Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

2007 Honda Accord 2.4 CM5 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Pokaż nam swojego USDM Accorda 7gen!
Awatar użytkownika
hemicuda
Posty: 212
Rejestracja: 29 maja 2015 23:35
Auto: Accord Coupe 2006
silnik: j30a4 + mt
Lokalizacja: SL

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: hemicuda »

`Quicky` ma rację myślę..do zwyczajnej jazdy wystarczają..a jak grzebać to 320mm a `nie Brembo` wyhaczyć mozna zregenerowane za normalne pieniądze myślę tylko polować trzeba ;)

Zazdroszczę `zdrowego` podejścia do Hondy ;) Kciuki.
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: slepak »

Tylko że to 282 jest tak niewydajne, że tutaj nawet i super firma za wiele nie pomoże przy tak śmiesznie małej średnicy tarczy... a do tego bębny z tyłu....

Miałem 282 w cg3, z tyłu były tarcze 280 i to był dramat,a tu mamy jeszcze cięższe auto i bębny na tyle...

Kup za kilka PLN zaciski od VII po 50 PLN sztuka pod tarcze 300mm... do tego np. ebc tarcze/klocki zielone, na tył zaciski także w cenie złomu... + adaptery można kupić także pod 300mm na tył.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

KOko poza obrys auta nie wystają. Z przodu minimalnie się chowają, a z tyłu już dość mocno.
j.jpg
j.jpg (158.24 KiB) Przejrzano 5106 razy
KOko masz też rację, że 17" trochę niknie przy tej budzie, ale większych nie będzie ;) Poza tym, tymi ciągle się jaram :lol:
k.jpg
QuicksilveR i hemicuda nie do końca się z wami zgadzam w sprawie hamulców i jestem podobnego zdania co slepak. Te hamulce są trochę za małe do tego auta, tym bardziej, że z tyłu mam bębny. I raczej żadna firma tu nie pomoże. Teraz mam tarcze i klocki BOSCH (wprawdzie już powoli zbliża się termin ich wymiany) i jedno hamowanie ze 140km/h do powiedzmy 50km/h od razu zmienia się reakcja na kolejne naciśnięcie pedału hamulca. Zestaw hamulców tarczowych na tył już prawie skompletowałem, ale nie mam za bardzo kiedy się zabrać za wymianę. Na przód kupiłem okazyjnie tarcze i klocki w tym rozmiarze co mam, ale jeśli po wyrzuceniu bębnów z tyłu nadal będzie to samo, to zmienię przód na większy. A będzie to 300, a nie 320. Po pierwsze wydaję mi się, że 300 mm będzie już wystarczające, a po drugie zakup zacisków pod tarcze 300 mm to drobne w porównaniu do cen zacisków pod 320 mm. Tarcze i klocki tez tańsze do tych mniejszych ;)

Skorzystałem z rady Valanel oraz Krzysiek15255 i zamontowałem gumowy hamulec klapy. Teraz jest idealnie 8-) Niestety nie było czarnego koloru, więc brałem co było. Jak się nie włazi do bagażnika, to tego nie widać :mrgreen:
l.jpg
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2091
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: QuicksilveR »

Na pewno ekonomicznie 300 są bezkonkurencyjne w porównaniu do 320. Ale pewnie większy efekt da dołożenie tarcz z tyłu, bo znacząco odciąży przód. Tak, czy inaczej skuteczność hamowania na pewno się zwiekszy, a to najważniejsze.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Krzysiek15255 »

Nie do końca miałem na myśli taki "hamulec" klapy, ale jeśli działa... to ok
. :)
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: slepak »

Te felgi mają ET55 I 7.5j szerokości, także w przypadku VIIgena wpadają do środka.
Do równej felgi z błotnikiem to 8j i et40, przy niższym ET będzie problem z przycieraniem, a przy 19 calowej feldze się bez camberów nie obejdzie.


Zamontuj sobie sprężynę do otwierania bagażnika, ewentualnie siłownik meblowy:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Co do hamulców tylnych to są już adaptery na tył z przejścia 260mm na 305 z crv.

Obrazek Obrazek
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

Valanel pisze:Ja założyłem równolegle do siłownika zaczep gumowy od łańcuchów śniegowych :)
Coś takiego https://ibb.co/y5cyDzK" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak dobrałem długość zaczepów, że guma naciąga się w ostatniej fazie otwierania klapy.
Krzysiek15255 pisze:I taka guma będzie chyba dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem. Mógłbym zrobić zdjęcie, ale ta harmonijka nie składa się jak powinna także....
Krzysiek15255 zrozumiałem, że mówisz o tym samym zaczepie gumowym co Valanel
slepak pisze:Zamontuj sobie sprężynę do otwierania bagażnika, ewentualnie siłownik meblowy:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Slepak ja już mam siłowniki meblowe, nawet widać jeden na ostatnim zdjęciu (a filmik jak to u mnie działa jest kilka postów wcześniej). Ten zaczep gumowy jest do hamowania, żeby klapa po całkowitym otwarciu nie dobijała jeszcze kilka razy. I działa to bardzo dobrze.
A co do hamulców to na razie założę seryjne hamulce tarczowe od wersji EX. A jeśli okaże się, że trzeba coś większego, to wtedy będę myślał ;) Warto wiedzieć, że coś takiego istnieje. Słyszałem, że zakładają od Avensis-a, ale jak są adaptery od CR-V to jeszcze lepiej :)
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: slepak »

To są adaptery pod zaciski/jarzma od VII :) czyli z 260 na 305mm.
Z crv to jest tarcza 305mm

Fakt nie zauważyłem co do siłowników :P
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

Slepak zrozumiałem cię. W moim zdaniu chodziło mi, że są adaptery na tarcze od CR-V.
Temat z hamulcami tylnymi trochę się oddala, bo mam znowu plac budowy wokół domu i nie mam na to teraz czasu, a przeróbka będzie bardziej skomplikowana niż się spodziewałem. Ale, co się odwlecze to nie uciecze :)

A mając chwile w weekend pozbyłem się ostatniej irytującej mnie rzeczy z deski rozdzielczej. A dokładnie mówiąc włącznika świateł przeciwmgielnych. Co ciekawe żarówka była podłączona bezpośrednio pod włącznik. W sumie jest on dość masywny i pewnie kilka amperów natężenia prądu wytrzyma to co to dla niego taka żarówka 21W ;)
1.jpg
Jak wiecie w europejskich wersjach włącznik jest w manetce, dlatego musiałem się ratować zakupami z dalekiego wschodu, bo u nas takich brak. Zamówiłem z aliexpress interesujący mnie włącznik, ale nie obyło się bez problemów. Na zdjęciach był dokładnie taki jaki mi potrzebny, a przyszedł ciut inny. Tyle, że to ciut sprawiło, że nie pasował. Samo gniazdo było OK, ale kształt przycisku był z wybrzuszeniami na górze i na dole i krawędzie były za mało zaokrąglone. Poza tym na szerokość wchodził na wcisk :/ Dlatego w ruch poszła kątówka, papier ścierny oraz farba na wierzch. A efekt jak na załączonym obrazku. Potem zabawa z instalacją, ale tym razem podłączyłem przez przekaźnik.
2.jpg
Ostatni etap prac to wymiana podświetlenia w przycisku i poskładanie wszystkiego w całość. Finalny efekt jest satysfakcjonujący.
3.jpg
3.jpg (110.23 KiB) Przejrzano 5041 razy
4.jpg
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2091
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: QuicksilveR »

Wygląda jak seryjny. Jest git.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
ODPOWIEDZ