Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Szarpanie skrzyni

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: fotografiks »

Jest duża szansa, że ssie jakieś lewe powietrze lub ewentualnie sam czujnik MAP świruje...
Jak masz jakiś "diwajs diagnostyczny" lub LPG to przez soft przyuważ jakie ciśnienia pokazuje na luzie i pod obciążeniem.

Jest jeszcze czujnik spalania stukowego, który też powoduje spadki, ale to by też sie działo na ciepłym (no i raczej wywalił by czeka...) wiec jak tylko na zimnym to skupiłbym sie na punkcie powyżej ;)


Sprawdź z ciekawości czy podobny efekt jest przy włączonej klimie.
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Dendrone
Posty: 3
Rejestracja: 25 paź 2019 12:29
Auto: cg2
silnik: j30

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: Dendrone »

Dzieki za odp!


Jak sprawdzić czy ssie lewe powietrze?

Dziwne jest to że na ciepłym objawy ustepują - myśle że to może być klucz do zagadki.... Może olej w skrzyni stracił swoje właściwości i jak jest zimny to stawia opory ? sam już nie wiem....
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: wysio »

Nie będzie stawiać aż takich oporów.
Awatar użytkownika
simopl
Posty: 56
Rejestracja: 04 wrz 2016 23:31
Auto: Accord Coupe 6gen
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Koszalin

Szukam fachowca od skrzyni biegów - CG2 - B7XA - szarpanie

Post autor: simopl »

Cześć,

Klątwa Accordowej skrzyni dopadła i mnie. I to kompletnie nie z mojej winy. Jeszcze do niedawna skrzynia potrafiła szarpnąć z 1 na 2 bieg i podczas redukcji z 3 na 2. Przez 4 lata tak jeździłem i nauczyłem się z tym żyć. Nauczyłem się już nawet tak operować gazem podczas tej zmiany biegów, że owo szarpanie było praktycznie nieodczuwalne :)
Odłożyłem kilka złotych i postanowiłem w końcu coś z tym zrobić aby samochód odzyskał swój dawny blask i jeździł jak za młodych lat. Oddałem do magików z bardzo dobrymi opiniami w google, znali tę skrzynie, robili już kiedyś Hondę Odyssey z taką skrzynią, ale moją totalnie spartolili. Wpadli na pomysł wymiany jednego z podwójnych elektrozaworów Transmission Dual Linear Solenoid 28250-P6H-024. Po wymianie jest jeszcze gorzej - teraz szarpanie jest dużo bardziej agresywne, występuje też przy innych biegach. Przy powrocie do starego elektrozaworu też jest fatalnie. Mechanicy (chociaż tak bym ich nie nazwał) umywają ręce, sprezentowali mi nowy elektrozawór w ramach rekompensaty i odmówili dalszej naprawy.

Szukam więc fachowców, którzy znają ten model skrzyni, wiedzą co ją trapi i będą w stanie ją naprawić. Miło by było gdyby byli to fachowcy z woj. zachodniopomorskiego, pomorskiego, lubuskiego, wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego. Może któryś z forumowiczów poradziłby sobie z diagnozą i awarią? Nie znam nikogo sprawdzonego, a nie chcę kolejny raz "wtopić". Kojarzę, że kilka osób ogarnia tutaj bardzo dobrze mechanikę pojazdów, ale za nic w świecie nie mogę przypomnieć sobie nicków - dawno nie zaglądałem też na forum. Pomóżcie proszę :)
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Szukam fachowca od skrzyni biegów - CG2 - B7XA - szarpan

Post autor: wysio »

Tylko szarpie, czy przeciąga, wskakuje jakby luz na moment? Bo jak tylko szarpie, sprawdź dokładnie poziom oleju w skrzyni. Może zły olej tam wlali. Ta skrzynią jest bardzo czuła na inny olej niż oryginalny i na sam jego stan. Elektrozawory można sprawdzić miernikiem, czy są dobre. Mi jak padła skrzynia, poszukałem używanej ale jeszcze na samochodzie. Po kilku miesiącach trafiłem taką używają na angliku i jestem bardzo zadowolony.
Awatar użytkownika
simopl
Posty: 56
Rejestracja: 04 wrz 2016 23:31
Auto: Accord Coupe 6gen
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Koszalin

Re: Szukam fachowca od skrzyni biegów - CG2 - B7XA - szarpan

Post autor: simopl »

@wysio - Na starym elektrozaworze przeciąga i szarpie, na nowym tylko szarpie. Olej zawsze był oryginalny, teraz wlali zamiennik, ale wątpię żeby z tym był problem. Stwierdzili, że przy zmianie elektrozaworu trzeba zmienić też olej - nie wiem czy to prawda, nie potrafię tego zweryfikować, nie znam się. Wiem tyle, że spartolili robotę. Tak czy inaczej wydaje mi się, że problem nie leży w tarczkach ani uszczelnieniach. Obstawiałbym mimo wszystko elektrozawory.
Załączniki
TAKIE ELEKTROZAWORY JESZCZE MAM - może warto je też wymienić?
TAKIE ELEKTROZAWORY JESZCZE MAM - może warto je też wymienić?
elektro 1.jpg (27.94 KiB) Przejrzano 4501 razy
TAKI ZAWÓR ZOSTAŁ WYMIENIONY
TAKI ZAWÓR ZOSTAŁ WYMIENIONY
elektro2.jpg (27.52 KiB) Przejrzano 4501 razy
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Szukam fachowca od skrzyni biegów - CG2 - B7XA - szarpan

Post autor: wysio »

To najprostsza rzecz, którą można samemu sprawdzić. Na YouTube jest cały film instruktażowy, jak zdemontować elektrozawory i jak je sprawdzić, czy są dobre.
danielo333
Posty: 43
Rejestracja: 18 lut 2015 21:40
Auto: VII 2004 CM6
silnik: 3.0

Re: Szukam fachowca od skrzyni biegów - CG2 - B7XA - szarpan

Post autor: danielo333 »

Miałem to samo. Chińskie zamienniki nie wchodzą w grę, musza być oryginalne elektrozawory i wtedy działa wszystko dobrze.
electro
Posty: 29
Rejestracja: 11 cze 2009 22:40
Auto: Accord CG2 99
silnik: J30A1

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: electro »

Jako że robiłem regulację zaworów silnika przy okazji wpadłem na pomysł by posprawdzać elektrozawory skrzyni. Przy gwałtownym ruszaniu i ciągłym przyśpieszaniu czuć szarpnięcie na starcie i prawdopodobnie przy zmianie z 1 na 2, gdy tuż przed zmianą biegu odpuszczam gaz i za chwilę dociskam (jakbym zmieniał bieg w manualu) to zmienia bez szarpnięcia. Czuć też czasem delikatne szarpnięcie przy wrzucaniu 3 na 4. Z informacji które znalazłem za te biegi odpowiada zawór z czarną wtyczką "B".

Wszędzie piszą o testowaniu zaworów, ale metody typu sprawdzenie rezystancji cewki, czy sam fakt że zawór "klika" raczej wiele nie mówią, bo nie sprawdzają podstawowej funkcji zaworu, czyli przełączania obwodów hydraulicznych, prawie każdy film na YT wygląda tak samo i nic nie daje jeżeli zawór nie jest totalnie uszkodzony, rozbieranie czyszczenie czystego zaworu i tyle.
Postanowiłem pójść krok dalej i zrobić testy szczelności przy pomocy powietrza, z moich objawów wynikało by że przyczyną może być zawór "B" niestety ale ze względu na kształt kanałów jest on dosyć niewygodny do przetestowania, zająłem się więc zaworem A.
Do testu użyłem węża gumowego 10 mm i aparatu "gębowego" :) wdmuchując powietrze do wlotu oznaczonego na obrazku, jednocześnie zatykając palcem wylot, test robiłem w pozycjach spoczynkowych. Już przy niewielkim ciśnieniu powietrze ucieka przez zaznaczone otwory, gdy zawór leży i zalejemy je ATF jest to dobrze widoczne (przy użyciu zmywacza do hamulców robi się wręcz piana) Po zasileniu elektromagnesu A przelot jest zgodny z kierunkiem w jakim uciekało powietrze, dlatego mam podejrzenia graniczące z pewnością że zawór jest zużyty, bo to raczej zawór odcinający, dodatkowo na trzpieniu widać w zakresie ruchu delikatnie zmatowioną powierzchnię. Podejrzewam że już nie wiele da się z tym zrobić, ale kto wie, do płyt zaworowych są nadwymiarowe trzpienie, tutaj pewnie tylko wymiana całości?

EDIT: sprawdziłem też zawór B, dokładnie tak samo przepuszcza...


Teraz Pytania:
1. Czy ktoś z was wykręcał śruby regulacji ciśnienia na końcach zaworu (dziwny pięciokątny imbus) czuć że jest tam sprężyna, ale czy da się tamtędy wysunąć trzpień zaworu?
2. Czy te chińskie zawory których jest pełno w cenie około 200-250zł z Aliexpress faktycznie są takie złe? Część z nich wygląda jak wypiaskowane oryginały inne jak by były plastikowe. Czym się różnią w działaniu od oryginału, niby szarpie coś ale od razu czy po jakimś czasie? co z nimi, nie są szczelne czy jak?
3. Czy orientujecie się czy sitka w rurkach są za czy przed zaworami, parząc na kierunek przepływu ATF (czy one filtrują to co się wyciera w zaworze, czy to co do niego dopływa?)
4. Czy ten zawór pasuje od Accorda VI 1.8? mam Acorda VI CG2 Coupe V6, niby numery i wygląd podobne ale nie mam pewności
Załączniki
Testy_zawor.png
RaZieL
Posty: 42
Rejestracja: 05 gru 2017 12:36
Auto: CG2 1998
silnik: J30A1
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: RaZieL »

Odnośnie pytania 4., to z tego, co mi wiadomo, skrzynie z F18 z Accorda (tak samo F20 i H22) pasują zamiennie z F- i H-serią wszystkimi z Preludy, a ten elektrozawór występuje w V Preludzie w automacie, więc moim zdaniem to będzie to samo.

Odnośnie 3., to raczej elektrozawór jest chroniony, analogicznie do drugiego podwójnego, gdzie syf zostaje na sitku przed zaworem. To tak na logikę ;)

Przyłączam się do pozostałych pytań. Zwłaszcza do tego o chińskie zamienniki. Czy to faktycznie jakość wykonania?
Wiem, że jeden z forumowiczów kupił je na próbę, co z efektami testów? 1600 zł za jeden podwójny elektrozawór to jednak trochę przesada :P
ODPOWIEDZ