Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

CG-2 Wymiana żaróweczek w środku - porady

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
greturt
Posty: 26
Rejestracja: 06 wrz 2017 16:56
Auto: Accord Coupe 98-02
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Kraków

CG-2 Wymiana żaróweczek w środku - porady

Post autor: greturt »

Witam,

Było już kilka tematów na forum o wymianie żaróweczek, ale postanowiłem zrobić mini zbiorczy tutorial dla kompletnego laika (jak ja :D ) jak wymienić je od strony panelu kierowcy oraz z konsoli głównej. Jeśli ktoś wymieniał inne żaróweczki - proszę dopisać do tematu mini tutorial aż wyczerpiemy całe oświetlenie :D

Deska jest na dwóch śrubach od dołu pod przyciskami do spryskiwacza reflektorów oraz na jednej śrubie za zegarem (trzeba go podważyć od boku płaskim śrubokrętem i wyciągnąć z zatrzasków a za nim jest jedna śruba - nie ciągnijcie na chama od dołu!). Jeśli ta górna śuba wpadnie nam za radio to można ją wyciągnąć od spodu na końcu pułeczki między zapalniczką a gniazdem zasilania (jest tam szpara). Rozłączamy kostki i zdejmujemy panel. Żarówki w panelu od klimy są wszystkie na 14V 100mA i jedna na 8V, bez problemu można je dostać pytając albo szukając mini żarówek 4x10mm 100mA (najczęściej podają 1.2W) z wąsami. Do przycisków (spryskiwacz, przycisk awaryjnych oraz zegar) mamy mini żaróweczki 3x7mm 50mA (lub 0.6W) również z wąsami. W sklepach większość jest na 12V to jest napięcie spoczynkowe akumulatora i takie kupiłem gdy nie było 14V. O ile te duże wyciągają się źle i należy uważać, żeby nie zgnieść żaróweczki przy wyciąganiu, to małe wychodzą elegancko. Samo nawinięcie wąsów to 30sek (dosłownie), odcinamy cążkami do paznokci końcówki i zrobione. 30sek roboty i 20zł w ASO zaoszczędzone. Przed przykręceniem można na patyczku przetrzeć styki benzyną ekstrakcyjną, ale nie jest to konieczne. Polecam zanotować sobię jaki kolor cokolika jest do jakiego przycisku.

Jeśli chodzi o panel boczny gdzie mamy kontrolki przeciwmgłowych, tempomatu i otwierania dachu to można go wyciągnąć, ale nie jest to konieczne. Ja jednak polecam go wykręcić, gdyż przycisk od otwierania dachu łatwo wyłamać z zawiasu. Wyciągamy więc szufladkę na monety pewnym ruchem, odkręcamy dwie śruby w środku i wyciągamy boczny panelik z zatrzasków. Rozłączamy trzy kostki i wypychamy przyciski. Ostatni od dachu jest na plastikowych zatrzaskach i trzeba je docisnąć od dołu lub góry i wypchnąć (tak jakby nie dało się zrobić jak resztę :evil: ). Żaróweczki standardowe 3x7mm 50mA. Zamiast kapturków można kupić zieloną i żółtą żaroweczkę - świecą git. Ja kupiłem 2x żółte bo takie były w sklepie - bez różnicy dla mnie, ale jak ktoś jest pedantem to może oryginalnie :). Nawijamy, zakładamy i skręcamy. Ważne, żeby wiązki kabli puścić nad metalowymi rogami od panelu, bo później nie wsadzimy szufladki na monety.

Schematy tutaj:


http://japancars.ru/index.php?route=cat ... lk=B__1701" onclick="window.open(this.href);return false;

http://japancars.ru/index.php?route=cat ... lk=B__1111" onclick="window.open(this.href);return false;

Tyle. Polecam nasmarować zatrzaski np. wazeliną techniczną - będą się lepiej wyciągać na przyszłość. I oczywiście wyciągnąć kluczyki - ja zapomniałem i zrobiłem zwarcie. Szkoda bezpiecznika. Nie polecam natomiast mieszać żaróweczek z panelu klimy z LEDami - LEDy dają turkusowe podświetlenie i wygląda to ch...wo. Ja lubię białe oryginalne. 50mA są ok do przycisków, jeśli jednak ktoś chce full original to są dostępne 40mA i 60mA, tylko trzeba szukać.

Co do zegarów to jest mnóstwo filmików na YT jak je ściągnąć więc nie będę pisał. Rozwieję tylko wątpliwość gdyż na wszystkich filmach wskaźnik paliwa zostaje na właściwym poziomie a u mnie w CG-2 wszystko się zeruje po wyłączeniu zapłonu - nie ma to kompletnie znaczenia. Po podłączeniu ponownym wszystko wraca do normy oprócz licznika km tymczasowych, który się zeruje. Więc jak ktoś robi jakieś badania i testy to sobie zapisać stan km tymczasowych przed rozpięciem kostki.

Pozdrawiam!
Tomek84
Posty: 47
Rejestracja: 26 maja 2016 14:11
Auto: Accord sedan 98-02
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Tarnów / Mielec / Kraków

Re: CG-2 Wymiana żaróweczek w środku - porady

Post autor: Tomek84 »

Jeśli szukacie żaróweczek to polecam TME
Nakupowałem już jakiś czas temu na zapas ;)

14VDC; 40mA
14VDC; 60mA
ODPOWIEDZ