Re: Honda Accord 2.4 LX+ - poliftowy sedan Bartocha
Swap hamulców wykonany. Poszło sprawnie i bezproblemowo. Jak się dotrą to dam znać jak się sprawują.
było.jpg [ 266.39 KiB | Przeglądane 4096 razy ]
jest.jpg [ 222.75 KiB | Przeglądane 4096 razy ]
Różnicę widać po tarczy kotwicznej.
Przy okazji wykryłem luz w dolnym sworzniu od strony kierowcy. Auto idzie w odstawkę, a jeździć będę zastępczym staruszkiem.
Zamawiam sworzeń i na dniach wymiana.
Edit:Wymiana sworznia została wykonana. Wszystkie śruby łatwo się odkręcały, był tylko problem z demontażem czujnika ABS.
Dlatego też musiałem go odczepić pod maską i został w jarzmie. Na szczęście nie przeszkadzało to w dalszych czynnościach.
Nowy sworzeń to CTR CBHO-33.
nowy sworzeń.jpg [ 161.96 KiB | Przeglądane 4096 razy ]
Wybicie starego sworznia nie było problemem, gorzej było zamontować nowy.
Po chwili namysłu skonstruowałem "prasę" do wciskania sworznia (kawałek starego profila zamkniętego z otworami i część tarczy hamulcowej). Do tego dwie wzmocnione śruby i kręcimy, co jakiś czas stukając w profil młotkiem. Wprasowało się gładko
patent.jpg [ 329.28 KiB | Przeglądane 4096 razy ]
Opatentowane urządzenie zostaje, może się przydać, jak będzie potrzeba wymiany sworznia z drugiej strony.