Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Remont zawieszenia CG4

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Cegua
Posty: 469
Rejestracja: 14 paź 2013 11:02
Auto: Accord Coupe 98-02
silnik: 2.0i

Remont zawieszenia CG4

Post autor: Cegua »

Cześć

Temat był pare razy na forum, ale może warto zebrać to w jednym miejscu? Bo pozostałe tematy to różne wątki i ogólniki.

Mianowicie. Pacjent: moje CG4. Problemy:

1. Stuka zawieszenie z tyłu
2. Rozjechana zbieżność
3. Luz na kierownicy
4. Przód pewnie też już skrzywdzony przez życie.

Chciałbym zrobić remont zawieszenia. Najchętniej wszystkie gumki/tuleje.

Pytania:

1. Czy jest sens myśleć kategoriami CAŁOŚCI skoro już i tak rozbiera się wahacze itd czy lepiej zrobić diagnozę poszczególnych gumek?
2. Czy Poli czy OEM? Wiem, że na poli będzie bardziej twardo, ale chcę wytrzymale. Zwłaszcza, że na wiosnę wpadają 18".
3. Czy można kupić albo na eBayu albo w Polsce cały kit tulejek zawieszenia tak, żeby dać mechanikowi taką paczkę cukierków i niech się bawi?
4. Jaki koszt takiej operacji? Bez robocizny.

Michał
Awatar użytkownika
addamah
Posty: 403
Rejestracja: 27 sie 2012 13:39
Auto: Accord coupe 99
silnik: F22B DOHC
Lokalizacja: Gliwice

Re: Remont zawieszenia CG4

Post autor: addamah »

Z chęcią podłączyłbym się do tematu bo o tym właśnie myslałem --zimę jeszcze poturlam ale na wiosnę muszę to zrobić -tulejki ,sworznie, i te cukierki :D
Awatar użytkownika
TheRealCzarls
Posty: 120
Rejestracja: 22 mar 2013 17:38
Auto: cg4
silnik: 2.0
Lokalizacja: wwa

Re: Remont zawieszenia CG4

Post autor: TheRealCzarls »

mnie tez czeka remont zawiasu bo stuka itd. Podłączam sie pod temat i na poczatek to samo pytanko co Cegua:
1." Czy jest sens myśleć kategoriami CAŁOŚCI skoro już i tak rozbiera się wahacze itd czy lepiej zrobić diagnozę poszczególnych gumek?"
2. Czy musze do felg 18 zakladac poli czy moge oem zalozyc? (nie chce miec twardo)
3. Czy kupic amorki Kyb (Excel-G) czy Monroe? (mam u siebie sprezyny eibach)
4. Zaraz bede robil swap na 5 szpilek (piasty lub cale zwrotnice, co tam dorwe) i czy przez to bede musial zmieniac amorki czy beda dobre te co kupie (czyli np monroe lub kyb), bo w katalogach widze te same numery amorkow do 2.0 i 3.0

Link do amorków Monroe (allegro):
http://allegro.pl/amort-przod-honda-acc ... 99201.html
http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-hond ... 93612.html

Kyb (intercars):
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... r-tyl.html


prosze o rady :) dziekuje i pozdrawiam
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: Remont zawieszenia CG4

Post autor: fotografiks »

Pany najlepiej to jechać na kontrolę do stacji diagnostycznej... jakies 20-30 zł...
Bo tak z posta to ciężko wywróżyć :)

Gość na stacji diag na "tym takim sliderze" czy jakoś tak to się nazywa na pewno wyłapie 80 procent luzów, może go też wytrzęsie to znajdzie też te elementy, które mają luz w innych osiach.

Napompujcie kółka dobrze, żeby cała siła obciążała odpowiednio zawieche, a nie traciła się na oponie owijającej felge:P


Zapamietać, zanotować co Pan powie, następnie:

Wleźć na stronę z odpowiednim obrazkiem i jechać po obrazkach machnąć P/N i szukać... zamienników;)



Ja mam jak na razie takie zestawienie do mojej CG3 - choć nie wiem na ile to pomoże ;) - bo to same cyferki i czasem dziwne dopiski...
A pismem obrazkowym na pewno będzie łatwiej:)



Zawiech zestawienie

Przód:

Łączniki stabilizatora:
51321-S84-A01 LINK, L. FR. STABILIZER
51320-S84-A01 LINK, R. FR. STABILIZER
Gumsztal stabilizatora
51306-S84-A01 BUSH, STABILIZER HOLDER srednica 26,5


51810-SV4-003 BUSH, SHOCK ABSORBER
51393-SV1-A01 BUSH, FR. STABILIZER
lub cały nowy:
51355-S84-A00 ARM, R. FR. (LOWER)
51365-S84-A00 ARM, L. FR. (LOWER)


51381-S84-A01 BUSH, FR. RADIUS ROD (RR) x 2 (na lewy i prawy to samo)

górny wahacz
51450-S84-A01 ARM, R. FR. (UPPER
51460-S84-A01 ARM, L. FR. (UPPER)
Kulczysław na góre:
51464-S04-013 BOOT, BALL JOINT (UPPER) + wymiana

Sworzeń dół:
51220-S84-305 JOINT, FR. BALL (LOWER) (MUSASHI)

Zad:


Łaczniki stabilizatora:
52320-S84-A01 LINK, R. RR. STABILIZER (NA USE ALT: 06523-S84-A00)
52325-S84-A01 LINK, L. RR. STABILIZER (NA USE ALT: 06523-S84-A00)

gumsztal stabilizatora:
52306-S82-A01 BUSH, RR. STABILIZER HOLDER srednica 17mm

Reszta wg potrzeb ;)


A co do luzu kiery to może zacznij od końcówek drążków kierowniczych;)


EDIT:

U mnie standard:
to łączniki i gumy stabilizatora + reszta co wyjdzie na trzepaniu i cisza jak makiem zasiał;)
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
qba11
Posty: 117
Rejestracja: 19 sie 2014 23:31
Auto: Accord 98-03
silnik: 3.0

Re: Remont zawieszenia CG4

Post autor: qba11 »

Ja sprawdzałem zawieszenie na szarpakach i wymieniałem co tego wymagało. Poprzedni właściciel ją trochę zaniedbał.
Jeszcze zostały mi gumy drążków reakcyjnych.

Na tył wsadziłem amory Kayaby excel-g i jest narazie OK.
Awatar użytkownika
addamah
Posty: 403
Rejestracja: 27 sie 2012 13:39
Auto: Accord coupe 99
silnik: F22B DOHC
Lokalizacja: Gliwice

Re: Remont zawieszenia CG4

Post autor: addamah »

Jak i może być koszt tych wszystkich "tajli"-co wymienił fotografiks :?:
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: Remont zawieszenia CG4

Post autor: fotografiks »

addamah pisze:Jak i może być koszt tych wszystkich "tajli"-co wymienił fotografiks :?:


Ale to nie bylo wymienione na raz... Na przestrzeni lat... hmm niech pomysle...w sumie to prawie 9 lat :-) zazwyczaj po przegladach... Lub jak cos zaczynalo klepac na bruku to zaczynaly sie poszukiwania przyczyny...

Wszystko naraz to napewno gruba kapusta...i chyba sie mija z celem bo pewnie znaczna ilosc czesci jest ok... Wiec bez sensu ladowac kase w cos co jest dobre i dziala...
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Awatar użytkownika
addamah
Posty: 403
Rejestracja: 27 sie 2012 13:39
Auto: Accord coupe 99
silnik: F22B DOHC
Lokalizacja: Gliwice

Re: Remont zawieszenia CG4

Post autor: addamah »

Skrzypi mi coś w zawieszeniu to podobno sworzeń -tylko , który bo podobno są tam jakieś dwa jaki to numer części (chodzi o przód) i co jeszcze warto przy okazji tam wymienić,z tej drobnicy :?: :roll: :roll:




http://japancars.ru/index.php?route=cat ... rea=KG&ctr
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: Remont zawieszenia CG4

Post autor: krisss111 »

jeśli trzeszczy jak stary tapczan, to sworzeń wahacza dolnego.
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Awatar użytkownika
addamah
Posty: 403
Rejestracja: 27 sie 2012 13:39
Auto: Accord coupe 99
silnik: F22B DOHC
Lokalizacja: Gliwice

Re: Remont zawieszenia CG4

Post autor: addamah »

krisss111 pisze:jeśli trzeszczy jak stary tapczan, to sworzeń wahacza dolnego.


no faktiko stary po PRL -owski tapczan --a jakiś namiar na takie sworznie ,nr katalogowy. :?:
ODPOWIEDZ