Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

SWAP Hamulców na 320

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
Kamilos
Posty: 19
Rejestracja: 06 cze 2017 14:06
Auto: VI
silnik: 2.2

SWAP Hamulców na 320

Post autor: Kamilos »

Witam, wiem że temat był poruszany ale nie doczytałem się w nim niczego konkretnego. Chciałbym wiedzieć co potrzebuję do zmiany z 282 na 320 na przód. Chyba że da się większe. Jakie części, czy coś dodatkowo trzeba zmieniać itd. Chcę mieć konkretne hamulce. Może ktoś pomoże :) okolice Białegostoku, może ktoś się zna w tym temacie. Pozdro !!
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: SWAP Hamulców na 320

Post autor: Krzysiek15255 »

Jeśli chodzi o swap na 320mm, to kupujesz całe kompletne zaciski dwutłoczkowe z jarzmami z Accord VIII. Jedynie osłona od naszych 282 nie zakryje całej tarczy. Jeśli masz cg4, to trzebaby nawiercisz otwory w tarczy.

Info z tego co się orientowałem przy naprawie hamulców z przodu.
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2092
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: SWAP Hamulców na 320

Post autor: QuicksilveR »

Ehh, temat wałkowaliśmy pierdyliard razy.
Zerknij do mojego tematu lub innych.
Do informacji od Krzyśka dodam tylko, że jarzma i zaciski muszą być, i owszem, z Accorda VIII, ale wersja Type-S.
Licz się ze zmianą felg na min. 17-calowe.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
Kamilos
Posty: 19
Rejestracja: 06 cze 2017 14:06
Auto: VI
silnik: 2.2

Re: SWAP Hamulców na 320

Post autor: Kamilos »

Heble mam z wersii v6, tam są dwutłoczkowe chyba? mimo to muszę zmieniać? Pompa i tak dalej, wszystko zostaje rozumiem. Quicksilver, dzięki, zerknę :)
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2092
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: SWAP Hamulców na 320

Post autor: QuicksilveR »

Z V6, czy z R4, to zaciski jeden pies. Tylko w USDM-ach były jednotłoczkowe (z przodu).
Tak, czy inaczej, jak chcesz tarcze 320/32 lub większe, to jarzma i zaciski do zmiany.
Jak weźmiesz z VIII Type-S, to będziesz miał p&p. Tylko osłona do odgięcia.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Skyyy
Posty: 29
Rejestracja: 03 sty 2022 20:35
Auto: Accord Coupe 6 98-02
silnik: CG2 3.0 V6

Re: SWAP Hamulców na 320

Post autor: Skyyy »

Podbijam temat - czy macie wiedzę na temat szacunkowych kosztów Swapa hamulców 320? Mam propozycję kupna zestawu z ATR za 3000, po regeneracji.
Czy na tylną oś również warto rozważyć jakąś zmianę?
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: SWAP Hamulców na 320

Post autor: wysio »

3000 zł? Jak nie jeździsz na uliczne wyścigi, to taka zabawa według mnie zupełnie nie ma sensu.
Skyyy
Posty: 29
Rejestracja: 03 sty 2022 20:35
Auto: Accord Coupe 6 98-02
silnik: CG2 3.0 V6

Re: SWAP Hamulców na 320

Post autor: Skyyy »

Dziękuję za Twoją opinię.
Intencją mojego zapytania było jednak potwierdzenie lub zaprzeczenie, czy kwota 3000 za taki używany zestaw (po regeneracji) jest kwotą "rynkową". Mam oczywiście świadomość, że stopień zużycia tarcz i klocków może mieć wpływ na wysokość ceny za taki komplet, dlatego chodzi mi o rząd wielkości. Auto mam od kilku miesięcy i nie mam wiedzy, czy ta kwota jest, mniej więcej, adekwatna do aktualnych cen podobnych zestawów, więc jeśli ktoś z Was kupował niedawno taki komplet lub ma na ten temat wiedzę, byłbym zobowiązany za informację.
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2092
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: SWAP Hamulców na 320

Post autor: QuicksilveR »

Jeśli myślisz o zestawie większym/wydajniejszym niż standardowy to zakładam, że nie planujesz zakładać budżetowych części.
Dla przykładu. Średniej jakości zestaw pod 320 z ATS (tarcze gładkie Zimmermann, klocki EBC Green) to koszt ok. 600 zł. Do tego trzeba oczywiście uwzględnić zaciski i jarzma, a to zależy od tego jak trafisz. Mi się trafił za ok. 800 zł do lekkiego odświeżenia. No to licząc jeszcze jakieś dodatki, to max 2000 zł.
...ale możesz trafić też na jarzma i zaciski za 1500 zł, więc koszt się zwiększa.
Jakbym miał kupić zestaw z TypeR za 3k, to wolałbym poszukać jakiegoś czterotloczkowego z Legendą lub może Brembo. Tylko pod to trzeba znowu dystanse lub felgę o odpowiednim offsecie, więc i kolejne koszty.
Btw. Zestaw pod TypeR wymaga chyba adapterów i zmiany piasty. Ale nie mam pewności.
Btw2. Jak się zwiększa przód, to warto zwiększyć i tył, choćby po to, aby zrównoważyć rozkład siły hamowania. Ja do 320 zamierzam dołożyć z tyłu 305 z CR-V.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Skyyy
Posty: 29
Rejestracja: 03 sty 2022 20:35
Auto: Accord Coupe 6 98-02
silnik: CG2 3.0 V6

Re: SWAP Hamulców na 320

Post autor: Skyyy »

Dzięki za merytoryczna odpowiedź!
Wg sprzedającego, zestaw jest "plug & Play" do CG2 - zobaczymy w praniu.
Zastanawiam się też, czy nie lepiej poszukać samych zacisków i jarzma oraz dobrać do tego nowy komplet sensownych tarcz i klocków. Zakładanie używek na układ hamulcowy jakoś do mnie nie przemawia.
Zmiana na tylnej osi - domyślam się, że z tym może być więcej zachodu, choćby ze względu na hamulec ręczny? Czy opcja z CRV, o której piszesz to P&P?
ODPOWIEDZ