Strona 1 z 3

Problem z alarmem

: 26 sie 2014 11:01
autor: qba11
Witam,

Mam problem z alarmem w moim Coupe. Po zamknięciu samochodu kierunki mrygają 3 razy oraz włącza się dioda przy drzwiach. (teoretycznie alarm się załącza).

Po takim załączeniu mogę z samochodem zrobić wszystko. Zostawiając otwarte szyby wsiąść bez problemu do środka, alarm się nie włączy. Tak jak by nie działał.

Proszę o info co może być nie tak, może nie rozumiem formy działania alarmu w naszych Hondach ;)

Pozdrawiam

Re: Problem z alarmem

: 26 sie 2014 11:23
autor: fotografiks
A odpalić możesz?

Jak mruga trzy razy to daje cynk, że się nie uzbraja do końca... bo coś mu nie gra;) I może tylko odcina zapłon, czy nie wiem co tam innego może odcinać jeszcze, nie zamykając drzwi.

Zazwyczaj z powodu otwartej klapy bagażnika albo maski przodu, lub którychś drzwi - jak masz wszystko domknięte to może któryś czujnik od tychże elementów jest kiwnięty i daje sprzeczne info do centralki. Także przeleć po wszystkich czujnikach i sprawdź czy dają prawidłowe "sygnały".

Re: Problem z alarmem

: 26 sie 2014 14:26
autor: slepak
3 mrugnięcia kierunkami i zapalenie się diody security to właśnie że wszystko w porządku. Bynajmniej w EU bo w USDM mrugają pozycję i w ogóle inaczej wszystko. Gdyby się security nie zapaliło to wtedy szukać winny w stycznikach.

Re: Problem z alarmem

: 26 sie 2014 14:31
autor: qba11
Czyli wychodzi na to, że alarm się załącza.
Mrugają 3 razy kierunki oraz zapala się dioda Security (po zostawieniu samochodu, mruga).

Jak mogę sprawdzić alarm? Jedyna opcja to otwierając go z kluczyka oraz spróbować odpalić silnik?
Jakieś czujniki ruchu są zamontowane w środku? Niestety nie orientuję się jaka jest zasada działania alarmu w naszych Hondach.

Re: Problem z alarmem

: 26 sie 2014 14:39
autor: slepak
zostaw otwartą szybę i wejdź do auta, lub sam się w środku zamknij w samochodzie i spróbuj odpalić, jak wszystko masz w porządku na pewno alarm się odezwie. Czujek ruchu nie ma.

Poza tym jest imo kodowane. Także jak ktoś będzie chciał zajumać jakiekolwiek auto to i tak to zrobi. Z dwoma zabezpieczeniami czy czterema. Możemy jedynie czas działania złodzieja wydłużyć jakimiś patentami, i powiem tyle że jakieś proste\domowe sposoby na odcięcie np pompy w ukrytym pstryczkiem są najlepszą opcją.

Re: Problem z alarmem

: 26 sie 2014 14:43
autor: Trojan
Miałem takie odcięcie w QP właśnie i raz mi się w tym ustrojstwie bezpiecznik spalił bo był dołożony na wszelki wypadek, stało się w najmniej odpowiednim momencie standardowo :x . Nigdy więcej czegoś takiego do samochodu nie wsadzę. Poza tym QP to nie jest auto popularne wśród złodziei także nie stresowałbym się za mocno.

Re: Problem z alarmem

: 26 sie 2014 14:54
autor: slepak
Wiadomo im mniej "szmerów\bajerów" tym lepiej :mrgreen: Chyba że takie odcięcie dodatkowe ktoś sobie sam założy.
Zawsze można też przekaźnik pompy paliwa wyjąć spod deski jednym ruchem ręki :lol: a w domu spokojni że nikt nie zajuma naszego autka go przy okazji prze lutować :mrgreen:

Re: Problem z alarmem

: 26 sie 2014 15:15
autor: fotografiks
slepak pisze:Zawsze można też przekaźnik pompy paliwa wyjąć spod deski jednym ruchem ręki :lol: a w domu spokojni że nikt nie zajuma naszego autka
No chyba ze masz LPG... to i choćbyś całą pompę wykręcał i trzymał w nocnej szafce to i tak pójdzie jak ta lala:D

Re: Problem z alarmem

: 26 sie 2014 16:10
autor: slepak
Nikt raczej instalacji na śrubę nie montuję do QP, a żeby odpalić sekwencję to najpierw benzyna musi być. Wiadomo każda instalacja ma jakaś procedurę odpalenia awaryjnego na LPG, ale w głównej mierze blokują to czujniki temp w reduktorze.

A mi kiedyś w CG3 zabrakło paliwa do odpalenia i nawet procedura awaryjnego odpalenia w BRC nie zadziałała i maszerowałem na stację z kanisterkiem :lol:

Re: Problem z alarmem

: 26 sie 2014 17:24
autor: figo
sprawa wygląda tak (wersja EU), czujek ruchu nie ma, alarm się uzbraja po 3 mignięciach kierunkami, dioda security mryga, ale dopiero po ok 60sek alarm jest uzbrojony, nie ma przy tym sygnały dźwiękowego.
Uruchamia się przy próbie otwarcia drzwi, bagażnika, maski, próbie uruchomienia silnika i próbie odłączenia radia (to nie do końca potwierdzone przy wersji EU).

Jak chcesz sprawdzić czy wszystko działa poprawnie, otwórz szybę, włącz alarm/zamknij centralny i po minucie otwórz auto od środka nie kluczykiem, powinny migać kierunki i wyć klakson.