAKP za chwilę założę :)
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: slepak »

Jeżeli chcesz założyć oem nawigację to gra niewarta zachodu.... pół deski rozdzielczej musiałbyś zmienić, bo poza radiem inna jest góra deski i wyświetlacz dodatkowy... Do tego jak już to tylko wersje poliftową musiałbyś kupić żeby w ogóle mapy PL wgrać.
Kup lepiej już jakiegoś Chińczyka na androidzie, mniej przeróbek i wyjdzie dużo taniej a do tego bardziej na czasie, bo nawigacja w VII czy VIII nawet trąci już trochę przeszłością pod względem prędkości działania czy układu graficznego.
A najlepiej to kup coś porządnego 2 dinn jak alpine czy pioneer to będzie jeszcze dobrze grać.
W drzwiach tylnych masz gotowe miejsca na głośniku, w półce podejrzewam że są też miejsca na dwa basowe głośniki tak jak to ma miejsce przy PSS.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

Nie mam zamiaru zakładać oryginalnej nawigacji, będę szukał chińczyka z androidem.
W tylnych drzwiach nie ma otworów na głośniki, są na tylnej półce jajka 6''/9''.
LX miał w standardzie 6 głośników: w przednich drzwiach, tweetery pod szybą i duże w tylnej półce.
Na przód mam odseparowany zestaw u-Dimention EL Comp 6, a z tyłu zostaje seria. Więcej mi do szczęścia nie potrzeba. Oczywiście wcześniej będzie zrobione wygłuszenie.
Awatar użytkownika
buksiu
Posty: 212
Rejestracja: 19 mar 2014 00:29
Auto: Coupe 98-02
silnik: 2
Lokalizacja: Będzin

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: buksiu »

Gratuluję zakupu i tak jak pisała Edi, miło jest widzieć jak VII gen. rośnie w siłę. Na pewno nie będziesz żałował bo auto fajnie się prowadzi i dobre ma zawieszenie, dobrze tłumi nierówności. Po prostu przyjemnie się nim jeździ.
Ja podczas tegorocznego urlopu zrobiłem swoją ponad 3000k km i póki co mnie nie zawiodła, spisała się na medal. Nawet miło mnie zaskoczyła jeżeli chodzi o spalanie. Jechałem 24h, oczywiście z mikro postojami na odcedzenie kartofelków, tankowaniem itp i nie odczuwałem zmęczenia. Nie bolały mnie plecy, tyłek ani nogi.
slepak pisze:Jeżeli chcesz założyć oem nawigację to gra niewarta zachodu.... pół deski rozdzielczej musiałbyś zmienić, bo poza radiem inna jest góra deski i wyświetlacz dodatkowy... Do tego jak już to tylko wersje poliftową musiałbyś kupić żeby w ogóle mapy PL wgrać.
Kup lepiej już jakiegoś Chińczyka na androidzie, mniej przeróbek i wyjdzie dużo taniej a do tego bardziej na czasie, bo nawigacja w VII czy VIII nawet trąci już trochę przeszłością pod względem prędkości działania czy układu graficznego.
Ślepak ma rację chociaż wydaje mi się, że nie do końca. Tobie byłoby dużo prościej i łatwiej przejść na nawigację OEM albo na jakiegoś Chińczyka 10,1'' na androidzie niż mnie. Tak jak pisał Ślepak, że oprócz nawigacji OEM musiałbyś jeszcze dokupić daszek z wyświetlaczem, ponieważ ten co masz nie będzie pasował gdyż jest za długi. Wtedy wszystko powinno pasować jak ta lala łącznie z dolną częścią radia. Radio OEM z nawigacją jest wyższe od radia OEM bez nawigacji a co za tym idzie górny daszek z wyświetlaczem jest nie co krótszy od tego z radia bez nawigacji. Nie wiem jeszcze jakby to wyglądało u Ciebie bo z tego co widzę na zdjęciu to masz jeszcze inną wersję konsoli z radiem niż ta, która była montowana standardowo w wersji EU/USA ( takie samo radio bez nawigacji było montowane zarówno w wersji EU jak i USA ). Jeżeli chodzi zaś o mapy do nawigacji to temat nie jest taki prosty. Tutaj nawigacja jest odczytywana z płyty, która jest umieszczona w DVD-ROM. Z tego co się orientuję to żeby można było korzystać z map Polska-Europa to raczej konieczny jest zakup oryginalnej nawigacji Honda w ASO. Zdecydowanie tak jak pisałeś będzie lepiej kupić jakiegoś Chińczyka 10,1" na androidzie niż bawić się w OEM. Tylko tutaj musisz uważać, ponieważ większość z nich dedykowana jest do wersji z klimatyzacją dwustrefową. U mnie przejście na jakiegoś Chińczyka na androidzie, niestety już nie jest takie proste. Przed urlopem chciałem właśnie dokonać takiego zabiegu, głównie ze względu na nawigację i możliwość odtwarzania muzyki z YouTube lub w formacie MP3. Udało mi się kupić na OLX-ie prawie nowego Chińczyka 10,1" za 1200 pln. Radio nie było praktycznie używane, ponieważ gościu od którego kupiłem był zmuszony je sprzedać bo radio było właśnie dedykowane do klimatyzacji dwustrefowej a gościu miał jednostrefową. Po podłączeniu okazało się, że klima w ogóle nie chce działać. Wszystkie pozostałe funkcje radia z tego co mówił raczej działały. Niestety ale u mnie to radio również się nie sprawdziło i musiałem je gościowi zwrócić. Po podłączeniu klima działała ale nie było możliwości zmiany kierunku nawiewu czyli na nogi, szybę itd. Również z tego co pamiętam nie dało się wyłączyć całkiem klimy. Nie wiem czy to było spowodowane częściowym uszkodzeniem radia czy też czymś innym. Po za tym zostały mi jeszcze trzy wolne kości, których nie miałem już gdzie wpiąć. Ponadto został jeszcze efekt wizualny, którego niestety nie byłem wstanie zaakceptować. U mnie po montażu, między radiem a daszkiem pozostawała 2-3mm szczelina, której byłem w pełni świadomy jeszcze przed zakupem radia. Ale to akurat nie było dla mnie jakimś większym problemem, ponieważ szło to jakoś zaślepić tak, że nie byłoby śladu. Ale pojawił się problem jeżeli chodzi o dolną część radia na co nie byłem przygotowany ( na zdjęciach, które przeglądałem w internecie nic takiego nie było widać ). Ponieważ dolna część radia różni się znacząco kształtem od OEM to okazało się, że po montażu odstawała znacząco od reszty konsoli, ponadto widoczne były bebechy wnętrza konsoli gdyż radio nie było wstanie ich zakryć. I nie mówię tu o kilku mm tylko o kilkunastu - około 15mm. Zwróć uwagę, że kształt dolnej części Chińczyka jest bardziej prosty, natomiast OEM jest bardziej owalny. Niemniej jednak do wersji bez nawigacji pasuje plug&play, wiem bo u mnie sąsiad montował w VII gen. EU. Radio fajnie śmiga, szybko się załącza, net jak i nawigacja działa szybko, można zainstalować sobie mnóstwo fajnych aplikacji. Jedynie podczas montażu wystąpiły drobne problemy dotyczące spasowania do pozostałej części konsoli coś trzeba było delikatnie podpiłować lub odciąć kawałek plastiku, ale wiadomo jak to z Chińczykami bywa. Ale efekt końcowy jest akceptowalny. Ostatnio widziałem bodajże na AliExpress Chińczyki, które kształt dolnej części radia mają zbliżony lub taki sam jak OEM ale ja póki co trochę się zraziłem i na razie dałem sobie spokój.
Uff..ale żem się rozpisał. Sorki za te wypociny ale chciałem przekazać jak najwięcej informacji i szczegółów.
buksiu - QP '00 2L
ODPOWIEDZ