Strona 1 z 10

Szarpanie skrzyni

: 19 sie 2017 00:01
autor: Tomasek550
Witam, od kilku dni mam problem typu że skrzynia podczas gdy wrzucam na D szarpie dość mocno, killa razy tylko weszło gładko, czasem występują dwa szarpnięcia i jakies stuknięcie i podczas zrzucenia na N czuć takie drygnięcie jakby ją puszczało. Przy jeździe podczas zwalniania do 0 gdy automat zrzuca biegi i zredukuje na 1 również następuje szarpnięcie czasem aż dwa razy. Automat zmienia biegi normalnie nie przeciąga nie szarpie jak się jeździe, przy gazie w podłodze również zachowuje się normalnie. Z P na R i z N na R jest wszystko w porządku problem występuje tylko z D i N. Czy możliwe że to wina oleju ze mógł się przegrzać gdyż dostał przez jakieś 10km po ekspresówce trochę i w sumie od tamtego czasu pojawił się problem, wcześniej tylko czasami podszarpywala przy wrzucaniu na D

Re: Szarpanie skrzyni

: 19 sie 2017 10:21
autor: QuicksilveR
Piter robił automat w CG4, to powinien mieć najwięcej info nt.

Re: Szarpanie skrzyni

: 20 sie 2017 17:30
autor: Pedro
To nie koniecznie musi być wina skrzyni. Wystarczy że Ci zerwało którąś z poduszek silnika lub skrzyni i przy spinaniu i rozpinaniu napędu będzie szarpało.

Re: Szarpanie skrzyni

: 20 sie 2017 18:22
autor: Piter
Miałem trochę podobne objawy do Twoich, ale nie identyczne.

Występowało u mnie szarpnięcie przy wrzucaniu D (również R - choć znacznie mniejsze), ale było połączone również ze zwłoką w załączaniu biegu. Tzn. po przełożeniu dźwigni w pozycję D musiałem odczekać nawet do 1-1,5 sekundy zanim zaskoczy.

Miałem także szarpnięcie przy zatrzymywaniu - czasem podwójne. Potrafiło się zrobić nawet tak, że auto zostawało na "dwójce" po zatrzymaniu. Tak samo jak np. dojeżdżałem do krzyżówki, zwalniałem prawie do zera i wciskałem gaz, skrzynia zrzucała na pierwszy bieg z szaprnięciem.

Ogólnie od takich objawów jak wyżej zaczęły się początki końca mojej skrzyni - potem było już coraz gorzej. Jeśli chcesz to poczytaj sobie wątek mojego auta - tam opisałem z grubsza co się po kolei działo.

Tutaj się zaczyna :arrow: http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=81" onclick="window.open(this.href);return false;
Plus kolejne posty i opis remontu.

Tak jak zawsze podkreślam - mechanikiem nie jestem i niewiele mogę doradzić.

Co do tego czy to poduszka jak Pedro sugeruje - wątpię, ale łatwo to sprawdzić. Niech ktoś Ci chociażby spojrzy pod maską czy jak wrzucasz ten bieg, to widać szarpnięcie zespołu skrzynia/silnik. A jak nie to na warsztacie zobaczyć poduszki.

Nie wiem czy olej takby się przegrzał przez 10km, choć niby w sumie ostatnio upalnie było. Czy objawy masz też na nierozgrzanym oleju? Czy dopiero jak się rozgrzeje? Wymieniałeś w ogóle ten olej w tej skrzyni kiedykolwiek? Wiesz ile ma przejechane od wymiany?

Zobacz jak zmienia biegi przy normalnej jeździe "wymuszone" z niskich obrotów - przy 2-2,5 tysiąca. Czy zmiany są płynne i szybkie, bez szarpnięć?

To, co na pewno możesz zrobić bezpiecznie to wyczyścić sitka elektrozaworów - w CG4 są dostępne z komory silnika bez zdejmowania skrzyni (trzy łatwo dostępne z przodu - czwarty trochę z boku pod akumulatorem, przy tym nieco się trzeba nagminastykować). Nie wiadomo czy pomoże, ale zaszkodzić nie zaszkodzi.

I mówiąc szczerze wiele więcej przy tej skrzyni nie zrobisz.

Jeśli problem leży w zużytych tarczach ciernych (tak jak u mnie), to nic nie zrobisz i czeka Cię remont wcześniej lub później. Ja od początkowych objawów do remontu przejechałem ok. 15 tysięcy km.

Może być też tak, że przyczyna leży gdzieś w bloku hydraulicznym.... który w Hondzie niestety nie jest wyjmowalny bez rozbebeszania całej skrzyni. Być może tak jest u Ciebie, bo jak piszesz biegi zmieniają Ci się ładnie i nie występuje zwłoka przy wrzucaniu D/R. Jeśli byłoby to tylko to, można zaryzykować dolanie środka typu LubeGard. To jest taki rodzaj uszlachetniacza, spełnia normy producenta i potrafi pomóc w Hondach - u mnie niestety zaszkodził - z tymże przyczyny awarii były inne. Jeśli nie wymieniałeś oleju, to możesz to zrobić połączone z zalaniem tego środka - na własne ryzyko - jako ostatnia szansa przed remontem.

Więcej nie potrafię Ci doradzić. Ja na Twoim miejscu pojechałbym przede wszystkim do dobrego zakładu zajmującego się skrzyniami i posłuchał ich opinii - ewentualnie skonfrontował z nimi to, co ja Ci napisałem i opisałem w wątku swojego auta.

Re: Szarpanie skrzyni

: 20 sie 2017 23:55
autor: Tomasek550
Piter objawy bardzo podobne do moich co do szarpnięć to czy zimny czy cieply bez różnicy, aczkolwiek dzisiaj jak trochę jeździłem to czasami przy wrzucaniu na D wchodziło bardzo gładko 2-3 razy zmieniła nie wyczuwalnie, tylko raz może mi podszarpnela podwójnie a biegi zmienia gładko w każdym zakresie obrotow, olej wymieniałem już dwa razy w przeciągu 80tyś km. Póki co sprawdzę te poduszki i na razie będę jeździł tak jak jest i zobaczę czy będzie gorzej. Zastanawiam się też czy nie spróbować zmienić jeszcze oleju może ten już przegrzany. Zrobiłem na nim 20 tys km.

Re: Szarpanie skrzyni

: 22 sie 2017 08:17
autor: Tecu
Miałem takie same objawy i powodem były zapieczone tarcze poprzez przegrzany olej (trasa A4 Katowice-Kraków chwilami 170km/h) ale po tym jeździłem jeszcze ponad rok z tym denerwujacym szarpaniem przy zmianie z D Na N i odwrotnie plus zatrzymanie i ta jedynka wchodząca z opóźnieniem

Re: Szarpanie skrzyni

: 22 sie 2017 15:36
autor: wysio
Chłodnica nie domagała? Zapchany układ? Na autostradzie 170 to nie jest dla mnie rzadkość i nic się do tej pory nie zapiekło.

Re: Szarpanie skrzyni

: 23 sie 2017 10:08
autor: Tecu
Do teraz nie wiadomo ale przypuszczenia były że olej nie był wymieniony albo skrzynią zalana czymś innym odbiegajacym od norm dextron3

Problem z ASB

: 30 sie 2017 10:58
autor: simadron
witam
mam taki problem z skrzynia, czas od czasu jest tak ze się przełącza tylko 3,8\4 tys obrotach, i kiedy stoję na miejscu ma szarpanie z P na D i P na R, po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu jest wszystko ok, nie szarpie i przełącza się nd 2.2\ 2.5 obrotach, co to może być ? i czy wartuje j\ą rozbierać, i czy da się zamienić na manual ??? bo przyjechałem w Rzeszowie na jeden serwis skrzyń to powiedzieli mi ze tego Japona nie naprawiają, bo to jest szrot kup sobie niemca. Ja się wk*#*iłem i pojechałem.
Bardzo proszę pomoc))))
Proszę nie używać wulgaryzmów

Re: Szarpanie skrzyni

: 30 sie 2017 16:20
autor: farmi
podaj nazwe zakładu, który mówi że japońce to szrot i zeby kupić sobie niemca, chętnie do nich zadzwonie, może mamy kupić VW tfsi ze skrzynią DSG ? 8-)