Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Szarpanie skrzyni

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Tomasek550
Posty: 33
Rejestracja: 12 gru 2016 11:02
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Zamość/Lubelskie

Szarpanie skrzyni

Post autor: Tomasek550 »

Witam, od kilku dni mam problem typu że skrzynia podczas gdy wrzucam na D szarpie dość mocno, killa razy tylko weszło gładko, czasem występują dwa szarpnięcia i jakies stuknięcie i podczas zrzucenia na N czuć takie drygnięcie jakby ją puszczało. Przy jeździe podczas zwalniania do 0 gdy automat zrzuca biegi i zredukuje na 1 również następuje szarpnięcie czasem aż dwa razy. Automat zmienia biegi normalnie nie przeciąga nie szarpie jak się jeździe, przy gazie w podłodze również zachowuje się normalnie. Z P na R i z N na R jest wszystko w porządku problem występuje tylko z D i N. Czy możliwe że to wina oleju ze mógł się przegrzać gdyż dostał przez jakieś 10km po ekspresówce trochę i w sumie od tamtego czasu pojawił się problem, wcześniej tylko czasami podszarpywala przy wrzucaniu na D
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2091
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: QuicksilveR »

Piter robił automat w CG4, to powinien mieć najwięcej info nt.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
Pedro
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2014 12:39
Auto: CG2
silnik: J30A1

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: Pedro »

To nie koniecznie musi być wina skrzyni. Wystarczy że Ci zerwało którąś z poduszek silnika lub skrzyni i przy spinaniu i rozpinaniu napędu będzie szarpało.
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: Piter »

Miałem trochę podobne objawy do Twoich, ale nie identyczne.

Występowało u mnie szarpnięcie przy wrzucaniu D (również R - choć znacznie mniejsze), ale było połączone również ze zwłoką w załączaniu biegu. Tzn. po przełożeniu dźwigni w pozycję D musiałem odczekać nawet do 1-1,5 sekundy zanim zaskoczy.

Miałem także szarpnięcie przy zatrzymywaniu - czasem podwójne. Potrafiło się zrobić nawet tak, że auto zostawało na "dwójce" po zatrzymaniu. Tak samo jak np. dojeżdżałem do krzyżówki, zwalniałem prawie do zera i wciskałem gaz, skrzynia zrzucała na pierwszy bieg z szaprnięciem.

Ogólnie od takich objawów jak wyżej zaczęły się początki końca mojej skrzyni - potem było już coraz gorzej. Jeśli chcesz to poczytaj sobie wątek mojego auta - tam opisałem z grubsza co się po kolei działo.

Tutaj się zaczyna :arrow: http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=81" onclick="window.open(this.href);return false;
Plus kolejne posty i opis remontu.

Tak jak zawsze podkreślam - mechanikiem nie jestem i niewiele mogę doradzić.

Co do tego czy to poduszka jak Pedro sugeruje - wątpię, ale łatwo to sprawdzić. Niech ktoś Ci chociażby spojrzy pod maską czy jak wrzucasz ten bieg, to widać szarpnięcie zespołu skrzynia/silnik. A jak nie to na warsztacie zobaczyć poduszki.

Nie wiem czy olej takby się przegrzał przez 10km, choć niby w sumie ostatnio upalnie było. Czy objawy masz też na nierozgrzanym oleju? Czy dopiero jak się rozgrzeje? Wymieniałeś w ogóle ten olej w tej skrzyni kiedykolwiek? Wiesz ile ma przejechane od wymiany?

Zobacz jak zmienia biegi przy normalnej jeździe "wymuszone" z niskich obrotów - przy 2-2,5 tysiąca. Czy zmiany są płynne i szybkie, bez szarpnięć?

To, co na pewno możesz zrobić bezpiecznie to wyczyścić sitka elektrozaworów - w CG4 są dostępne z komory silnika bez zdejmowania skrzyni (trzy łatwo dostępne z przodu - czwarty trochę z boku pod akumulatorem, przy tym nieco się trzeba nagminastykować). Nie wiadomo czy pomoże, ale zaszkodzić nie zaszkodzi.

I mówiąc szczerze wiele więcej przy tej skrzyni nie zrobisz.

Jeśli problem leży w zużytych tarczach ciernych (tak jak u mnie), to nic nie zrobisz i czeka Cię remont wcześniej lub później. Ja od początkowych objawów do remontu przejechałem ok. 15 tysięcy km.

Może być też tak, że przyczyna leży gdzieś w bloku hydraulicznym.... który w Hondzie niestety nie jest wyjmowalny bez rozbebeszania całej skrzyni. Być może tak jest u Ciebie, bo jak piszesz biegi zmieniają Ci się ładnie i nie występuje zwłoka przy wrzucaniu D/R. Jeśli byłoby to tylko to, można zaryzykować dolanie środka typu LubeGard. To jest taki rodzaj uszlachetniacza, spełnia normy producenta i potrafi pomóc w Hondach - u mnie niestety zaszkodził - z tymże przyczyny awarii były inne. Jeśli nie wymieniałeś oleju, to możesz to zrobić połączone z zalaniem tego środka - na własne ryzyko - jako ostatnia szansa przed remontem.

Więcej nie potrafię Ci doradzić. Ja na Twoim miejscu pojechałbym przede wszystkim do dobrego zakładu zajmującego się skrzyniami i posłuchał ich opinii - ewentualnie skonfrontował z nimi to, co ja Ci napisałem i opisałem w wątku swojego auta.
Tomasek550
Posty: 33
Rejestracja: 12 gru 2016 11:02
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Zamość/Lubelskie

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: Tomasek550 »

Piter objawy bardzo podobne do moich co do szarpnięć to czy zimny czy cieply bez różnicy, aczkolwiek dzisiaj jak trochę jeździłem to czasami przy wrzucaniu na D wchodziło bardzo gładko 2-3 razy zmieniła nie wyczuwalnie, tylko raz może mi podszarpnela podwójnie a biegi zmienia gładko w każdym zakresie obrotow, olej wymieniałem już dwa razy w przeciągu 80tyś km. Póki co sprawdzę te poduszki i na razie będę jeździł tak jak jest i zobaczę czy będzie gorzej. Zastanawiam się też czy nie spróbować zmienić jeszcze oleju może ten już przegrzany. Zrobiłem na nim 20 tys km.
Tecu
Posty: 286
Rejestracja: 26 wrz 2012 08:10
Auto: CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Dresden

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: Tecu »

Miałem takie same objawy i powodem były zapieczone tarcze poprzez przegrzany olej (trasa A4 Katowice-Kraków chwilami 170km/h) ale po tym jeździłem jeszcze ponad rok z tym denerwujacym szarpaniem przy zmianie z D Na N i odwrotnie plus zatrzymanie i ta jedynka wchodząca z opóźnieniem
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: wysio »

Chłodnica nie domagała? Zapchany układ? Na autostradzie 170 to nie jest dla mnie rzadkość i nic się do tej pory nie zapiekło.
Tecu
Posty: 286
Rejestracja: 26 wrz 2012 08:10
Auto: CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Dresden

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: Tecu »

Do teraz nie wiadomo ale przypuszczenia były że olej nie był wymieniony albo skrzynią zalana czymś innym odbiegajacym od norm dextron3
Awatar użytkownika
simadron
Posty: 50
Rejestracja: 20 lip 2017 18:25
Auto: Accord coupe 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Problem z ASB

Post autor: simadron »

witam
mam taki problem z skrzynia, czas od czasu jest tak ze się przełącza tylko 3,8\4 tys obrotach, i kiedy stoję na miejscu ma szarpanie z P na D i P na R, po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu jest wszystko ok, nie szarpie i przełącza się nd 2.2\ 2.5 obrotach, co to może być ? i czy wartuje j\ą rozbierać, i czy da się zamienić na manual ??? bo przyjechałem w Rzeszowie na jeden serwis skrzyń to powiedzieli mi ze tego Japona nie naprawiają, bo to jest szrot kup sobie niemca. Ja się wk*#*iłem i pojechałem.
Bardzo proszę pomoc))))
Proszę nie używać wulgaryzmów
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: Szarpanie skrzyni

Post autor: farmi »

podaj nazwe zakładu, który mówi że japońce to szrot i zeby kupić sobie niemca, chętnie do nich zadzwonie, może mamy kupić VW tfsi ze skrzynią DSG ? 8-)
ODPOWIEDZ