Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Szarpanie skrzyni

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2091
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: QuicksilveR »

W trasie nigdy nie udało mi się zagotować skrzyni. Uważam, że jest to wręcz niemożliwe (nawet w większych upałach niż w Polsce, np. w Chorwacji).
Jedyną sytuację, kiedy skrzynia zaczęła mi wariować od temperatury, miałem w poprzedniej CG2, jak utknąłem na ponad 2 godziny w mega korku w Warszawie. Tutaj rzeczywiście wydajniejsze chłodzenie przydałoby się.
Więc zagotowanie oleju w skrzyni w trasie, to wina albo mocno zużytego oleju, albo zapchanej chłodnicy. Na to ostatnie jest procedura czyszczenia w manualu serwisowym.

Co do termozaworów na przewodach skrzynia-chłodnica. Nie jestem na 100% pewien, ale wydaje mi się, że skrzynia pompuje olej do chłodnicy od razu po uruchomieniu silnika (choćby po to, aby szybciej osiągnąć optymalną temperaturę oleju) i dokładanie dodatkowych zaworów, które zamkną przepływ, może spowodować jej uszkodzenie.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
RaZieL
Posty: 42
Rejestracja: 05 gru 2017 12:36
Auto: CG2 1998
silnik: J30A1
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: RaZieL »

Pewnie dopiero, jak się ma zużyte bardziej zawory, czuć to wyraźnie. Przetestuję, podzielę się obserwacjami ;)

Co do tych termozaworów, to jest to przemyślane :) To jest taki "czwórnik", który albo puszcza płyn przez chłodnicę, albo na zimnym zawraca od razu do węża powrotnego. Więc teoretycznie to jest jeszcze lepsze rozwiązanie, imitujące to z silnika. Płyn szybciej osiąga temperaturę roboczą na małym obiegu i sprawniej ją utrzymuje na dużym.

Tutaj na temat samego rozwiązania z dodatkową chłodnicą:
https://www.driveaccord.net/threads/diy ... ll.397890/
ODPOWIEDZ