Strona 7 z 10

Dziwny problem ze skrzynią 3.0 - B7XA

: 22 cze 2019 00:19
autor: IKsi
Witam, potrzebuje pomocy, może wam przyjdzie coś do głowy

Kupiłem auto (3.0 skrzynia B7XA) z przebiegiem 120 tyś .... skrzynia na zimnym kopie miedzy biegami 3-4 i 4-3 gdy się rozgrzeje problem jest odczuwalny minimalnie. Zrobiłem serwis (4tyś zł) po 10tyś km w Poznaniu - Teo Motors. Problem nie ustąpił. Radze sobie w ten sposób, że rozgrzewam skrzynie na D3 i dopiero po 15 min przechodze na D4 lub gdy jest zimna około 20 razy manualnie zmmieniam z 3-4 i 4-3 aż rozgrzeje i problem ustępuje. Dziś po 2 latach takich operacji mam przebieg 190tyś km i chciałbym ponownie zająć się problemem. Czy ma ktoś jakiś pomysł? Myślałem by sprzedać ale z dziwną usterką będzie trudno chociaż mam hak i webasto. Z góry dziękuję za pomoc...

Re: Dziwny problem ze skrzynią 3.0 - B7XA

: 23 cze 2019 18:01
autor: wysio
Dlaczego nie reklamowałeś naprawy? Przez ten czas jest cały czas tak samo, czy szarpie mocniej? Co z olejem? Zmieniałeś? Lany był oryginalny Hondy, czy może byle co Ci tam wlali?
Mi się udało ogarnąć świetnie działającą skrzynię z anglika i teraz tylko delektuje się jej pracą...

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Dziwny problem ze skrzynią 3.0 - B7XA

: 24 cze 2019 14:53
autor: Valanel
Obstawiam, że nie domaga jeden z solenoidów, ewentualnie czujnik ciśnienia. Ja miałem flary 3->4. Okazało się, że "28250-P6H-024, Linear Solenoid" nie domagał. Poszedł na czyszczenie (coś w stylu czyszczenia jakie aplikuje się wtryskiwaczom) i wrócił do życia.

Re: Szarpanie skrzyni

: 05 lip 2019 10:21
autor: stasiekx
wysio jaki warsztat miałeś na myśli na mazowieckie, bo też się przejechałem na józefowie.

Re: Szarpanie skrzyni

: 06 lip 2019 19:04
autor: wysio
W Jatnem koło szosy lubelskiej podobno dobrze gość robi, jednak ja wolałem finalnie kupić używaną skrzynię, gdyż sporo mniej mnie to kosztowało. Swoją starą będę chciał oddać do naprawy i chyba wystawię na sprzedaż.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Przeciąganie obrotów podczas zmiany biegów

: 07 lip 2019 12:15
autor: P512823
Witajcie .
Mam problem ze swoją skrzynią. Jeżeli temat był poruszany, to przepraszam za spam,
Problem objawia się tym, że przy zmianie biegu z 1 na 2 słychać i widać na obrotomierzu, że przez około 1sek obroty wzrastają średnio o około 250-400.
Efekt ten jest bardzo podobny do efektu wciśnięcia sprzęgła, coś jakby w tym momencie było rozłączone.
Problem pojawia się również podczas zmaniany z biegu 2 na 3, lecz obroty nie wychodzą tak wysoko. Z 3 na 4 tego efektu już nie ma.
Dziwne dla mnie jest to, że po przejechaniu 20km problem całkowicie zanika. Skrzynia pracuje wtedy jak miód. Olej był wymieniany, lecz to nie pomogło.
Może elektrozawory ?? Silnik 2,0, skrzynia BAXA.

Re: Szarpanie skrzyni

: 08 lip 2019 10:45
autor: wysio
Ogólnie to nie dziwne. Olej po jakimś czasie rozgrzewa się i jest bardziej leisty. Prawdopodobnie wtedy dochodzi we wszystkie elementy, lub jego ciśnienie robi się poprawne i skrzynia zaczyna dobrze pracować. Jeśli po rozgrzaniu jest ok, to sprawdził bym elektrozawory. Może sitka w nich są przypchane i nie puszczają należycie gęstszego oleju.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Szarpanie skrzyni

: 17 lip 2019 14:20
autor: P512823
Czy to są te elektrozawory ?

Re: Szarpanie skrzyni

: 09 sie 2019 14:44
autor: stasiekx
Dzięki wysio, wymontuję skrzynię bo i tak konwerter do regeneracji, przy odpalaniu po dłuższym postoju słychać przez chwilę chrobotanie, to może przy okazji zerkną czemu szarpie przy zmianie z P na R, jak i z N na R... a może to być przez hydro ??

Problemy na zimnym silniku. Gaśnie po wrzyceniu D lub R

: 25 paź 2019 12:37
autor: Dendrone
Hej!


Jak w temacie. Mam dziwny problem ze swoim accordem.

Na zimnym siliku (po nocy) odpala bez problemu, obroty są stabilne.

Jednak po wrzuceniu R zwykle bieg się załącza i auto umiera - obroty spadają do zera i gaśnie.

Po wrzuceniu na D albo umiera, albo koszmarnie faluje obrotami, nurkuje dość ostro.


Po osiągnięciu temperatury (wystarczy 1/3 normatywnej temp roboczej) problemy znikają, auto jezdzi normalnie.


Co było robiobne:
-regulacja zaworów
-wymiana świec, kabli, palca rozdzielacza
-wymiana oleju w AT , trzy razy metodą statyczną (oem honda)
-czyszczenie EGR oraz silniczka krokowego


Troche kończą mi się pomysły co może być winowajcą, szczegółnie że auto po zagrzaniu jezdzi normalnie. Może uszkodzony krokowiec?


z góry dzięki za wszelkie sugestie !

Piątka :D