Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Falujace obroty na biegu jalowym

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
matysziom
Posty: 1156
Rejestracja: 15 sie 2011 21:32
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: Falujace obroty na biegu jalowym

Post autor: matysziom »

co 10tys sie powinno przy gazie
Awatar użytkownika
Jaro
Posty: 46
Rejestracja: 12 sie 2011 20:35
Auto: Accord 98-02
silnik: 1997

Re: Falujace obroty na biegu jalowym

Post autor: Jaro »

Już się wstępnie umówiłem z mechanikiem na regulację zaworów za ok 2-3 tygodnie, bo wiem że przy ok. 30tys na gazie powinno się przeregulować zawory więc zobaczymy.
bObEk
Posty: 43
Rejestracja: 29 maja 2012 22:22
Auto: Accord Coupe 98-02
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Jantar/Elbląg

Re: Falujace obroty na biegu jalowym

Post autor: bObEk »

Zapomniałem Was poinformować że temat falujacych obrotów został u mnie rozwiazany.Mechanik przeczyscil silnik krokowy i przepustnice. Stwierdził że faktycznie największy syf był w przepustnicy.Od tej pory mam spokój :) Pozdrawiam
bObEk
Posty: 43
Rejestracja: 29 maja 2012 22:22
Auto: Accord Coupe 98-02
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Jantar/Elbląg

Re: Falujace obroty na biegu jalowym

Post autor: bObEk »

Witam,
Po dwóch tygodniach problem wrócił. Teraz obroty skaczą jak sie silnik rozgrzeje.Pytanie panowie czy jest mozliwosc kupienia zamiennika jeśli chodzi o krokowy czy tylko serwis? Ewentualnie używany?
Awatar użytkownika
cisek33
Posty: 366
Rejestracja: 21 mar 2014 17:30
Auto: Accord Coupe
silnik: J30A1
Lokalizacja: Rawicz/Góra

Re: Falujace obroty na biegu jalowym

Post autor: cisek33 »

bObEk pisze:Witam,
Po dwóch tygodniach problem wrócił. Teraz obroty skaczą jak sie silnik rozgrzeje.Pytanie panowie czy jest mozliwosc kupienia zamiennika jeśli chodzi o krokowy czy tylko serwis? Ewentualnie używany?
odepnij krokowca ,pojeździj i zobacz czy jest różnica jakaś ;) u mnie po odpięciu niby było lepiej ,ale szału nie było, okazało się ,że zawory wydechowe nie miały praktycznie luzu żadnego :o po regulacji zaworów jest OK :D
Ciche auta zabijają dzieci
Obrazek
olej bierze?A co ma kurna dawać? :P
bObEk
Posty: 43
Rejestracja: 29 maja 2012 22:22
Auto: Accord Coupe 98-02
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Jantar/Elbląg

Re: Falujace obroty na biegu jalowym

Post autor: bObEk »

Zadzwonilem do kumpla co ma sklep z czesciami. Oczywiście nie ma zamiennika krokowego. Co jest najciekawsze poprosilem go żeby mi załatwił numer fabryczny to mi koleżka ze Stanów sciagnie. Pierwsze zdziwienie koszt silnika krokowego w serwisie to tylko 2200zl :D Numer fabryczny mi zalatwil i tu niespodzianka. Bo na ebayu wyskakuje po numerze ze to nie jest typowo krokowy tylko czujnik cisnienia powietrza "map sensor ".O to link http://m.ebay.com/sch/i.html?_nkw=37830 ... .TRC0&sqp=" onclick="window.open(this.href);return false; Spojrzcie na cenę :D i powiedzcie szczerze czy to może być to?
Tecu
Posty: 286
Rejestracja: 26 wrz 2012 08:10
Auto: CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Dresden

Re: Falujace obroty na biegu jalowym

Post autor: Tecu »

Tak to jest map sensor jest przy przepustnicy w zeszłą sobotę czyściłem dokladnie przepustnicę i krokowy.
Problemów troche jest przy tym a szczególnie odkręcając te gwiazdki na krokowym.
Pewnie twój mechanik wyczyścił tak jak większość ludzi lejąc w niego i pędzelkiem.
Poprawnie żeby to było dobrze trzeba odkręcić tą cewkę na krokowym i dopiero wtedy przy czyszczeniu
obracamy tym walcem i sprawdzamy czy jakaś drobinka nie przycina. Ja czyściłem sprayem do czyszcz. gaźników.
Na koniec przedmuchać powietrzem i wd40 zalałem i przedmuchałem żeby troche lżej miał.
Problem z falowaniem przy dogrzewaniu ustał :)
bObEk
Posty: 43
Rejestracja: 29 maja 2012 22:22
Auto: Accord Coupe 98-02
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Jantar/Elbląg

Re: Falujace obroty na biegu jalowym

Post autor: bObEk »

No dobra Tecu dzięki za radę, ale powiedz mi czy jest sens wymieniać ten map sensor. On jest od góry jak dobrze kojarze a krokowy od spodu pod gumą bo już zwariowalem :)
Tecu
Posty: 286
Rejestracja: 26 wrz 2012 08:10
Auto: CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Dresden

Re: Falujace obroty na biegu jalowym

Post autor: Tecu »

Czyszcząc przepustnice odkręcasz ten map sensor żeby go nie zalać i zatkać.
Proponuje najpierw dobrze wyczyścić krokowy zanim zaczniesz kupować części.
Krokowy jest przykręcony do kolektora ssącego a nie do przepustnicy.
Przepustnica ma map sensor i czujnik położenia przepustnicy którego nie odkręcisz.
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2000
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Falujace obroty na biegu jalowym

Post autor: MuzykGrzes »

Najprostszą odpowiedzią na twoje pytanie jest czy któreś z tych urządzeń/czujników wywala błąd check engine? Jeśli nie ma błędu to znaczy że czujnik ciśnienia w kolektorze (map sensor) a także regulator biegu jałowego (zawór bocznikowy nazywany też silnikiem krokowym) jest sprawny i przyczyn trzeba by szukać w "lewym" powietrzu które może dostawać się gdzieś przez uszczelkę lub przepustnicę.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
ODPOWIEDZ