Strona 1 z 5

Filtr kabinowy - położenie i wymiana

: 30 gru 2009 13:54
autor: misio40
Witam
Filtr kabinowy znajduje się pod schowkiem pasażera. Aby go wymienić, odkręcamy cztery śruby mocujące schowek, wymontowujemy osłonę pod schowkiem, wtedy mamy dostęp do śrub mocujących schowek na dole, odkręcamy i wyciągamy schowek do góry, uważając na instalację podświetlenia. Mamy już dostęp do obudowy filtra kabinowego, otwieramy pokrywę, usuwamy stary filtr, czyścimy wnętrze obudowy - mogą być jakieś stare liście, itp. No i wsuwamy nowy filtr. Opis i rysunki znajdziecie na stronce: http://www.v6performance.net/forums/sho ... hp?t=22207 w dziale "Maintenance Information". ;)

Re: Filtr kabinowy

: 15 sty 2010 08:50
autor: vitek
a skąd wytrzasnąłeś nowy filtr? jak jest zapchany to chyba czesciej paruje ;/

Re: Filtr kabinowy

: 12 lut 2010 13:41
autor: misio40
Tak, parują szyby przy zapchanym filtrze kabinowym. Filtr dopiero kupię w marcu jak będę robił przegląd klimy. Bez problemu dostaniesz w Inter Carsie lub Japan Carsie - tel. 22-878-38-38. Właśnie w tamtym tygodniu kupiłem tam filtr powietrza (33,50 PLN ), filtr paliwa (66,45 PLN), filtr oleju (33,35 PLN) - wszystko firmy Knecht, (były i tańsze) no i świece po 19,80 PLN sztuka NGK.
Natomiast do ASB znalazłem olej Valvoline Max Life ATF, ze specyfikacją Hondy ATF-Z1 po 33 PLN za litr, więc cena atrakcyjna. Hurtownia Alcor, tel. 22-878-30-57, prowadzą również sprzedaż wysyłkową, gdyż siedzibę mają w Warszawie.

Re: Filtr kabinowy

: 17 lut 2010 15:31
autor: stars
Natomiast do ASB znalazłem olej Valvoline Max Life ATF, ze specyfikacją Hondy ATF-Z1 po 33 PLN za litr
Jeśli chodzi o olej to ja nie kombinowałem, wchodzi tam go chyba z 4 litry, a oryginalny atf hondy jest w aso za 50 pln / litr, wiec roznica niewielka. Nie ujmując valvoline'owi nie bede testowal bo koszt naprawy asb nie sa warte 17x4 pln.
pzdr
Stars

Re: Filtr kabinowy

: 23 lut 2010 14:27
autor: misio40
W sumie to nie chodzi o oszczędność, bardziej o świadomość tego, że wiem na czym jeżdżę i że wszystko jest zrobione w aucie tak jak powinno. Mam znajomego, który pracuje w ASO VW-Audi i jego 9-cio letni passat jest w idealnym stanie, a co dziwne, koleś nigdy nie płacił za części, oleje, płyny, itp do swojego auta - szło to na koszt kilentów :!:
W Warszawie litr oleju do ASB w ASO Hondy kosztuje 78 PLN do 96 PLN, wymiana 100 PLN, 140PLN (zalezy od serwisu). Czyli całość to koszt około 400 PLN, a nadal nie był bym pewien, czy zrobili mi to porządnie. Więc od kilku lat przeglądy robi mi kolega, który na codzień pracuje w serwisie BOR, a z ojcem prowadzi spory warsztat. Właśnie wczoraj przy ustawianiu zaworów zauważył uszkodzenie uszczelki gniazda świec :o - widocznie przy poprzedniej regulacji niechlujnie założono pokrywę zaworów. Koszt w ASO kpl. to 6x30 PLN, ale dla zainteresowanych mam kontakt do firmy, która ma wszelkie uszczelki i nie tylko do Hondy. I tu kpl 6 szt, OEM "Genuine Honda" to 60 PLN.
Wracając do ASB. Honda robi bardzo dobre silniki, natomiast nie jest producentem oleju, ma podpisaną umowę z wytwórcą, który dostarcza produkt o określonych parametrach w opakowaniu z napisem Honda, a nie np. Castrol Transmax. Poprzedni właściciel jeżdził 6 lat na oleju Comma trans. fluid-dextron III i jak na razie skrzynia chodzi idealnie. Zalecenie kumpla - olej w ASB zmieniamy co drugą wymianę oleju, czyli co 25 tys.km.
Pozdro.

Re: Filtr kabinowy

: 24 mar 2010 23:50
autor: misio40
stars pisze: oryginalny atf hondy jest w aso za 50 pln / litr
kurcze, oryginał ATF-Z1 kosztuje w USA 5,26 USD :evil: co daje nam 15 PLN za litr :shock:
znalazłem na stronie: www.handa-accessories.com

Re: Filtr kabinowy

: 26 mar 2010 09:11
autor: stars
Tam wsio jest za pól darmo lącznie z benzyną, także nie ma co płakać :(

Re: Filtr kabinowy

: 29 lip 2010 23:14
autor: misio40
Przed wyjazdem wakacyjnym zrobiłem przegląd klimy i wymieniłem filtr kabinowy. Poniżej zdjęcia tej operacji :mrgreen:
1. Zdejmujemy dolną osłonę pod schowkiem po stronie pasażera:
Obrazek

2.Odkręcamy metalową listwę i wkręty mocowania schowka:
Obrazek

3.Wyciągamy schowek - uwaga na instalację do podświetlenia:
Obrazek

4.Kasetę z filtrem mamy przed sobą, zwalniamy zatrzask i całość wysuwamy:
Obrazek

5.Zakładamy nowe filtry, a przy okazji czyścimy i odkurzamy całość. Przyda się też wąska szczotka i wilgotna ściereczka. Różnicę poczujemy po włączeniu nawiewu, na zdjęciu stary filtr, nie wymieniany trzy lata:
Obrazek

Re: Filtr kabinowy

: 30 lip 2010 20:39
autor: QuicksilveR
misio40 pisze:Różnicę poczujemy po włączeniu nawiewu
Żebyś wiedział :D

Re: Filtr kabinowy

: 11 paź 2010 08:11
autor: misio40
I jeszcze film instruktażowy -