Strona 1 z 1

Przerywanie na 4 i 6 cylindrze.

: 19 mar 2020 00:32
autor: SirBufor
Witajcie,
jak łatwo się domyśleć pisze do Was z problemem otóż od pewnego czasu walczę z przypadłością w 3.0 V6 2002 rok. Co jakiś czas ecu wyświetla checka z informacją o wypadanie zapłonu na 4 i 6 cylindrze, z racji iż mój mechanik rozłożył ręce zwracam się do Was o pomoc.
W samochodzie zostały wymienione wszystkie cewki, świece. Na wolnych obrotach potrafi falować, zaś po przygazowaniu na neutralnu spaść na Ok 450rpm. Czuć przerywanie silnika. W samochodzie jest instalacja gazowa, zawory regulowane były ok. 15-20 tyś km. temu.

Proszę o pomoc i pytania jeśli czegoś w informacjach na temat mojego problemu brakuje.

Re: Przerywanie na 4 i 6 cylindrze.

: 19 mar 2020 18:29
autor: QuicksilveR
Jakie cewki dałeś?
Jeśli masz LPG, to sprawdź, czy przypadkiem na tych cylindrach nie są np. zgięte lub co gorsze, zluzowane przewody na wtryskach. Kolejna sprawa to sprawdzenie listwy wtryskiwaczy benzynowych, czy nie ma jakichś wycieków.
Jak zerkniesz w mój temat, to też z tym walczyłem. U mnie najpierw okazało się, że jednak nowa cewka padła, a potem złamał mi się przewód, pomiędzy wtryskiem gazowym a kolektorem.

Re: Przerywanie na 4 i 6 cylindrze.

: 20 mar 2020 09:50
autor: fotografiks
Zawory co 10 sie powinno cyknąć, ew pierwsze co jak się pojawiają problemy o których wspominasz - to najszybsza i w miare bez kosztowa pierwsza akcja.


No i to tylko na gaziku ? Czy na bence tez wywala ?

PS. Jak tylko na gazie to napisz od razu co tam masz za sterownik wsadzony.

Re: Przerywanie na 4 i 6 cylindrze.

: 20 mar 2020 13:26
autor: SirBufor
Regulacja zaworów pomogła w znacznym stopniu, praca na wolnych obrotach przy wyłączonym klimatyzacji, koncertową, zaś przy załączonej, po zejściu z obrotów lekkie telepnięcie silnikiem.
Cewki Magneti Marelli.
Sterownik gazu LPG Tech 326.

Na gazie jak j na benzynie bardzo podobny obiaw po regulacji bez różnicy.
Jadę zbierać mapy paliwowe po regulacji i dam znać co w temacie ;)
Oczywiście dziękuję za pomoc

Re: Przerywanie na 4 i 6 cylindrze.

: 20 mar 2020 17:20
autor: QuicksilveR
SirBufor pisze:Regulacja zaworów pomogła w znacznym stopniu, praca na wolnych obrotach przy wyłączonym klimatyzacji, koncertową, zaś przy załączonej, po zejściu z obrotów lekkie telepnięcie silnikiem.
Cewki Magneti Marelli.
Sterownik gazu LPG Tech 326.

Na gazie jak j na benzynie bardzo podobny obiaw po regulacji bez różnicy.
Jadę zbierać mapy paliwowe po regulacji i dam znać co w temacie ;)
Oczywiście dziękuję za pomoc
No to jak taka cewka, to od razu Ci mówię, że to straszny badziew. Właśnie taka cewka powodowała problemy u mnie.
Kup NGK w e-NGK.pl, są bardzo dobre.
Te tanie zamienniki lubią pękać od temperatury i tracą przez to prąd. Co gorsze, pęknięć nie widać na zimno, tylko po mocnym rozgrzaniu.
Najszybciej sprawdzisz, jak będziesz zamieniał cewki miejscami i sprawdzał, czy błędy zmieniają się na cylindrach.

Re: Przerywanie na 4 i 6 cylindrze.

: 22 mar 2020 18:43
autor: SirBufor
Pocieszyłeś mnie bardzo :D właśnie zakupiłem ich 6 sztuk :/
Pomogło ustawienie zaworów, narazie obroty silnika płynnie spadają do wolnych, i nie czuć wytrąceń. Aczkolwiek posłucham się Twojej rady, przeboleję wyrzucenie pieniędzy w błoto i zamawiam NGK. Dzięki!

Re: Przerywanie na 4 i 6 cylindrze.

: 22 mar 2020 19:33
autor: QuicksilveR
SirBufor pisze:Pocieszyłeś mnie bardzo :D właśnie zakupiłem ich 6 sztuk :/
Pomogło ustawienie zaworów, narazie obroty silnika płynnie spadają do wolnych, i nie czuć wytrąceń. Aczkolwiek posłucham się Twojej rady, przeboleję wyrzucenie pieniędzy w błoto i zamawiam NGK. Dzięki!
Jak już kupiłeś 6 sztuk, to szkoda nie zużyć. Albo oddać...?
Ale te Magneti mają bardzo słabą obudowę, tzn. plastik, który lubi pękać.